Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL A4] Termostat i czujnik cieczy chłodzącej G2 G62


Gość Murzyn

Rekomendowane odpowiedzi

Pomocy koledzy, bo osiwieję :wink4:

Mam taki dziwny objaw w mojej A4 z AFN, że temperatura rośnie do 90 st gdy stoję w korku lub jadę na niskich obrotach, a gdy zwiększę obroty [np. po wjechaniu na autostradę] szybko spada do 60 st i tak zostaje aż do zmniejszenia obrotów.

Czujniki sprawdziłem VAG-iem, termostat profilaktycznie wymieniłem [sprawdziłem stary i nowy - oba otwierają się w podobnym momencie przy gotowaniu w garnku], visco działa [sprawdziłem po poluzowaniu paska] - skończyły mi się już pomysły co to za cholera może być :confused4:

Co robić, "jak żyć" :wink4: ?

Może ktoś miał podobny objaw i znalazł przyczynę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

m, termostat profilaktycznie wymieniłem [sprawdziłem stary i nowy - oba otwierają się w podobnym momencie przy gotowaniu w garnku],

Jak sie otwieraja przy wymaganej temp to nie znaczy, ze sa dobre.

W weekend sprawdzilem wadliwe ori termostaty z AVB i AWT. Obydwa powinny otwierac sie juz przy 87C. Z AVB otwieral sie juz przy ok 78C, a z AWT przy fabrycznych 87C.

Teraz najciekawsze. Z AVB zamknal sie dopiero przy ok 62C, a z AWT przy 65C.

Wg mnie winowajca za powolne zamykanie jest sprezyna dociskajaca talerzyk uszczelniajacy przeplyw cieczy w termostatcie. Z czasem sie ona wyrabia i nie ma wystarczajacej sily dociskac. W termostacie z AWT skrocilem trzpien o ok 5mm na ktorym termostat pracuje, i teraz otwiera sie przy ok 89C, a zymyka przy ok 75C. Jeszcze do silnika go nie wsadzilem.

Podobny manewr zrobilem pare lat temu w dwoch Vectrach B DTi. Przerobione termostaty do dzisiaj dzialaja bez uwag ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym razem ja mam problem z termostatem, otóż dzisiaj mechanik wymienił mi termostat oczywiście na ori wraz z płynem G12++, problem polega na tym, że chłodnica i dolny wąż idący do chłodnicy ten od termostatu jest zimny po rozgrzaniu auta (wg. mnie jak termostat puszcza płyn na duży obieg to powinien robić się ciepły) temperatura na blacie stoi równo 90 stopni C, oraz powietrze dmucha gorące, także poziom płynu w zbiorniczku utrzymuje się na stałym poziomie.

Wygląda mi na to, że układ jest gdzieś zapowietrzony, skoro termostat się nie otwiera chociaż mechanik zaprzecza i mówi że wszystko jest ok i układ jest poprawnie odpowietrzony.

Z drugiej jednak strony gdyby termostat nie otwierał obiegu to po butowaniu silnik by się przegrzewał a z kolei temperatura na zegarach stoi cały czas w pionie i ani drgnie.

Ma ktoś jakieś pomysły co mam z tym zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym razem ja mam problem z termostatem, otóż dzisiaj mechanik wymienił mi termostat oczywiście na ori wraz z płynem G12++, problem polega na tym, że chłodnica i dolny wąż idący do chłodnicy ten od termostatu jest zimny po rozgrzaniu auta (wg. mnie jak termostat puszcza płyn na duży obieg to powinien robić się ciepły) temperatura na blacie stoi równo 90 stopni C, oraz powietrze dmucha gorące, także poziom płynu w zbiorniczku utrzymuje się na stałym poziomie.

Wygląda mi na to, że układ jest gdzieś zapowietrzony, skoro termostat się nie otwiera chociaż mechanik zaprzecza i mówi że wszystko jest ok i układ jest poprawnie odpowietrzony.

Z drugiej jednak strony gdyby termostat nie otwierał obiegu to po butowaniu silnik by się przegrzewał a z kolei temperatura na zegarach stoi cały czas w pionie i ani drgnie.

