Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B7 2.0 TDI szarpie podczas przyśpieszania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W razie czego mogę się wspomóc webasto. Pozatym i tak jeżdżę na klimie więc.

Chyba decyzja zapadła, teraz tylko fundusz zebrać.

Opublikowano

Łee to jak webasto masz to tym bardziej bym egra poddał na wieczne uśpienie

Opublikowano (edytowane)

Wczoraj trochę drygnąłem, jak zobaczyłem kryzę Maćka, dzisiaj postanowiłem zajrzeć do swojej , po ponad półtorej roku od zamontowania :decayed: .

Stan po wyjęciu :

20150515_185652_1600x1200.jpg

20150515_185722_1600x1200.jpg

I po wyczyszczeniu:

20150515_185930_1600x1200.jpg

20150515_185946_1600x1200.jpg

Zajrzałem też do EGR-a po prawie dwóch latach :

20150515_191047_1600x1200.jpg

20150515_191111_1600x1200.jpg

Wygląd lolektora ssącego :

20150515_191124_1600x1200.jpg

20150515_191259_1600x1200.jpg

Jak widać tragedii nie ma, EGR zamieniony na ten nowszy, stary wolnym czsem się wyczyści :P

Kryza włożona na swoje miejsce . :hi:

Jako że od paru miechów przybierałem się do wymiany paska PK, to dzisiaj się wreszcie doczekał :naughty:

Nie obyło się bez dorobienia "narzędzi specjalnych "

Klucz:

20150515_222410_1600x1200.jpg

20150515_222420_1600x1200.jpg

20150515_222527_1600x1200.jpg

I "pogrzebacz" do zakładania paska : :P

20150515_222254_1600x1200.jpg

20150515_222302_1600x1200.jpg

Operacja z wymianą paska PK zakończona powodzeniem, łatwo nie było, ale bez przyrządów praktycznie niewykonalna ( brak kanału i podnośnika ), dostęp tylko od góry :hi::naughty:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Jestem księgowym wiec musze sprawdzić co wyjdzie ekonomicznej.

Opublikowano (edytowane)

Ciekawa sprawa z ceną tego EGR-a, na stronie Inter-carsu zamienniki są droższe od oryginału Pierburga :decayed:

A w ogóle to tanie one nie są :naughty:

http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3120201419191-700365060-zawor-egr.html

Jak ktoś ma 30% zniżki to cena chyba jest do przyjęcia :hi:

A jak zniżek w Carsie brak, to najtańszy jaki znalazłem :

http://autowanda.pl/?page=catalog/product&cat%5Bcat%5D=4796e295&cat%5Bcmf%5D=2ea&cat%5Bcmo%5D=17e6&cat%5Bcve%5D=4ad0&cat%5Bpro%5D=2ea&cat%5Bart%5D=863b&cat%5Batg%5D=144d05&offset=0&sort=1

Używki na allegro po ok. trzy paczki :)

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Ja znalazlem Pierburga za 690zl.

Jak kupować to tylko nowke.

Opublikowano

Ja po zniżce mam za nie całe 500zł

Opublikowano

Ja po zniżce mam za nie całe 500zł

To chyba musze się do ciebie uśmiechnąć

Opublikowano (edytowane)

Ja po zniżce mam za nie całe 500zł

Na pewno w tej cenie możesz kupić ori nówkę EGR do BPW? :naughty:

Taki :

20150515_191809_1600x1200.jpg

20150515_191915_1600x1200.jpg

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

U nas w Poznanskim serwisie maja "przyrząd" do sprawdzania egr-u. Pod wzgledem elektronicznym i mechanicznym. Moze by w tym kierunku udezyc? Musze podpytac ile ta usluga by kosztowala...

Opublikowano (edytowane)

Po niedzieli wam powiem dokładnie,bo to w lutym jakoś było jak spr.dla koleżki.

Piotr tak taki do bpw 8v- zamiennik firmy pierburg

Edytowane przez SotoM
Opublikowano

Pierburgi szły na pierwszy montaż , cała reszta to zamienniki :P:decayed:


U nas w Poznanskim serwisie maja "przyrząd" do sprawdzania egr-u. Pod wzgledem elektronicznym i mechanicznym. Moze by w tym kierunku udezyc? Musze podpytac ile ta usluga by kosztowala...

