denveco Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Witam. Jako że moje auto to całkowity golas w kwestii wyposażenia to co rusz wzbogacam moją bryczke o dodatkowe nowości. Tym razem padło na podgrzewanie foteli. I pewnie nigdy bym się tego nie podjął gdyby nie fakt nabycia skórzanych foteli Recaro w pełnej elektryce. Brak podgrzewanych foteli jakoś mi nie doskwierał (bardziej dokuczliwy jest brak klimy ale da się przeżyć), ale grzechem było by mieć wypasione fotele bez podłączonej elektryki . A więc zaczynamy. Do pełni szczęścia prócz foteli potrzebne nam będą: Oryginalna wiązka elektryczna składająca się z dwóch części jak na fotce poniżej Gniazdo na kablu do bezpiecznika oraz brzpiecznik płaski 15A Włączniki i zaślepki Bezdeszczowa pogoda jeśli ktoś nie dysponuje garażem ale i też nie upalna I około 4 godziny wolnego czasu. Nie będę opisywać co, jak i gdzie jaką śrubkę odkręcić bo to raczej każdy wie. By mieć lepszy dostęp do wszystkiego musimy pozbyć się lewej i prawej listwy progowej, dużej osłony pod kierownicą oraz lewej osłonki tej przy cynglu podnoszenis maski no i oczywiście tunel razem z podłokietnikiem. No i wiadomo że lepiej nie mieć przednich foteli na aucie gdyż musimy dostać się pod wykładzinę. Najpierw zabieramy się za tą większą wiązkę która jest na wcześniejszej fotce po lewej stronie. Nie wiedziałem którędy mają iść kable czy po podłodze czy nad radiem. I jak się później okazało podłoga to chyba właściwe miejsce. Jeden koniec wiązki czyli te białe gniazdo powinno być umiejscowione w słupku "A" czyli przy nogach kierowcy. U mnie akurat było wolne miejsce tak więc wpiąłem się właśnie tam. Wiązkę kładziemy wzdłuż progu razem z innymi już isniejącymi kablami. Dochodząc do poprzecznego wzmocnienia podłogi zakręcamy tak jakby pod fotel Teraz jedną krótszą część wiązki z trzeba wtyczkami wyciągamy przez otwór w dywanie który już był po części przygotowany do przeprowadzenia instalacji. Jedno mamy już z głowy, teraz kolej na pasażera. Drugą dłuższą część wiązki także zakończoną trzema wtyczkami przeciągamy dalej pod dywanem nad tunelem między ręcznym a lewarkiem biegów ale zdecydowanie bliżej lewarka. Trzeba się nieźle nagimnastykować by przeciągnąć tą wiązke aż do otoru w dywanie pod siedzeniem pasażera. Jako że ja jakimś cudem tego otworu nie miałem to wziąłem nóż do tapet i zrobiłem jedynie prostebnacięcie w podobnym miejscu jak u kierowcy by móc bez problemu wyciągnąć na powierzchnię wiązkę z 3 wtyczkami. Teraz można zakładać oba fotele i wpiąc dwie z trzech wtyczek bo wiadomo że od poduszek wtyczka nie jest nam potrzebna Te trzy kostki które tak z trudem przeciągałem pod dywanem są koloru żółtego, zielonego i czerwonego. Mała żółta kostka jest od Airbagu, ja jej nie podłanczałem. Czerwona kostka jest od sterowana elektrycznego fotela. Ma ona jedynie dwa przewody brązowy masowy i niebiesko/czerwony plusowy. Przeciągając kable w progu po podłodze te kable także powinny nam się pałętać. Ja je podłączyłem jako wiadomo plus i minus do instalacji samochodu bez bezpiecznika. Teraz kolej na drugą część instalacji czyli ta mniejsza wiązka po prawej stronie na wcześniejszej fotce. Tutaj czeka nas także troche gimnastyki i cierpliwości. Biała wtyczka powinna iść wiadomo do gniazda które wcześniej było przymocowane do słupka "A" przy nogach kierowcy. Dalsza część wiązki z dwiema zielonymi wtyczkami powinna iść do włączników podgrzewania foteli. Ja ową wiązkę przeprowadziłem nad kolumną kierownicy przy liczniku i wyszedłem przy górnym tunelu. Teraz należało by doprowadzić dwie zielone wtyczki do szeregu włączników które są pod środkową kratką nawiewu. Można by było zdewastować część auta i rozebrać calą środkową konsolę by mieć wygodny dostęp. Jednak wiedząc ile jest z tym zsbawy zakładając wcześniej radio postanowiłem ułatwić sobie sprawę. I zaopatrzyłem się w jakiś kawałek izolowanego drutu z instalacji elektrycznej. Mając wcześniej ten pseudo schowek teraz go z tamtąd wyrzuciłem. W otwór po schowku włożyłem drut który wyszedł przy pedałach. Starałem