Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ciśnienie oleju kontrolka


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mnie nie wkurza kontrolka jako sama kontrolka tylko myślałem ze w ten sposób sprawdze że to jest ten czujnik który wymieniłem. W piątek się wszystko okaże jak zaprowadze do warsztatu. Ja osobiście obstawiam pompę i jak zdejmą mi miskę to i tak będę chciał wymienić pompę żeby mieć pewność że przynajmniej ona jest w porządku no i oczywiście przeczyścic smoka. Zastanawiam się jeszcze czy przed zdjęciem miski nie wlac jakiegoś preparatu do płukania silnika i dopiero wtedy to wszystko wyczyścić.

Opublikowano

Płukanke z Motula albo LM możesz wlać przed zwaleniem miski

Opublikowano

Właśnie wróciłem z warsztatu, ale niestety nie autem, zostaje do jutra. Co się okazało: miska była tak przykręcona i w dodatku tak zasylikonowana że nie można było jej odkręcić. Wyronione łby w śrunach, że klucz imbus nie dawał rady, trzeba było nabijać większe 12 kantne. Od godz 8 do 13 ściąganie miski. Po zdjęciu okazało się że olej czysty o dobrej lepkości, smok również w bardzo dobrym stanie, czysty (jedynie kawałeczek sylikonu wielkości 2 mm), ukazał się również widok wału i ponumerowanych obudów korbowodu (chyba tak się to nazywa)panewek (nie były to głowne panewki) no i od razu na myśl przychodzi że było coś robione. Panewki na dół, a tu oryginalne standard. Pompa olejowa w dół. Okazuje się jakiś "no name" z widocznymi wżerami w obudowę, w dodatku praktycznie na całej długości widoczne przyciemnione miejsca którymi olej uciekał. Pomiar ciśnienia wykazał na wolnych 1bar na ciepłym i tak jak wcześniej przy 3 tys 3,2bara. Czekamy na pompe, jutro ma być wymieniona, Miska wyczyszczona, nowa uszczelka olej i zobaczymy co manometr pokaże. Oby wymiana pompy pomogła i że nic więcej się tam nie urodziło. Poinformuje o dalszych poczynaniach.

Aha i co do tego szlamu to naprawdę trzeba nie wymieniać oleju chyba przez 50 tyś albo jeździć na kujawskim... Pozdrawiam

---------- Post dopisany 20-01-2014 at 22:23 ---------- Poprzedni post napisany 11-10-2013 at 16:15 ----------

No i przejechałem już ponad 5 tys. km i wszystko ok. Kontrolka nie zapala się. Wymiana pompy pomogła. Temat uważam za zamknięty i mam nadzieje że jeszcze komuś się przyda jak będzie miał taki problem jak ja.Pozdrawiam

Opublikowano

Jaką wrzuciles pompę ???

Opublikowano

Dla tego zawsze powtarzam że jak zapali się kolokator od oleju to musowo pierwsze co trzeba zrobić zaraz po sprawdzeniu stanu oleju to sprawdzenie ciśnienie oleju. Jak to jest ok to wtedy na spokojnie można szukać przyczyny w elektronice itp. A nie jak niektórzy: "coś kontrolka szwankuje, no bo przecież olej jest" i budzą się dopiero jak silnik wyciągnie kopyta.

Opublikowano

Panowie, przeczytałem temat i muszę zapytać, bo odpowiedzi nie znalazłem...

Standardowo silniczek trochęoleju łyka... w zasadzie, to turbo w myśl zasady "turbo żyje, turbo pije" :P

Ale między wymianami, czyli ok. 10kkm... średnio ok. 0,75l oleju dolewam...

Ostatnio pojawiła się kontrolka o małej ilości oleju. Sprawdzam bagnetem i faktycznie mało jakoś...

Zrobiłem dolewkę. Poziom ok. jeżdżę...

Dziś zaświeciła mi się czerwona kontrolka od ciśnienia. Sprawdziłem poziom i okazało się, że jest ponad stan! O_o

Co robić teraz z tym fantem ??

Dziś jestem umówiony na diagnozęw warsztacie... Czy to może być ta wersja z zapchanym smokiem?? pompąoleju do wymiany ??

Autko ma na liczniku jakieś 235kkm, nie wiem czy skręcone czy nie...

Poradźcie :)

PS. Jak przejadę w takim stanie autem 40km, to silnik przeżyje, czy lepiej nie odpalać ?

Opublikowano

1. Spuść nadmiar oleju. 2. Jazda autem w przypadku świecenia się kontrolki od oleju jest definitywnie zabroniona - jak będziesz miał niskie ciśnienie to po drodze może się okazać że diagnoza jest już niepotrzebna jak korba wyjdzie bokiem. 3. 750mm na 10tyś w przypadku auta z turbo to znikoma ilość. Tym nie masz się co przejmować.

