Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klimatyzacja słabo chłodzi


marcin_czewa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Mam problem z nowo nabyta A4 (A4 B5 Avant 1,8 (125 KM) 2001r). Po zakupie ze względu na słabe (bardzo słabe chłodzenie) podjechałem na dobicie czynnika. Czynnik został uzupełniony, nieszczelności nie stwierdzono ale klima nadal słabo chłodzi, jest mała różnica w temp. powietrza z nawiewów z włączona i beż włączonej klimatyzacji. Sprężarka się załącza, obciążenie silnika wzrasta i tyle... Miał ktoś taki przypadek??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprężarka może chodzić ale nie mieć wydajności. Kolega właśnie tak miał tylko ze w Mercedesie czynnik dobity a klima nie chłodzi. Wymienił sprężarkę i klima zaczęła chłodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy okazji trzeba było wymienić osuszacz i dysze rozprężną -dławik,filtr bo może siedzą od nowości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ mieszkam w bloku i mam ograniczone możliwości (finansowe też żeby wstawić do serwisu np.) to mam pytanie co mogę sam lub małym kosztem sprawdzić żeby ewentualnie coś wykluczyć? Żeby sprawdzić np sprężarkę muszę podjechać gdzieś do serwisu klimatyzacji czy na vagu też się da? Wpadło mi też gdzieś w oczy jak przeglądałęm inne posty że przyczyną może być zawór rozprężający (jeśli dobrze zapamietałem) lub nie domykająca klapa zimne/ciepłe powietrze. Co można sprawdzić samemu a co tylko w warsztacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

By wymontowac zawor musisz odciagnac czynnik. Gdy uzupelniales czynnik to najpierw sciagneli ci stary by ponownie napelnic prawidlowa ilosc czy tylko troche dobili? Nabijajac uklad "serwisant" powienien sprawdzic dzialanie sprezarki jej wydajnosc itd. Wentylatory dzialaja??? Jesli czynnik byl tylko uzupelniany to powinna byc przeprowadzona analiza czynnika ktory jest juz w ukladzie by upewnic sie ze nie ma w nim powietrza lub azotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domowymi sposobami z klimą niewiele sprawdzisz. Wymień filtr kabinowy, na VAG możesz sprawdzić błędy w climatronicu, sprawdzić czy klapa regulacji temperatury chodzi poprawnie. A z klimą to jedź do porządnego zakładu który się na tym zna, a nie tylko mam maszynke i ładuje czynnik i bierze kasę bez sprawdzania czegokolwiek. Warto przy następnej wizycie w serwisie wymienić dyszę rozprężną, koszt kilku złotych, ale wiąże to się z ponownym odciągnieniem czynnika i jego nabiciem. Niestety klimatyzacja to nie tania rzecz i jak się chce mieć chłodek w lecie trzeba parę złociszy wyrzucić czasem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

Mam problem z nowo nabyta A4 (A4 B5 Avant 1,8 (125 KM) 2001r). Po zakupie ze względu na słabe (bardzo słabe chłodzenie) podjechałem na dobicie czynnika. Czynnik został uzupełniony, nieszczelności nie stwierdzono ale klima nadal słabo chłodzi, jest mała różnica w temp. powietrza z nawiewów z włączona i beż włączonej klimatyzacji. Sprężarka się załącza, obciążenie silnika wzrasta i tyle... Miał ktoś taki przypadek??

Musisz pamiętać że to jest klimatronic i nie będzie wiało takim zimnem jak z lodówki. Jeśli sprężarka się załącza to klima chodzi. Wiec musisz trochę poczekać aby temperatura spadła. Po zakupie też myślałem że mam jakiś problem z klimą. zobacz sobie jak jest w innych autach i porównaj czy masz tak samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie czytam i zbieram dane, pod koniec tygodnia powinno mi się udac poświęcić autku trochę czasu. Doczytałem że sam mogę sprawdzić czy: rurka od sprężarki jest zimna do zaworu rozprężnego, a za zaworem powinna być już oszroniona, jeśli tak jest to jest ok - to prawda? I jeszcze pytanie jak sprawdzić czy klapa zimne/ciepłe powietrze się przestawia szczelnie (trzeba rozebrać nawiew??) i czy wentylatory faktycznie się włączają??

Co do klimatronica to mam porównanie tylko z manualną klimą w Toledo 99 i niestety seat wypada dużo lepiej. Podobno przy nastawach na min. temp. z nawiewów powinno wychodzić strumień powietrza maks. 5-7 st.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osuszacza i dławika się nie sprawdza tylko wymienia jako podstawowe elementy układu!