się tak celować drutem by była jak największa przestrzeń by wyciągając go z wtyczką miała jak największe przejście. Gdy drut był przy pedałach założyłem na niego i zabezpieczyłen dłuższą wiązke z zieloną wtyczką czyli dla pasażera Teraz drugi koniec drutu wystający z otworu po schowku Ciągniemy delikatnie by wtyczka przedzierająca się w gąszczu innych kabli nie urwała nam czegoś. Gdy już się to nam uda wtyczka pojawia się nam w otworze To samo robimy z drugą wtyczką dla kierowcy. Gdy już mamy najgorsze za soba teraz pozostaje nam kwestia podłączenia wszystkiego. Od białej wtyczki luźny był jeden przewód brązowy czyli masa. Natomiast od dwóch zielonych wtyczek luźne były 4 przewody. Także brązowy czyli masa, biało/czerwony ten podłączamy do stałego plusa instalacji samochodu jednak ze względu na duże obciążenie jakie stanowią maty grzewcze używamy przed tym przewód z gniazdem na płaski bezpiecznik 15A Kolejne dwa przewody a raczej para dwóch przewodów to niebiesko/szary, te dwa przewody odpowiadają za podświetlenie dwóch włączników od podgrzewanych foteli. Ja oba te przewody zmostkowałem w jeden i wpiołem się do sąsiadującego włącznika takżke od podświetlenia w przewód szaro niebieski Pozostała nam już ostatnia para przewodów czyli czarno/czerwony. Ten przewód jest to zasilanie po stacyjce czyli musimy się wpiąć w przewód który daje nam prąd po zapaleniu stacyjki w pozycje zapłon. Pare tych przewodów zmostkowałem w jeden i wpiąłem się w przwewód zielono/czarny wtyczki włącznika awaryjnych. Ten przewód dostaje prąd i się podświetla piktogram awaryjnych po przekręceniu stacyjki Gdy już mamy wszystko podłączone wpinamy białą wtyczke do gniazda przy nogach kierowcy. Ja się wkurzyłem niepotrzebnie bo włączyłem podgrzewanie obu foteli i nie działało. Dopiero później przypomniało mi się że nie wpiąłem tej wtyczki w gniazdo Gdy już wszystko podłączymy, można składać wszystko do kupy. No i jak się okazało ktoś życzliwy z forum schandlował mi włączniki od jakiejś starszej wersji audi, ale jak by nie było to włączniki jakieś są. Pewne jest że będę polował na te właściwe od A4. Póki co tak wygląda wszystko po złożeniu w jedną całość Niestety to jak ciepło się robi w dupcie i plecki nie mogę wam pokazać ale na pewno będzie przyjemnie gdy w porze zimowej przy naj wiekszych mrozach po wejściu do auta i posadzeniu swoich szanownych czterech liter na zimnej skórze i ustawie pokrętełko w pozycje 6 Powodzenia życzę
Magicbattle Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 szkoda ze nie kupiles przelacznikow z a4 tylko z np sety
flin Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 kolego mozesz zdradzic jaki byl koszt calej imprezy w Twoim przypadku >?
denveco Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2013 No właśnie ktoś z forum mi sprzedał takie włączniki a sądziłem że są to od a4. Ale będę polował na ori włączniki od a4. Wyciągne te stare a włoże właściwe. Minuta roboty i załatwione. ---------- Post dopisany at 17:03 ---------- Poprzedni post napisany at 17:02 ---------- Kolego a jakie koszta Cie dokładnie interesują??
flin Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 kupno wiazek itd, ew co tam sie przydalo, poprostu koszt calej operacji.
denveco Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Wiązkę dostałem jak kupowałem fotele tak więc nie wiem ile może kosztować i czy ją dostaniesz osobno. Chyba że ktoś bardzo na części sprzedaje auto. Włączniki i zaślepki to koszt ok 60zł. Koszt tego gniazda pod bezpiecznik to 2zł. Szczerze mówiąc nie trzeba nic więcej dokupywać. ---------- Post dopisany 12-08-2013 at 17:12 ---------- Poprzedni post napisany 08-08-2013 at 17:48 ---------- No i woala dorwałem ori włączniki od A4B5 dodatkowo zamówiłem włącznik regulacji świateł i zamieniłem bo mój jakiś taki niewyrsźny był. Tak wygląda to teraz ---------- Post dopisany at 17:18 ---------- Poprzedni post napisany at 17:12 ---------- A tak wyglądało wcześniej
slimaczek89rz Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Masz założony temat auta? co to za radio?
