piotrsob1 Opublikowano 22 Października 2014 Opublikowano 22 Października 2014 Jaki błąd się zapisał w sterowniku silnika ? W szesnastozaworowcach trzeba zwracać uwagę na możliwość blokowania się przepustnicy EGR-a o kryzę, jeżeli ta jest montowana przy zaworze EGR. Żeby temu zapobiec trzeba indywidualnie dobranymi podkładkami odsunąć kryzę od zaworu. Parę stron wcześniej masz zdjęcia , które pokazują o co biega
Capulet Opublikowano 22 Października 2014 Opublikowano 22 Października 2014 Jaki błąd się zapisał w sterowniku silnika ? W szesnastozaworowcach trzeba zwracać uwagę na możliwość blokowania się przepustnicy EGR-a o kryzę, jeżeli ta jest montowana przy zaworze EGR. Żeby temu zapobiec trzeba indywidualnie dobranymi podkładkami odsunąć kryzę od zaworu. Parę stron wcześniej masz zdjęcia , które pokazują o co biega Nie wiem jaki błąd się zapisał bo nie mam jeszcze kabla żeby to sprawdzić. Podkładki dystansowe mam założone więc raczej nic się nie blokuje. Jak podłącze auto pod kompa dam znać co tam wyskoczyło.
piotrsob1 Opublikowano 22 Października 2014 Opublikowano 22 Października 2014 Jakiej średnicy masz otwór w kryzie ?
Capulet Opublikowano 8 Listopada 2014 Opublikowano 8 Listopada 2014 Jakiej średnicy masz otwór w kryzie ? Mam coś takiego zakupione na allegro: To się nie sprawdza, nie miałem czasu żeby się tym zając ale teraz wracam do tematu. Rozwiercę to co mam na większy otwór i zobaczymy.
piotrsob1 Opublikowano 8 Listopada 2014 Opublikowano 8 Listopada 2014 Już ktoś kiedyś pisał, że taka blaszka , pomimo podkładek blokuje EGR w 16V. Po prostu jego przepustnica prawdopodobnie i tak opiera się o materiał pomiędzy tymi trzema otworkami. Poproś na skupie złomu o kawałek blaszki alu o grubości 1,5 - 2 mm, obrys i otwory mocujące odrysuj od tej na zdjęciu, a centralnie wywierć otwór 9 mm i sfazuj jego krawędzie . jak od strony EGR-a dasz jedną a najlepiej dwie ori uszczelki to powinno wszystko działać
Pawelkiwi Opublikowano 8 Listopada 2014 Opublikowano 8 Listopada 2014 Piotr: Kryza którą stosujecie to nic innego tylko pseudo zaślepienie EGR-a. Słowo pseudo rozwinę. Jest to patent na to by wyeliminować uszkodzony EGR na tyle by komputer silnika po analizie gazów, na tyle ogłupić by nie wywalał błędów. Wniosek po co symulować (symulowaniem nazywam rozwiercanie zaślepek EGR-a więcej lub mniej po to by trafić aby się komputerowi silnika to spodobało) skoro można zrobić to raz na zawsze eliminując EGR-a w 100% + soft w kompie EGR-OFF. Ja wiem że tajemnicza zaślepka, blaszka z ALLe... jest dużo tańsza ale i tak nie załatwia sprawy nawet w 50%. Ogłupiacie tą blaszką tylko dane komputera.
