Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Audi A4 B7 2.0 TDI szarpie podczas przyśpieszania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja od roku dedukuję co mi powoduje wibracje na karoserii , sprawdzę jeszcze w jakich warunkach co wibruje i się odezwę do Ciebie ? może rzucisz coś światła na ten mój problem. ??

Opublikowano (edytowane)

Sprawdź przede wszystkim czy wibracje mają związek z układem napędowym , to znaczy z przenoszeniem momentu obrotowego na koła .

Na w miarę pustej drodze rozpędź auto ze dwadzieścia km/h powyżej prędkości przy której te wibracje występują, wyrzuć na luz i wyłącz silnik (tylko oczywiście nie wyciągaj kluczyka ze stacyjki bo zablokujesz układ kierowniczy i weź poprawkę na to że nie będzie działać  wspomaganie kierownicy:naughty:).

Jeżeli podczas takiej jazdy na luzie wibracje się nie pojawią to z układem jezdnym raczej wszystko OK i przyczyny szukaj w układzie napędowym .

 

Edytowane przez piotrsob1
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

W moim BRD ostatnio po przejechaniu spokojnie 20km auto jakby straciło 60 koni i zamiast równo przyspieszac to szarpało/przerywało.

Po kilku kilometrach moc wróciła do normy. 

EGR, DPF czyszczone, turbina po regeneracji, wymienione wtryski bo poprzednie złom.

Gdzie szukać problemu?

Edytowane przez cielakani337
Opublikowano
W dniu 13.08.2020 o 19:56, cielakani337 napisał:

W moim BRD ostatnio po przejechaniu spokojnie 20km auto jakby straciło 60 koni i zamiast równo przyspieszac to szarpało/przerywało.

Po kilku kilometrach moc wróciła do normy. 

EGR, DPF czyszczone, turbina po regeneracji, wymienione wtryski bo poprzednie złom.

Gdzie szukać problemu?

Zacznij od przejrzenia sterowników silnika , ABS/ESP, ewentualnie jeszcze automatycznej skrzyni biegów ( jeżeli takową masz w aucie ) w poszukiwaniu błędów .

Bez tego to wróżenie ze szklanej kuli ...:whistling:

Ważne jest też to czy sytuacja ta będzie się powtarzać , a jeżeli tak to może będzie jakaś prawidłowość co do momentu w której będzie występować, także cierpliwość w obserwowaniu objawów mocno wskazana :)

Jak już będziesz miał konkretne informacje to je tutaj szczegółowo opisz , dopiero wtedy spróbujemy coś wydedukować :hi:

Opublikowano (edytowane)
37 minut temu, piotrsob1 napisał:

Zacznij od przejrzenia sterowników silnika , ABS/ESP, ewentualnie jeszcze automatycznej skrzyni biegów ( jeżeli takową masz w aucie ) w poszukiwaniu błędów .

Bez tego to wróżenie ze szklanej kuli ...:whistling:

Ważne jest też to czy sytuacja ta będzie się powtarzać , a jeżeli tak to może będzie jakaś prawidłowość co do momentu w której będzie występować, także cierpliwość w obserwowaniu objawów mocno wskazana :)

Jak już będziesz miał konkretne informacje to je tutaj szczegółowo opisz , dopiero wtedy spróbujemy coś wydedukować :hi:

Na komputerze 0 błędów, ABS i ESP działają poprawnie

W aucie był wgrywany soft od nowa

Skrzynia manualna + quattro

Mam wrażenie, że w aucie z dnia na dzień jest co raz mniej mocy i trzeba wyżej ciągnąć żeby turbina łapała

Wczoraj wsadziłem kryzę z dziurą 10mm, ale niestety to chyba na nic bo dzisiaj znowu szarpało, tylko że znacznie lżej. Spadek mocy taki sam jak bez kryzy.

Co do prawidłowości momentu, w którym to występuję to jest to totalnie losowe. Ostatnim razem działo się to po spokojnej jeździe, a dzisiaj po dynamicznej. :beksa:

W dniu 13.08.2020 o 19:56, cielakani337 napisał:

 

EGR, DPF czyszczone, turbina po regeneracji, wymienione wtryski bo poprzednie złom.

 

Jeszcze dodam, że od tych napraw jeżdzę tydzień. Pierwsze 4 dni było wszystko super a teraz szarpie. Przed naprawami też szarpało, także złośliwość mechanika można wykluczyć :lol:

Co ciekawe, turbo nie pompuje tyle ile ma zadane. 

Edytowane przez cielakani337
Opublikowano

W którym miejscu zamontowałeś kryzę ?

Jeżeli pomiędzy rurką idącą od chłodnicy spalin a samym EGR-em to na 90 % przepustnica EGR-a powinna się o nią blokować i powinien się pojawić odpowiedni błąd w działaniu EGR-a :decayed:

Jeżeli się nie pojawia to trzeba by sprawdzić czy sterownik silnika zapisuje jakiekolwiek błędy ( odpinając np. MAP i MAF, po czym uruchamiając silnik na chwilę).

