Shadow_956 Opublikowano 22 Stycznia 2014 Opublikowano 22 Stycznia 2014 od ręki? nie trzeba sciągać miski oleju ?
thenaturat2 Opublikowano 22 Stycznia 2014 Opublikowano 22 Stycznia 2014 Z tego co się orientuje to miskę trzeba ściągać. Ja będę robił u siebie wymiane
Marynarz____ Opublikowano 22 Stycznia 2014 Opublikowano 22 Stycznia 2014 Ja jestem po wymianie imbusa- jeśli chcesz sprawdzić jego stan to niestety musisz zdjąć miskę olejową a jak ją zdejmiesz to od razu wymień na pogrubiony zestaw właśnie od FUTURUM (wałek plus imbus) i będziesz mieć święty spokój. Prosta sprawa, mechanik Ci to w 2-3 godzinki ogarnie
niestandardowy Opublikowano 22 Stycznia 2014 Opublikowano 22 Stycznia 2014 od ręki? nie trzeba sciągać miski oleju ? no trzeba, aby pompe sprawdzic cale walki i tak musza wyjechac... ale to juz drobnostka jak miska bedzie zwalona...
thenaturat2 Opublikowano 22 Stycznia 2014 Opublikowano 22 Stycznia 2014 A czy belkę trzeba luzować czy tylko poduchy od silnika odkręcić i do góry podnieś? Czy ktoś to przerabiał i może mi napisać co i jak.Będę wdzięczny
FUTURUM Opublikowano 22 Stycznia 2014 Opublikowano 22 Stycznia 2014 A czy belkę trzeba luzować czy tylko poduchy od silnika odkręcić i do góry podnieś? Czy ktoś to przerabiał i może mi napisać co i jak.Będę wdzięczny Zawieszenie w dół,opuszczając podnośnik silnik sam pójdzie do góry(mała podpowiedź)-dobry mechanik wie co trzeba zrobić.Są tacy którzy wyciągają motor aby sprawdzić stan wałków:grin:
SotoM Opublikowano 22 Stycznia 2014 Opublikowano 22 Stycznia 2014 wymontowac przedni wspornik silnika odkrecic od silnika sprezarke klimatyzacji odkrecic i wymontowac dolne podstawy poduszek silnika wraz z drazkiem stabilizatora i uniesc silnik tak wysoko jak sie da aby nic nie przeciac odkrecic przednie mocowania ławy zawieszenia a tylne poluzowac i troche odkrecić śruby i opuscic lawe w dół mamy eleganckietdojscie do wszystkich srub aby zdemontowac mise elegancko wyczscic pow.styku misy na uszczelnienie i wlozenie misy bez zgarniania silikonu z powierzchni
thenaturat2 Opublikowano 23 Stycznia 2014 Opublikowano 23 Stycznia 2014 wymontowac przedni wspornik silnikaodkrecic od silnika sprezarke klimatyzacji odkrecic i wymontowac dolne podstawy poduszek silnika wraz z drazkiem stabilizatora i uniesc silnik tak wysoko jak sie da aby nic nie przeciac odkrecic przednie mocowania ławy zawieszenia a tylne poluzowac i troche odkrecić śruby i opuscic lawe w dół mamy eleganckietdojscie do wszystkich srub aby zdemontowac mise elegancko wyczscic pow.styku misy na uszczelnienie i wlozenie misy bez zgarniania silikonu z powierzchni Dzięki za podpowiedź
Marynarz____ Opublikowano 24 Stycznia 2014 Opublikowano 24 Stycznia 2014 Jeśli będzie to chciał sam zrobić to faktycznie takie wskazówki jak to zrobić są cenne, a jeśli masz ogarniętego mechanika to wie co zrobić. Ja swojemu dostarczyłem tylko nowy imbus i wałek i za 2 godzinki miałem zrobione ---------- Post dopisany at 13:30 ---------- Poprzedni post napisany at 13:27 ---------- wiem, że u mnie za dużo nie odkręcał- sprężarki na pewno nie, generalnie mówił, że tylko poluzował niektóre śruby i tyle.
thenaturat2 Opublikowano 24 Stycznia 2014 Opublikowano 24 Stycznia 2014 Jeśli będzie to chciał sam zrobić to faktycznie takie wskazówki jak to zrobić są cenne, a jeśli masz ogarniętego mechanika to wie co zrobić. Ja swojemu dostarczyłem tylko nowy imbus i wałek i za 2 godzinki miałem zrobione ---------- Post dopisany at 13:30 ---------- Poprzedni post napisany at 13:27 ---------- wiem, że u mnie za dużo nie odkręcał- sprężarki na pewno nie, generalnie mówił, że tylko poluzował niektóre śruby i tyle. A jak mam skrzynie multi to nie będzie problemu? Chodzi mi że od strony skrzyni są dwie śruby od miski
Przemo85 Opublikowano 24 Stycznia 2014 Opublikowano 24 Stycznia 2014 Z tego co widzę to są dwie firmy w trójmieście które oferują regeneracją gniazda i zmieniony imbus futurum i tma serwis Czy te firmy są ze sobą jakoś powiązane? Dysponują tymi samymi częściami czy każdy ma swój patent i części. Na tym filmiku Tma serwis prezentuje rozwiązanie konkurencyjne(oczywiście nie mówią czyje) i pada stwierdzenie że wytrzyma najwyżej 50tys km... a ich niby jest lepsze ale nie chcą zdradzać dlaczego... jakaś dziwna propaganda
mariusz.pek Opublikowano 27 Stycznia 2014 Opublikowano 27 Stycznia 2014 niech robią nawet w 10-ciu.najważniejsze że pomagają innym.proste?