piotrsob1 Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 (edytowane) Paweł już Ci kiedyś odpisywałem, w 2,0 tdi jest jakiś błąd w programie sterującym silnikiem, który przy lekkim zużyciu pary EGR - KLAPA GASZĄCA( PRZEPUSTNICA) , powoduje że powstają stany nieustalone , i to jest przyczyną szarpania przy delikatnym przyspieszaniu ( silnik dławi się spalinami ). Zastosowanie kryzy zmniejsza maksymalny przepływ przez EGR, i eliminuje zjawisko. Akurat na tym problemie to zęby zjadłem , jeździłem dużo z podpiętym wagiem i zastosowanie kryzy nie powoduje żadnych ubocznych , niekorzystnych skutków ( kryza siedzi u mnie od ponad roku i u kilkunastu innych użytkowników forum którzy dokładnie potrafili skorzystać z moich wskazówek, nikt mi nie zgłasza żadnych problemów, 100 % zadowolonych ) Oczywiście można go całkiem wyłączyć w sofcie i problemu też nie będzie, ale do pierwszych , silnych mrozów, kiedy to użytkownik nie będzie się w mieście mógł doczekać aż mu się auto zagrzeje Jak Ci się chce, to przeczytaj cały wątek od początku, to trochę przybliży historię mojej walki z tym problemem Edytowane 9 Listopada 2014 przez piotrsob1
Ma1477 Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 Egr nie powoduje szybszego rozgrzewania się silnika. Działa wręcz odwrotnie, gazy które trafiają do dolotu obniżają temperaturę spalania. A chłodnica egr chłodzi spaliny ale nie rozgrzewa silnika bo jest wpięta inaczej niż wszystkim się wydaje, pozatym w chłodniczce egr jest zawór który przy niskich temp silnika nie puszcza na nią spalin Praca egr jest ograniczona na zimnym silniku żeby go rozgrzać poprzez temp spalania:P
piotrsob1 Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 (edytowane) No ciekawe rzeczy piszesz, to że recyrkulacja spalin zmniejsza temperaturę spalania, to jest oczywiste i nigdy tego nie kwestionowałem Sam EGR faktycznie nie powoduje szybszego rozgrzewania silnika , ale w połączeniu z chłodniczką spalin już tak A cała reszta opisana przez Ciebie to nowa fizyka Recyrkulacja obniża temp. spalania załóżmy o 100 st. c, czyli z temp. spalin spada z dajmy na to z 400 na 300 st. C. Różnica między temp. spalin a płynem chłodzącym będzie wynosić od 200 do 300 st C w zależności od temperatury chłodziwa. Jak myślisz, w którą stronę będzie przepływało ciepło w tym układzie i jaki odniesie skutek na temp. płynu chłodzącego ? Według zasad termodynamiki ciepło w przyrodzie nie ginie, może się przedostać z jednego ośrodka do drugiego i zawsze będzie przepływało po najmniejszej linii oporu, albo zamieni się w inny rodzaj energii. W tym układzie strata ciepła poprzez chłodzenie obudowy chłodniczki przez opływające ją powietrze i promieniowanie podczerwone jest na tyle mała że możemy ją pominąć Cała reszta, wynikająca z różnicy temp. pomiędzy wlotem a wylotem spalin w chłodniczce jest przekazywana płynowi chłodniczemu. Jaki to odniesie skutek dla temperatury płynu chłodzącego, to chyba pisać nie muszę Wymiana ciepła w chłodniczce zachodzi intensywnie tylko gdy przepływają przez nią spaliny, czyli na wolnych obrotach i przy niewielkim obciążeniu silnika (bo tylko wówczas EGR jest całkowicie lub częściowo otwarty i spaliny mogą przepływać przez chłodniczkę). Że ten układ poprzez swoje działanie odzyskuje więcej ciepła niż wynosi strata związana z obniżeniem temp. spalania w silniku, możemy sprawdzić porównując czas rozgrzewania w tych samych warunkach AJM-a , który chłodniczki nie posiada ( przy wyłączonym dogrzewaczu typu webasto), a np, BKE który takową posiada Inny sposób to zaślepienie lub odłączenie EGR-a na próbę Co do zaworu w chłodniczce, to nie zamyka on przepływu spalin, tylko skraca,albo wydłuża ich drogę przez chłodniczkę ( zmienia efektywną powierzchnię wymiany ciepła). Pozdrawiam Edytowane 12 Listopada 2014 przez piotrsob1
