Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ciśnienie oleju kontrolka


rutek08

Rekomendowane odpowiedzi

Ok tak zrobię tylko muszę znaleźć dobrego mechanika co mi to solidnie zrobi. Macie może jakieś namiary na warsztat w Krakowie lub okolicach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jak wystarczajaca duzo podniesie silnik na poduchach to przodu juz nie trzeba sciagac?

Może i by dało radę, ale będzie ciasno. Smok pompy będzie wadził. Ja w A80 zawsze wolałem wywalać sanie niż babrać się z mało ilością miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem umówiony na piątek na wizytę u mechanika. Rozmawiałem też ze znajomym odnośnie smoka i mówi, że jeżeli był by zapchany to zapalałaby się kontrolka na większych obrotach gdzie zapotrzebowanie na olej z miski jest większe a niedrożny smok uniemożliwiałby to. I raczej stawiał by na uszkodzony czujnik lub pompę. Czujnik dzisiaj zakupiłem i jutro będę wiedział czy to on jest temu winien...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmien znajomego

W tych autach 99% przypadkow z cisnieniem to wina zasranego smoka

A raczej sitka ktore sie tam znajduje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmien znajomego

W tych autach 99% przypadkow z cisnieniem to wina zasranego smoka

A raczej sitka ktore sie tam znajduje

Dokładnie. A niestety z nami polakami jest tak: o świeci kontrolka oleju to trzeba wlać moto doktora i do żyda. A potem dziwić się że chwila moment i silnik się wysrał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po prostu nie rozumiem czemu ludzie uwzięliście się na ten smok pompy. Nie wiem jak bardzo trzeba by zaniedbać wymiany oleju by zawalić smok szlamem który powodudje spadki ciśnienia, potem jeszcze wmawiacie ludziom ze po wyczyszczeniu smoka wszystko wróci magicznie do normy i brak ciśnienia nie wyrządzi szkód. Spotkałem się w ADR i AEB ze spadkiem ciśnienia oleju i zawsze winną była pompa a nie smok i szlam w silniku. 3 bar przy 3 tys obr to albo pompa zarżnięta albo panewki powiedziały pa pa i jazda z tym to silnik do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie tyle o szlam chodzi. Czyściłem pokrywę zaworów w ADR, przy SWAPie czyściłem górę jak i duł w APU. Silnik generalnie był chyba czysty - olej od wymiany nadal jest czyściutki mimo że to już 6tyś km ale i tak na misce i pokrywie było pełno nalotu olejowego. To nie jest szlam tylko jakby przesmażony olej. Jak się to drapało to odchodziły niezłe kawałki. Parę tego typu sztuk miałem już na sitku smoka ssawnego.

Po za tym, w Audi 80 miałem taki motyw że uszkodzeniu uległ tłok. W sumie pewnie nigdy bym się tego nie dowiedział gdyby nie to że mały kawałek tłoka przykleił się do sitka smoka ssawnego właśnie i pojawiły się problemy z ciśnieniem. Kawałek był naprawdę niewielki a mimo to już w takim stopniu wypływał na ciśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powie mi ktoś jakie powinno być ciśnienie w tym silniku? Zimny silnik bieg jałowy i na wyższych obrotach oraz ile na ciepłym tez jałowy i wyższe? Nie znalazłem tego a już słyszałem różne wersje. Aha na czujniku org. febi jest zakres 1.3-1.6 bara. Czyli załącza się jeżeli ciśnienie spadnie do takich wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie powinno być na jałowym 1-3bar przy 3 tys obr 5-7bar. Najlepiej jak ciśnienie na jałowym ma ok 2bar. Na czujniku jest zakres, ale tu chodzi o dynamiczną kontrolę ciśnienia oleju, jeśli przy ok 1800 obr/min ciśnienie spadnie poniżej właśnie tej wartości 1,6 bara to zapali się kontrolka ciśnienia. oczywiście wszystkie wartości jak silnik nagrzany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie powinno być na jałowym 1-3bar przy 3 tys obr 5-7bar. Najlepiej jak ciśnienie na jałowym ma ok 2bar. Na czujniku jest zakres, ale tu chodzi o dynamiczną kontrolę ciśnienia oleju, jeśli przy ok 1800 obr/min ciśnienie spadnie poniżej właśnie tej wartości 1,6 bara to zapali się kontrolka ciśnienia. oczywiście wszystkie wartości jak silnik nagrzany.

Kolego, mam do Ciebie pytanie...

jakimi parametrami charakteryzuje sie pompa oleju ?

możesz odpowiedziec mi na to pytanie bo uparłes sie na jedno jakbys miał klapy na oczach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik dziś wymieniony i nic. Jest na nim od 1.2-1.6 bara. Wymieniłem też przy okazji zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego. bo mi się płyn sączył. Była trochę inna wtyczka do czujnika na dnie zbiornika ale przerobiłem na zwykłe konektory i podłączyłem. No i pojawił się nowy problem. Po odpaleniu na zimnym silniku po 10 sekundach zapala się kontrolka temperatury oleju, z brzęczykiem gdzie auto jest zimne bo stało całą noc. Już mi ręce opadają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Badyl dolej płynu, po wymianie zbiorniczka zapowietrzyl ci się układ i jak czujnik zlapie babla z powietrzem wtedy się zapala, dolej trochę i pojezdzij i powinno być ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kontrolka płynu chłodniczego zniknęła. Dzisiaj po przyjeździe pod blok zapaliła mi się kontrolka od ciśnienia oleju i postanowiłem ze wyjmę przewód z czujnika ale kontrolka wcale nie zgasła... Moje pytanie jest takie czy nie ma innego czujnika jeszcze bo podobno jest jeszcze jeden?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kontrolka płynu chłodniczego zniknęła. Dzisiaj po przyjeździe pod blok zapaliła mi się kontrolka od ciśnienia oleju i postanowiłem ze wyjmę przewód z czujnika ale kontrolka wcale nie zgasła... Moje pytanie jest takie czy nie ma innego czujnika jeszcze bo podobno jest jeszcze jeden?

Nie, czujnik działa na zasadzie styku. Jest odpowiednie ciśnienie to jest przejście i kontrolka ginie. Nie ma odpowiedniego ciśnienia, albo uwali się kabel to kontrolka świeci. Jaki sens miałoby odwrotne postępowanie? Wtedy ucinasz przewód i nie masz pojęcia o tym że coś się dzieje z ciśnieniem. Po za tym twoje postępowanie zmierza do zajechania silnika. Skoro kontrolka cię wkurza i chcesz ją na sztywno ominąć i jeździć nadal to prosta droga do tego aby za jakiś czas szukać innego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...