Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pompa oleju


shakal1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam chcialem sie dowiedziec jak tam u was sprawa z pompa olejowa ...

pytam bo zastanawiem sie kiedy robic swap pompy... obecnie moje a4 2.0 tdi 140 km 2006 r BRE ma przejechane 174 tys km za niedlugo zaplanowany mam wyjazd do pl z irlandii...i tak wlasnie zastanawiam sie czy robic przed wyjazdem czy czekac ... ?? jak narazie nic niepokojacego nie slysze .... ;/ sam nie wiem ;/

jak to wyglada u was przy jakim przebiegu robiliscie swap??

---------- Post dopisany 03-07-2013 at 12:00 ---------- Poprzedni post napisany 29-06-2013 at 12:20 ----------

No to widze ze nikt nie pomoze ..... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz to możesz zrobić przed wyjazdem i mieć święty spokój. Wszystko zależy od ciebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma na to reguły.u jednych imbus pada przy 180 a u innych przy 280(tyś km).nie dowiesz się póki nie rozbierzesz napędu pompy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja właśnie jestem po modernizacji pompy (także nie miałem żadnych objawów), mam silnik blb, ale na szczęście okazało się, że moja pompa jest na wałkach a nie na łańcuchu, mechanik po zdemontowaniu pompy pokazał jaki jest luz na imbisie i jego gnieździe, był dość widoczny (mechanik powiedział, że jeszcze z 20 tys. by pociągnął), a imbus starty na kątach po 1-1,5 mm. Dokonałem modernizacji z częściami od tma serwis w gdyni czyli zmiana jednego wałka na taki z szerszym gniazdem i z imbusem przystosowanym do tego szerszego gniazda, koszt samych części to 600 zł. tma serwis daje 3 lata gwarancji, ale uważam, że patrząc po konstrukcji to powinno to się okazać trawałe. Jak na razie odbyłem tylko małą przejażdżkę i jedyne co do tej pory zauważyłem to, że kulturalniej odpala, no i oczywiście nie muszę się martwić, że auto stanie gdzieś w środku Polski z czerwoną kontrolką ciśnienia

Poniżej pokazane jak wygląda wałek z szerszym gniazdem i przystosowany do niego imbus.

images.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ingerujesz w pompe oleju tylko zespol walkow wyrownowazajacych z ktorego to pompa jest napedzana. wiec aby to wymienic cala pompa musi wyjechac z auta. chyba ze wymienisz ori imbusik to nie trzeba w tym wypadku demontowac calej pompy. jezeli masz dobre gniazdo ja osobiscie wymienilbym sam imbus. u mnie gniazdo bylo juz za bardzo wyrobione i zmienialem imbusa, tylko dluzszego i walek z przerobionym gniazdem. na alledrogo uzytkownik VWMK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja rozumiem ale chodzi mi, że aby założyć tą przerobioną zębatkę to musisz coś robić ( nie wiem wycinać, szlifować...) czy tylko kupujesz nową zębatkę pasującą do tego grubszego imbusa i wsadzasz w miejsce gdzie była stara??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały element jest taki sam jak fabryczny tylko gniazdo jest przerobione na grubszy imbus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta nowa zębatka wciskana jest pewnie na gorąco albo jakoś tak, z założenia jest to element nie rozbieralny więc nie jest to prosta sprawa. Ja zamierzam wymontować całą pompę, wysłać kurierem do nich, zapłacić 600, odebrać i założyć całą naprawioną pompę. Chyba, że po zdemontowaniu okaże się że nie ma żadnego luzu. Ktoś się orientuję, czy imbusik, który teraz można kupić w ASO jest jakiś wzmocniony w porównaniu z ORI bo coś takieog chyba czytałem na forum. Imbusik kosztuje chyba 11 zł więc warto go mieć przy demontażu wszystkiego, może się okazać, że jednak wystarczy (przynajmniej na jakiś czas) tylko jego zmienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje a4 2.0 tdi 140 km 2006 r BRE jest napędzana na łańcuchu czy zębatki wie ktoś ?
na kołach
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

W przyszłym tygodniu będę miał na podwórzu a4 170KM 2.0 BRD z grudnia 2006 możecie mi napisać czy napęd pompy oleju jest na łańcuch czy zębatki?

Na dzień dobry muszę wymienić olej także planuje przy okazji sprawdzić stan imbusa. Auto ma 205tys przebiegu. Czy w serwisie po nr nadwozia powiedzą mi na 100% co jest u mnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BRD 2006r zastosowany jest naped wałków Lankastera przez wał korbowy w/g ETKA za pośrednictwem łańcucha. dopiero w połowie 2007 montowano do tych silników naped za pośrednictwem kół zębatych. tak jak w mojej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zna ktoś w kuj-pom dobry warsztat, który by mi sprawdził i ewentualnie przełożył ten napęd? Najlepiej Toruń okolice...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

W przyszłym tygodniu będę miał na podwórzu a4 170KM 2.0 BRD z grudnia 2006 możecie mi napisać czy napęd pompy oleju jest na łańcuch czy zębatki?

Na dzień dobry muszę wymienić olej także planuje przy okazji sprawdzić stan imbusa. Auto ma 205tys przebiegu. Czy w serwisie po nr nadwozia powiedzą mi na 100% co jest u mnie?

Kolego na 100% masz koła zębate

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kuźwa racja...przepraszam, nie na to klikałem sprawdzając.... mój błąd przepraszam... FUTURUM ma 100% racji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki

czyli jak mam kola zębate to wystarczy sprawdzić stan imbusa i gniazda i ewentualnie wymienic czy pompa też może być niezabogata?

A te kola zębate długo wytrzymują?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...