A4B9 Opublikowano 16 Lipca 2013 Opublikowano 16 Lipca 2013 Witamczy ktoś z Was montował hak holowniczy w A4 B8 2008 2.0 TDI CAGA i wymieniał wentylatory chłodnicy na większej mocy? Pytam ponieważ chciałem zakupić dzisiaj hak i coś mnie "pikło" zeby zadzwonić do serwisu audi.A tam usłyszałem że producent przy doposażaniu auta w hak holowniczy nakazauje wymiane dwóch wentylatorów chłodnicy oraz i ich sterownia .http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=720765http://www.audi-club.ru/forum/showpost.php?s=215e8ff8ad5198184cadebb793287d71&p=6255004&postcount=2379 Hak holowniczy zdejmowany - 8T0092155 - 1 szt -Montaż zestawu elementów elektrycznych - 8T0055204A - 1 szt -Montaż na dyszlu - 8T0011213B - 1szt -Jednostka sterująca holowania przyczepy - 8K0907383A - 1 szt -bo kupiłem wszystkie składniki ebee, to nie wiem, czy jednostka sterująca zawiera opcjonalny montaż elementów elektrycznych, starają się wyjaśnić,należy pamiętać, że jeśli zaczep planiruetet użytkowania łodzi do transportu i / lub quadów, należy wymienic wentylatory w komorze silnikatlumaczone z neta KODOWANIE : Wybierz STG 19 (Brama) AHK znak - STG 69Wybierz STG 03 (ABS) Uprawnienia dostępu STG -> Funkcja 16 Wpisz kod dostępowy 61378STG kodowanie -> Funkcja 07bajt 1Włącz Bit 7 STG pomocy 10 parkingoweSTG kodowanie -> Funkcja 07bajt 0Bit 1 Włącz (przy montażu: ręcznie zdejmowany)Bit 2 Włącz (jeśli montaż: Rozwijany elektryczny)Wybierz STG 09 (zasilanie pojazdu)STG kodowanie -> Funkcja 07bajt 18Włącz bit 5Po uaktualnieniu do podwójnego wentylatora, to musi być jeszcze aktywowany w sterowniku silnika również [/ h]Wybierz STG 01 (elektronika silnika)STG kodowanie -> Funkcja 07bajt 7Bit 3-5 Włącz zgodnie z zainstalowanym wentylatora 1
A4B9 Opublikowano 16 Lipca 2013 Autor Opublikowano 16 Lipca 2013 Ciekawe co musiałbym zmienić aby ten hak założyć ? Jakie sa numery cześci jakie musiałbym kupić / wentylatory , czy kable sa inne do wentylatorów/ jak dla mnie porażka Audi w tej kwestii , jak otworzyłem katalog Westaflia to praktycznie jedna z niewielu marek ktora wymusza na klientach wymianę elementów chłodzenia ... Fafiks
wrclaguna Opublikowano 16 Lipca 2013 Opublikowano 16 Lipca 2013 Sprawdz numery sterownika oraz wentylatorów (-ora) moze masz przygotowane pod hak Pod hak :- sterownik 8K0 959 501 G 600 W
A4B9 Opublikowano 22 Lipca 2013 Autor Opublikowano 22 Lipca 2013 Witam JEst spore zamieszanie aby założyć hak , trzeba wyrzucić starą obudowę wentylatora, wentylator i jego sterownik. A następnie należy założyć: Wentylator 200W 8k0959455E lub F wentylator 400W /ten ma wbudowany moduł sterujący/ 8k0959455 E moduł sterujący /drugi/ 8k0959455F lub G obudowa wentylatora 8k0121207A Czy ktoś z was ma może zamontowany fabycznie hak? chciałbym dowiedzieć się czy również ma zamontowane dwa wentylaory i dwa moduły. Silnik to 2.0 TDI byłoby to bardzo pomocne fafiks
piotrsob1 Opublikowano 22 Lipca 2013 Opublikowano 22 Lipca 2013 Dobre sobie Jak na dłoni na tym przykładzie widać że księgowi rządzą i jakość schodzi na psy. Biedny kierownik który chce zaczepić przyczepę musi wydać niemałą kaskę żeby wszystko było O.K. A jak niedajbóg z nikąd się tego nie dowie, to wyda jeszcze więcej na naprawę przegrzanego silnika
pastaldo Opublikowano 22 Lipca 2013 Opublikowano 22 Lipca 2013 To co żeby tym samochodem coś pociągnąć trzeba wymieniac wentylatory? Co ma piernik do wiatraka To co tam chłodzi jak ktoś ma bez haka? Może palne głupotę ale na ile domów trzeba zwieść tym samochodem materiał żeby silnik przegrzać? Albo ilo tonową przyczep targać?