Brak zapisu błędów świadczy o tym że w sterowniku silnika grzebał ktoś o słabej wiedzy i wyłączył raportowanie błędów by zamaskować swoją rzeźbę ..:naughty::P

Opublikowano
15 minut temu, cielakani337 napisał:

Co ciekawe, turbo nie pompuje tyle ile ma zadane. 

Pierwsze co się nasuwa to zbyt mało paliwa do napełniania pompek.

Kiedy był wymieniany filtr paliwa ?

Może kończy się elektryczna pompka paliwa w zbiorniku ?

Pasowało by podpiąć się z manometrem do króćca pomiarowego tandempompy i pojeździć obserwując wytwarzane przez nią ciśnienie .

Z grubsza powinny to być takie wartości :

 

880 obr/min - 3,5 Bara

1500 obr/min - 6,0 Barów

2000 obr/min - 7,0 Barów

3000 obr/min - 8,0 Barów

4000 obr/min - 9,0 Barów

Manometr użyty do pomiarów powinien być wypełniony gliceryną i mieć zakres pomiarowy do 15 Barów.

 

Opublikowano
2 minuty temu, piotrsob1 napisał:

Pierwsze co się nasuwa to zbyt mało paliwa do napełniania pompek.

Kiedy był wymieniany filtr paliwa ?

Może kończy się elektryczna pompka paliwa w zbiorniku ?

Pasowało by podpiąć się z manometrem do króćca pomiarowego tandempompy i pojeździć obserwując wytwarzane przez nią ciśnienie .

Z grubsza powinny to być takie wartości :

 

880 obr/min - 3,5 Bara

1500 obr/min - 6,0 Barów

2000 obr/min - 7,0 Barów

3000 obr/min - 8,0 Barów

4000 obr/min - 9,0 Barów

Manometr użyty do pomiarów powinien być wypełniony gliceryną i mieć zakres pomiarowy do 15 Barów.

 

Filtr paliwa był wymieniony tydzień temu

Pompa paliwa w zbiorniku jest dobra

Co do tandempompy to nie mam pojęcia czy mechanik ją sprawdzał. Będę musiał podjechać zapytać bo sam nie mam możliwość sprawdzenia

Opublikowano
20 minut temu, piotrsob1 napisał:

W którym miejscu zamontowałeś kryzę ?

Jeżeli pomiędzy rurką idącą od chłodnicy spalin a samym EGR-em to na 90 % przepustnica EGR-a powinna się o nią blokować i powinien się pojawić odpowiedni błąd w działaniu EGR-a :decayed:

Jeżeli się nie pojawia to trzeba by sprawdzić czy sterownik silnika zapisuje jakiekolwiek błędy ( odpinając np. MAP i MAF, po czym uruchamiając silnik na chwilę).

Brak zapisu błędów świadczy o tym że w sterowniku silnika grzebał ktoś o słabej wiedzy i wyłączył raportowanie błędów by zamaskować swoją rzeźbę ..:naughty::P

Kryzę zamontowalem tak jak mowisz.

Wsadzone są dwie podkładki i wypukła kryza.

Wszystko powinno być dobrze bo kiedyś zamontowałem kryzę bez dziury i od razu wywaliło check engine :decayed:

Opublikowano (edytowane)
8 minut temu, cielakani337 napisał:

Pompa paliwa w zbiorniku jest dobra

Był podpinany manometr przed wejściem paliwa do tandemu i było z nim jeżdżone w czasie gdy szarpanie występuje ?

Bo tylko wtedy można by wyłapać czy pompka na pewno pompuje zawsze i daje odpowiednie ciśnienie ....

Sprawna pompka powinna dawać w okolicy 1,5 Bara ( oczywiście jak dobrze pamiętam :P )

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano
2 minuty temu, cielakani337 napisał:

Kryzę zamontowalem tak jak mowisz.

Wsadzone są dwie podkładki i wypukła kryza.

Wszystko powinno być dobrze bo kiedyś zamontowałem kryzę bez dziury i od razu wywaliło check engine :decayed:

Trzeba było tak od razu , nie musiał bym męczyć klawiatury ...:decayed::facepalm:

Opublikowano
1 minutę temu, piotrsob1 napisał:

Trzeba było tak od razu , nie musiał bym męczyć klawiatury ...:decayed::facepalm:

Sorki, tyle się z tym autem dzieję, że już zapominam o czym pisać :grin:

3 minuty temu, piotrsob1 napisał:

Był podpinany manometr przed wejściem paliwa do tandemu i było z nim jeżdżone w czasie gdy szarpanie występuje ?

Bo tylko wtedy można by wyłapać czy pompka na pewno pompuje zawsze i daje odpowiednie ciśnienie ....

Sprawna pompka powinna dawać w okolicy 1,5 Bara.

Czy moja pompa była sprawdzana manometrem to niestety nie mam pojęcia...

