Zimny16 Opublikowano 10 Lipca 2016 Opublikowano 10 Lipca 2016 Witam. Posiadam A4 B7 2005 2.0 Tdi 140 km o oznaczeniu silnika BLB. Jak wyżej mam problem gdy odpalam samochód lub już nim jadę. Na wolnych obrotach występuje falowanie między tym 800,900 - 1100. Samochodem trzęsie i sam jakby gazował i wracał to tych minimalnych wartości. Gdy ruszam, nie zawsze ale bardzo często szarpie autem między 1500-2000 tyś. Praktycznie wyczuwalne i irytujące jest to na każdym biegu. Zabiegi, które wykonałem nic nie pomagają, wymiana filtrów, czyszczenie pompy paliwa, zmiana paliwa, sprawdzanie wtrysków na ciepło i zimno przez zaufanych mechaników, czyszczenie egr i zalepienie ciekłym metalem nieszczelności w kielichu chłodniczki czy podgrzewacza jak zwał tak zwał przy wyjściu z kolektora wydechowego. Zaślepienie egr'a zaraz bezpośrednio przy jego wyjściu w stronę rurki blaszką pełną lub z otworem 8 mm chyba niweluje szarpania bo ich nie wyczuwam po przejechaniu małego odcinka, ale niestety nie ma mocy losowo na różnych biegach. Może być mułowaty na 1,2 i lecieć normalnie na pozostałych, po czym po zatrzymaniu i kolejnym ruszeniu nagle rakieta na 1, 2 biegu na pozostałych muł. Błędów na blacie żadnych, po podpięciu tak samo. Czyżby tryb awaryjny ?Kończą się pomysły A wakacje za 3 tyg i trasa 700 km ... Może jakieś konkretniejsze podpowiedzi, może coś źle robię ? Blaszkę sam dorobiłem i wyciąłem z aluminium, podkładkę - uszczelkę dokupiłem w sklepie zwykłą z materiału nie metalicznego z otworem jak w rurce (chodziło mi o dystans pomiędzy egr a rurką) i montowałem: uszczelkę - blaszkę - następnie rurkę. Chyba, że blaszka którą montuje nie dolega idealnie do egr'a i rurki i stąd ten spadem mocy ? Czy sytuację ratuje blaszka Piotrka https://s25.postimg.org/64ffx7l8v/Zdj_cie0798.jpgP.S Wcisnąłem taki sam post http://a4-klub.pl/index.php?/topic/277636-szarpanie-podczas-przyspieszania-1600-2200-obrotow/page-2gdzie przekierowało mnie z googli. Mój błąd i szybkie szukanie rozwiązania, można ewentualnie usunąć skoro tutaj jest właściwe miejsce.
piotrsob1 Opublikowano 11 Lipca 2016 Opublikowano 11 Lipca 2016 Otwór w kryzie do BLB powinien mieć 9 - 10 mm, zamontowana przy chłodnicy spalin też powinna działać . Przed zamontowaniem kryzy spadki mocy też były , czy pojawiły się dopiero po jej zamontowaniu ? Kryza lub jej brak nie powinna mieć wpływu na spadki mocy o których piszesz, przyczyna prawdopodobnie leży gdzie indziej. Podejrzewam problem z przepływomierzem lub z odpowiednią wartością podciśnienia sterującego turbiną , dziwne jest tylko że nie wywala żadnych błędów .
SotoM Opublikowano 11 Lipca 2016 Opublikowano 11 Lipca 2016 Chyba że sam zawór egr jest doszczętnie rozklekotany... Tak jak to było u mnie oska egru latała na boki niesamowicie i co najlepsze nawet zaślepienie nie pomagało. W innym temacie już koledze napisałem aby spr ust.rozrzadu -to jest kilka minut roboty.
Zimny16 Opublikowano 11 Lipca 2016 Opublikowano 11 Lipca 2016 Spadki mocy pojawiaja sie tylko po zaslepieniu calkowitym lub z otworem 8 mm wedlug wiertla. Bez blaszki auto smiga, tylko sa te szarpania. Gdy pojawia sie falowanie obrotow na luzie troszke kopci, a gdy odpale i obroty sa w normie to dyma nie pysci. Dyma puszcza tak samo gdy nim szarpie bo widze w lusterku rano jak ktos za mna jedzie na swiatlach. Turbina ciagnie jak nalezy, bo samochod mam od wrzesnia i z zakupem dostalem wykres z hamowni i 143 km wykazalo. Wiec zdrowa seria. Sprobuje rozwiercic ta blaszke do 9 a potem 10 mm. Jak to nie pomoze to moze ta przeplywka ? Co do samego egru byl zawalony, ale nie zauwazylem uszkodzen, czy jakichs luzow na duzej i malej klapce.
