lechwik Opublikowano 18 Lipca 2013 Opublikowano 18 Lipca 2013 Witam Zwracam się bezpośrednio z zapytaniem o możliwość diagnozy stanu mojego TDI ka Ogólnie silnik pracuje ale : Na wolnych obrotach silnik pracuje nie równo - drgania wchodzą na nadwozie. Z tym problemem da się żyć ale Po ostatniej wymianie oleju używam syntetyczny MOTUL (Specific 505 01 502 00 505 00 5W40 ) coś przestał ciągnąć od dołu - tzn wcześniej ciągnął od 1800obr teraz dopiero tak na 2200obr. Podpinany pod VAGa - w silniku brak błędów Ogólnie szukam pomocy w ogólnej diagnozie silnika tak aby zweryfikować jego stan - co wymienić co robić aby nadal śmigał jak należy. Mogę porobić logi o ile ktoś z was ma czas aby na nie spojrzeć. pozdrawiam wszystkich a w szczegulności moderatorów
darkle Opublikowano 18 Lipca 2013 Opublikowano 18 Lipca 2013 Olej to nie ma nic do rzeczy. Wydaje mi się że najlepiej zacząć od pooglądania wężyków od podciśnień w szczególności te od zaworu N75 i gruszki sterującej kierownicami w turbo. Może kierownice zapieczone?
lechwik Opublikowano 18 Lipca 2013 Autor Opublikowano 18 Lipca 2013 Popatrzę - jak sugerujesz na kierownice - wężyki Fakt auto mało jeździ i mało je się na obrotach gania więc nie jedno w nim zapieczone musi być ?
darkle Opublikowano 18 Lipca 2013 Opublikowano 18 Lipca 2013 Możliwe więc że kierownice w turbo do wyczyszczenia
cabanmat Opublikowano 18 Lipca 2013 Opublikowano 18 Lipca 2013 Przegoń auto i dopiero zapnij VAG'a Na rozgrzanym silniku dawaj w piston, rozpędzaj do 4,5 tys obr (szczególnie obczaj na 3 biegu) Może wyjdą jakieś błędy A z logów to chyba standardowo ...
piotrsob1 Opublikowano 18 Lipca 2013 Opublikowano 18 Lipca 2013 Jak nie ciągnie z samego dołu to może być wina niedomykającego się EGR-a
lechwik Opublikowano 18 Lipca 2013 Autor Opublikowano 18 Lipca 2013 zrobiłem Logi troche się rozpędziłem i włączyłem kanały 3 i 11 razem i wyszło z tego tylko 14 wierszy danych - zerknięcie krytycznie??? oprócz wymiany oleju był wymieniany filtr powietrza i co ? i zsuneła się rura od powietrza z przepływki piotrsob1 - dzięki za sugestie bo akurat sprawdzałem EGR ra i coś mi wpadło w oko koło filtra Został jeszcze problem z wibracją na wolnych - wypadało by już i to zdiagnozować? logi oczywiscie po założeniu rury na przepływke
piotrsob1 Opublikowano 18 Lipca 2013 Opublikowano 18 Lipca 2013 Jak kuleje na wolnych, to zacznij od sprawdzenia korekcji (grupa 13) i BIP-ów (grupa 22 albo 23, dokładnie nie pamiętam).
lechwik Opublikowano 18 Lipca 2013 Autor Opublikowano 18 Lipca 2013 Jak kuleje na wolnych, to zacznij od sprawdzenia korekcji (grupa 13) i BIP-ów (grupa 22 albo 23, dokładnie nie pamiętam). pomorzesz ? Co robić ? Już idę do Auta /? zajmie Ci to 2 min może zdalnie po team vieverze mi na to zerkniesz? W ---------- Post dopisany at 20:13 ---------- Poprzedni post napisany at 19:48 ---------- Kanały 13 i 23 ? panowie Co o tym myślicie?
Biszczan Opublikowano 18 Lipca 2013 Opublikowano 18 Lipca 2013 Przede wszystkim zrób normalne logi jak podane jest w dziale diagnostyki i zamieść je po przez stronę: VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM.
lechwik Opublikowano 18 Lipca 2013 Autor Opublikowano 18 Lipca 2013 Przede wszystkim zrób normalne logi jak podane jest w dziale diagnostyki i zamieść je po przez stronę: VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM. VAG log - świetny sofcik. Grupy: 003,011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 013,022,023 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Ale Biszczan piszesz żeby jeszcze raz się przejechać - które kanały logować ? teraz tylko do sprawdzenia drgań na wolnych obrotach. świerzutkie logi jeszcze cieplutkie : Do oceny TDI kowych Expertów Dynamicznie III bieg Grupy: 007 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 001 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 010 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 008 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Statycznie Grupy: 013 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Logi posżły też do tematu "Diagnozy VAG"
piotrsob1 Opublikowano 19 Lipca 2013 Opublikowano 19 Lipca 2013 Bipy i korekcje w normie, ale chyba skaczą w dość sporym zakresie. Może to być wina lichego paliwa . Widać że czwarty cylinder odstaje od pozostałych, ale tragedi nie ma. Lekkie, nieregularne bujnięcia na biegu jałowym, to praktycznie norma w PD, napisz dokładniej jak się u Ciebie objawiają te wibracje. Co do analizy logów, to trzeba fachury co ma z tym styczność na co dzień i odpowiednią bazę porównawczą, ja niestety jej nie mam
lechwik Opublikowano 19 Lipca 2013 Autor Opublikowano 19 Lipca 2013 Drgania silnika dość wyczuwalne we wnetrzu - jak silnik się rozgrzeje to jest lepiej ale niewiele. to dość nie regularne bujnięcia - bardzo delikatne ale denerwujące Nie pojawiły się tak o teraz - autao ma tak od jakiś 50kkm sęk w tym że denerwują - Nie jeżdżę tym autem na co dzień mam u siebie 2,0 TDI CR i porównawczo to ten PD nie zachowuje się poprawnie. Chciał bym cos z tym zrobić i nie podoba mi się jeśli mówisz że w tych motorach to norma W
piotrsob1 Opublikowano 19 Lipca 2013 Opublikowano 19 Lipca 2013 Do tych lekkich bujnięć to musisz się przyzwyczaić , a jak Cię mocno denerwują, to pozostaje wymiana motoru na benzynowy , ewentualnie Vp albo CR:wink:. Jeździłem kilkoma PD-kami i wszystkie to miały
Sztomel Opublikowano 22 Lipca 2013 Opublikowano 22 Lipca 2013 Najlepsze jest to, że we wcześniejszym logu 013 (tym z godz. 19.55) jest podwyższona dawka na 4 cylindrze a w następnym logu 013 (o godz. 22.39) już na 4 jest dawka odejmowana a sterownik podlewa tym razem na 1 cylinder. Nie przekładałeś czasem wtrysku z 4 cylindra w miejsce pierwszego, pomiędzy tymi logami 013 ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się