Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL A4] Termostat i czujnik cieczy chłodzącej G2 G62


Gość Murzyn

Rekomendowane odpowiedzi

Bo Wahler kosztuje około 30zł w komplecie z simeringiem.

Osobiście jeździłem wcześniej, to miałem wahania temperatury pomiędzy 80 a 90. Przy ciśnięciu 90, a normalnie około 80 i na VAG'u też mi pokazywał około 81-82 stopnie. Zmieniłem termostat i jak się dogrzeje, to trzyma idealnie 89-90 stopni i ani drgnie z tej wartości. Wynik potwierdzony z komputerem, także jeśli jest inaczej, to należy wymienić termostat i po kłopocie.

ja mam taką sytuację, że pokazuje mi przy jeździe miasto/trasa około 80 st... nigdy nawet 85 a czesem nawet mniej nieco niz 80.

TERMOSTAT - ok, TYLKO DLACZEGO jak po zatrzymaniu podnoszę maskę , to przed wyłączeniem silnika zaraz po otwarciu pokrywy - widać że kręcą się oba wentylatory ? czemu one chłodzą , skoro silnik nie osiąga nawet 85-90 st ?

czy to nie czasem czujnik wybiegu wentylatora ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ori termostatu nawet nie próbowałeś zakładać ?

i nawet nie będe, odkąd jestem na forum śmigam na wahlerach i w tym roku taki cyrk mi sie zaczął:wink: i to mnie dziwi bo raczej 3 termostaty pod rząd nie działały by tak samo, wiec przyczyna chyba lezy gdzie indziej:eusathink:a i co ciekawe 3 wahlery a kazdy inaczej zrobiony:shock3: dopiero dzisiaj zwróciłem uwage na to:whistling:

Kowi miałem to samo, kupiłem dopiero od kolegi z forum BEHR'a i mam spokój

http://a4-klub.pl/sprzedam-ogloszenia-komercyjne-firm-157/nowe-czesci-audi-termostaty-behr-zimmermann-czesci-oryginalne-zamienniki-46774/

ja zmieniłem chyba 2 Wahlery - jeden w InterCarsie kupiony, drugi w Edpolu

no wałsnie dziwne bo odkad mam auto jeżdze na tych wahlerach i nie było takiego cyrku, nawet jak miał byc sprawny 5 miesiecy to zaraz powymianie było tak jak być powinno, a teraz 3 sztuki z róznych miejsc i wynik taki sam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo Wahler kosztuje około 30zł w komplecie z simeringiem.

Osobiście jeździłem wcześniej, to miałem wahania temperatury pomiędzy 80 a 90. Przy ciśnięciu 90, a normalnie około 80 i na VAG'u też mi pokazywał około 81-82 stopnie. Zmieniłem termostat i jak się dogrzeje, to trzyma idealnie 89-90 stopni i ani drgnie z tej wartości. Wynik potwierdzony z komputerem, także jeśli jest inaczej, to należy wymienić termostat i po kłopocie.

ja mam taką sytuację, że pokazuje mi przy jeździe miasto/trasa około 80 st... nigdy nawet 85 a czesem nawet mniej nieco niz 80.

TERMOSTAT - ok, TYLKO DLACZEGO jak po zatrzymaniu podnoszę maskę , to przed wyłączeniem silnika zaraz po otwarciu pokrywy - widać że kręcą się oba wentylatory ? czemu one chłodzą , skoro silnik nie osiąga nawet 85-90 st ?

czy to nie czasem czujnik wybiegu wentylatora ?

podbijam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie mojego problemu jak myślicie czujnik temp wody moze mieć wpływ na poranne odpalanie, jak jest tylko w okolicach 0 stopni to przy pierwszym odpalaniu auto odpala w sumie bez zajeknięcia, ale obroty trzyma na 1tys:whistling: tak jak by nie wiem jak zimno było

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie ten sam problem co u kowiego ( z rannym odpalaniem) zakupiłem wahlera ale niestety po przejechaniu okolo 30km spokojnej jazdy mam 90stopni, niestety gdy stane tylko na światłach chwile pochodzi na luzie odrazu wskazówka leci w dół nie mam pojecia co to moze byc bede próbował podpinać pod VAGa ale narazie nie mam jak :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Wymieniałem ostatnio termostat w aucie z mojego profilu. Przed długi czas wszystko było ok - na blacie 90*C i nawet nie drgnie. Przedwczoraj przy rozgrzewaniu się silnika przy około 70*C temperatura nagle spadła na blacie do zera (60*C). Po chwili jednak zaczęła znów rosnąć i trzymała 90*C.