piotrsob1 Opublikowano 11 Lipca 2016 Opublikowano 11 Lipca 2016 Dokładnie rozwierć kryzę na 10 mm, jak spadki mocy nie znikną to będziemy się dalej zastanawiać co z fantem zrobić
Zimny16 Opublikowano 11 Lipca 2016 Opublikowano 11 Lipca 2016 Mysle, ze do godz. 20 to ogarne, wiec napisze i jak nie pomoze bede prosil o dalsza pomoc. Dokładnie rozwierć kryzę na 10 mm, jak spadki mocy nie znikną to będziemy się dalej zastanawiać co z fantem zrobić Wiec zrobilem jak mowisz, wiertlo 10, dokladnie wygladzone bez zadnych wystajacych ostrych rantow. Testowalem ponad 10 km, brak szarpania, a moc raz jest, raz nie ma. Zapewne jak wyjme blache to moc bedzie caly czas. Wiec problem dalej jest, jakies pomysly ? Moze ta klapka blokuje sie o ta blaszke i potrzebuje ta z wypukloscia ?
piotrsob1 Opublikowano 11 Lipca 2016 Opublikowano 11 Lipca 2016 No to się nie zrozumieliśmy, jak blaszka jest płaska to montaż jest możliwy tylko pomiędzy chłodnicą spalin a rurką idącą do EGR-a , czyli po drugiej stronie silnika Zamontowana przy EGR-ze będzie powodowała blokowanie jego przepustnicy Przekładaj i myślę że będzie dobrze
Zimny16 Opublikowano 11 Lipca 2016 Opublikowano 11 Lipca 2016 No to się nie zrozumieliśmy, jak blaszka jest płaska to montaż jest możliwy tylko pomiędzy chłodnicą spalin a rurką idącą do EGR-a , czyli po drugiej stronie silnika Zamontowana przy EGR-ze będzie powodowała blokowanie jego przepustnicy Przekładaj i myślę że będzie dobrze A skąd mogę dorwać taką z wypukłością ? Bo łatwiej będzie mi ją zamontować za egr'em i ewentualnie później wymienić Zapewne będzie również bardziej precyzyjna jak wyrzeźbiona szlifierką
piotrsob1 Opublikowano 11 Lipca 2016 Opublikowano 11 Lipca 2016 Wykonałem kiedyś kilka sztuk wypukłych , ale też w niektórych autach były problemy z pasowaniem wypukłości kryzy do końcówki rurki . Zakładaj płaską po drugiej stronie
Zimny16 Opublikowano 12 Lipca 2016 Opublikowano 12 Lipca 2016 (edytowane) Oke Bede dzialal i dam znac Więc blaszka w silniku BLB zamontowana na rurce od strony chłodniczki na chwilę obecną zdaje test. Zamontowana z wywierconym otworem 10 mm niweluje szarpanie podczas jazdy i falowanie obrotów na postoju. Moc i przyśpieszenie w normie, nawet zdaje mi się troszkę lepsze i wcześniejsze, ale mogę już być przewrażliwiony po ponad miesiącu męczarni Gdyby się coś zmieniło i nagle powróciło dam znać, aczkolwiek mam taką cichą i skromną nadzieję, że problem rozwiązany. Wielkie dzięki Piotrek za pomoc :) Piwko Ci się należy Edytowane 12 Lipca 2016 przez Zimny16
piotrsob1 Opublikowano 12 Lipca 2016 Opublikowano 12 Lipca 2016 Daj znać za jakiś czas czy wszystko gra
shakal Opublikowano 16 Lipca 2016 Opublikowano 16 Lipca 2016 Witam wszystkich Jakiś czas temu u siebie zauważyłem, że auto ma "czkawkę" w przedziale 1800-2200, ale działo się to sporadycznie. Teraz objawy są coraz częstsze. Przeczytałem prawie cały temat, ale mam parę pytań. Jak EGR nie wali błędami to spróbuj z blaszką : https://s25.postimg.org/64ffx7l8v/Zdjęcie0798.jpg https://s25.postimg.org/jisit8rwv/Zdjęcie0796.jpg Do BRD powinna być wypukła, płaska blokuje przepustnicę EGR-a Gdzie dostanę taką wypukłą blachę z otworem? Jest ona jakoś dostępna na allegro lub innych portalach aukcyjnych? I drugie pytanie to czy przy składaniu już później wszystkiego do kupy trzeba zakładać nowe uszczelki między EGRem a blachą (jeśli tak to jakie numery uszczelek) czy stare wystarczą? Pozdrawiam
piotrsob1 Opublikowano 16 Lipca 2016 Opublikowano 16 Lipca 2016 Z tymi wypukłymi też jest czasem problem z pasowaniem do końcówki rurki idącej od chłodnicy spalin. Dla tego w 2,0 TDI 16V najprościej i bezproblemowo jest zamontować płaską blachę z otworem fi 10 mm pomiędzy chłodnicą spalin a rurką idącą do EGR-a, czyli po drugiej stronie silnika patrząc od strony EGR-a Tak jak to zrobił kolega Zimny16 . Jak blaszkę zrobisz z dwu milimetrowej blachy aluminiowej , to uszczelek dodatkowych nie trzeba montować , powinno być wystarczająco szczelne .
