Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B7 2.0 TDI szarpie podczas przyśpieszania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czyli miałeś ewidentnie uwalony zawór EGR-a, musiał się nie zamykać i w pewnych warunkach musiało się do niej dostawać powietrze doładowujące zawierające drobiny oleju.

W innych warunkach typowy nagar ( mieszanina sadzy i oleju by nie powstała).

Nie dawno u siebie zaglądałem do kryzy , nie ma najmniejszych śladów nagaru, jest tylko okopcona sadzami.

Ale ja mam BPW, tam jest EGR całkiem innej konstrkcji niż w szesnastkach, gdzie przepustnica zaworu blokuje się o płaską kryzę zamontowaną bezpośrednio przy EGR-e :naughty:

Paweł, podejrzewam, że jak byś kryzę przełożył dalej od zaworu, czyli na złącze chłodnicy spalin z rurą doprowadzające spaliny do EGR-a , to efekt zatykania jej albo by nie występował wcale , albo w minimalnym stopniu .

Piszę to tylko i wyłącznie na podstawie swoich przemyśleń, nie mam auta z tym silnikiem i moja teza wymaga potwierdzenia przez kogoś w praktyce :hi::)

Opublikowano

Ja zamontowałem zaślepkę zaraz przy zaworze EGR. Mam przenieść zaślepkę / kryzę za na drugą stronę przy chłodnicy spalin? Przypomnę BRD 16 zaworów.

Dla chcących podjąć temat, poniżej filmik, z którego czerpałem inspiracje :)

Opublikowano

Kryzę masz płaską czy wypukłą ?

Zdj_cie0796.jpg

Opublikowano

Mam plaska. Nie wywala mi zadnego bledu.

Opublikowano

To sprawdź czy nie ma na niej śladów opierania się przepustnicy egra-a.

Jak nie ma to może tam zostać.

Opublikowano (edytowane)

A więc wczoraj wyciągnąłem kryzę (z otworem) bo chciałem sprawdzić czy ma ona wpływ na większe kopcenie.

Ku mojemu zdziwieniu jak wyciągnąłem kryzę to była wokół otworu czarna od sadzy, po wyczyszczeniu zauważyłem że jest na niej mały odcisk - wgłębienie/pęknięcie - tak jakby coś w nią uderzało.

Co do kopcenia to dziś tak jakby kopcił mniej ale czy to zbieg okoliczności czy faktycznie kryza ma wpływ na kopcenie. Pojeżdżę jeszcze kilka dni i potestuje.

Co do szarpania do po wyciągnięciu kryzy powróciło ale za to zauto nie ma takiego strzała mocy powyżej 2tyś obrotów, tak jakby szło równiej.

Edytowane przez MaciejK
Opublikowano

Maciek , w BPW nic nie powinno uderzać w kryzę , mógł byś wrzucić zdjęcie tego miejsca ?

Obecność kryzy nie powinna powodować zwiększenia kopcenia, bo czym mniejszy w niej otwór to silnik w większym stopniu oddycha świeżym powietrzem :hi:

Świadczy to raczej o uszkodzeniu lub zanieczyszczeniu EGR-a w takim stopniu , że się całkiem nie zamyka i przy większym obciążeniu spaliny też idą do recyrkulacji , a nie powinny :hi::naughty:

Opublikowano

Jutro wrzucę zdjęcie kryzy.

Co do kopcenia to jest mniejsze po wymontowaniu kryzy. Jak teraz dam buta to jest maly czarny baczek a z kryzą przy przyspieszaniu byla wielka czarna chmura. EGR byl ponownie czyszczony ze 2 tygodnie temu.

Szkoda ze nie mam drugiego EGR'a by sprawdzić czy to jego wina.

Opublikowano

Pany , nie ma ktoś w Szczecinie lub okolicy BPW, BRB, BKE, co by się z Maciejem zamienić na chwilę na EGR-y w celu postawienia diagnozy ? :hi:

Opublikowano

Pytanie podstawowe:

po co przy sprawnym EGRze kryza?