Wczoraj problem się zaczął nasilać więc zacząłem patrzeć na klimatronik. Co chwila temperatura skakała raz do 50 raz do 70, nieraz 80. Jak dobiła do 87-90 to potrafiła się tak trzymać przez długą chwilę.

Dzisiaj za to działa już masakrycznie. Jechałem i nagle temperatura spadła do 30*C. Po przejechaniu około 5km wróciła do poprawnego poziomu (87-90*C) i trzymała się tak spory kawałek. A następnie spadła do ... -10*C! Nie zmieniała się ani przy szybszej jeździe, ani przy staniu na światłach. Po prostu zatrzymała się tak jak wcześniej na 30, tak teraz na -10. I potem standardowo skoki - od -10 do 90 itd.

Moje podejrzenie wstępne to był termostat, bo w końcu temperatura nie odpadała do 0, tylko do granicy 50-70. Jednak teraz już nie jestem tego taki pewny. Czy przy prawie 2*C na dworze płyn chłodniczy może mieć -10*C? Coś tutaj chyba nie gra... Z jednej strony objawy wskazują na termostat, a z drugiej na czujnik :/

Poradzi ktoś coś? :)

No i oczywiście wesołych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Czy przy prawie 2*C na dworze płyn chłodniczy może mieć -10*C? Coś tutaj chyba nie gra...

No i oczywiście wesołych.

jak dobry układ chłodzenia jest, to pewnie, że może.. ;-)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba raczej czujnik,bo jak skacze góra-dół.Przy niesprawnym termostacie nie dogrzeje do 90C a jak już to podczas jazdy będzie spadać ale nie do -10C więc raczej czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie te skoki mnie zaciekawiły. No chyba że jest jakaś faza w stylu zacina się całkowicie otwarty, a potem np na dołku się odblokowywuje. Tylko że musiałby się wtedy zacinać w różnych pozycjach :/ Ciekawa sprawa naprawdę. Po świętach zadzwonię i się dowiem w warsztacie co oni o tym sądzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak może bywać choć mało prawdopodobne aby się tak zacinał ale wtedy temp.nie skakała by Ci tak szybko.Przy plusowej temp.na zewnątrz na klimatroniku nie może raczej pokazywać-10c.U Mnie jest to coś 2 może 3st.C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie może w ciągu paru sekund spaść do 60C a później spadać do -10.Nawet jakbyś nie miał termostatu to i tak podczas jazdy silnik musi się zagrzać do 30,40 czy 50C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pacjent długo się nagrzewa, w mieście trzyma temperaturę (cała chłodnica zasłonięta). Do 80*C nagrzewa się po jakiś 5km przy dzisiejszej temperaturze czyli +7*C na dworze.

W trasie przy 140 km/h w zimę (chłodnica zasłonięta) temperatura 80*C...

Termostat (zamówiłem już Behra, bo 240 zł vs. 350 zł jednak robi różnicę..)? Czujnik nowy niedawno wymieniałem profilaktycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn to nie jest tak że mi nagle z 90 do -10 skacze. Po prostu jadę widzę 90 odwracam wzrok i widzę że spadło do np 60, a za chwilę stopień po stopniu spada do tych -10.

może nie -10, tylko niedoskonałość wskazania analogowego zegara w polu poza pomiarowym robi takie wrażenie optyczne ;)

jak moze temp cieczy spać ponizej zera przy plusowej pogodzie, zwłaszcza w pobliżu generującego ciepło motoru...

