MielewskiPoland Opublikowano 22 Lipca 2013 Opublikowano 22 Lipca 2013 Witajcie, kto czytał wątek newbie wie, że jestem tu nowy Ale tak czytam forum to i AKP i coraz więcej osób zachwala olej MOTUL, a Castrol dostaje ostre baty .. Moje B6 (właściwie taty, ale kto nim teraz jeździ .. ) jest zalane Castrolem Edge Turbo Diesel 5w40 Pełen Syntetyk. Wymiana się zbliż i teraz mam dylemat, czy lać dalej Castrola, dodam że auto od paru lat na tym oleju bo poprzedni właściciel jeszcze dawał nam litr na dolewke i mówił że na takim oleju jeździ. Czy może lepiej kupić MOTULa , o tej samej specyfikacji .. Jedyny objaw jakiego doświadczyłem to to, że latem jak rusze autem od razu po odpaleniu a nie poczekam minutki, bo się człowiek czasem śpieszy, to praca silnka jest taka twarda, szczególnie przy obrotach +/- 1000, tak mocno klekocze, ale po minucie już jest okey .. Czy to może być objaw właśnie złego oleju ? Sorki że tak długo , Pozdro
kokojumbo123 Opublikowano 22 Lipca 2013 Opublikowano 22 Lipca 2013 Dla mnie osobiscie to jest szukanie dziury w calym. Leje Castrola od lat tylko nie z beczki. Kolega lal motula do takiego motoru jak moj tylko inna buda. Dla mnie nie ma roznicy osobiscie. Chyba ze jakis mechanik sie wypowie co ma jakies doswiadczenie, ale ja tam na Castrola nie bede sie skarzyl.
piotrsob1 Opublikowano 22 Lipca 2013 Opublikowano 22 Lipca 2013 860 obr/min to powinien mieć na biegu jałowym Jak Ty od 1000-ca go ciągniesz na czwórce lub piątce to nic dziwnego że klekocze Od takich obrotów to go możesz pociągnąć na dwójce, na trójce chociaż od 1300, czwórka 1600, a piątkę to zapinaj tak żeby po zapięciu miał chociaż 1900. Te obroty mogą być trochę niższe jak jedziesz równym rytmem, albo hamujesz silnikiem:whistling: Mocne obciążanie silnika na wysokich biegach z niskich obrotów powoduje bardzo duże siły w układzie korbowo-tłokowym i przeniesienia napędu. Ucierpią na tym najbardziej panewki, dwumas, sprzęgło, skrzynia biegów, poduchy silnika, a i turbinie nie pójdzie na zdrowie bo ciśnienie oleju na takich obrotach jest symboliczne . Co do oleju to Castrola to omijaj z daleka, z tego co mi wiadomo to on nawet nie jest pełnym syntetykiem:naughty:, nie jeden pisał że po zmianie na motula lub inny syntetyk spożycie oleum przez motorówkę mocno spadło. Osobiście jeżdzę na Mobil1 i mogę Ci go z czystym sumieniem polecić, z jednym warunkiem,że nie kupisz podróby
MielewskiPoland Opublikowano 22 Lipca 2013 Autor Opublikowano 22 Lipca 2013 Napisałem przecież że przy 1000 obrotów JAK RUSZAM .. Nie jestem głupi, zmieniam bieg na wyższy od minimum 2000 obrotów, nie jestem ąż tak głupi żeby dieslem tak jeździć ... Objaw jest tylko przy ruszaniu , w jeździe tego nie czuć bo nigdy jak jade nie mam takich obrotów .. A na jałowym mam 950 obrotów na minute. Czy ciepły czy zimny
piotrsob1 Opublikowano 22 Lipca 2013 Opublikowano 22 Lipca 2013 Uff, uspokoiłeś mnie , chociaż czytając jeszcze raz Twój pierwszy wpis, ciężko o taki wniosek A jałowe 950 to wysoko, coś koło tego ustawiałem w trzycylindrowym AMF-ie w żonki A2-ce, bo inaczej pracował jak traktorek
wojtasb-1987 Opublikowano 22 Lipca 2013 Opublikowano 22 Lipca 2013 Co do oleju to Castrola omijaj z daleka, z tego co mi wiadomo to on nawet nie jest pełnym syntetykiem:naughty:, nie jeden pisał że po zmianie na motula lub inny syntetyk spożycie oleum przez motorówkę mocno spadło. Ja leje Castrola Edge 5w40 już do 3-go samochodu i według mnie jest jak najbardziej w porządku z autem nic się nie dzieje pracuje cicho, od wymiany do wymiany na bagnecie ubywa tyle co nic. Ogólnie olej według mnie jest ok.