Z tego co wiem to mechanik podmieniał pompe paliwa na inną na pewno sprawną jak waliczyliśmy z brakiem mocy z dolnej partii obrotów. Nic to nie zmieniało 

 

Opublikowano
1 minutę temu, cielakani337 napisał:

Sorki, tyle się z tym autem dzieję, że już zapominam o czym pisać :grin:

:D

 

2 minuty temu, cielakani337 napisał:

Czy moja pompa była sprawdzana manometrem to niestety nie mam pojęcia...

Z tego co wiem to mechanik podmieniał pompe paliwa na inną na pewno sprawną jak waliczyliśmy z brakiem mocy z dolnej partii obrotów. Nic to nie zmieniało 

Ale nie zmieniało nic w kwestii uzyskiwanej mocy czy szarpania ?

Jeżeli szarpanie na tej drugiej pompce występowało to nie wina pompki, jeżeli nie występowało to taka podmiana nic nie wyjaśnia , tak na logikę ta stara też musi pracować dobrze wtedy gdy nie szarpie ...

Zaczynam się zastanawiać nad poziomem prezentowanym przez tego mechanika . Zestawy do pomiarów ciśnienia o których napisałem powinny leżeć w szufladzie każdego mechanika który zajmuje się naprawą PD-ków , o wiele łatwiej i pewniej jest diagnozować na ich podstawie niż podmieniać na chwilę elementy układu paliwowego ...

Opublikowano
2 minuty temu, piotrsob1 napisał:

:DAle nie zmieniało nic w kwestii uzyskiwanej mocy czy szarpania ?

Nic nie zmieniło w kwestii mocy bo o szarpaniu nic mu nie mówiłem bo po prostu o tym zapomniałem :grin: moim priorytetem było naprawienie braku mocy na niskich obrotach bo się jeździć nie dało tym autem

a szarpania zazwyczaj nie ma od razu tylko po przejechaniu chociaż tych 20 kilometrów to mechanik sam by nawet tego nie zauważył 

Opublikowano
1 minutę temu, cielakani337 napisał:

Nic nie zmieniło w kwestii mocy bo o szarpaniu nic mu nie mówiłem bo po prostu o tym zapomniałem :grin: moim priorytetem było naprawienie braku mocy na niskich obrotach bo się jeździć nie dało tym autem

a szarpania zazwyczaj nie ma od razu tylko po przejechaniu chociaż tych 20 kilometrów to mechanik sam by nawet tego nie zauważył 

Dla tego ważna jest obserwacja tych ciśnień podczas normalnej eksploatacji , podłączasz manometry  i mocujesz w miejscu gdzie jesteś je w stanie obserwować  ( na zewnątrz kabiny lub w jej środku , tylko  wtedy elementy użyte muszą być pewne bo ciężko się pozbyć zapachu rozlanego paliwa ze środka auta :decayed: ).

Możesz z nimi jeździć do skutku , aż będziesz pewny swoich obserwacji i poprawności wyciągniętych na ich podstawie wniosków :hi:

Opublikowano
1 minutę temu, piotrsob1 napisał:

Dla tego ważna jest obserwacja tych ciśnień podczas normalnej eksploatacji , podłączasz manometry  i mocujesz w miejscu gdzie jesteś je w stanie obserwować  ( na zewnątrz kabiny lub w jej środku , tylko  wtedy elementy użyte muszą być pewne bo ciężko się pozbyć zapachu rozlanego paliwa ze środka auta :decayed: ).

Możesz z nimi jeździć do skutku , aż będziesz pewny swoich obserwacji i poprawności wyciągniętych na ich podstawie wniosków :hi:

No dobra, postaram się coś z tym pomyśleć. Jest jeszcze coś co powinienem sprawdzić?

Opublikowano

Od tego bym zaczął jeżeli nie ma nigdzie żadnych błędów.

Jak będzie z ciśnieniami wszystko OK to dopiero się można zastanawiać co dalej ....:hi:

Opublikowano

Jest jeszcze druga opcja , wymienianie albo podmienianie wszystkiego po kolei , ale wtedy może to trwać dużo dłużej , o kosztach nie wspomnę :whistling:

Opublikowano
26 minut temu, piotrsob1 napisał:

Od tego bym zaczął jeżeli nie ma nigdzie żadnych błędów.

Jak będzie z ciśnieniami wszystko OK to dopiero się można zastanawiać co dalej ....:hi:

Masz może jakies zdjęcie gdzie dokładnie w tej tandempompie wpiąć manometr? Przypomnę, że 2.0 tdi BRD 

Opublikowano (edytowane)

Dokładnie nie wiem jaka jest pompa tandemowa w BRD, w ośmio zaworowych TDI na PD z pompą Lucasa króciec wygląda to tak ( zaznaczone na zielono ):

pobrane.jpg

W BPW jest pompa Boscha :

 

pobrane.jpg

Edytowane przez piotrsob1
  • Pomoc techniczna 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...