thenaturat2 Opublikowano 28 Stycznia 2014 Opublikowano 28 Stycznia 2014 Wałek już kupiony. Cena 18zł w serwisie. Niech tylko trochę odpuści mróz to biorę się za robotę
Przemo85 Opublikowano 28 Stycznia 2014 Opublikowano 28 Stycznia 2014 sam imbus wymieniasz na org. ? pytałeś się może ile kosztuje gniazdo z wałkiem?
SotoM Opublikowano 28 Stycznia 2014 Opublikowano 28 Stycznia 2014 gniazdo jest w walku wyrównoważającym. zabierak przechodzi przez pompę oleju na wylot gdzie trafia do gniazda walka Lankastera dzieki czemu jest napedzana. jak wyrobi ci sie gniazdo w walku wraz z zabierakiem to wymieniasz 1 walek i zabierak drugi walek i pompa oleju zostaje.
Marynarz____ Opublikowano 28 Stycznia 2014 Opublikowano 28 Stycznia 2014 Z tego co widzę to są dwie firmy w trójmieście które oferują regeneracją gniazda i zmieniony imbus futurum i tma serwis Czy te firmy są ze sobą jakoś powiązane? Dysponują tymi samymi częściami czy każdy ma swój patent i części. Na tym filmiku Tma serwis prezentuje rozwiązanie konkurencyjne(oczywiście nie mówią czyje) i pada stwierdzenie że wytrzyma najwyżej 50tys km... a ich niby jest lepsze ale nie chcą zdradzać dlaczego... jakaś dziwna propaganda Tak, najpierw była jedna firma, potem się pokłócili i pracownik jednej z nich założył drugą. Jest kilka opcji tych poprawionych wałków i imbusów, ja wziąłem tą gdzie jest pogrubiony imbus (zabierak) oraz poszeżone jest gniazdo w wałku wyrównoważającym, do którego wchodzi imbus. Spojrzałem w papiery i ja brałem wałek+ imbus od TMA serwis, a nie jak pisałem wcześniej od Futurum. Obie firmy oferują te same rozwiązania. TMA z tego co mówił właściciel to produkują sami te poprawione rozwiązania do pomp olejowych- wygląda to baaardzo porządnie w porównaniu do serii. Jeżdżę na tym jak na razie 5 tyś km i nic się nie dzieje, przy następnej wymianie oleju zajrzę do tego i zobaczę czy widać jakieś ślady zużycia. ---------- Post dopisany at 14:12 ---------- Poprzedni post napisany at 14:09 ---------- Wałek już kupiony. Cena 18zł w serwisie. Niech tylko trochę odpuści mróz to biorę się za robotę Nie wałek tylko zabierak/ imbus kosztuje 18 zł i jak wymienisz sam zabierak to nic Ci to nie da, bo wyrabia się również gniazdo w wałku wyrównoważającym, a jak się za bardzo wyrobi to i tak Ci pompa strzeli.
thenaturat2 Opublikowano 28 Stycznia 2014 Opublikowano 28 Stycznia 2014 Napisałem wałek. Ale fakt jest to zabierak. Wymienie profilaktycznie. Jak rozbiorę to będę widział co i jak.
SotoM Opublikowano 28 Stycznia 2014 Opublikowano 28 Stycznia 2014 strzeli tylko zabierak z wałkiem.pompa jest bezpieczna... ja takze u siebie zmieniłem tylko zabieral. wymienilem dobry na nowy. a przewidywalny nalot auta podejzewam ponad 300tkw... jaki koszt w ogole jest tych 2uch cześci ? futurum i tma
thenaturat2 Opublikowano 29 Stycznia 2014 Opublikowano 29 Stycznia 2014 ceny to coś w granicach 500-800 za same wałki lub regeneracje pompy. Znalazłem ich ofertę na allegro
jarekdelu Opublikowano 30 Marca 2014 Opublikowano 30 Marca 2014 na allegro jest sporo ofert z wałkami zregenerowanymi ale ja zamówiłem taki wałek tzn jego przerobienie w firmie wyposażonej w elektrodrążarkę,wydrążyli mi otwór sześciokątntny 8mm i przerobili dostarczony przeze mnie imbus, moim zdaniem takie rozwiązanie jest lepsze niż oferowane na allegro wałki z fabrycznym otworem 6mm. Koszt usługi w moim przypadku 100pln
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się