r.kuderawiec Opublikowano 21 Lipca 2013 Opublikowano 21 Lipca 2013 Witam mam do was takie pytanie Czemu audi b4 2.0 90 km jest mocniejsza niż moja audi a4 b5 1.6 101 km kumpel właśnie kupił sobie taką audi 80 i jak dał mi sie przejechać to byłem w szoku moja audi nie ma żadnych szans fakt ze moja audi ostatnio dostała muła no ale mimo to moja audi ma o 11 km więcej dodam ze ta audi 80 nie jest jeszcze na pełnym wtrysku Powie mi ktoś czemu tak jest? z góry dzięki
janusz_stg Opublikowano 21 Lipca 2013 Opublikowano 21 Lipca 2013 Moc to nie tylko KM w tym przypadku 90 i 101 ale także Nm. Okazuje się ,że ten starszy 90 konny silnik ma ich 148 a nowszy 101 konny tylko 145. Z tego mogą wynikać pewne różnice w odczuwalnej mocy. Dla porównanie 90 konny diesel ma ponad 200 Nm. Bardzo charakterystyczny brak mocy przejawiają małe silniki benzynowe o pozornie dużej mocy ale o małym momencie obrotowym.
GILI Opublikowano 21 Lipca 2013 Opublikowano 21 Lipca 2013 B5 jest cięższe od B4 sam się dziwie,ze tu pisze....
ŁukaszA4 Opublikowano 21 Lipca 2013 Opublikowano 21 Lipca 2013 To tak samo jak różnica między 1.6 101 KM a 1.9 tdi 90 KM, niby różnica mała ale 1.9 lepiej się zbiera, także się nie dziw, nie liczą się same konie mechaniczne ale i moment obrotowy i turbo, od dołu lepiej ciągną więc pozornie słabsze na starcie nie mają szans.
MATIUS Opublikowano 21 Lipca 2013 Opublikowano 21 Lipca 2013 może kolega ma 2.0 115 km ale ogólnie zadbana 2.0 90km też źle nie chodzi pojemność też może swoje robić i masa b4 na jej plus
r.kuderawiec Opublikowano 21 Lipca 2013 Autor Opublikowano 21 Lipca 2013 Te kumpla b4 ma takie jebnięcie za masakra no ale teraz juz wiem skąd ta moc
sołtys85 Opublikowano 21 Lipca 2013 Opublikowano 21 Lipca 2013 Te kumpla b4 ma takie jebnięcie za masakra no ale teraz juz wiem skąd ta moc Jak dla mnie to coś nie tak z Twoim autem i tyle. Różnicy w niutkach nie ma praktycznie żadnej żeby coś takiego wypisywać. Jak dla Ciebie taki silnik ma jebnięcie, to bardzo mało wiesz jeszcze o motoryzacji. Proponuje zadbać o swoje padło.
medik Opublikowano 21 Lipca 2013 Opublikowano 21 Lipca 2013 Twój kumpel pewnie ma 2.0 115 KM. 2.0 90 konne wcale nie jedzie lepiej od ADP, wiem bo miałem
r.kuderawiec Opublikowano 21 Lipca 2013 Autor Opublikowano 21 Lipca 2013 Padłem to może ty jeżdzisz kolego Kumpel napewno ma 2.0 90 km wiem bo sprawdzałem w dowodzie i sprawdezałęm nr silnika Fakt moja jest zamulona i to ostro no ale w tygodniu dojdę ładu czemu sie muli Z kumplami tą b4 wyciągneliśmy prawię 200 na autostradzie a jachało nas 5 chłopa Możecie nie wierzyć no ale taka jest prawda dlatego założyłem ten post zeby sie dowiedzieć co i jak
sołtys85 Opublikowano 21 Lipca 2013 Opublikowano 21 Lipca 2013 Padłem to może ty jeżdzisz kolego Kumpel napewno ma 2.0 90 km wiem bo sprawdzałem w dowodzie i sprawdezałęm nr silnika Fakt moja jest zamulona i to ostro no ale w tygodniu dojdę ładu czemu sie muli Z kumplami tą b4 wyciągneliśmy prawię 200 na autostradzie a jachało nas 5 chłopa Możecie nie wierzyć no ale taka jest prawda dlatego założyłem ten post zeby sie dowiedzieć co i jak Mojemu padłu pozostało jeszcze kilka koni z seryjnych 180Km przynajmniej tak pasażerowie mówią. Moje wozidło nie jest w najlepszym już stanie po moich 7 latach eksploatacji ale nie uwierzę, że b4 robi Cie jak chce? Sam z resztą przyznajesz, że zamuł z Twojego jest ostry. Dla mnie = padło i tyle. Zajrzyj do swojego pod maskę i tyle a nie tu piórka stroszysz. Kilka postów wcześniej napisałeś, że już "wiesz skąd ta moc" w b4. Wytłumacz mi proszę bo ja nadal nie wiem skąd ona się bierze?????