Wystarczy go podłączyć do kostki dla niego przeznaczonej a do kolektora zamontować na sztukę nawet niesprawny i po uruchomieniu silnika widać jak na dłoni, czy pracuje poprawnie :hi::)

Opublikowano

No i mój chyba skończył żywot. Rozebrałem to wszystko wczoraj, wyczyściłem EGR cały z sadzy, kryzę też oczyściłem a on dalej nie idzie tak jak powinien. Dodatkowo zdarza mu się delikatnie kichnąć :facepalm: A wczoraj wywiesiłem kartkę "sprzedam" :) Jak tu się teraz dać przejechać takim kichającym autem :grin:

Opublikowano

Witam serdecznie! :hi: Chciałem się podzielić, refleksją na temat "przyduszania podczas ruszania z niskich obrotów". Otóż kupiłem niedawno Audi A4 B7 2.0 TDI 140 KM kod silnika BPW. Po usunięciu DPFa (bo strasznie kopcił) zaczeły się objawy, o których można poczytać w dziesiątkach postów które tu zamieściliście. Ruszając spod świateł, lekko dodając gazu w przedziale obrotowym 1600-2200 ewidentnie przyduszało Audika. Raz przydusił się 2-3 razy, czasem tylko raz, a czasem udało się uniknąć tego nieprzyjemnego szarpania. Niemniej jednak szarpanie pojawiało się regularnie. Jak silnik był zimny to raczej był spokój... ale że rozgrzewa się w 5 minut do 90 stopni to już po chwili pojawia się pierwsze szarpnięcie. Ogólna MASAKRA. Odbierało przyjemność z jazdy powodując frustrację i zdenerwowanie. Miłość do Audicy została wystawiona na próbę. Stwierdziłem że trzeba szukać przyczyny. No i znalazłem forum Audi A4 klub. Wszedłem na ten temat i zacząłem czytać. Po przeczytaniu kilkudziesięciu albo nawet i ponad 100 postów byłem prawie pewny, że blaszka (kryza) z 9mm otworem pod EGR-a załatwi sprawę. Zwróciłem się z prośbą do piotrsob1 bo uznałem go za największy autorytet w tym wątku. Opisał sprawę rzeczowo, zrobił fotorelację i pojawiały sie bardzo pozytywne komentarze w jego kierunku. Po rozmowie na Priv piotrsob1 wysłał mi taką oto blaszkę z otworem (okazało się że ma na stanie jedną pasującą do mojego auta). Nic za pomoc nie chciał... liczyło sie dla niego info ode mnie, że zadziałało.... że nie szarpie..... I jaki jest tego efekt?! NIE SZARPIE PANOWIE .... NIE k**wa SZARPIE!!!! Dzisiejszy dzień jest jednym z piękniejszych w ciagu ostatnich miesięcy :D:D:D Wielkie ukłony dla tak bezinteresownego człowieka jak piotrsob1, który przywraca mi wiarę w ludzi! Moja miłość do samochodu znów stała się bezgraniczna - także Piotr uratował ten związek... blaszką! Jeżeli ktoś nie wierzy albo neguje, albo wątpi czy taka blaszka faktycznie coś może pomóc... jestem kolejnym przykładem że się mylicie. BLACHA DZIAŁA!!!! :naughty: spróbujcie... jak nie zadziała to znaczy, że ten wątek nie dotyczy waszego podejrzenia i źle zdiagnozowaliście problem. Zabieg jest bezinwazyjny, bez błędów w komputerze, więc warto spróbować. Mała rzecz a cieszy!

Pozdrawiam wszystkich i jeszcze raz wielki szacunek dla piotrsob1

Opublikowano

Witam. Mam problem z moim samochodem. Otóż kiedy silnik sie nagrzeje do 50 stopni to kiedy delikatnie przyspieszam to od 1400 do 2200 rpm silnik przerywa mocno, słychać czasami dźwiek jakby coś blokowało. Silnik szybciej jeszcze telepał na jałowym ale po ustawieniu synchro na 0 ten problem ustał. Dodam że kiedy silnik przerywa to na wolnych obrotach śmierdzi spalinami a kiedy sie depnie jak przerywa to wtedy też czuć co chwile przerywanie. Po rozgrzaniu silnika do 90 stopni problem ustaje. Egr wymieniony na nowy.

Opublikowano

Jak EGR nowy a szarpie też podczas mocnego przyspieszania, to problem jest innej natury niż opisywany w tym temacie :decayed:

Pompki były wymieniane na akcji serwisowej?

Podłączałeś auto pod VAG-a, błędów żadnych nie ma ?

Opublikowano

Błędów żadnych nie ma pompki nowe, szarpie kiedy delikatnie przyspieszam albo np jade sobie na 4 biegu 60 na godzine

Opublikowano (edytowane)

A jak wdepniesz mocniej to też szarpie czy nie ?

Bo w końcu nie wiem :naughty:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Ja to zauważam w każdym aucie w którym jest dwumas Sachs. Jak się z 1200 obr da ognia to początkowo szarpie, szczególnie 2 bieg.

Na Luku tak nie ma. Chłopaki z warsztatu mówią że jedna firma ma miękkie sprężyny druga twarde. Może coś w tym jest.

Opublikowano

Jak jade na 4 biegu i mi szarpie to jak depne to przestaje szarpać. Wystarczy tylko troche mocniej przycisnąć gaz i ustaje.

Dzisiaj jak temp na dworze była poniżej 15 stopni to silnik nie przerywał gdy delikatnie przyspieszałem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...