Ma1477 Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 Wszystko co piszesz to racja tylko zwróć uwagę na przepływ płynu w chłodniczce. Zysk jest ale nie wielki i nie oto chodziło konstruktorom. Spaliny są chłodniejsze żeby obniżyć wydzielanie Nox do atmosfery. Podgrzewa się część płynu co powoduje odczucie w kabinie szybszego rozgrzewania ale to są nie wielkie plusy a z blaszką to już wcale
piotrsob1 Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 Montując chłodnice spalin konstruktorzy upiekli dwie pieczenie przy jednym ogniu. Załatwili sprawę zmniejszenia emisji NOx i szybkości rozgrzewania silnika. Zauważ ze większość PD-ków z przed ery chłodnic spalin miała montowane automatyczne dogrzewacze typu "Webasto", od kiedy pojawiły się chłodnice, to dogrzewaczy nie uświadczysz, co najwyżej typowe ogrzewanie postojowe za dopłatą Jak ciebie nie przekonałem , to jak przyjdzie dobra zima , zamontuj u siebie zaślepkę EGR-a i potestuj
1989irekmrozek Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 a powiedzcie co zrobić jak mi szarpie np. przy dojezdzianiu do swiatel i obroty spadaja do 900 na 2 sek apotem wracaja do normy
SotoM Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 to jakie masz normalnie obroty na b.j ? 880 to norma. jesli ty masz na 1000 to cos jest nie tak... ktos kodowanie mogł zmienic aby trzymał na 1000 bo na 880 cos mu dolega.
1989irekmrozek Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 (edytowane) Na liczniku to pokazuje czasami na pierwsza klęsce pod 1000 to będzie 800 a potem jak pisałeś wraca do 880 Edytowane 13 Listopada 2014 przez 1989irekmrozek
yaho44 Opublikowano 16 Listopada 2014 Opublikowano 16 Listopada 2014 No a ja już z 3tysie zrobiłem moim BLB i jestem zadowolony tak jak wcześniej pisałem. klucha11 a też dałeś jakiś dystans miedzy egr a blaszkę ?
piotrsob1 Opublikowano 16 Listopada 2014 Opublikowano 16 Listopada 2014 (edytowane) Kolego, wszystkie szczegóły techniczne, jak i to na co ta modyfikacja pomaga, jest opisane w tym wątku. Poświęć godzinkę , przeczytaj cały i wszystko będziesz wiedział na ten temat. Na temat kryzy w BRE, BLB, masz jeszcze temat tutaj : http://a4-klub.pl/index.php?/topic/277636-szarpanie-podczas-przyspieszania-1600-2200-obrotow/ Mam prośbę do wszystkich, którzy będą stosowali opisane w tym wątku modyfikacje, o podzielenie się spostrzeżeniami z zachowania samochodu po ich zastosowaniu . Jest wielu userów, którzy kwestionują opisany tutaj sposób na tą przypadłość 2,0 tdi, tylko rzetelne komentaże z Waszej strony, mogą przekonać innych borykających się z problemem, do zastosowania tej metody , bądź nie Pozdrawiam Edytowane 16 Listopada 2014 przez piotrsob1
Pawelkiwi Opublikowano 17 Listopada 2014 Opublikowano 17 Listopada 2014 Ja nie jestem kompletnie przekonany taki sposobem załatwienia sprawy szarpania. To jest dupo-robota. Czasami klient chce mieć w 100% sprawny EGR i sprawną klapę gaszącą i tu trzeba zacząć rozważania. Rozważania moje sprowadzają się ku takim rozwiązaniom: - naprawić usterkę by np. nie przerywało - czyli wymienić EGR lub klapę gaszącą - być jak najbliżej oryginału Wszelkie inne patenty są ok nie mam nic przeciwko im ale tak naprawdę jest to tylko połowiczne uleczenie i nie w każdym przypadku da to takie same rezultaty. Piotrsob1: Rozwiązania z dziurkami w blaszkach dławiących przepływ gazów wylotowych stosowane są na co dzień i to nie tylko w VAG. Zestawy kryzujące są do kupienia w autoryzowanych stacjach np. Opel dla silników 1.9DTH i.t.p. Tam to jest norma i nie będę się rozpisywał po to nie to forum. Generalnie temat blaszek powstał po to by niskim nakładem finansowym zlikwidować usterki w samochodzie.