tomcio1600 Opublikowano 21 Lipca 2013 Opublikowano 21 Lipca 2013 I nic nie da koni kupa jak kierowca.. żarty żartami, ale właśnie te różnice pomiędzy B4 a Twoim B5 wynikają z przełożeń i tego, że te 2.0 się szybciej wkręca na obroty.. + waga robi swoje.. Samo w sobie 2.0 w B4 szału nie robi więc być może te różnice są skutkiem pewnych niedociągnięć i "pewnych braków" w stanie technicznym Twojej B5 ?
r.kuderawiec Opublikowano 22 Lipca 2013 Autor Opublikowano 22 Lipca 2013 też tak pomyślałem jak sie przejechałem tą b4 moja jest ostro zamulona podejrzewam ze pompka paliwa nie ma juz mocy dłoczyć paliwa albo katalizator mam zawalony Ogólnie czułem ze moje b5 coś sie zamuliło no ale po tej jezdzie b4 to doszłem do wniosku ze moje b5 prawie nie jedzie
janusz_stg Opublikowano 29 Lipca 2013 Opublikowano 29 Lipca 2013 A czy ty przypadkiem nie masz silnika 16 V one kochają wysokie obroty i tak na dobre to ciągną od 3 -3,5 tyś. obrotów .Niżej są jakieś niemrawe.A ta b4 ma standardowy silnik 8V i z racji pojemności i Nm świetnie jeździ już od dołu. Jeździłem takim 2.o bena i tylko mu klimy brakowało.Bardzo udany silnik.
vdm Opublikowano 29 Lipca 2013 Opublikowano 29 Lipca 2013 Bo do jazdy potrzebny jest moment, a konie potrzebne są do sprzedania auta
Dreger Opublikowano 29 Lipca 2013 Opublikowano 29 Lipca 2013 Te stare silniki 2,0 benzynowe 8V w A80 B4 miały 115 lub 90 km, jednak wersje słabsze często były słabsze tylko na papierze dla niższego podatku. Dlatego nie dziwię się że czujesz sporą różnicę. A4 B5 z silnikiem 1,6 101 km jest generalnie autem mułowatym, jako tako jedzie od 3,5 tyś obr. (jeździłem dużo Octavią 1,6 102 km i szła kiepsko) Natomiast silnik 2,0 w A80 B4 w papierach ma 90 km ale w praktyce może mieć ok 100-110 i moment w niskim zakresie obrotów, przy mniejszej masie. Dlatego jest autem dużo dynamiczniejszym w odczuciach jazdy.
Sylwo Opublikowano 29 Lipca 2013 Opublikowano 29 Lipca 2013 miałem kiedyś b4 2,0 115 -tke na lpg, zwykłym , śmigał jak zły, wszyscy znajomi których woziłem nie wierzyli że ma tylko 115 KM. byli zdecydowanie przekonani że 130-140 KM. jak zdrowy silnik, zdrowe graty to żwawy do jazdy , wyprzedzania.
rafal9119 Opublikowano 29 Lipca 2013 Opublikowano 29 Lipca 2013 miałem kiedyś mk3 z silnikiem 1.6AEE seryjnie miała 75km i tez dość ładnie się zbierał. raz na zlocie zgadaliśmy się w 5-ciu i pojechaliśmy w Ełku na hamownie zapłaciłem niecałe 70zł na wykresie wyszlo ze miał 89 koni i to wszystko było seryjnie a silnik miał nalatanie 180tys tagze się przypadki zdarzaja
Piotrek98igo Opublikowano 29 Lipca 2013 Opublikowano 29 Lipca 2013 fajny temat humor sie poprawia,bo myslalem ze moj to kibel:decayed: btw auto ktore ma 100koni to bylo dynamiczne w latach kiedy po drodze poruszaly sie polonezy i kredensy.
garry99 Opublikowano 29 Lipca 2013 Opublikowano 29 Lipca 2013 miałem kiedyś b4 2,0 115 -tke na lpg, zwykłym , śmigał jak zły, wszyscy znajomi których woziłem nie wierzyli że ma tylko 115 KM. byli zdecydowanie przekonani że 130-140 KM. jak zdrowy silnik, zdrowe graty to żwawy do jazdy , wyprzedzania. U mnie bylo tak samo 4 lata smigalem Abk czyli 115km , sprzedalem tylko dla tego ze brakowalo mi wyposazenia a tam zawsze te auto bede milo wspominal
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się