denveco Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Nie mam założonego ale planuje założyć na dniach. A radio to Alpine jrdnak modelu nie pamiętam. Są dwie wersje z literą R na końcu modelu czyli kolor zielony z pomarańczowym lub RB czyli czerwono z niebieskim. Ja mam oczywoście te drugie. Każde jednak radio zarówno jedno jak i drugie ma 4 kolory do wyboru podświetlenia wyświetlacza.
damian111 Opublikowano 11 Listopada 2014 Opublikowano 11 Listopada 2014 Dobra robota napewno mi sie przyda:)
Norbert91 Opublikowano 9 Lutego 2016 Opublikowano 9 Lutego 2016 (edytowane) odgrzewam kotleta czy wiązka kabli podrzewanych siedzień pasuje lift/przed lift do climatronika i siedzien? różnią się wtyczki ? Mianowicie podepne siedzenia przedlift do climatronika polift ta samą wiązką? lub inaczej wiązka z przedlifta pasuje do climatronika polifcie? pomocy ! Edytowane 9 Lutego 2016 przez Norbert91
soulmaster3m Opublikowano 23 Marca 2016 Opublikowano 23 Marca 2016 Z tego co pamiętam to nie ma różnicy bo pokrętła z przedlifta i polifta są takie same. Ściąga się zaślepki i wkłada z poliftowego climatronika. No i rozpiska pinów na schemacie jest taka sama. No i w fotelach widać to po kablach. Do termistora masz 2 chude przewody 0,5 na pinach 1 i 2 a do grzania są grubsze 1,5 na pinach 3 i 4 i też obojętne, ale lepiej jak masa jest na pinie 3. I tak, odpowiadam dopiero teraz bo tematów o grzaniu foteli jest aż za dużo. Zamiast pisać w jednym to każdy tworzy nowy albo pyta w jakimś losowo znalezionym a to jest zaledwie kilka kabelków. Tak wygląda wiązka, którą wszyscy podłączają bez pytania czy to polift czy przedlift, tutaj widać, że to z Golfa, więc w różnych modelach VAGa masz to samo. [/url] A tak wygląda schemat, którego każdy używa: lub (to to samo) Tak wyglądają piny pokrętła z polifta A tak schemat z ELSY:
Manto Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Witam, dzisiaj udało mi się wsadzić wiązkę do mojego auta i podłączyć fotele pod grzanie... Jednak z pokrętła ze strony kierowcy wychodzi czarno fioletowy kabel który i jest dalej obcięty i którego nie wiem gdzie podłączyć. Ktoś ma jakiś pomysł?
soulmaster3m Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Zaledwie jeden post nad Twoim pokazałem jak i co wygląda, więc w czym problem?
Krzysiek Krzysztof Opublikowano 17 Lipca 2017 Opublikowano 17 Lipca 2017 (edytowane) Witam . 58b podświetlenie wyłącznika gdzie znajde te 58b ? :-) i pytanko w fotelach mam 3 szt gniazd , żółte jak sie domyślam Airbag , dwie pozostałe ma ktoś może rozpiske który pin od czego w tych zielonej i czerwonej kostce chciał bym przerobić to na jedną 4 pinową i według schematu wyżej podłączyć fotele aaa i jeszcze pytanie ? miałem grzanie podłączone na starych fotelach na zasadzie przełącznika 1-0-2 i było grzanie podłaczone przez przekaznik czy tu według schematu wyżej musze zastosować przekaznik czy bezpośrednio pod bezp. tak pytam wolę zapytać niż skopać instalację . Pozdrawiam Edytowane 17 Lipca 2017 przez Krzysiek Krzysztof poprawka w pytaniu
Radek91 Opublikowano 22 Września 2017 Opublikowano 22 Września 2017 Możecie powiedzieć ile w końcu powinna wynosić rezystancja siedzenia, a ile oparcia? Przeszukuje forum i rozbieżne dane są, a w niektórych przypadkach wgl nie podane. Dzięki
hasahad Opublikowano 24 Stycznia 2019 Opublikowano 24 Stycznia 2019 Jak coś potrzebujesz to pisz bo właśnie dzisiaj skończyłem robić wiązke i przerobiłem swoje kubelki z manualna na pełny elektryk ??
Disconnect Opublikowano 22 Września 2019 Opublikowano 22 Września 2019 witam . jako ze kupiłem sobie podgrzewane fotele i wiązkę podgrzewania to mam takie pytanko czy ma ktoś zdj jeszcze z postu pierwszego bo były by pomocne :) bo kilka kabli mam ucięte :( i nie wiem co z nimi i gdzie one mają być podłączone
Disconnect Opublikowano 22 Września 2019 Opublikowano 22 Września 2019 Takie kable mam odcięte pomoże ktoś to wsadzić do auta aby działało jak należy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się