Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wyciek oleju z okolic zawory kombinowanego (EGR) w Audi A4 B6 1.8T


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, w ostatnich dniach zauważyłem że mam wyciek oleju w tylnej części silnika, plama oleju zaczyna się pod zaworem o numerze 06B131101, podobno jest to zawór EGR :decayed: I tu moje pytanie, wie ktoś jak go wymontować bo coś ciężko z podejściem i skąd może cieknąć? Czy to może być jakaś uszczelka czy zawór... Może ktoś już tak miał, proszę o info:hi:

Opublikowano

cieknie najprawdopodobniej z pod nastawnika zmienych faz rorzadu ,a ten zawór to nie egr w 1.8t nie ma egr to jest zawór kombi od układu SAI

Opublikowano

Ok, tam idzie pod ten nastawnik jakaś uszczelka? Trzeba go wyciągać żeby wymienić? I może głupie pytanie ale co to jest ten układ SAI?:kox:

Opublikowano

SAI to cos jak EGR w tdi chyba, takie zbedne ekologiczne dyrdymaly, mozna to pousuwac tak naprawde tylko trzeba wiedziec jak

co do uszczelki, pod napinaczem jest polksiezyc gumowaty, i metalowa uszczelka pod caloscią napinacza, mozna to wymienic bez wyjmowania go tylko trzeba miec ściągacz do napinacza, do tego musisz zdjąć pokrywe zaworow wiec i nową uszczelke pod pokrywę i świece

Opublikowano

Ok przyjrzę się temu jeszcze dzisiaj, bo chyba innego miejsca skąd może cieknąć olej nie ma w tym miejscu?

Opublikowano

Ja właśnie dzisiaj wymieniałem uszczelkę nastawnika/ napinacza łańcuszka rozrządu:-) udało mi się i jestem zadowolony. jest czysto a tez miałem brudny silnik z tyłu

Opublikowano

I co ciężko idzie wymiana? Skąd miałeś ściągacz?

Opublikowano

Nie używałem żadnego ściągacza:-) odkręciłem 4 śruby torx napinacza i ręką wcisnąłem "tłoczek" napinacza. następnie płaskim śrubokrętem podważałem napinacz do góry do momentu gdy miałem ok 2 cm luzu. należy uważać na tulejki by nie wpadły do środka silnika. a i oczywiście należy zwracać uwagę na to by nie ruszyć walków rozrządu:-0 naznaczyłem sobie punkty na łańcuszku i zębatce

Opublikowano

A SAI to jest układ wtórnego powietrza pompa włącza się na parę sekund .

Opublikowano

A ten zawór kombinowany AGR jest sterowany olejem?

Opublikowano

Combi zawór nie ma niz wspólnego z egr i jest sterowany podcisnieniem. Jeśli cieknie olej z tyłu głowicy to tylko spod dekla albo napinacza łańcucha.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...