Ma ktoś jakieś pomysły co mam z tym zrobić?

Skoro silnik szybko lapie temp, nie przegrzewa sie, a w kabinie jest goraco, to widocznie tak ma byc.

[br]Dopisany: 10 Styczeń 2012, 19:48_________________________________________________

.

Zrób tak w moim AVJ gdzie termostat jest elektroniczny :(

Ale wymyslili.

http://aparts.pl/termostat-06b121111k-p-1822.html

A tu macie w jakich autach stosowano to badziewie:

http://www.otosklep.com.pl/TDZamow.aspx?a=128%20228%200003&b=0144&e=&k=&g=&p=&n=&t=1&towkod=06B121111K%2fHP

Moze i daloby sie jakos go poprawic ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba skoro kosztuje 400 zł..

Sorry ale nie wiedziałem, że takowy (elektroniczny) występuje w audi ... człowiek uczy się całe życie :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sie otwieraja przy wymaganej temp to nie znaczy, ze sa dobre.

W weekend sprawdzilem wadliwe ori termostaty z AVB i AWT. Obydwa powinny otwierac sie juz przy 87C. Z AVB otwieral sie juz przy ok 78C, a z AWT przy fabrycznych 87C.

Teraz najciekawsze. Z AVB zamknal sie dopiero przy ok 62C, a z AWT przy 65C.

Te sprawdzane przeze mnie otwierały i zamykały się praktycznie w tym samym czasie, jedyna różnica była taka, że ten stary się minimalnie bardziej otwierał.

Nadal mam problem bo przy wolnej jeździe się dogrzewa, a przy szybszej temp. spada do 60-65 st.

Ma ktoś pomysł co może być przyczyną ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też jestem po wymianie termostatu w AVF.

Kupiłem oryginał + o-ring.

Oznaczenia oryginałów już padły w wątku, ale podam dla przypomnienia.

044 121 113 - termostat

038 121 119 B - pierscien uszczelniajacy

Z wymianą zapłaciłem 296zł w warsztacie, ale przy okazji spuścili cały płyn chłodniczy z układu i zalali świeży G12++.

W końcu upragnione 90st C na zegarach :) Wcześniej na VAG-u max 71st i wskazówka na blacie tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... W końcu upragnione 90st C na zegarach :)

:good:

Ale troszkę przepłaciłeś :wink4:

No dobra w tej cenie była jeszcze wymiana filtra paliwa i dobra kawa :) Także myśle, że zapłaciłem uczciwe pieniądze jak za oryginały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak termostat , filtr paliwa i G12 były ORI ( w co mało wierzę ) to dobra cena :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak termostat , filtr paliwa i G12 były ORI ( w co mało wierzę ) to dobra cena :good:

Wszystkie teile zamówili i zamontowali ori bo takie sobie zażyczyłem i mam pudełka, faktury itp. a poza tym wymieniali przy mnie ;)

Juz dawno wyleczyłem się z "warsztacików" gdzie zostawiam auto i nie mam wglądu na to co zostało zrobione, a po odbiorze okazuje się ze zamiast dostarczonych części zostały wsadzone badziewia, co gorsza warsztat nie oddaje mi starych części co wg mnie od razu skreśla taką firme

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki masz w tej chwili termostat założony ? Wahler ? :cool1:

Tak tak Robert, na pewno ma Wahlera :tongue4: Dlaczego się tak uparłeś na tą firmę aby ją krytykować :gwizdanie: Ja potwierdzam, w kilku autach zakładałem Wahlera i nigdy problemów nie było ( wszystkie diesle) Temp. na blacie 90st jak bat zawsze stoi :naughty: i komp "mówi" to samo. Więc pytanie nasuwa się samo... po co przepłacać??? Aha i nie zawsze ori znaczy 100% pewność.

Tak na marginesie... znam kilku mechaników co polecają.. Verneta :polew: to jest dopiero włoski szajs :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wahler to loteria ( wg. mnie ) , oczywiście nikomu nie bronie , zakładajcie nawet termostaty "no name" ... tylko nie piszcie później , że nie uzyskaliście pożądanych efektów :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...