Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Po zmianie biegu chwilowy brak mocy


adamadeusz

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem w swoim Audi, otóż po zmianie biegu nie mam jednolitego ciągu mocy, przyspieszenia. Np. wygląda to tak, ruszam, zmieniam bieg z 1 na 2 ( oczywiście w zakresie obrotów kiedy samochód ma największy moment ) po czym jest chwilowa dziura, brak mocy, przez jakieś 0,5 sek, 1 sek, i zaczyna znowu przyspieszać, nie ma tego jednolitego ciągu. I dzieje się to tak, na każdej zmianie biegów, czy to z 1 na 2 czy z 3 na 4 itd. Kiedyś miałem Ibize z takim samym silnikiem, właśnie 1.9 Tdi 110 KM i nie było czegoś takiego, za każdym razem ciągnęła tak samo, nie było żadnych spadków mocy. Spotkał się ktoś z czymś takim? W czym może tkwić problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo :doh: tez AFN 110km , KAT wywalony , EGR zaślepiony , moze turbo do czyszczenia....albo odma do butelki...

Vag prawde ci powie ,Więc do dzieła !!!

A przy jakiej prędkości obrotowej zmieniasz biegi?

Jeśli oryginalne turbo VNT15 to nie powinno być czegos takiego , jak juz jest większe to im większa sprężarka z niskich obrotów bedzie się dłużej zastanawiała , bedzie bardziej leniwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo :doh: tez AFN 110km , KAT wywalony , EGR zaślepiony , moze turbo do czyszczenia....albo odma do butelki...

Vag prawde ci powie ,Więc do dzieła !!!

A przy jakiej prędkości obrotowej zmieniasz biegi?

Jeśli oryginalne turbo VNT15 to nie powinno być czegos takiego , jak juz jest większe to im większa sprężarka z niskich obrotów bedzie się dłużej zastanawiała , bedzie bardziej leniwa.

raczej orginalna, planuje ją rozebrać i wyczyscic to moze cos da , jakies tam podstawowe pojęcie jest :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem w swoim Audi, otóż po zmianie biegu nie mam jednolitego ciągu mocy, przyspieszenia. Np. wygląda to tak, ruszam, zmieniam bieg z 1 na 2 ( oczywiście w zakresie obrotów kiedy samochód ma największy moment ) po czym jest chwilowa dziura, brak mocy, przez jakieś 0,5 sek, 1 sek, i zaczyna znowu przyspieszać, nie ma tego jednolitego ciągu. I dzieje się to tak, na każdej zmianie biegów, czy to z 1 na 2 czy z 3 na 4 itd. Kiedyś miałem Ibize z takim samym silnikiem, właśnie 1.9 Tdi 110 KM i nie było czegoś takiego, za każdym razem ciągnęła tak samo, nie było żadnych spadków mocy. Spotkał się ktoś z czymś takim? W czym może tkwić problem?

Ja takie objawy miałem przy dziurawym wężu IC. Do tego było słychać głośne syczenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkopię trochę temat. Czy ktoś rozwiązał problem bo mam dokładnie takie same objawy jak autor wątku?.

---------- Post dopisany at 19:19 ---------- Poprzedni post napisany at 19:18 ----------

Zapomniałem dodać że VAG nie pokazuje żadnych błędów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak miałem jak dawka była ustawiona na 8.8mg/skok zmieniłem na 3.2mg i teraz jest OK:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w sumie ma podobnie ale od niedawna....

np jade 4ka deptam gaz i turbo wstaje elegancko..ale jak jade np 2ka i podkrece silnik do 3 tys obr wrzucam 3ke to mam taka przerwe 0.5-1sek i poxniej ciagnie normalnie..przy zmianie z 3ki na 4ke to samo i z 4ki na 5tke to samo....

czyli wychodzi na to , ze jak akzdy bieg krece od dolnych obrotów to ciagnie elegancko ale jak przekrocze te 3 tys to łapie jakby dziure o(obroty po zmianie sa powyzej 2 tys) a turbo mi wstaje przy 1850obr......

dodam , ze miewałem coś nie tak z IC bo zostawiał mi nieraz malutka plamke oleju dosłownie kropke dziennie a teraz tego nie ma ..auto stoi zawsze w garazu i nie ma teraz tego problemu a auto zachowuje sie dalej tak samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha zapomniałem dodac..brak kata , egr zaslepiony , wtryski 216, turbo awx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha zapomniałem dodac..brak kata , egr zaslepiony , wtryski 216, turbo awx

korekte softu mialeś robione pod ten setup ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam to samo w AFN-ie i tez nie moge sobie z tym poradzic. Dolot sprawdzany turbo po czyszczeniu i dalej to samo. Gdzies czytalem ze moze to byc potencjometr przy pedale gazu ale jakos nie chce mi sie w to wierzyc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na sofcie od poczatku było dobrze czyli ponad póltora roku..to tak mam od ajkichs 3 miesiecy a setup cąły zcas ten sam i graty w aucie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też miałem coś takiego zmieniłem N75 i było ok do wczoraj kiedy pękł wężyk przy zaworku co steruje gruszką i był taki sam objaw jak opisujesz .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmienilem N75 o auta kture jezdzi dobrze i dalej brak zmian. Jeszcze bede chcial zmienic potencjometr gazu bo gdzies w necie czytalem ze to moze byc problemem i dam znac co i jak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie dziwna sprawa i wydaje mi się że to przypadek, bo po wymianie filtra paliwa problem zniknął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niby ja juz jakis czas nie wymienialem filtra bo robie to przed zima


Juz uzupelniony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maras i jak udało ci sie rozwiązać ten problem bo ja mam taki sam, wymieniłem już egr turbo jest nowe jeszcze na gwarancji dzisiaj mam zamiar wymienić jeszcze ten zawór n75, jak to pomoze to napisze dodam tylko ze ja mam silnik 2.0 TDI 140hp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 2.0 moze byc inaczej ale narazie jeszcze nie poradzilem sobie z tym. N75 zamienialem z samochodu ktory normalnie jedzie i nie dalo zadnych efektow


Zagaladalem dzis do potencjometra gazu ale jest do niego strasznie slaby dostep i dalem sobie spokoj. Zobacze jeszcze jakie beda efekty po zmianie filtra paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...