Albo wymienia się na sprawny i "blaszka" nie ma tu żadnego sensu albo jak to zwykle bywa, walnięta zębatka w "ogrze" i wtedy widzę sens kryzy lub całkowitego zaślepienia+program w ECU.

Opublikowano

Widziałeś kiedykolwiek kolektor dolotowy w środku, lub to co widziałeś powiesiło zawory?

Opublikowano

Pytanie podstawowe:

po co przy sprawnym EGRze kryza?

Albo wymienia się na sprawny i "blaszka" nie ma tu żadnego sensu albo jak to zwykle bywa, walnięta zębatka w "ogrze" i wtedy widzę sens kryzy lub całkowitego zaślepienia+program w ECU.

Paweł nie chce mi się po raz kolejny rozpisywać po co, przeczytaj post 262 na stronie 16 :hi:

Opublikowano (edytowane)

Wstawiam zdjęcia kryzy.

57b157e02832c7d8m.jpg

Druga strona.

78cf3dd3a500cf98m.jpg

Wiem że nić nie powinno uderzać w kryzę ale ślad jest. Podejrzewam żę wpływ na to może mieć dokręcenie śrub. Nie chcę myśleć co by było gdyby jakaś część kryzy poszła by dalej.

Co do kopcenia.

Dziś na 100% mogę powiedzieć że aut kopci mniej niż z kryzą. Co trochę gryzie się z postem 262 gdzie to jest napisane że to właśnie bez kryzy powinien się dławić i mocniej kopcić.

Z założoną kryzą było takie uczucie jak by coś było przytaknę i nagle się coś odtyka i auto dostaje strzała a z tyłu czarna ściana.

Są to dla mnie trochę pomieszane objawy(krzyżowe):

a) bez kryzy

- mniej kopci - powinno być że więcej szarpie.

- szarpie - tak powinno być

b ) z kryzą

- kopci bardzo - powinno być że mniej szarpie

- nie szarpie - tak powinno być

Edytowane przez MaciejK
Opublikowano (edytowane)

Jeżeli to jest pęknięcie , a na to wygląda , to powstało przez zmęczenie materiału kryzy na skutek oddziaływania zmiennego ciśnienia na płaszczyznę kryzy.

Jedyne mądre wytłumaczenie tego i większego kopcenia z kryzą , jakie przychodzi mi do głowy jest takie , że trzonek grzybka EGR-a jest przytarty w prowadnicy i jak kryza była zamontowana to się nie domylkał, spaliny przez kryzę i niezamknięty zawór dostawały się do kolektora dolotowego , co powodowało kopcenie , a duża różnica ciśnienia pomiędzy stronami kryzy , zmienna w czasie spowodowała zmęczenie materiału :naughty:

Po wyjęciu kryzy przepływ jest dużo większy i dodatkowa siła działająca na grzybek zaworu może powodować jego domykanie, a jak się zamknie , to kopcenie ustaje :naughty::decayed:

Na tym filmiku widać podłączony zawór EGR- a ale nie zamontowany na swoje miejsce, można poobserwować jego zachowanie w zależności od położenia pedału gazu (pośrednio , słuchając silnika :P ) :

Maciek , według mnie Twój EGR nadaje się na złom, na razie możesz go całkiem zaślepić , tylko patrząc na Twoją wyjętą kryzę , to lepiej jak zaślepka będzie z blachy stalowej :kox:

Można też spróbować zablokować mechanizm grzybka EGR-a w pozycji zamkniętej . i nie zaślepiać :hi:

A w dalszej perspektywie albo nowa sztuka, albo programowe wyłączenie :)

P.S.

Przy EGR-ze mającym tylko kłopoty z precyzją , jak to mam u siebie, nie występuje tak duże i długotrwałe narażenie na oddziaływanie wysokiego ciśnienia na kryzę , bo w momencie kiedy grzybek EGR-a się zamknie, to ciśnienie po obu stronach kryzy się szybko wyrównuję.

Moja kryza siedzi już w silniku prawie dwa lata , też jest z blachy aluminiowej i jak na razie nie nosi żadnych śladów zużycia , oprócz okopcenia sadzami :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano (edytowane)

Z założoną kryzą było takie uczucie jak by coś było przytaknę i nagle się coś odtyka i auto dostaje strzała a z tyłu czarna ściana.

