Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Jakie są objawy zużycia górnych wahaczy???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A czy amortyzator może tak skrzypieć? Skrzypi jak bujam góra dół a troszeczkę mniej jak prawo lewo i nie wiem już co jest grane hyba mnie h... strzeli :wallbash:

Opublikowano
A czy amortyzator może tak skrzypieć? Skrzypi jak bujam góra dół a troszeczkę mniej jak prawo lewo i nie wiem już co jest grane hyba mnie h... strzeli

Amortyzator :mysli: nie sadze..mi kiedys dawno temu w b5 skrzypial sworzen wachacza.. jak dobrze pamietam dolny prosty..ale to nie ma zasady..u szwagra w borze tez ostatnio skrzypialo jak bujal autem i sie okazalo ze sworzen wachacza..

Opublikowano

A czy amortyzator może tak skrzypieć? Skrzypi jak bujam góra dół a troszeczkę mniej jak prawo lewo i nie wiem już co jest grane hyba mnie h... strzeli :wallbash:

U mnie tak skrzypiały wahacze górne. Oba wymienione i spokój :hi:

Opublikowano

Koledzy może to śmieszne ale wczoraj rano jadąc do pracy skrzypiało jak cholera- wsiadam po pracy do auta ruszam i cisza :shocked: aż miło- jak to wytłumaczyć? Jeździłem dziś i również cisza ( z czego się cieszę :> )

Opublikowano

U mnie podobnie- raz skrzypi bardziej, raz mniej. W każdym razie słyszę to z okolic prawego przodu, gdy ruszając na wprost na 1 i 2 biegu mocniej go przeciągnę na obrotach- słychać wtedy dwa- trzy głośne skrzypnięcia. Kumpel zdiagnozował że to "banan"- wymieniłem go na Lem'a i jest dalej to samo. 350PLN poszło się ... Może ma ktoś pomysł co to może być? Nie chce dalej wymieniać w ciemno bo szkoda kasy a zawias ori, bez luzów.

Pozdrówko.

Opublikowano

350 dales za banana do starej zwrotnicy?? to chyba pozlacany..za 1100zł widzialem gosc chcial komplet wachaczy opylic lema do b5..

Opublikowano

Robiłem na raz rozrząd, oleje, płyny itd. Wahacz był przy okazji i nie dopilnowałem sobie ceny- zobaczyłem ja dopiero na fakturze. Cena zresztą to pół biedy- gorzej że nie ustąpiło poskrzypywanie.

A co do tzw. "okazji" na allegro, to wolę dać parę pln-ów więcej a mieć pewność co do pochodzenia towaru.

Opublikowano

Nie no koles z klubu sprzedawal taki komplecik.. taa tu masz racje ze te "okazje" to moga byc pozorne oszczednosci..

Opublikowano

szarpaki uwazam ze nie sprawdza dokładnie wahaczy :thumbdown: wiem po sobie ze mi skrzeczał górny przedni i miałem przegląd i zero luzów.i takze zero stuków miałem.A jednak jak złapałem łapa za wahacz i przekrecałem reka to zgrzytał z braku smaru.wymieniłem go i stary sprawdziłem w imadle i okazało ze ze pukał.Takze to ciezka sprawa z trafieniem czasem w dobr wahacz.:)i tak potem jeszcze mi trzeszał i srzypiał nawet jak tamten wymieniłem bo jeszcze jeden pałd a luzów nie ma:)dolny przedni mnie czeka i juz dzis zamówiłem dachstein z allegro za 95 zł.Wole juz chyba zwykła zawieche niz te wielowahacze:)heh

Opublikowano

Górne bardzo prosto mozna sprawdzic.. nie podnoszac samochodu, najlepiej dwie osoby ktos ci ruszasza za góre kola w strone auta i na zewnatrz a ty trzymasz za sworznie reka i czuc dokladnie jak ma luz, proponuje jeszcze skrecic kolem wtroszke w prawo, lewo i wtedy sprawdzic... mialem tak kiedys ze na wprost zero luzow a po skreceniu w prawo stukal mi gorny..