piotrsob1 Opublikowano 18 Listopada 2014 Opublikowano 18 Listopada 2014 (edytowane) Paweł , a ty ciągle swoje, jak byś bał się że swoimi fanaberiami zabieram Ci kawałek chleba ...... Generalnie temat blaszek powstał po to by niskim nakładem finansowym zlikwidować usterki w samochodzie. A z tym zdaniem się wyjątkowo zgadzam, po co wydawać kupę kasy na wymianę EGR-a, klapy gaszącej, jak po kilkudziesięciu tysiącach będzie to samo ? Zakładamy kryze i wszystko działa tak jak powinno, bez nakładu finansowego , na tych samych częściach, które niby są posute I przestań wreszcie pitolić , że coś jest niepoprawne , duporobotą to ja bym nazwał usuwanie DPF-ów, bo przecież można wymienić na nowy, ale żeby dobrze działał, to okaże się że najlepiej razem z całym silnikiem Pozdrawiam wszystkich, a najbardziej swojego , zagorzałego oponęta Edytowane 18 Listopada 2014 przez piotrsob1
SotoM Opublikowano 18 Listopada 2014 Opublikowano 18 Listopada 2014 Przepraszam że się wtrącę z innm silnikiem -Ja wymieniłem w swojej BRD egr na nowy ze względu że auto przestalo się zbierać-nawet po włożeniu zaślepki prawie nic to nie dalo.otwierałem sterowanie egru-nie znalazłem usterki mechanicznej na trybach.jedyne co to poprzeczny luz ośki w tuleji między kanałami.po wymianie egru od tamtej poro nie to auto. Stary egr jaki był w aucie był to także zamiennik-kto i kiedy go tam włożył nie wiem,data produkcji nie do odczytania...
piotrsob1 Opublikowano 18 Listopada 2014 Opublikowano 18 Listopada 2014 (edytowane) Soto, kryza nie jest lekarstwem na wszystkie awarie EGR-a, pomaga w większości tylko na obiaw poszarpywania podczas delikatnego przyspieszania i to w konkretnym zakresie obrotów ( 1600- 2200 ). Jeżeli ktoś ma inne obiawy, to nie tędy droga, kryza nie pomożę Koszt kryzy jest na tyle znikomy, że w przypadku obiawów pasujących do opisanych w wątku, jej zamontowanie może potwierdzić jej skuteczność. Jezeli komuś nie będzie działać tak jakby chciał, to niewielka strata Jak na razie oprócz kilku przypadków w silnikach 16v, gdzie przy nie zachowaniu odpowiedniej odległości kryzy od zaworu EGR-a , następowało jego blokowanie o kryzę, wszyscy montujący potwierdzają jej skuteczność. Ci, którzy odsunęli ją podkładkami też Ale są też użytkownicy jak na przykład kolega przybysz_tgk, który wymienił kawał silnika i nie tylko , walcząc z tym objawem i nie odniósł sukcesu Długo Go przekonywałem, aż w końcu gratis mu zamonowałem kryzę, był w szoku , że ten kawałek blaszki mu wyleczył ato , długo kręcił głową że to niemożliwe Chyba mu było żal, że wyrzucił tylę kasy w błoto , ale banan z twarzy mu nie znikł dłuuugo Tutaj link do jego wątku : http://a4-klub.pl/index.php?/topic/277636-szarpanie-podczas-przyspieszania-1600-2200-obrotow/ Edytowane 9 Stycznia 2022 przez piotrsob1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się