Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do audi a4 b5 1.8T z przebiegiem 225000 km


Kris691

Rekomendowane odpowiedzi

motul 5w30 ale uwazaj na podroby

jest kilka olejów mających w nazwie Motul 5W30 ale nie wszystkie spełniają normę 502.00. Jeśli wybierzesz jakąkolwiek markę oleju ale zgodną z tą normą Audi to będzie dobrze - a jeśli będziesz kierować się tylko najmniej istotnymi parametrami jak lepkością oleju (5W30) to możesz nie dobrać optymalnie oleju albo wybrać kompletnie zły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motul x-cess 5w40, mobil, Liqui-moly - ogólnie mówiąc syntetyki 5w40 0w40, warto wcześniej sprawdzić ciśnienie i przy wymianie zrobić płukankę silnika. Są niby "pewne źródła" i mniej pewne... w sumie nie wiadomo co jest w bańce.. ale takie czasy, że jemy sól drogową i koninę w wołowinie itp itd ect czy jak to tam było (ciekawe o ilu rzeczach jeszcze nie wiemy):decayed: Możesz zaopatrzyć się u jednego z forumowiczów -np. Dzik - ceny dobre i ori ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://a4-klub.pl/silniki-benzynowe-30/all-olej-silnikowy-4260/

Pierwszy podwieszony wątek w tym dziale, milion odpowiedzi na dokładnie to samo pytanie...

:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po plukance i czyszczeniu michy, wymianie pompy oleju mam wlane Mobil 5W50 i jest malinka :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motul X-cess 5w-40 to bardzo dobry olej, ale uważaj na podróbki. Ostatnio jest ich coraz więcej. Jeśli masz cięzką nogę i auto wyprodukowane przed rokiem 99 to w żadnym wypadku nie lej 5w-30. Są to oleje niskooporowe i tworzą bardzo cienki film olejowy. Przy dużym obciążeniu po prostu ulega zerwaniu. Osobiście polecam Millers XFS 5W-40, ale kosztuje prawie 200zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motul X-cess 5w-40 to bardzo dobry olej, ale uważaj na podróbki. Ostatnio jest ich coraz więcej. Jeśli masz cięzką nogę i auto wyprodukowane przed rokiem 99 to w żadnym wypadku nie lej 5w-30. Są to oleje niskooporowe i tworzą bardzo cienki film olejowy. Przy dużym obciążeniu po prostu ulega zerwaniu. Osobiście polecam Millers XFS 5W-40, ale kosztuje prawie 200zł.

A co ma rok wyprodukowania auta do oleju? Bo nie bardzo rozumiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, podłącze się pod wątek, bo mam ciut podobny problem. Po zakupie auta również 1,8T z przebiegiem 180tyś nie bardzo wiedziałem jaki olej wlać i mechanik doradził mi 10W40 i takowy zalałem, od czasu do czasu stukają mi popychacze wiec je wymieniłem itd i problem nie znika dalej je słychać choć mniej, czy może to być winą oleju i czy mogę jeszcze zejść na 5W40 czy raczej odradzacie? dodam że na tym oleju zrobiłem ok 3 tyś kilometrów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10w40 to kupa nie olej

do 1.8T lejemy olej zgodny z normą 502 , i teraz jesli latamy normalnie , duzo po miescie malo tras to lejemy 5w30 motul/millers , jesli w trasach , lub po prostu duzo upalamy auto nie lejemy 5w30 bo on sie nie nadaje do pracy w wysokiej temperaturze tylko 5w40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10w40 to kupa nie olej

do 1.8T lejemy olej zgodny z normą 502 , i teraz jesli latamy normalnie , duzo po miescie malo tras to lejemy 5w30 motul/millers , jesli w trasach , lub po prostu duzo upalamy auto nie lejemy 5w30 bo on sie nie nadaje do pracy w wysokiej temperaturze tylko 5w40.

Teraz to wiem ale po fakcie:( jeżdze dużo po mieście zero tras, ale co najgorsze na krótkich odcinkach wiec jest ciągle odpalany i gaszony:( ale latam delikatnie i spokojnie, to mam szanse jeszcze zejść na 5W40 czy raczej już pozamiatane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10w40 to kupa nie olej

do 1.8T lejemy olej zgodny z normą 502 , i teraz jesli latamy normalnie , duzo po miescie malo tras to lejemy 5w30 motul/millers , jesli w trasach , lub po prostu duzo upalamy auto nie lejemy 5w30 bo on sie nie nadaje do pracy w wysokiej temperaturze tylko 5w40.

Teraz to wiem ale po fakcie:( jeżdze dużo po mieście zero tras, ale co najgorsze na krótkich odcinkach wiec jest ciągle odpalany i gaszony:( ale latam delikatnie i spokojnie, to mam szanse jeszcze zejść na 5W40 czy raczej już pozamiatane?

Zmień na 5w40, im szybciej tym lepiej. Nic się nie stanie.

---------- Post dopisany at 14:16 ---------- Poprzedni post napisany at 14:15 ----------

I pozwolę sobie po raz kolejny zwrócić uwagę że ten wątek powinno się zamknąć.

http://a4-klub.pl/silniki-benzynowe-30/all-olej-silnikowy-4260/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja używam półsyntetyka valvoline max life i jestem zadowolony a poza tym cena jest atrakcyjna w stosunku do jakośći

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile miało by ci to coś pomóc to mi w okolicach przebiegu 240tyś mechanik zalał Total Quartz 10w40. (mechanik znany i bardzo ceniony w moich okolicach i chyba nawet na śląsku)

Teraz mam 315tyś i silnik pracuje równiutko, bez hałasów czy stukania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...