Prz3m0_ Opublikowano 22 Czerwca 2013 Opublikowano 22 Czerwca 2013 Witam Auto nagle straciło moc. Podpiąłem się pod VAGa i wywaliło błąd 17552 - MASOWY PRZEPŁYWOMIERZ POWIETRZA, PRZERWA/ZWARCIE NA MASE. Co z tym fantem zrobić? Przepływomierz powietrza był sprawdzany (wzięty od innego samochodu i podłączony). Jest sprawny. Niestety moja znajomość VAGa kończy się na spisaniu błędów i skasowania ich. Żadnych logów, testów itp. nie potrafię zrobić. Autko: Audi A4 B6 1.9TDI AVF 130KM 2002, avant Gdzie szukać usterki? Czy pozostaje tylko elektryk? Bo takim autem bez mocy to nie da rady jeździć ... Jeśli potrzeba będzie bawić się z miernikiem to prosiłbym o napisanie wszystkiego od a do z (jaki ustawić miernik, czy przekręcić kluczyk itp). Czekam na Waszą pomoc. Z góry dzięki!
Sztomel Opublikowano 22 Czerwca 2013 Opublikowano 22 Czerwca 2013 Po pierwsze należy sprawdzić czy błąd daje się wykasować czy ciągle go wybija od razu po kliknięciu na "Clear codes". Jeśli daje się skasować to usterka będzie tym trudniejsza do usunięcia. Jeśli zaś błąd jest stały i nie można go skasować a na innej sprawnej przepływce jest to samo to najlepiej daj to auto elektrykowi do przejrzenia bo jeśli nic wcześniej z elektryką nie miałeś do czynienia to nic z tym nie zrobisz chyba, że od razu rzuci Ci się w oczy pęknięty kabel na wiązce od przepływki do sterownika silnika a i wtedy trzeba wiedzieć aby założyć najlepiej koszulkę termokurczliwą a następnie zlutować przewód i podgrzać koszulkę. Lutować też trzeba umieć.
Prz3m0_ Opublikowano 23 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 23 Czerwca 2013 Błąd nie da się skasować. Przy każdym uruchomieniu silnika wyskakuje z powrotem. Kable i wtyczki sprawdzałem, wszystko wygląda dobrze. Dla dobrego elektryka to jest trudna sprawa? Czy raczej szybko się z tym upora? Czy wiązka od przepływki idzie do komputera na podszybiu? Tam jest ten sterownik?
Sztomel Opublikowano 25 Czerwca 2013 Opublikowano 25 Czerwca 2013 Tak, wiązka z przepływki idzie do skrzynki w podszybiu bo w niej jest sterownik silnika. Dobry elektryk ogarnie to szybko i za niską cenę. Problem może być nawet na wtyczce sterownika silnika, zwłaszcza jeśli ten pływa w wodzie co nie rzadko się zdarza. Czasami wystarczy tylko przeczyścić piny wtyczki lub piny sterownika.
Krytias Opublikowano 3 Lipca 2013 Opublikowano 3 Lipca 2013 Jeśli daje się skasować to usterka będzie tym trudniejsza do usunięcia.. Sorry ze zapytam w tym wątku. Bez zakładania nowego, ale ten sam temat tzn. błąd 17552 - Mass Air Flow Sensor (G70): Open or Short to Ground P1144 - 35-10 - - - Intermittent Wiec jeśli da się skasować ten błąd i po jakimś czasie wyrzuca go ponownie. To co może być powodem? Jako info dodam ze dzieje się to od czasu do czasu (nie zawsze) i tylko po przekroczeniu 3 tys. obrotów czyli 140 km/h Czuć w 1 sekundzie delikatny brak mocy i po tym wszystko wraca do normy. Ale błąd już jest. Dzieki za odpowiedz.
Sztomel Opublikowano 4 Lipca 2013 Opublikowano 4 Lipca 2013 No i tu jest właśnie problem bo wiadomo, że wartości prądu na wtyczce da się zmierzyć podczas gdy auto stoi i wtedy zazwyczaj wskazania z pomiarów będą u Ciebie prawidłowe ale już nie ma możliwości zmierzyć wartości napięć na wtyczce MAF podczas jazdy i dlatego pisałem, że w takich przypadkach z diagnozą będzie problem. Jeśli przerw sygnału i zasilania nie powoduje sama przepływka a można to np. sprawdzić podmieniając ją na inną sprawną i pojeździć z nią aby stwierdzić czy błędy znowu będą wyskakiwać czy nie. Jeśli nie to mamy winowajcę a jeśli nadal będą się pojawiać to trzeba przewalić całą instalację począwszy od wtyczki przepływki aż po wtyczkę sterownika silnika.
Krytias Opublikowano 4 Lipca 2013 Opublikowano 4 Lipca 2013 No i tu jest właśnie problem bo wiadomo, że wartości prądu na wtyczce da się zmierzyć podczas gdy auto stoi i wtedy zazwyczaj wskazania z pomiarów będą u Ciebie prawidłowe ale już nie ma możliwości zmierzyć wartości napięć na wtyczce MAF podczas jazdy i dlatego pisałem, że w takich przypadkach z diagnozą będzie problem. Jeśli przerw sygnału i zasilania nie powoduje sama przepływka a można to np. sprawdzić podmieniając ją na inną sprawną i pojeździć z nią aby stwierdzić czy błędy znowu będą wyskakiwać czy nie. Jeśli nie to mamy winowajcę a jeśli nadal będą się pojawiać to trzeba przewalić całą instalację począwszy od wtyczki przepływki aż po wtyczkę sterownika silnika. No super... uff no to fajna zabawa. Dziekuje kolego Sztomel za fachową porade. Miłego dnia. Pozdrawiam
janekkozak1 Opublikowano 14 Czerwca 2023 Opublikowano 14 Czerwca 2023 W dniu 22.06.2013 o 12:23, Prz3m0_ napisał(a): Witam Auto nagle straciło moc. Podpiąłem się pod VAGa i wywaliło błąd 17552 - MASOWY PRZEPŁYWOMIERZ POWIETRZA, PRZERWA/ZWARCIE NA MASE. Co z tym fantem zrobić? Przepływomierz powietrza był sprawdzany (wzięty od innego samochodu i podłączony). Jest sprawny. Niestety moja znajomość VAGa kończy się na spisaniu błędów i skasowania ich. Żadnych logów, testów itp. nie potrafię zrobić. Autko: Audi A4 B6 1.9TDI AVF 130KM 2002, avant Gdzie szukać usterki? Czy pozostaje tylko elektryk? Bo takim autem bez mocy to nie da rady jeździć ... Jeśli potrzeba będzie bawić się z miernikiem to prosiłbym o napisanie wszystkiego od a do z (jaki ustawić miernik, czy przekręcić kluczyk itp). Czekam na Waszą pomoc. Z góry dzięki! Rozwiązałeś problem mam to samo
Muskel1 Opublikowano 14 Czerwca 2023 Opublikowano 14 Czerwca 2023 (edytowane) 3 minuty temu, janekkozak1 napisał(a): Rozwiązałeś problem mam to samo Gratuluję złotej łopaty za odkopanie 10 letniego posta Edytowane 14 Czerwca 2023 przez Muskel1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się