MielewskiPoland Opublikowano 22 Lipca 2013 Autor Opublikowano 22 Lipca 2013 Uff, uspokoiłeś mnie , chociaż czytając jeszcze raz Twój pierwszy wpis, ciężko o taki wniosek A jałowe 950 to wysoko, coś koło tego ustawiałem w trzycylindrowym AMF-ie w żonki A2-ce, bo inaczej pracował jak traktorek Wydaje mi się że jest okey, furka pracuje jak powinna i nie wysuwam wniosków żeby ustawiać mniejsze obroty, wg. mnie jest okey A co do tego Castrola, mi też oleju od wymiany do wymiany nie ubywa, także dalej mam dylemat, doradźcie Panowie
kokojumbo123 Opublikowano 22 Lipca 2013 Opublikowano 22 Lipca 2013 Jak pracuje dobrze, nie ubywa to po co chcesz zmieniac ?
wojtasb-1987 Opublikowano 23 Lipca 2013 Opublikowano 23 Lipca 2013 Nikt za Ciebie nie zdecyduje, jeśli masz chęć spróbować innego oleju to nic nie stoi na przeszkodzie. o olejach Motula słyszałem i czytałem, że są bardzo dobre, ale jak na razie nie mam zamiaru zmieniać firmy.
east-import Opublikowano 23 Lipca 2013 Opublikowano 23 Lipca 2013 U mnie też jest zalany Castrol 5w40 I problemów z nim nie ma Więc nadal taki będzie lany
Marynarz____ Opublikowano 23 Lipca 2013 Opublikowano 23 Lipca 2013 Uff, uspokoiłeś mnie , chociaż czytając jeszcze raz Twój pierwszy wpis, ciężko o taki wniosek A jałowe 950 to wysoko, coś koło tego ustawiałem w trzycylindrowym AMF-ie w żonki A2-ce, bo inaczej pracował jak traktorek 950 na jałowym to normalne obroty dla 1.9 tdi
Tommy Gun Opublikowano 23 Lipca 2013 Opublikowano 23 Lipca 2013 860 obr/min to powinien mieć na biegu jałowym Jak Ty od 1000-ca go ciągniesz na czwórce lub piątce to nic dziwnego że klekocze Od takich obrotów to go możesz pociągnąć na dwójce, na trójce chociaż od 1300, czwórka 1600, a piątkę to zapinaj tak żeby po zapięciu miał chociaż 1900. Te obroty mogą być trochę niższe jak jedziesz równym rytmem, albo hamujesz silnikiem:whistling: Mocne obciążanie silnika na wysokich biegach z niskich obrotów powoduje bardzo duże siły w układzie korbowo-tłokowym i przeniesienia napędu. Ucierpią na tym najbardziej panewki, dwumas, sprzęgło, skrzynia biegów, poduchy silnika, a i turbinie nie pójdzie na zdrowie bo ciśnienie oleju na takich obrotach jest symboliczne . Co do oleju to Castrola to omijaj z daleka, z tego co mi wiadomo to on nawet nie jest pełnym syntetykiem:naughty:, nie jeden pisał że po zmianie na motula lub inny syntetyk spożycie oleum przez motorówkę mocno spadło. Osobiście jeżdzę na Mobil1 i mogę Ci go z czystym sumieniem polecić, z jednym warunkiem,że nie kupisz podróby Tak z ciekawości skąd bierzesz Mobila i jaki ma kraj pochodzenia ?? Jak kupowałem przed ubiegłą zimą 0w40 to widniało na nim made in eu. Bardzo ładnie się sprawował na mrozach i szybko wyciszał silnik.
Marynarz____ Opublikowano 23 Lipca 2013 Opublikowano 23 Lipca 2013 Dla mnie Motul jest za bardzo "przechwalony" bodajże na A6 forum czytałem że baza paliwowa dla niego jet brana z Rafinerii Gdańskiej poza tym jak coś francuskiego może być dobre (samochody do d*py, jedzenie do d*py, to olej jaki ma być ), czytałem że lepszym olejem jest Valvoline (baza brana z Niemiec), ja osobiście leje od kilku lat Castrola 5W40 ale myślę nad zmianą olej bo ostatnio zjadł mi 300 ml (wcześniej ani razu)
MielewskiPoland Opublikowano 23 Lipca 2013 Autor Opublikowano 23 Lipca 2013 Przez 2 lata , zjadł mi olej tylko raz , było na bagnecie między min a max a zjadło tyle że pokazało na FISie komunikat o tym ze jest Minimum .. Było to po ostrym ciśnięciu, ponad 2 paki, więc powiedzmy że jest zrozumiałe że coś tam zjadł .. A co do sameo oleju to ja też chyba nie będę przesiadał się na inny, chyba znowu zaleje Castrola
Dev Opublikowano 27 Lipca 2013 Opublikowano 27 Lipca 2013 Przez 2 lata , zjadł mi olej tylko raz , było na bagnecie między min a max a zjadło tyle że pokazało na FISie komunikat o tym ze jest Minimum .. Było to po ostrym ciśnięciu, ponad 2 paki, więc powiedzmy że jest zrozumiałe że coś tam zjadł .. A co do sameo oleju to ja też chyba nie będę przesiadał się na inny, chyba znowu zaleje Castrola Z czarnej d*py w czarną dupe sie pchasz widze. Zmien na cos bardziej sensownego od tego dziadostwa. Mobil, valvoline, LM, millers, motul....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się