Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Głuche puknięcia z tylnego zawieszenia, quattro.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej Panowie,

Mam pewien problem podczas ruszania slysze z tylu dziwny odglos specyficzne gluche pukniecie dochodzi jakby z obu stron tylnych kół. Problem pojawia się też przy jezdzie po okregu wtedy slychac owe "popukiwania". Auto jest w quattro więc moje podejrzenie pada na przeguby, zresztą kiedyś widziałem podobny temat na forum.. Czy ktoś miał podobny problem i może się wypowiedzieć? Ewentlanie ktoś mogłby mi podesłać przykladowy przegub jaki tam idzie? Polecacie jakiś producentów?

I jeszcze jedno pytanko czy ktoś posiada numer telefonu do VAG serwis we Wrocławiu ten na Pięknej 78 ich stronka mi nie działa, a chciałbym się tam dodzwonic ;)

Pozdrawiam,

Mat.

Opublikowano

a przy zmianie biegow 1,2,3 tez ci czasem puka? stukanie to prawie norma, luzy na torsenie i dyfrencjale

Opublikowano

To zalezy jak puszcze sprzęgło w zasadzie to tak, można zrobić tak, że na 1/2 2/3 tez stuknie. Czyli uwazasz ze moje podejrzenia odnosnie przegubow nie sa zbyt trafne ?

Opublikowano

nie, problem lezy w napedzie, zreszta przegub latwo sprawdzic, chwyc za poloske i obracaj przod/tyl, jesli flansza wewnetrzna obraca sie razem z poloska to przegub nie ma jako tako luzu

zeby wyeliminowac ten luz sa dwa rozwiazania, albo nauczyc sie zmieniac biegi tak zeby nei stukalo albo zaczac remontowac caly naped od skrzyni do tylnego dyfra, ale to koszty w tysiacach zlotych wiec raczej nei warto

Opublikowano

remontować cały napęd to trochę zbyt radykalne ;) ktoś się jeszcze może wypowiedzieć jakies pomysly ?;>

Opublikowano

mozesz zawsze sprobowac poszukac uzywanego dyfra lub skrzyni ale to tez loteria bo spora wiekszosc quattro ma taka przypadlosc wieksza lub mniejsza

Opublikowano

sprobuje po weekendzie podjechać gdzieś na kanał sprawdze te półosie ewentualnie podjade do tego VAG serwis zeby rzucili okiem.

Ponawiam pytanie ma ktoś do nich numer telefonu ?;) VAG serwis Wrocłąw Piekna 78.

Opublikowano

Mam to samo w B5, jak powoli puszcze sprzęgło to czasem się uda zmienić bieg bez tego łupnięcia. Niedawno sprawdzałem wał, ma minimalny luz na przegubach(dokładnie na kulkach), dyfer nie wiem jak to się fachowo nazywa ale kręcąc tym kołem do którego mocowany jest wał jest ok. 1.5-2cm luzu, od skrzyni jest trochę mniejszy. Ktoś kiedyś pisał że wał lub skrzynie naprawia się poprzez jakieś podkładki ??

Pytanie moje jest takie, czy da się wymienić łożysko podpory wału? podpora sama w sobie jest ok ale łożyska w sumie już niema :wink:

Opublikowano

da bez problemu jesli podpora faktycznie jest ok, kupujesz lozysko febi, w pudelku przychodzi ci identyczny FAG jaki teraz jezdzi, łożysko FEBI numer 01796

Opublikowano

Łatwo się demontuje łożysko z tej podpory ??

Opublikowano

Trochę gimnastyki jest przy rozkrecaniu walu na pół, śruba jest na klej montowana, reszta już idzie latwiej

Opublikowano

Jestem ciekawy czy komus w B6 udało się wymienić podporę wału.

Opublikowano

Obserwuję temat, bo może się kiedyś przydać :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...