kenwood190 Opublikowano 9 Lipca 2013 Opublikowano 9 Lipca 2013 Witam, mam problem z jedną śrubą, która ta się zapiekła że nie idzie jej wstanie wykręcić. Połamałem trzy klucze, zjechał mi się tak łepek że muszę teraz ją wywiercić. Moje pytanie jest takie, jak zabezpieczyć czy zakonserwować tą śrubę aby się nie zapiekała i było ją wstanie rozkręcić.
Trzesio Opublikowano 9 Lipca 2013 Opublikowano 9 Lipca 2013 smar miedziany fele alu czy stal, dokrecane pneumatem czy rekami? a i rada na przyszlosc, wez nasadke, zaloz na srube i przywal pare razy mlotkiem, powinno puscic
lutas Opublikowano 9 Lipca 2013 Opublikowano 9 Lipca 2013 Ja mam inną radę - na przyszłość dokręcaj śruby kół kluczem dynamometrycznym z momentem 120Nm, a nie bedziesz miał takich problemów. Nie trzeba ich ani smarować ani cudować (smarowanie śrub kół nie jest wskazane). Pilnuj też patałachów, którzy dokręcają ci te śruby w warsztacie na "chama".
OLIVER Opublikowano 9 Lipca 2013 Opublikowano 9 Lipca 2013 mam alu i dokręcałem rękami No ale i rekami można dokręcić tak ze nie od kręcisz po dłuższym czasie ..... Nie buj sie przesmarowania śrub (gwintu i siedzenia kuli ) nawet w książce audi jest zalecenie przesmarowania .. no i powinno sie dokrecać dynamometrycznym kluczem jak kolega wyzej napisał ..Tylko ze alu proponuję jakieś 140Nm . 120Nm to stalowe felgi raczej .....
kenwood190 Opublikowano 9 Lipca 2013 Autor Opublikowano 9 Lipca 2013 no dobrze tylko jakoś cztery śruby idzie normalnie odkręcić a piątej już nie
OLIVER Opublikowano 9 Lipca 2013 Opublikowano 9 Lipca 2013 no dobrze tylko jakoś cztery śruby idzie normalnie odkręcić a piątej już nie Trudno teraz gdybać dlaczego nie idzie tej śruby odkręcić.... Po wykręceniu jej sprawdź gwint czy nie jest uszkodzony w piaście przesmaruj wszystko jak Ci pisze dokręć odpowiednio i problem na pewno się nie powtórzy ....
Fido Opublikowano 9 Lipca 2013 Opublikowano 9 Lipca 2013 Jeśli gwint jest przeciągnięty to tak się będzie dziać.
Jarek882 Opublikowano 13 Lipca 2013 Opublikowano 13 Lipca 2013 Do odkręcenia polecam rurke dwu metrową i powoli odkręcać
lutas Opublikowano 13 Lipca 2013 Opublikowano 13 Lipca 2013 Jeśli gwint jest przeciągnięty to tak się będzie dziać. Poprzeciągane gwinty w piaście to właśnie efekt dociągania śrub bez opamiętania - ile pary w łapach, albo przez majstrów oponiarskich - ile wlezie pneumatem.
Marc!n Opublikowano 15 Lipca 2013 Opublikowano 15 Lipca 2013 jak jeszcze nie wykreciles to podjedz do warsztatu dla tirow tam na pewno maja fajny pneumacik a i moze maja nasadki do odkrecania zjechanych lbow. na przyszlosc wyczysc dobrze gwint, lekko przesmaruj chocby grafitowym i dokrecaj z glowa, najlepiej uzyj nasadki bo te seryjne klucze lubia skoczyc i za chwile nie ma go na co nalozyc. wyczysc tez dokladnie piaste zeby na przyszlosc nie szarpac sie z odkreconym kolem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się