shakal Opublikowano 16 Lipca 2016 Opublikowano 16 Lipca 2016 Z tymi wypukłymi też jest czasem problem z pasowaniem do końcówki rurki idącej od chłodnicy spalin. Dla tego w 2,0 TDI 16V najprościej i bezproblemowo jest zamontować płaską blachę z otworem fi 10 mm pomiędzy chłodnicą spalin a rurką idącą do EGR-a, czyli po drugiej stronie silnika patrząc od strony EGR-a Tak jak to zrobił kolega Zimny16 . Jak blaszkę zrobisz z dwu milimetrowej blachy aluminiowej , to uszczelek dodatkowych nie trzeba montować , powinno być wystarczająco szczelne . Kurczę chyba musiałem cos pominąć bo nie widziałem chyba tego posta kolegi Zimny16 muszę wejść z kompa bo na telefonie gorzej sie czyta. Dzięki za odpowiedz Wysłane z iPhone
piotrsob1 Opublikowano 16 Lipca 2016 Opublikowano 16 Lipca 2016 Poczytaj jeszcze raz od posta nr. 422
shakal Opublikowano 16 Lipca 2016 Opublikowano 16 Lipca 2016 Hehe ostatnich postów w sumie nie doczytałem a miałbym odpowiedź. Tylko muszę jeszcze dojść do tego gdzie co sie znajduje zeby tej blaszki nie włożyć w inne miejsce Wysłane z iPhone A uszczelkę w sumie mógłbym tak czy siak kupić zeby mieć wzór dla blaszki, wiec jesli ktoś zna numer takiej uszczelki to bardzo bym prosił o podanie [emoji6] Wysłane z iPhone
shakal Opublikowano 18 Lipca 2016 Opublikowano 18 Lipca 2016 Przykładowo 069131547D Dzięki [emoji6] Wysłane z iPhone Witam ponownie. Wziąłem się dzisiaj za swojego BRD. Kryza zrobiona z otworem fi10 z kwasowki o grubości 1,5mm Poszedłem do garażu rozbierać wszystko i trochę sie zdziwiłem bo mój 2.0 BRD ma chyba EGR w całkiem innym miejscu niż w innych modelach 2.0 Mógłby mnie ktoś nakierować gdzie dokładnie jest ten EGR? I jesli bedzie cieżko mi w domowych warunkach wyciągnąć go i wyczyścić to może uda mi sie włożyć chociaż kryzę tylko na 100% tez nie wiem gdzie. Zrobiłem zdjęcia i wydaje minusie ze to bedzie to miejsce, ale wolałbym zeby ktoś to potwierdził. Czy to jest to miejsce gdzie łączy sie (chyba) chłodnicza spalin z rura która wchodzi za silnik? Wysłane z iPhone OK. Znalazłem EGR ale brakuje mi kluczy które ostatnio przepaslem gdzieś :/ dokładnie końcówkę M chyba 8 lub mniejszy. Nic, najważniejsze ze cos sie dzieje Jeszcze jakby mi ktoś powiedział czy ta kryza rzeczywiście ma być w tym miejscu co dałem zdjecie to byłoby super [emoji6] Wysłane z iPhone
piotrsob1 Opublikowano 18 Lipca 2016 Opublikowano 18 Lipca 2016 (edytowane) Dokładnie, na trzeciej fotce najlepiej widać miejsce połączenia chłodnicy spalin z rurką idącą do EGR-a i to tam trzeba wcisnąć kryzę PS Tak na oko to chyba ten właściwy otwór w kryzie ( środkowy ) chyba nie ma 10 mm, tylko mniej Edytowane 18 Lipca 2016 przez piotrsob1
shakal Opublikowano 18 Lipca 2016 Opublikowano 18 Lipca 2016 Dokładnie, na trzeciej fotce najlepiej widać miejsce połączenia chłodnicy spalin z rurką idącą do EGR-a i to tam trzeba wcisnąć kryzę PS Tak na oko to chyba ten właściwy otwór w kryzie ( środkowy ) chyba nie ma 10 mm, tylko mniej Dzięki jak sie jakoś tam dostanę to włożę kryzę A otwór w kryzie wiercony wiertłem fi10 + szlifowane kanty na gładko [emoji4] Wysłane z iPhone Niestety nie udało mi się dzisiaj włożyć kryzy, trochę ograniczony dostęp od góry i czas. Jutro może znajdę jakiś kanał i bede próbował od dołu choć tam znowu DPF :/ A tak u mnie wyglądał EGR po 214.000km Po czyszczeniu nie zrobiłem zdjeć bo telefon został w domu a ja chciałem to poskładać jak najszybciej [emoji6] Dzięki udzielającym się za rady i podpowiedzi Pozdrawiam Wysłane z iPhone
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się