Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ciśnienie oleju kontrolka


rutek08

Rekomendowane odpowiedzi

a generalnie nie sciagales czapki do wymiany walu? czy wraz wszystko rozbierales? pierscionki ruszales na tlokach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek,powiem tak-auto oddałem do godnego z polecenia mechanika.Z tego co mówił na koniec,to silnik był wyjęty z auta,porozpinane wszystko.

Tak jak pisałem wcześniej-wymieniony został wał na używkę w dobrym stanie+szlif,nowe panewki,pompa ze smokiem,olej i filtr.Mechanior mówił że wszystko od dołu robił,góry nie ruszając.

Ciśnienie miałem słabe i obstawiałem zapchany smok i pompę.Jak zamówił,zdjął michę a tam zonk.Panewki w innym kolorze,jedna zmieniła kształt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego według mnie masz 3 opcje. Albo szukasz innego słupka w bardzo dobrym stanie, wkładasz i jeździsz. Albo robisz remont generalny - silnik w drobny mak, sprawdzasz zurzycie każdego podzespołu, szlify, wymiany itp i jeśli jest to fachowo zrobione jeździsz praktycznie nowym silnikiem - opcja dość droga. Albo robisz tak jak teraz: zrobimy góre - nie działa. To może zajrzymy na dół i tam też coś wymienimy itp - w tym wariancie koszty mogą być wyższe niż w dwóch pierwszych przypadkach a silnik może będzie jeździł dobrze a może nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz to mam dylemat, w środę mechanik coś więcej powie jak rozkręci michę.Wymiana panewek+ nowy wał i szlif, jakie to koszta?A remont generalny?Kupno nowego słupka wydaje mi się trochę ryzykowne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego kupno słupka wydaje ci się ryzykowne? Jedziesz, oglądasz, zwalasz michę i patrzysz. A w zasadzie w twoim przypadku to wystarczyłby sam dół jeśli góre masz już zrobioną. Robiłeś góre kompleksowo tj sprawdzanie uszczelniaczy itp czy było wymienione tylko to co ucierpiało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej szukac jak jeszcze silnik jest w aucie

można zapalic, sprawdzic cisnienie oleju, spręzania

odgłosy silnika itd itp

po wyjeciu silnika i tak trzeba zajrzec do michy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było tylko wymienione to co ucierpiało.Jeśli będzie bardzo źle to będę rozglądał się za słupkiem.Ciśnienie oleju też będzie sprawdzane.

---------- Post dopisany 12-08-2013 at 19:13 ---------- Poprzedni post napisany 05-08-2013 at 21:51 ----------

Wracam do tematu gdyż auto stało u mechanika ponad tydzień i nawet do niego nie zajrzał...Tydzień w plecy.Auto zabrałem, będę szukał innego mechanika...W tym mieście chyba trudno o dobrego mechanika...Zrobiłem logi i wyskoczyły błędy silnika:

rdic.jpg.

Olejarka nie wyskakuję na kompie.

A do tego nagrałem film na ciepłym silniku jakby coś u góry stuka:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego,testuj więcej silnik w momencie kiedy duł maż zajechany i słabe ciśnienie oleju to na pewno będzie dobrze. Co się dziwisz że coś stuka jeśli ciśnienie dołem spitala? Przecież możesz mieć zrobioną górę na cacy ale nic to nie da jak ciśnienie jest nadal słabe i na przykład łańcuszek będzie słabo wybierało, albo któraś słabsza szklanka będzie osobie dawać znać.

Zrozum że do póki nie rozwiążesz problemu z ciśnieniem oleju to auto jest niezdatne do jazdy.

W ECU nie wyskoczy ci błąd niskiego ciśnienia - od tego masz kontrolkę w licznikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompresję to można sprawdzić ale w celu obadania generalnego stanu silnika. Na problemy z ciśnieniem oleju to nie pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sobie jeszcze poczekam, może w piątek będę coś wiedział...Jeśli to panewki,będę szukać nowego słupka.Też będę miał możliwość kupić cały dół za 400zł.Rozumiem jak coś, to muszę szukać silnika z o tym samym oznaczeniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie nie, ale praktycznie będzie najłatwiej i najszybciej chyba znaleźć AEB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A słyszałem też na przykład że APU ma mniejszy zapas wytrzymałości niż na przykład AEB co wskazuje na pewne zmiany. Oczywiście wszystko da się spasować z twoją głowicą bo bloki podejrzewam wszędzie są takie same, co najwyżej korby, tłoki itp będą inne co nie ma dla ciebie znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Apu Głowice ma z mniejszymi kanałami i to jest jedyna różnica bezprosrednio wplywajaca na potencjał ale są to niewielkie różnice

Wytrzymałość obydwu jest raczej ta sama

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...