a moze wskaznik jest walniety albo wlasnie czujnik z którego fałszywy sygnał przychodzi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie u mnie ten sam problem wymieniłem termostat na nowy jakies 3 tyg temu i nie wiem czy sie zepsuł czy to czujnik. Na klimie Kanał 49 mam wskazania ok 60 stopni i tak sobie skacze w góre i w dół. Na 51 dochodzi do 90stopni i stoi jak wryte a wskaźnik na blacie jeszcze inaczej:( Jak myślicie czy to raczej czujnik czy termostat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez sie podlacze tylko u mnie temp. na blacie lapie 90 stopni po chwili wskakuje na 100 stopni i zaraz termostat puszczan normalnie do 90 i tak sakcze do 100 i spada plyn jest czy to moze byc termostat ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn to nie jest tak że mi nagle z 90 do -10 skacze. Po prostu jadę widzę 90 odwracam wzrok i widzę że spadło do np 60, a za chwilę stopień po stopniu spada do tych -10.

może nie -10, tylko niedoskonałość wskazania analogowego zegara w polu poza pomiarowym robi takie wrażenie optyczne ;)

jak moze temp cieczy spać ponizej zera przy plusowej pogodzie, zwłaszcza w pobliżu generującego ciepło motoru...

a moze wskaznik jest walniety albo wlasnie czujnik z którego fałszywy sygnał przychodzi ?

Zadzwonię jutro i się dowiem czy może to być czujnik. Nie wiem czy to że nie łączy może powodować skakania temperatury w różnych zakresach, a nieraz powrót do 90. Gdybym miał sytuację że dochodzi do powiedzmy 70 i nie idzie wyżej to wtedy na 100% termostat, bo się za wcześnie otwiera. Analogicznie jak bym miał wskazówkę zawsze na 60 mimo ciepłego powietrza w środku to wtedy czujnik. Jak mam tak pomiędzy to nie wiadomo o co chodzi. A to -10 to są wskazania na klimatroniku czyli bezpośredni odczyt z czujnika, a nie z zegarów. Zegary tylko mnie informują że jest 60 lub mniej. Ciekawi mnie też czy takie -10 nie wpływało by na jazdę na gazie, bo jechało się normalnie. Dzisiaj też dziwną historię miałem - przez 30km temperatura równiutko 90. Po odstaniu i przejechaniu kolejnych zaczęły się skoki - raz 30 raz 50, potem się uspokoiło na około 80-90. Ciężko mi uwierzyć że ten termostat jest na tyle felerny że otwiera się kiedy chce i ile chce...

@Lipek51a

A od początku się zachowywał ok? Tzn trzymał równo 87-90*C? Ogólnie kanał 49 w polifcie to odczyt z czujnika temperatury płynu chłodzącego. Na kanał 51 nie patrz bo to jest bodajże temperatura oleju. Jeśli masz okolice 60 zawsze niezależnie od wszystkiego to jak dla mnie na 100% termostat przepuszcza.

@klysek89

W teorii termostat powinien się otwierać przy 87*C i taka powinna być mniej więcej temperatura (przynajmniej u mnie taka była). Jeśli masz okolice 100*C, to podejrzewam że nie tyle co termostat się otwiera, co wiatrak obniża temperaturę. Być może w ogóle się nie otwiera? Zadzwoń do jakiegoś zakładu i się podpytaj fachowców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kanał 51 nie pokazuje temp oleju.

Łatwo to sprawdzić , za zimnym silniku, przekręć zapłon i włącz K 51 i nie włączając silnika obserwujesz jak wskazanie rośnie sobie mimo to do 90, w sumie nie wiadomo co to jest.

---------- Post dopisany at 14:46 ---------- Poprzedni post napisany at 12:55 ----------

Kanał 51 nie pokazuje temp oleju.

Łatwo to sprawdzić , za zimnym silniku, przekręć zapłon i włącz K 51 i nie włączając silnika obserwujesz jak wskazanie rośnie sobie mimo to do 90, w sumie nie wiadomo co to jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...