wrclaguna Opublikowano 22 Lipca 2013 Opublikowano 22 Lipca 2013 Tez jestem w szoku ale niestety taka jest prawda , po sprawdzeniu w ETCE trzeba wymienic fyrtaki i MODUŁ pod hak
piotrsob1 Opublikowano 22 Lipca 2013 Opublikowano 22 Lipca 2013 Wszystko policzone na styk:whistling:. Jak zaczepisz małą bagażówkę, to pewnie się nic nie stanie, ale jak przypniesz camping albo lawetę i będziesz się człapał pod górę to się zagotuje
pastaldo Opublikowano 22 Lipca 2013 Opublikowano 22 Lipca 2013 Masakra że w takim samochodzie zrobili uklad chłodzenia tak jak to piotrsob1 nazwałeś na styk. No ale fakt targając kemping czy lawete obciążenie jest tylko jak to jest w innych samochodach że niema takich dziwnych komplikacji. Znajomy miał VW transportera 1.9 90KM. Ciagał tym duży kemping i nic się nie gotowało. Echhh co za czasy
piotrsob1 Opublikowano 22 Lipca 2013 Opublikowano 22 Lipca 2013 Sprawność diesla oscyluje około 40%, to jak pogonisz 90 kucy to chłodnica musi odprowadzić do otoczenia ok 40kW, a jak podepczesz 150 koników to dla chłodnicy zostaje już 66kW . Tylko że w tym drugim wcale chłodnica nie jest o 60 % większa i żeby sobie dała radę trzeba ją odpowiednio przewentylować przy małej prędkości auta, a to kosztuje
A4B9 Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2013 na podstawie numerów części szukałem ich na np.allegro ale większość ciężko zakupić ... Tylko serwis. Po rdzy na błotnikadh , szybko zużywajacych sie łożyskach przyszła kolej na problemy / finansowe/ z hakiem... Co za auta teraz robia..
wrclaguna Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Opublikowano 11 Sierpnia 2013 fafiks masz skrzynke pełną Zestaw do dopsoazenia w ASO kosztuje 4700 PLN
pastaldo Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Może i to dodatkowe chłodzenie nie jest najgłupsze. Ostatnio jeden chłopak założył wątek że przegrzewa mu się fura w korkach i ten podstawowy system chłodzenia nie wystarcza. To faktycznie co to może się dziać w samochodzie ciągnącym np kemping. Tylko czemu przy samochodzie tej klasy takie buble się wypuszcza a żeby dołożyć taką kasę trzeba wyłożyć. Jak to jest w podstawie? jeden wisko a drugi elektryczny? a po zmianie ma się 2 elektryczne?
wrclaguna Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Opublikowano 11 Sierpnia 2013 W wersjach na ciepłe kraje (nie wiem jakie ) sa oczywiscie 2 wentylatory elektryczne
darecy Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Opublikowano 11 Sierpnia 2013 pewnie w Azerbejdżanie i Wschodniej Rumunii... mała pomoc Towbar preparation MY2010
A4B9 Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Wrclaguna zauważ że występują dwa wentylatory ale z jednym sterownikiem. A w przypadku doposażenia Audi daje dwa wentylatory i dwa sterowniki wentylatorów .... Trzecia część dziadów
wrclaguna Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Opublikowano 12 Sierpnia 2013 W skład zestawu wchodzi : 8T0 055 204 E zestaw montazowy elementow elektrycznych 8T0 800 491 wzmocnienie poprzeczne 8T0 800 495 czop kulisty 8T0 860 845 zestaw naprawczy 8K0 121 207 A osłona wentylatorów 8K0 959 455 E wentylator elektryczny ze sterownikiem 400 W 8K0 959 455 F wentylator elektryczny 200W 8K0 959 501 C sterownik wentylatora chłodnicy cieczy chłodzacej
A4B9 Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Czy znacie kogoś z A4 b8 2.0 TDI kto ma hak fabrycznie lub założył hak do niego bez tych went? Arek
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się