Kolega gtados zamieścił wczoraj piękne zdjęcie zużytego dławika:

0x2g.jpg

Pozwolę sobie też zamieścić zdjęcie nowego dławika kolegi devastation:

6c805d30300c5f63med.jpg

Tyle komentarza z mojej strony, choć i tak pewnie za dzień lub dwa po raz kolejny poruszy ten temat... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to temat poruszam jeszcze raz jak kolega przewidział :) ponieważ potrzebuje pomocy gdyż klima nadal nie działa :( a zrobione zostało: wymiana filtra kabinowego, wymiana dławika, dobicie klimy, sprawdzenie ciśnień na sprężarce (są ok) sprawdzenie błedów (brak błędów, klapy ciepłe/zimne przetestowane vagiem, jest ok) a efekt - temperatura na wylocie 20 st.....:facepalm: nie mam już punktu zaczepienia co jeszcze sprawdzić żeby nie wydawać kasy niepotrzebnie.... pomóżcie proszę, za dwa tygodnie szykuje się wyjazd z rodzinka a przy aktualnej pogodzie będzie masakra...

---------- Post dopisany 24-07-2013 at 08:27 ---------- Poprzedni post napisany 19-07-2013 at 15:35 ----------

dobra klima działa :banan: dla zainteresowanych jednak wszystkiemu winna była dysza (dławik), poprzednik mechanik przy sprawdzaniu klimy tylko przemył i wydmuchał zawór, zapomniał chyba że posiada on kalibrowana dyszę która niestety była przytkana, po wymianie na nową dysze temperatura na wylocie - 5 st. ufffff

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da sie go wlozyc odwrotnie. Wezsza czesc do srodka rureczki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Podepnę się do tematu.

U mnie wygląda to tak . Jak co roku jadę na uzupełnienie i odgrzybienie klimy - zaznaczam działa prawidłowo aż miło.

W tym roku ta sama sytuacja podjechałem na uzupełnienie i odgrzybienie ( cała procedura klima działała ąz miło ). Po całej operacji nagle przestała chłodzić tzn nie jest tak wydajna jak przedtem. Podjechałem do gościa ponownie i ponownie podłączył aparaturkę - jeden dzień działa prawidłowo potem z powrotem a piać od nowa czyli słaba wydajność.

Co zrobić lub gdzie szukać przyczyny ? Może gostek coś pop.......... Zauważyłem że jakikolwiek samochód podjechał ładował za każdym razem tyle samo czynnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

Mam problem z nowo nabyta A4 (A4 B5 Avant 1,8 (125 KM) 2001r). Po zakupie ze względu na słabe (bardzo słabe chłodzenie) podjechałem na dobicie czynnika. Czynnik został uzupełniony, nieszczelności nie stwierdzono ale klima nadal słabo chłodzi, jest mała różnica w temp. powietrza z nawiewów z włączona i beż włączonej klimatyzacji. Sprężarka się załącza, obciążenie silnika wzrasta i tyle... Miał ktoś taki

Musisz pamiętać że to jest klimatronic i nie będzie wiało takim zimnem jak z lodówki. Jeśli sprężarka się załącza to klima chodzi. Wiec musisz trochę poczekać aby temperatura spadła. Po zakupie też myślałem że mam jakiś problem z klimą. zobacz sobie jak jest w innych autach i porównaj czy masz tak samo

Przy sprawnej klimatyzacji powinno po kilku sekundach już zimno dmuchać. Moja klima daje z kratek 5-6 stopni już po ok.40 sekundach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Podepnę się do tematu.

U mnie wygląda to tak . Jak co roku jadę na uzupełnienie i odgrzybienie klimy - zaznaczam działa prawidłowo aż miło.

W tym roku ta sama sytuacja podjechałem na uzupełnienie i odgrzybienie ( cała procedura klima działała ąz miło ). Po całej operacji nagle przestała chłodzić tzn nie jest tak wydajna jak przedtem. Podjechałem do gościa ponownie i ponownie podłączył aparaturkę - jeden dzień działa prawidłowo potem z powrotem a piać od nowa czyli słaba wydajność.

Co zrobić lub gdzie szukać przyczyny ? Może gostek coś pop.......... Zauważyłem że jakikolwiek samochód podjechał ładował za każdym razem tyle samo czynnika.

Ja po moich problemach nauczyłem się żeby warsztaty które mają tylko kombajn do nabijania limy omijać szerokim łukiem :( przy każdym dobiciu klimy polecam wymienić dławik (którego koszt to ok. 10 zł) ponieważ później robi się 110 zł bo czynnik trzeba usuwać. zmierz temp na wylocie powietrza i przydało by się znać wartości ciśnień w układzie niskiego i wysokiego ciśnienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Człowiek całe życie się czegoś od was uczy;-) Gdzie w b6 jest ten dławik ?

http://www.autoklimatyzacja.com.pl/?page=klimatyzacja

Sony Xperia E dual Tapatalk 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W B6 dysza znajduje sie na rurce wysokiego cisnienia (cienka) biegnacej do grodzi tuz przed podszybiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawosci -odkrecmy srube przytwierdzajaca rurki do grodzi i za nia jest ten filterek w cienkiej rurce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawosci -odkrecmy srube przytwierdzajaca rurki do grodzi i za nia jest ten filterek w cienkiej rurce?

Fota zapożyczona od kolegi Devastation. Aby dobrać się do dyszy rozprężnej czyli do tego cienkiego filterka musimy rozkręcić przewód aluminiowy (ten cieńszy :wink:) od klimy na wysokości przyłączy do napełniania jej.

b9916240b88b6d28med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...