DejwB5 Opublikowano 25 Lipca 2008 Opublikowano 25 Lipca 2008 Witam Kolegów Mam mały problem po wymianie paska wielorowkowego zaczął brzeczęc napinacz tak w wartości obrotów 1100-1250.wymieniłem napinacz bo myslałem ze ustawia sie w innej pozycji i dlatego brzeczy ale niestety było fajnie i cicho bardzo krótko i jest znowu tosamo i mam pytanie czy jest jeszcze jakiś napinacz który moze brzęczeć zgóry dziekuje
rikardo Opublikowano 26 Lipca 2008 Opublikowano 26 Lipca 2008 Dlaczego wymieniałeś pasek? Ja przed wymianą rozrządu miałem pod maską świerszcza i gdy robiłem rozrząd wymieniłem napinacz paska i pasek alternatora. Po dwóch dniach jeżdzenia pod maską pojawił sie taki odgłos brzęczenia połączonego z chrobotaniem trudno to opisać. Powodem tych odgłosów było to, że wymieniłem tylko pasek i napinacz a do wymiany kwalifikowało się te koło ze sprzęgiełkiem i wymiana łożysk w alternatorze które to elementy przy starym rozciągnietym pasku i jego świergotaniu nie było tak słychać ale przy nowym napinaczu i pasku natychmiast się uaktywniły. Po remoncie alternatora jest cisza. Przypuszczalnie możesz mieć ten sam problem.
Leman Opublikowano 26 Lipca 2008 Opublikowano 26 Lipca 2008 podłączę się..pod temat... przy wimianie rozrządu wymieniem też pasek micro i napinacz żeby mieć spokój- (rolka chyba została ta sama)-za napinacaz zapłaciłem okoiło 120 pln, po około 2 miesiącach pojawiły sie niepokojące dzwięki (jakby metaliczne stukanie) ale tylko na 2 minuty przy rozruchu, potem cisza- no i stało sie -strzelił mi pasek na trasie 50 km od domu , założyłem nowy pasek i przwez jakies 3 tygodnie znowu cisza, teraz znowu słuszę te dzwięki ....co robić ?? wymienić napinacz na orginalny czy może sa jakieś inne powody stukania i spadanie paska?? http://www.moto.allegro.pl/item402110070_nowy_napinacz_paska_oryginal_vw_passat_audi_a4_.html czy można wieżyć że to orginał?? i czy warto- może jakiś dobry zamiennik ?
rikardo Opublikowano 26 Lipca 2008 Opublikowano 26 Lipca 2008 Po takich przygodach na twoim miejscu bym nie kombinował już z zamiennikami i kupił oryginalny urwany pasek może dostać się Ci pod osłonę rozrządu i spowodować przeskoczenie paska rozrządu a wtedy koszty mogą być zdecydowanie większe. Mój znajomy kupował ostatnio już trzeci napinacz (poprzednie dwa to były zamienniki) u tego allegrowicza http://moto.allegro.pl/item400235576_napinacz_paska_alter_audi_passat_1_9_tdi_97.html jest to identyczny z tym który kupowałem w ASO z tą różnicą, że mnie kosztował 350 zł a jego 240 zł. Sprawdź sobie też kółko ze sprzęgiełkiem w alternatorze które może też być przyczyną zrywania się paska. Ja jak nie wymieniłem tego kółko to po uruchomieniu bardzo telepało paskiem i tym napinaczem. Łatwo możesz sprawdzić co ci stuka, niech ktoś uruchamia silnik a ty zobacz co się dzieje i co tak stuka. Powodzenia