Opublikowano

tak, tylko o to chodzi, że nie mam teraz gdzie tego nadmiaru spuścić,...

chyba, że w aptece kupić może strzykawe i kawałek wężyka od lewatyw i zassać :D

martwi mnie skąd ten poziom się tak zmienił drastycznie... a może teren był nierówny tam gdzie mi się zapaliła kontrolka od niskiego poziomu i tam gdzie bagnetem mierzyłem... :/

Opublikowano

Auto na sznurek i do mechanika - miska w dół i będziesz wiedział o co chodzi :wink:

Opublikowano

A ta czerwona zaświeci się też jak będzie za dużo oleju ?? może po prostu mi pokaząło, że za dużo oliwy ?:P

Sprawdzałem właśnie na płaskiej powierzchni parkingu podziemnego i na bagnecie no górnej granicy tego wgłębienia do pomiaru pokazuje... czyli trochę za dużo jednak... :/

Opublikowano

Czyli co, setka za dużo? Przy takiej ilości teoretycznie nic nie powinno się dziać. Aczkolwiek jest przysłowie które mówi że lepiej mieć minimalnie za mało oleju niż minimalnie za dużo.

Teraz już nie pamiętam dokładnie ale jak jest za dużo oleju to może tworzyć się za duże ciśnienie w bloku i może wywalić uszczelniacze itp. Chyba był też przypadek że z powodu zbyt dużej ilości oleju i tworzenia się ciśnienia pompa miała problem zassać olej a co za tym idzie wywalało kontrolkę. Ale pewien nie jestem.

Opublikowano

Tak wlasnie obstawiam... Dzis wieczorkiem sprobuje zlac troche oliwy i zobacze czy sie kontrolka nie zapali... Na zimnym nie pojawila sie teraz jak mierzylem poziom...

Wysłane z mojego Galaxy Nexus przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Kontrolka nie pojawi ci sie od za dużej ilości oleju. Działa tylko jak jest za mało oleju albo ciśnienie za niskie. Jak masz za dużo o te 100ml to nic nie musisz spuszczać bo nic się nie stanie od takiego nadmiaru :wink:

Musisz sprawdzić czy się pojawia przy zapaleniu auta - obstawiam że moze pojawiać się dopiero na ciepłym, bo zaraz po odpaleniu ciśnienie może być na tyle duże jeszcze, że czujnik nie zadziała.

Opublikowano

Czyli pompa oleju raczej? Weźcie mnie uspokójcie, że to nie panewki czy inne drogie przygody :-o

Martwie się, że do oleju paliwo się dostaje... a to już byłby kiepski znak co?

Opublikowano

Nikt nie jest jasnowidzem aby zdiagnozować problem bez żadnego badania. Pierwsze co to sprawdź ciśnienie oleju. Nie kombinuj z żadnymi wymianami i innymi cyrkami. Podstawowe badanie - ciśnienie oleju!

Opublikowano

Mi kiedyś po zapaleniu auta i przekroczenie 2 tys obrotów wywalało właśnie info o ciśnieniu, poziom oleju ok i wszystko niby z silnikiem też ok odłączyłem aku na pare min i po podłączeniu problem znikł,pojechałem dla pewności do warsztatu żeby sprawdzili wszystko i silnik w stanie idealnym ,ciśnienie tak samo i już z poł roku jak nic więcej nie pokazał także może to problem z samym czujnikiem

Opublikowano

Albo z zapchanym smokiem w pompie

Opublikowano

Wlasnie u mnie byl zapchany smok w pompie. Pytanie teraz na jak dlugo czyszczenie wystarczy? Czy ja przy kolejnej wymianie oleju dalbym plukanke, to rozpusci ona ten syf odpowiednio, zeby go zlac korkiem spustowym?

Wysłane z mojego Galaxy Nexus przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

to nic nie da,

sciag miske , wypucuj na błysk, smok nowy , lub czyszczenie . poskladaj , zmierz cisnienie oleju , jak ma 1.8bara na cieplym na wolnych i 3.5-4.5 przy 2000rpm to jest ok.

Opublikowano
Wlasnie u mnie byl zapchany smok w pompie. Pytanie teraz na jak dlugo czyszczenie wystarczy? Czy ja przy kolejnej wymianie oleju dalbym plukanke, to rozpusci ona ten syf odpowiednio, zeby go zlac korkiem spustowym?

Wysłane z mojego Galaxy Nexus przy użyciu Tapatalka

no lipa demontuj sanki sciagaj miske i smoka.

Czyscisz i nie kombinuj tego syfu ze smoka nie wyplukasz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...