Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z jednomasem...


tommm

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, jakiś czas temu zaczął się pojawiać problem z moim dwumasem... szarpanie silnikiem, telepotanie budą itp, ale, iż pojawiało się to dość rzadko więc zmiana została przełożona na niedaleką przyszłość:), ale ze względu na to iż moja lalka została lekko zawirusowana, problem sprzęgła zaczął bardziej dokuczać, doszło również ślizganie się. Dlatego też po namowach kolegów i przeanalizowaniu wielu opinii na ten temat zostało zdecydowane założenie jednomasu:) auto odprowadzone do mechaników. Zakupiony nowiutki zestaw Luk, do tego zamach 1z, gęba aż się cieszy z tego iż niedługo auto będzie smigac.:D pierwsze odpalenie silnika po wymianie sprzęgła i jak najbardziej pozytywnie, cicho, pedał sprzęgła delikatnie się porusza, no to jazda próbna;D delikatne ruszenie 2, 3 delikatnie dodaje gazu i zaskoczenie... ;| sprzęgło się ślizga, szok... co jest nie tak... powrót do mechanika... po powtórnym wyjęciu i wlozeniu skrzyni, to samo;/ może coś nie tak z tym Lukiem. Ze względu iż znajoma pracuje w hurtowni części na szybko załatwiony zostal zestaw Sachs, ponownie wyjęcie skrzyni i zamiana na Sachsa, jazda próbna i to samo wszystko się ślizga;/ Oczywiście załamanie co może być nie tak... ponowna zmiana zamachu- może z tym coś nie grało, ale bez różnicy, po kilku wymianach zamachu i 2 zestawach sprzęgła nadeszła ostateczność (mogę źle się wypowiedzieć bo nie wiem na jakiej zasadzie to działało)- mechanicy zawieźli sprzęgło do nabicia podkładek aby tarcza była jeszcze grubsza, i pomogło, ale nie w 100%. Posiadam teraz inny problem, kiedy jest ciepło i auto sie rozgrzeje sprzęgło chodzi pięknie, nie ślizga się ani nic, lecz największy problem jest na nierozgrzanym samochodzie lub po 2-3 dniach kiedy auto stało,mianowicie przy 2 tys. obrotów się ślizga, a tak nie powinno być z jednomasem....;/ powiem szczerze, iż nie mam już siły z tym sprzęgłem, i naprawdę nie wiem co może być przyczyną takiego zachowania. Dodam również, że sprzęgło bierze wysoko, co jest oznaką końca atu przecież wszystko bylo założone nowe... Co to może być, ja już nie wiem co sie dzieje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słaby docisk? kuleje ci może hydraulika, na pewno wszystkie części dobrane odpowiednio? może sprzeglo ktore kupiles jest od jakiejs slabej benzyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zostało dokładnie sprawdzone ?? Bo skoro kilka zestawów sprzęgła dawało taki sam rezultat, to może przyczyna tkwi gdzie indziej. Sprawdzał ktoś wysprzęglik ?? Sprzęgło odpowietrzone ??

Masz nr seryjny koła zamachowego ?? Może faktycznie nie być od 1z...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzies czytalem ze w A4 B5 i Passatach B5 sprzeglo bierze wysoko nawet po zalozeniu nowego zestawu, na diagnostyce gosciu mowil ze moze byc w audi blokada przed spaleniem sprzegla ale nie wiem czy to prawda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale tu przyczyna jest nie trzymanie sprzegla... wiec problem lezy po stronie docisku, a jesli docisk jest nowy i byly przymiarki z innymi to problem jest jeszcze gdzies wczesniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem wam, iż ten temat był toczony w Aleksandrowie przez kilku mechaników, ponieważ sprawa naprawdę jest dziwna. Wysprzęglik sprawdzony a cały zestaw odpowietrzony. Niestety nie mam numeru seryjnego zamachu ale był on od 1z mojego znajomego także niemożliwe aby było nie tak, koło było przetoczone aby powierzchnia była równa, jutro postaram się dać numery identyfikacyjne zestawu sprzęgła gdyż leżą gdzieś w garażu, i były również od 1z także opcja z pomyłką z benzyną nie wchodzi w gre;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze za bardzo bylo przetoczone i dlatego docisk slabo dociska je do koła? ma za duzy luz, w sumie nie wiem po co bylo przetaczac chyba ze bylo mocno przegrzane ale wtedy sie nie kupuje takiego szrotu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło było przetoczone bardzo delikatnie, nie mam pojecia czy to byłą przyczyna takich objawów, ale dziwne jest iż jest taka różnica na rozgrzanym aucie, a dopiero odpalonym;/ druga sprawa, skoro twierdzisz, że mogło być to przypalone koło to w innym które było włożone powinien być inny efekt a tutaj niestety takie same objawy;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet jezeli kolo bylo przetoczone to tylko na plus , bo teraz tarcza bardzo dokladnie przylega do kola . to nie moze byc przyczyna , bo w kazdym samochodzie normalnie tarcza sprzegla sie robi coraz ciensza a sprzeglo musi dzialac , jezeli masz to rozebrane to zmierz odlegosc zmontowanego zestawu z dwumasem w stosunku do jednomasa , tzn chodzi o odleglosc od sloneczka docisku do bloku silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z tak ciekawości, ile masz dołożone koksu , może masz tyle niuta że sprzęgiełko trzeba zrobić na zamówienie u Radzikowskiego ?:decayed:

Poza tym to samo sprzęgło założone na dwumasie przeniesie sporo większy moment bez poślizgu niż przykręcone do jednomasa :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam problemów z 1 masami nie miałem... według mnie problem lezy po stronie wysprzeglika, moze a łapa wysprzęglika jest prosta?? Załatw numer tego sprzegła i docisku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamach 1z- 026105269L, jeżeli chodzi o zestaw sprzęgła to był jako pierwszy Luk 623 113 900( audi 80 1.9tdi), niestety nie mam numerów teraz tego Sachsa który jest obecnie ale na nim jeżdżę, po pierwszej jeździe mogę stwierdzić, iż lepiej się zachowywał niż Luk. Jeżeli chodzi o moment to nie był mierzony na hamowni, ale program był robiony pod 130km/300nm także nie sądzę aby taki przyrost robił takie problemy, skoro wiele osób na tym zestawie jeździ z wiele większymi mocami:)

---------- Post dopisany 04-07-2014 at 15:46 ---------- Poprzedni post napisany 29-07-2013 at 11:33 ----------

Panowie, dnia 4.07.14 sprzęgło wymienione niecały rok temu się zesr**o...:/ tragedia zerwałą się sprężynka w tarczy... masakra. Jak sądzicie co może być przyczyną? przecież zestaw 1masowy jest bardzo mocny;/... eh właśnie wstawiam sprzęgło awx... mam nadzieje że problemów nie będzie;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...