DejwB5 Opublikowano 27 Lipca 2008 Autor Opublikowano 27 Lipca 2008 napinacz był orginalny kosztował 335złoty a jesli chodzi o te sprzegiełko w alternatorze to moze ktos mi pokazac jak to wyglada bo jak zmieniałem ten napinacz to demontowałem alternator i zadnego sprzegiełka nie widziałem a alternator pracował poprawnie wiec gdzie tego szukać dzieki serdeczne pozdro[br]Dopisany: 27 Lipiec 2008, 10:44 _________________________________________________ pasek wymieniłem bo po pierwsze chciałem miec pewnosc ze nie strzeli a ten co miałem to juz był zuzyty tak wygladałna zewnatrz a jak sie okazało przy wymianie był w gorszym stanie niz myslałem [br]Dopisany: 27 Lipiec 2008, 10:47 _________________________________________________jedną dziwną sprawą jest dlamnie ze te brzeczenie zaczeło sie po wymianie własnie paska wielorowkowego wcześniej tego nie było a mam takie pytanie bo poszukałem tu i tam i juz powoli wiem o co chodzi ale mam pytanie moze ktos z kolegów wie ile te sprzegiełko moze kosztować
leohakin Opublikowano 27 Lipca 2008 Opublikowano 27 Lipca 2008 Witam koledzy. Nie wiem czy to akurat to moze piszczec. Ale sa 2 rodzaje paskow. Zawsze gdy wiymieniam to zwracam na to uwage. Jeden jest calkowicie gumowy i to on nawet w pierwszym dniu zaczyna piszczec. Jest tez pasek, przypominajacy szmaciany. On nie ma prawa wogole zapiszczec. Sprawdz to. Pozdrawiam
gadam13 Opublikowano 28 Lipca 2008 Opublikowano 28 Lipca 2008 Sprzegiełko widziałem w sklepie motoryzacyjnym za 130PLN.W serwisie zapłaciłem za niego 59 Euro. Są dwa rodzaje w zależności id producenta alternatora Bosch lub Valeo.
DejwB5 Opublikowano 28 Lipca 2008 Autor Opublikowano 28 Lipca 2008 tak z tymi paskami to miałem w poprzednim samochodzie golf III TD ale teraz jest to napewno nie pasek,bo dziś sprawdzałem to sprzegiełko na alternatorze i prawdopodobnie ono jest do wymiany bo dziwnie stuka i chyba przeskakuje na tym sprzegiełku.w środe jade do mojego brata do serwisu bo niestety w domu niemam mozliwości tego zrobić i bede je wymieniał żeby mieć pewność.jak zrobie to napisze tak dla informacji wszystkim pozdro koledzy i dzięki za podpowiedzi .
Musashi Opublikowano 29 Lipca 2008 Opublikowano 29 Lipca 2008 nie chce mi sie komentowac... oryginalne napinacze rolki oraz sprzeglo alternatora sa tylko firmy INA, obojetnie czy kupujecie w pudle Ruville, czy SKF czy INA w srodku jest INA. wszelkie inne produkty to podroby, podobnie paski - tylko CONTITECH lub GATES
DejwB5 Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 20 Sierpnia 2008 co do paska to wiem zakładam zawsze contitech natomiast co do napinacza ja załozyłem hans prisa tak mi doradził mechanik i kumpel,p[odobno hans pris to sa tylko orginalne czesci ale z tego co piszesz to juz sam niewiem [br]Dopisany: 29 Lipiec 2008, 13:31 _________________________________________________witam ponownie kolegów chciałem tylko napisac ze swoja usterke usunełem sam droga dedukcji i szperania gdzie sie da a wiec to co tak dziwnie brzeczało to nie było napinacz ani kolo od alternatora tylko o dziwo opuszczony tłumik na jednej z gum podtrzymujacych go.To głupie ale nigdy bym nie pomyslał ze to własnie tłumik a wykryłem to jak wlazłem do kanału i uruchomiłem silnik tylko wtedy było widac co sie dzieje.dzieki i pozdrawiam
lukaszr Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Opublikowano 20 Sierpnia 2008 natomiast co do napinacza ja załozyłem hans prisa tak mi doradził mechanik i kumpel,p[odobno hans pris to sa tylko orginalne czesci ale z tego co piszesz to juz sam niewiem Hans Pries i oryginał ? Chyba tylko leżały koło oryginalnych części. Potwierdzam to co napisał Musashi.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się