tomtyczka Opublikowano 27 Czerwca 2013 Opublikowano 27 Czerwca 2013 witamchcialem poruszyc temat silnika 2.0TFSImiedzy innymi chodzi mi o poradeczy ktos spotkal sie z nierowna praca silnika na biegu jalowymnie wiem co moze byc przyczyna ale zaczelo sie to tak:zapalila sie rezerwa paliwa kontynuowalem podroz do najblizszejstacji, po wlaniu do zbiornika 15litrow i przejechaniu 10km silnika zaczal dziwnie pracowacsgasilem go zapalilem ponownie a z rury zaczal wydobywac sie siwy dymudalem sie do innej stacji nalwajac do pelna lepszej jakosci paliwa czyli drozszegodym z rury zniknal ale praca silnika dalej bez zmianprosze o pomoc i poradez tego co wiem silnika zaczal zalewac swiece na wolnych obrotacholej w normie komputer pokazuje maxnie znalazlem filtra paliwa wychodzi na to ze nie wystepujepomocy
wrclaguna Opublikowano 27 Czerwca 2013 Opublikowano 27 Czerwca 2013 Podepnij kompa zobaczymy co wypluje . Filtr paliwa masz pod samochodem od strony pasazera .
tomtyczka Opublikowano 28 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 28 Czerwca 2013 Sprawdzilem błędy i nie ma żadnych. Ani żadna kontrolka sie nie zapala. Wymienilem olej, założyłem nowy filtr. Dalej to samo. Filtr paliwa zamówiłem ale założe go jak spale całe paliwo.
Mymlok Opublikowano 29 Czerwca 2013 Opublikowano 29 Czerwca 2013 ...o ile silnik nie dokona żywota na nim
tomtyczka Opublikowano 1 Lipca 2013 Autor Opublikowano 1 Lipca 2013 Przejechalem 200 km Zatrzymałem sie pod domem Wyrzucilo kontrolka silnika Wróciłem po pól godziny a pod samochodem olej Komputer pokazuje poniżej połowy a było nalane Mac Zaprowdzilem do mechanika bo sam nie dam rady Nie wiem jeszcze co to za błąd i z czego to leci ---------- Post dopisany at 16:45 ---------- Poprzedni post napisany at 16:44 ---------- Chyba kolega mymlok miał racje auto kona ---------- Post dopisany 01-07-2013 at 20:09 ---------- Poprzedni post napisany 30-06-2013 at 16:45 ---------- Komputer wyrzucił błąd kolektora ssacego I miss fire na dwóch cylindrach Jutro go rozbiora i zobaczymy co dalej Oby to jakaś pierdolitka ( uszczelka albo cos) Odezwę sie
PASSATB5 Opublikowano 7 Lipca 2013 Opublikowano 7 Lipca 2013 Ile masz nakręcone kilometrów na tym silniczku? Odnośnie nie równej pracy to chyba ten typ tak ma, czasem u mnie po odpaleniu też chrząka;p
tomtyczka Opublikowano 7 Lipca 2013 Autor Opublikowano 7 Lipca 2013 auto ma najechane 10o tys km co sie okazalo pod oslona silnika od gory jest cos co reguleje spalinami tak mi powiedzili wymienilem ta czesc i dziala dobrze ale ze tak z tym zwlekalem uszkodzony jest uszczelniacz silnika od strony skrzyni biegow szukam numeru czesci
?ukasz-B Opublikowano 27 Lipca 2013 Opublikowano 27 Lipca 2013 zadzwoń do serwisu audi, podasz VIN i pan uprzejmie poda ci numer częśći.
maly1011 Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Panowie pytanie odnosnie poziomu oleju w silniku. Dzisiaj sprawdzalem w komp poziom oleju i jest troszke pod max i pytanie czy do lac olej czy jezdzic az zapali sie kontrolka od oleju? Za 2 dni mam do przejechania 2,2tys km i nie chce miec po drodze jakis problemow?
wojtas32 Opublikowano 10 Listopada 2013 Opublikowano 10 Listopada 2013 Rozwiazanie jest proste wez olej w trase ze soba nie dolewaj nadmiar oleju szkodzi . Wez olej jak bedzie malo to dolejesz proste.