Opublikowano

a ja nie miałem luzu i robiłem wszystko co tylko mi do głowy przychodziło:)I siedział jak disbli ale jak go zdjąłem i w imadło porzadny ruch to luz dopiero wyczułem:)

Opublikowano

w moim przypadku zepsuty górny prawy wachacz(strona kierowcy) stukał tylko przy skręconych kołach jadąc po nierównościach(na wprost cisza),albo też na dziurach jeśli koło lekko spadało w dół(przy wyjeżdzie z dziury już nie),np głębsza studzienka na drodze itp.

Opublikowano

Mam do was pytanie .. jakie najlepiej kupic wachacze, bo mam do wyminy tylne i sie zastanawiam?? Moze jakas podpowiedz??

Opublikowano

Witam wszystkich.

Będę w najbliższy weekend wymieniał samodzielnie wszystkie 4 górne wahacze i mam pytanko. Czy po takim zabiegu trzeba ustawiać geometrię i zbieżność. Na moją logikę to nie ponieważ końcówek się nie rusza a kolumna po wymontowaniu ląduje z powrotem na swoje miejsce. Jeśli się mylę to proszę o podpowiedzi.

Opublikowano
Witam wszystkich.

Będę w najbliższy weekend wymieniał samodzielnie wszystkie 4 górne wahacze i mam pytanko. Czy po takim zabiegu trzeba ustawiać geometrię i zbieżność. Na moją logikę to nie ponieważ końcówek się nie rusza a kolumna po wymontowaniu ląduje z powrotem na swoje miejsce. Jeśli się mylę to proszę o podpowiedzi.

istnieją spece ( mechaniory ,diagnosci itp ) ,że po każdej wymianie wachacza trzeba robić zbieznosc itp ,gów*o prawda . jedynie jak koncowki wymieniasz ,a tak to tylko nabijanie ludzi w butelke , ja nic nie robilem a mam komplet wymieniony ,jechalem nim ponad 180 nic nie bije ,nie sciaga .wiadomo robione samemu i ponad 2 dni bo robione bardzo dokladnie i jak tak zrobisz nic nie ma prawa sie dziac.

Opublikowano

Też tak myślałem, że tylko w przypadku jak końcówki są wymieniane lub demontowane z jakiegoś powodu. W takim razie biorę się za wymianę górnych i nie jadę nigdzie dalej zostawiać bez sensu kasy :thumbup1:

Dzięki za info :wink:

Opublikowano
Też tak myślałem, że tylko w przypadku jak końcówki są wymieniane lub demontowane z jakiegoś powodu. W takim razie biorę się za wymianę górnych i nie jadę nigdzie dalej zostawiać bez sensu kasy :thumbup1:

Dzięki za info :wink:

jak końcowki wsadzisz tak samo jak stare ( takiej samej firmy ) tyle ze troche jest mierzenia ( ja mam do tego suwmiarke micronową elektroniczną ) tez nie trzeba jechac na zbieznosc ,wiadomo ze idealnie tez ich nie wsadzisz ale zawsze jest jakas tolerancja i na diagnostyce tez ci idealnie nie ustawią wiec szkoda kasy na nich.

tylko ludzie totalnie przesadni i bojący sie o nie wiadomo o co ,jezdzi do SKP ustawiac , a tam oczywiscie ( zeby zarobic ) ci powiedza ze masz zle to i tamto ,choc czasem zdarząją sie uczciwi ludzie i skp ze jak u nich przeglad zrobisz to masz za free ustawianie itp ,wtedy ok mozna jezdzic do nich. tak dla własnego spokoju .

co rok i tak przeglad robić wiec jak coś nie halo i tak ci musza to zrobic w ramach przeglądu za 99zł ,nie pasuje ? to wypad robisz i tego to jest od ciula ,jedziesz do innego ,chetnie przytuli 99zl za kogos innego.

Opublikowano

Ja też się nasłuchałem o tej zbieżności i duperelach. Wymieniałem sam dla siebie wahacze górne i końcówki drążków mimo,że jedna str była dobra. I żadnej zbieżności ustawiać nie musiałem. Grunt to dokręcić wahacze górne już jak auto na kole stoi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...