GTI07 Opublikowano 27 Czerwca 2013 Opublikowano 27 Czerwca 2013 Witam.Mam takie pytanko.Mianowicie kiedyś przy ruszeniu z1go biegu i podciagnieciu go do4tys obrotów zgasł silnik dalem dwójke i odpalił z biegu dałem gazu i miałem wrażenie tak jakby chodził na3gary i pochwili normalnie pojechał.Podciągłem go znowu do4tyś i szedł normalnie do czerwonego pola.Po jakimś czasie znowu się to stało tyle ze na2gim biegu,zgasł przy4tyś,odpalił dopiero za którymś razem,pochodził3sekundu nie równo i potem już normalnie,pociągnołem znowu do4tyś i nic sie nie stało.Teraz czy tak się dzieje nie wiem,dzisiaj pociagłem go troche ponad4tyś ale nic się nie stało.Dodam że auto przyspiesza normalnie,odpala od strzała,spalanie ma normalne i przyspiesza bez problemu do180km/h.Co to mogło być?
Tobike Opublikowano 28 Czerwca 2013 Opublikowano 28 Czerwca 2013 Był podobny temat na forum i dotyczył zawieszającej się hydrauliki (hydropopychaczy)
Krytias Opublikowano 28 Czerwca 2013 Opublikowano 28 Czerwca 2013 Podciągłem go znowu do 4tyś i szedł normalnie do czerwonego pola. Nono... niezle go kolega podciaga jak na TDI.
DeeJay_Kill Opublikowano 28 Czerwca 2013 Opublikowano 28 Czerwca 2013 A nie ma prawa? Jeśli silnik rozgrzany, to spokojnie może jeździć nawet do tych 4500rpm...
trepek Opublikowano 28 Czerwca 2013 Opublikowano 28 Czerwca 2013 Podciągłem go znowu do 4tyś i szedł normalnie do czerwonego pola. Nono... niezle go kolega podciaga jak na TDI. Znajomego mTDI w golfie II :-) Słupek taki sam jak w AFNie. A to 1.6 TD mojego kolegi: Kto powiedział, że diesle nie mogą się wysoko kręcić?
.Pablo. Opublikowano 29 Czerwca 2013 Opublikowano 29 Czerwca 2013 Po co kręcić diesla powyżej 4tys obr skoro mocy już nie ma momentu też a kręcić żeby wskazówka poszła wyżej według mnie bez sensu.
GTI07 Opublikowano 29 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2013 Normalnie krece go max do2,5-3tyś i to jak jest dobrze rozgrzany na zimnym nie przekraczam2tyś.Była potrzeba i pociągnołem go wyżej i zachował sie jak by zgasł wcisłem sprzegło i kontrolki sie zaświeciły.Więdz pytam.Skoro odrotomież ma4,5tyś to nie widze problemu pociągnięcia go.Producent od tak sobie nie wymyślił tych obrotów na obrotomierzu.Kolega DeeJay_Kill ma racje jak silnik rozgrzany jest to nic mu się nie stanie jak czasami go się przegoni.Nie robie tego codziennie żeby prawić Mi morały.Zdażyło Mi się i pytam czemu,co może być przyczyną.
SotoM Opublikowano 30 Czerwca 2013 Opublikowano 30 Czerwca 2013 najprawdopodobniej tak jak kolega wyżej napisał ,był to efekt podwieszenia się hydrosztosów zaworowych... mozna poddac je sprawdzeniu w jakiej sa kondycji. w ksiazce sam naprawiam wszystko jest ładnie opisane co i jak... kiedys takze taki efekt miałem jeszcze w golfie 3 TDI motor był zalewany olejem BP zdecydowałem sie zmienic w ogole na inny olej efekt ten znikł na dobre...wtedy zalałem valvoline...
trepek Opublikowano 1 Lipca 2013 Opublikowano 1 Lipca 2013 Wszystko zalezy, jaka sie ma pompe w starych dieslach, taka moc bedzie na poszczegolnych obrotach. Znam diesle, co maksymalna moc maja powyzej 5500rpm (zmierzone na hamowni). Moj stary 1Z od 2500 do 4500 obr ciagnie mniej wiecej jednakowo. Kazdy sie dziwi, ze w gorze nie dostaje zadyszki. A jeszcze pomysly co do pompy mam A wracajac do tematu, jak zaczyna pracowac nie na wszystkie gary po przygazowce to hydrosztosy sie podwieszaja. U siebie ostatnio podczas sprintu źle zsynchronizowalem stope z reka i biegu jeszcze nie wbilem (a but w podlodze byl) i silnik wkrecil sie w okolice 5000 rpm. I nic sie nie stalo :-) Widocznie dwie plukanki swoje zrobily i oliwa 5w-40 tez mu jeszcze sluzy. A tutaj 18 lat na karku.