ceedee Opublikowano 21 Lutego 2014 Opublikowano 21 Lutego 2014 Taki urok TFSI, że na jałowym biegu silnikiem czasami telepie. Na 2.0 było, na 3.0 też to występuje. Dopóki obroty nie falują (efekt jakby silnik krokowy wkraczał ostro do akcji) to nie ma co się przejmować. Olej dolewać jak się zapali kontrolka - wcześniej nie ma sensu, zapali się kontrolka, wlewasz całą butlę litrową i po krzyku. Zestaw zapłonowy z R8 - nic nie da, takie moje zdanie, tylko bez sensu wydane pieniądze i tak i tak będzie nim trzepać, a jak będzie inna charakterystyka świecy to tylko mogą się pojawić problemy jak nie z ECU to z cewkami - chyba, że za tym idzie nowa mapa do silnika i jakieś mody, to może i owszem, jakaś*poprawa będzie (choć nie taka jakiej by się człowiek spodziewał) Z TFSI jest tak, że dopóki nie ma kontrolek, moc jest ok to nie tykać tematu (wiadomo, że na wycieki czy inne historie trzeba reagować migiem) a temat oleju to temat rzeka. Poniżej 1l / 1000 km to dla serwisu "norma dla tych silników" i taka jest prawda - mówię jako praktyk. Im mniej dajesz mu w palnik i im później od odpalenia na zimno tym mniej zje tego oleju. Zawsze w automatach oleju będzie brać więcej z uwagi na to jakie obroty ma silnik.
A47 Opublikowano 15 Czerwca 2014 Opublikowano 15 Czerwca 2014 auto ma najechane 10o tys km co sie okazalo pod oslona silnika od gory jest cos co reguleje spalinami tak mi powiedzili wymienilem ta czesc i dziala dobrze ale ze tak z tym zwlekalem uszkodzony jest uszczelniacz silnika od strony skrzyni biegow szukam numeru czesci Witam a co to za częśc co reaguje mam podobne problemy tylko mój ma obroty stałe jak w zegarku ale wibracje jak nie wiem tak do 1000 obr/min i dziś na chodzącym silniku cięzko było wyjąć korek od oleju a kiedyś normalnie i dziś prawie gasł
olinek2 Opublikowano 18 Czerwca 2014 Opublikowano 18 Czerwca 2014 To że gaśnie, norma, bo zawór regulacyjny ciśnienia skrzyni korbowej będzie puszczał lewe powietrze w kolektor. Nierówna praca może być efektem cewek i świec, najczęstsza przyczyna. U mnie jak luźnej gotówki będzie trochę zawędruje setup zapłonowy z R8, ale też trzyma mnie zmiana uszczelniacza pokrywki zaworów , bo już w koło lekko się poci . 1
?uki1984 Opublikowano 20 Listopada 2014 Opublikowano 20 Listopada 2014 Olej mozna dolewac na silniku: zimnym? rozgrzanym? goracym? czy nie ma znaczenia?
simon80bl Opublikowano 20 Listopada 2014 Opublikowano 20 Listopada 2014 Powinno się dolewać na zimnym silniku.
?uki1984 Opublikowano 20 Listopada 2014 Opublikowano 20 Listopada 2014 A co jak w dlugiej trasie bedziesz potrzebowal dolac to nie bedziesz czekał az silnik wystygnie?
TomShrek Opublikowano 21 Listopada 2014 Opublikowano 21 Listopada 2014 A co jak w dlugiej trasie bedziesz potrzebowal dolac to nie bedziesz czekał az silnik wystygnie? Kolega napisał, że powinno się dolewać na zimnym, a kiedy nalejesz to już twoja sprawa, jak Ci się śpieszy to możesz nawet bez gaszenia silnika. Tak na poważnie mi w ostatnim stadium żywotu silnik wciągał już tyle oleju, że było mi już wszystko jedno czy był zimny, czy ciepły. Lałem jak popadnie przez ostatnie pół roku i brał tyle samo i nic się nie rozleciało, ale jak masz możliwość to zawsze lepiej jest wlać olej jak silnik nie jest mocno rozgrzany.
griga-st Opublikowano 21 Listopada 2014 Opublikowano 21 Listopada 2014 Poniżej 1l / 1000 km to dla serwisu "norma dla tych silników" i taka jest prawda Prawda nie jest taka.
Wawryn Opublikowano 23 Stycznia 2015 Opublikowano 23 Stycznia 2015 Panowie masakra szukam auto ojcu i tak czytam to ten 2.0T to zamiast ideał konstrukcji to idealna maszynka do zarabiania przez ASO bo nikt się nie podejmie roboty w miare nowszym roczniku......
black4 Opublikowano 23 Stycznia 2015 Opublikowano 23 Stycznia 2015 Panowie masakra szukam auto ojcu i tak czytam to ten 2.0T to zamiast ideał konstrukcji to idealna maszynka do zarabiania przez ASO bo nikt się nie podejmie roboty w miare nowszym roczniku...... Witam, Z licznych przeczytanych opinii widzę, że wadliwość i "olejożerność" TFSI zależy od serii produkcji czy egzemplarza silnika na który się trafi. W B8 2006-2011 jest chyba najwięcej problemów. Z góry przepraszam za małego offtopa. Panowie czy stosowaliście może płukankę silnika Motul przed zalaniem 2.0 TFSI Motulem Specific? Jaki jest wasza opinie? Pozdrawiam!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się