Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dym po odpaleniu


mycha1236

Rekomendowane odpowiedzi

o już widzę zaczynają się odzywać specjaliści od "ten typ tak ma"

czyli wszystko dobrze póki jedzie... a jak już nie jedzie to trza igiełkę sprzedać:) i wtedy wychodzi jak naprawdę auto jest zapuszczone

Jak byś miał trochę wiedzy i praktyki, to byś takich farmazonów nie wypisywał :decayed::kox:

:) uśmiech bo nie warto polemizować dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa vacuum wymieniona. Dostęp do dolnej śruby to kosmos, ale udało się.

Na razie o efektach ciężko mówić bo przy takiej temp. jak teraz 30+ pali ładnie i dymu nie ma. Zobaczę jak spadnie do 15*, wtedy już dymienie występowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana tandem pompy raczej na pewno nie załatwi sprawy dymienia, tylko może poprawić poranne odpalanie.

Wymieniałeś ją w ciemno czy robiłeś jakieś próby, które sugerowały że to jej wina ?

Ta co ją zamontowałeś jest na oringach , czy uszczelce stalowej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem w ciemno, ale u mnie a AJM'ie była pompa Luka, ta z wadliwym króćcem od podciśnienia. Dodatkowo tam z tyłu głowicy było wszytko brudne olejem wymieszanym z ropą.

Na forum passata wyczytałem (takie samo info dostałem od mechanika), że pompa może powodować dymienie bo jest ona smarowana olejem z silnika. Jeśli oring umieszczony wewnątrz niej jest wyrobiony, może przepuszczać olej do paliwa.

Założyłem pompe Boscha o nr 038145209M na uszczelce metalowej.

Pojeżdżę i zobaczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak uszczelnienie wewnętrzne w tandemie by padło, to w zbiorniku byś miał czarny ON.

Pojeździj, może trafiłeś :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacze, pewnie to nie to ale po woli kończą mi się pomysły.

Oringi na pompkach wymienione podczas montaży mocniejszych pompek. Prowadnice zaworów, uszczelniacze i zawory wymienione. Ori sprężarka zmieniona na BRD.

Nie wiem co to może być. Chmura typowo olejowa, niebieska, gęsta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co szukać po omacku. Jak pisali przyczyn może być bardzo dużo, a eleminacja metodą prób i błędów chyba mija się z celem. Ja miałem takie samo dymienie i u mnie pomaga delikatnie dłuższe przytrzymanie na rozruszniku. Nie tylko cyknąć i cofnąć tylko z sekundę potrzymać i dymienia nie ma. Spróbuj nie zaboli :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w takich warunkach jak są teraz to dymu nie ma, ale sprawdzę twoja metodę

Wysłane kaloszem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, podepnę się pod temat. Jakie powinny być obroty silnika na biegu jałowym gdy jest już rozgrzany? U mnie zauważyłem, że ostatnio wynoszą one około 950obr/min- dodam tylko, że silnik zachowuje się w porządku

---------- Post dopisany at 16:56 ---------- Poprzedni post napisany at 16:40 ----------

dodam jeszcze, że czasami na postoju FIS wskazuje mi spalanie w granicach 40l :shock3:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie za bardzo. U mnie po włączeniu klimy obroty na chwilę spadaj , a potem się wyrównują

Wysłane kaloszem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[/color]dodam jeszcze, że czasami na postoju FIS wskazuje mi spalanie w granicach 40l :shock3:

Nic dziwnego. Nasze Audiczki nie mają spalania L/h więc jakoś to kumuluje i jak długo pracuje w miejscu to się uzbiera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Martwią mnie tylko te obroty, na forum wyczytałem, ze u wielu innych to normalne ze obroty są w granicy 950/min z drugiej strony czy to nie logiczne ze przy wlaczonej klimie rosną i obroty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę się mylić ale może sprężarka klimy już na wykończeniu i mocno obciąża silnik dlatego on wchodzi na obroty?? Nie wiem. u mnie nawet nie czuje że właczam klime. Wskazówka obrotomierza idealnie wskazuje dwa milimetry poniżej 1000obr/min. Z zewnątrz natomiast słychać minimalne obciążenie silnika przez około sekunde, po czym wszystko wraca do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, podepnę się pod temat. Jakie powinny być obroty silnika na biegu jałowym gdy jest już rozgrzany? U mnie zauważyłem, że ostatnio wynoszą one około 950obr/min- dodam tylko, że silnik zachowuje się w porządku

---------- Post dopisany at 16:56 ---------- Poprzedni post napisany at 16:40 ----------

dodam jeszcze, że czasami na postoju FIS wskazuje mi spalanie w granicach 40l :shock3:

Najlepiej by było gdybyś zapytał kolegów w dziale Układ napędowy jakie mają obroty ze skrzynią multi. Zazwyczaj obroty powyżej 900 mają silniki zamontowane poprzecznie. Spalaniem się nie przejmuj gdyż te 40l/100km to zapewne spalanie chwilowe. Żeby mieć pewność jakie obroty są po włączeniu klimy należy podłączyć VAGa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, podepnę się pod temat. Jakie powinny być obroty silnika na biegu jałowym gdy jest już rozgrzany? U mnie zauważyłem, że ostatnio wynoszą one około 950obr/min- dodam tylko, że silnik zachowuje się w porządku

---------- Post dopisany at 16:56 ---------- Poprzedni post napisany at 16:40 ----------

dodam jeszcze, że czasami na postoju FIS wskazuje mi spalanie w granicach 40l :shock3:

masz skopany czujnik temperatury- też to mniałem Samochód po odpaleniu mi trzymał wyższe obroty i lekko kopcił. Przy temperaturze +20 na wagu pokazywało że jest -10 :grin: i spalanie chwilowe 40 litrów :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik jak najbardziej moze też być. Ja u siebie wymieniłem niedawno, bo przy takich temp. jak teraz potrafił mi grzac świece jak by było -20* i na sekundę po odpaleniu lapal 1500 rpm

Wysłane kaloszem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm tyle że po odpaleniu obroty są w normie, dopiero po przejechaniu kilkunastu km na luzie obroty sięgają 950. a spalanie rzędu 40 l/100 to zdarza się raz na jakiś czas i to przez chwile tylko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że może trochę odbiegam od tematu ale chociaż korekcje w kanale 13 mam chyba w normie (-0.12 do 0,8) zera w kanale 18 i bipy w 23 mam -5.0, -6.0, 9.0, -7.0 czyli też chyba w normie to auto potrafi zakopcić podczas przyśpieszania. W lusterkach co prawda w dzień nic nie widzę ale w nocy w światłach samochodu jadącego za mną masakra, jak wcisnę mocniej to widzę w lusterku jak ten samochód się oddala za mną i wjeżdża w chmurę dymu. Może też jestem troche przewrażliwiony ale to mój pierwdszy diesel w dodatku wcześniej miałem a4 z silnikiem ALT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...