Miałem zupełnie to samo, tylko ja wstawiłem pełną kryzę. Do 2-2,5 tys brak przyspieszenia, potem nagły strzał i kupa czarnego dymu. Dodatkowo wywalało błąd przepływomierza. Nie wiem jak to jest do końca i się nieznam, ale tuner coś mi tłumaczył, że komputer wariuje, bo przy depnięciu dostosowuje ilość powietrza biorąc pod uwagę prawidłowy przelot spalin przez EGR.. Gdy masz kryzę, przy ostrzejszym depnięciu dostaje za mało powietrza i stąd czarna chmura (tyle pamiętam, ale mogłem coś przeinaczyć). Generalnie u mnie pomogło wyprogramowanie zaworu EGR i teraz nic nie przydymia.

I jeszcze jedno.... minął miesiąc od założenia kryzy i wyprogramowania EGR.... zrobiłem sporo kilometrów i muszę przyznać kolegom rację.... spalanie faktycznie spadło.... ;-)

Edytowane przez ArapahoVmax
Opublikowano (edytowane)

No to chyba nie pozostaje mi nic innego jak myśleć o nowym EGR lub zaślepić go w czortu.

Zobaczmy które tańsze rozwiązanie.

Nowy EGR 700zł

Zaślepienie i wyłączenie komputerowe...??

ArapahoVmax ile kosztowało cie zaślepienie EGR?? Jak się auto zachowuje?? Szarpania ustały??

Edytowane przez MaciejK
Opublikowano (edytowane)

jak nie masz DPF'u to mozesz go uspić jesli masz DPF.... to raczej wymiana - ja mam 16V z DPFem na pokładzie i tez miałem cyrki -zaslepienie nie pomagało - 600zł połozyłem na nowy EGR wymieniłem i z bani... jak chcesz uspic EGR to zapraszamy - http://diesel-inside.pl/

Edytowane przez SotoM
Opublikowano (edytowane)

No to chyba nie pozostaje mi nic innego jak myśleć o nowym EGR lub zaślepić go w czortu.

Zobaczmy które tańsze rozwiązanie.

Nowy EGR 700zł

Zaślepienie i wyłączenie komputerowe...??

ArapahoVmax ile kosztowało cie zaślepienie EGR?? Jak się auto zachowuje?? Szarpania ustały??

Nie wiem jak w BPW, ale do mojego BLB nowy EGR kosztuje 450,-pln i +/- tyle samo biorą tunerzy za wyprogramowanie z komputera. Pewnie zależy to też od 'okolicy'.

Ja zaślepiłem sam, a wyprogramowanie miałem po znajomości i kosztowało mnie 200,-pln.

Czkawki ustały, szarpanie na jałowym zrobiły się bardzo delikatne i niezauważalne, dymienie ustało, spalanie spadło.

Edytowane przez ArapahoVmax
Opublikowano (edytowane)

jak nie masz DPF'u to mozesz go uspić jesli masz DPF.... to raczej wymiana - ja mam 16V z DPFem na pokładzie i tez miałem cyrki -zaslepienie nie pomagało - 600zł połozyłem na nowy EGR wymieniłem i z bani... jak chcesz uspic EGR to zapraszamy - http://diesel-inside.pl/

DPF'u nie ma juz od ponad roku.

Tak dziękuję. Jacek też mnie namawiał na zaślepienie EGR.

Ciekaw jestem tylko jak z kulturą pracy silnika. Zmienia się??

Jak to jest w zimie??

Edytowane przez MaciejK
Opublikowano

W twoim przypadku nie zmieni się jak dpfu nie masz. Jesli egr jest zamkniety to spaliny przestają przepływać wiec nie wystepuje w chłodniczce wymiana ciepła-płyn nie jest ogrzewany a spaliny nie są schładzane. Tak więc ciepełka zbyt szybko w kabinie nie bedzie zwłaszcza jadąc w niskim zakresie obr.sílnika ale jesli jezdzi sie na tych 2000rpm to czas nagrzewania jest malo zaóważalny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...