Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problem z jedną śrubą, która ta się zapiekła że nie idzie jej wstanie wykręcić. Połamałem trzy klucze, zjechał mi się tak łepek że muszę teraz ją wywiercić. Moje pytanie jest takie, jak zabezpieczyć czy zakonserwować tą śrubę aby się nie zapiekała i było ją wstanie rozkręcić.

Opublikowano

smar miedziany

fele alu czy stal, dokrecane pneumatem czy rekami?

a i rada na przyszlosc, wez nasadke, zaloz na srube i przywal pare razy mlotkiem, powinno puscic

Opublikowano

Ja mam inną radę - na przyszłość dokręcaj śruby kół kluczem dynamometrycznym z momentem 120Nm, a nie bedziesz miał takich problemów. Nie trzeba ich ani smarować ani cudować (smarowanie śrub kół nie jest wskazane). Pilnuj też patałachów, którzy dokręcają ci te śruby w warsztacie na "chama". :wink:

Opublikowano
mam alu i dokręcałem rękami

No ale i rekami można dokręcić tak ze nie od kręcisz po dłuższym czasie .....:wink: Nie buj sie przesmarowania śrub (gwintu i siedzenia kuli ) nawet w książce audi jest zalecenie przesmarowania .. no i powinno sie dokrecać dynamometrycznym kluczem jak kolega wyzej napisał ..Tylko ze alu proponuję jakieś 140Nm . 120Nm to stalowe felgi raczej .....

Opublikowano
no dobrze tylko jakoś cztery śruby idzie normalnie odkręcić a piątej już nie

Trudno teraz gdybać dlaczego nie idzie tej śruby odkręcić....

Po wykręceniu jej sprawdź gwint czy nie jest uszkodzony w piaście przesmaruj wszystko jak Ci pisze dokręć odpowiednio i problem na pewno się nie powtórzy ....:wink:

Opublikowano

Jeśli gwint jest przeciągnięty to tak się będzie dziać.

Opublikowano

Do odkręcenia polecam rurke dwu metrową i powoli odkręcać :decayed:

Opublikowano
Jeśli gwint jest przeciągnięty to tak się będzie dziać.

Poprzeciągane gwinty w piaście to właśnie efekt dociągania śrub bez opamiętania - ile pary w łapach, albo przez majstrów oponiarskich - ile wlezie pneumatem.

Opublikowano

jak jeszcze nie wykreciles to podjedz do warsztatu dla tirow tam na pewno maja fajny pneumacik :) a i moze maja nasadki do odkrecania zjechanych lbow. na przyszlosc wyczysc dobrze gwint, lekko przesmaruj chocby grafitowym i dokrecaj z glowa, najlepiej uzyj nasadki bo te seryjne klucze lubia skoczyc i za chwile nie ma go na co nalozyc. wyczysc tez dokladnie piaste zeby na przyszlosc nie szarpac sie z odkreconym kolem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...