GTI07 Opublikowano 1 Lipca 2013 Autor Opublikowano 1 Lipca 2013 Aha.Z tego co mi wiadomo to mam silnik zalany olejem10W40.Zalał go jeszcze poprzedni właściciel.
trepek Opublikowano 1 Lipca 2013 Opublikowano 1 Lipca 2013 To nawet nie chodzi o to, czy masz 10w-40 czy 5w-40 ale dużo różnego nagaru i dziadostwa masz odłożone w kanałach olejowych i przy woskich obrotach ciśnienie oleju jest zbyt małe na szklankach i podwieszają się.
GTI07 Opublikowano 3 Lipca 2013 Autor Opublikowano 3 Lipca 2013 Aha.To jak się idzie pozbyć tych nagarów?Jakieś płukanki czy po prostu do jeździć ten olej do wymiany i zrobić wymianę na5W40lub5W30??
GTI07 Opublikowano 4 Lipca 2013 Autor Opublikowano 4 Lipca 2013 A czym najlepiej zrobić takie płukanie?A silnik nie rozszczelni się jak zrobię płukankę?Jakiej marki najlepiej wlać olej po takiej płukance?
trepek Opublikowano 5 Lipca 2013 Opublikowano 5 Lipca 2013 Ja juz zrobilem dwie plukanki. Na blacie mam aktualnie 276 tys km. Rocznik 1995. Po pierwszej plukance zalalem olej Millers XFD 5w-40 i przez 13 tys km, jakie na nim zrobilem, stan oleju spadl z MAX do MIN ale specjalnie nie gonilem samochodu (zima). Teraz, po drugiej plukance, zalalem olej Valvoline DuraBlend 5w-40. Po 2 tys km, gdzie wiekszosc czasu latam po trasach z predkosciami 130-140km/h (no, do 150km/h) a wiec obroty w okolicach 3 tys rpm i wiecej (1Z ma krotka skrzynie) stan oleju pozostal praktycznie niezmieniony. Przydalaby sie skrzynia 6g...
grzegorzmen Opublikowano 5 Lipca 2013 Opublikowano 5 Lipca 2013 najprawdopodobniej tak jak kolega wyżej napisał ,był to efekt podwieszenia się hydrosztosów zaworowych. Ja miałem kilka przypadków że nie hydrosztosy bruździły tylko Turbo przełądowywało i po wyczyszczeniu problem znikał . A jak ? powietrze wpychane jest do pompy wtryskowej przez niedomknięty wtryskiwacz i potem nierówno chodzi jak by niebyło paliwa i zapowietrzona pompa wtryskowa. Po zatym jak się hydrosztosy zawieszają to nie z zatkanych przewodów i słabego ciśnienia tylko właśnie zadużego ciśnienia oleju i często jest winny zawór przelewowy w samej pompie olejowej a nie same hydrosztosy. Ale wymiana oleju na 5W lub 0W50 jak najbardziej zalecana . Płukanka też nie zaszkodzi.
GTI07 Opublikowano 5 Lipca 2013 Autor Opublikowano 5 Lipca 2013 Jak zgasł mi pierwszy raz i odpaliłem go z2biegu bo się auto toczyło to miałem wrażenie jak by chodził na 3gary ale tylko przez chwile bo obroty miałem wtedy ok1000gdy przekroczyły1100to pojechał normalnie.Może miałem takie wrażenie ze chodził nie równo bo obroty były za niskie.Gdy zgasł mi2-gi raz to odpalił dopiero za5razem i chodził chwile nie równo i po chwili już normalnie.Jak wyczyścić turbo??
ciahciah Opublikowano 8 Lipca 2013 Opublikowano 8 Lipca 2013 zanim zajmiesz się turbo czy pompą oleju lepiej zrobić komplet logów bo może być więcej do zrobienia tylko kończ loga przy 4000obr żeby nie uszkodzić silnika
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się