Gość Murzyn Opublikowano 14 Grudnia 2006 Opublikowano 14 Grudnia 2006 (edytowane) ===> http://www.gerritspeek.nl/vag-com_koelvloeistoftemperatuur.html Edytowane 2 Lutego 2015 przez wrclaguna
Pikuś Opublikowano 14 Grudnia 2006 Opublikowano 14 Grudnia 2006 jak 49 moze byc temp silnika(tej co na wyswietlaczu) to by znaczylo ze jezdze na niedogrzanym silniku (70-83C) Dokladnie u mnie 49 kod to jest ta sama temp. co na Vag-u w bloku 001 w 4 kolumnie no i praktycznie na szafie bo tam zrobili zeby ladnie wskazowka stala na 90, a rzeczywistosci to jest w grnaichach 80-90
Gość Murzyn Opublikowano 14 Grudnia 2006 Opublikowano 14 Grudnia 2006 Murzyn napisał/a:jak 49 moze byc temp silnika(tej co na wyswietlaczu) to by znaczylo ze jezdze na niedogrzanym silniku (70-83C) Dokladnie u mnie 49 kod to jest ta sama temp. co na Vag-u w bloku 001 w 4 kolumnie no i praktycznie na szafie bo tam zrobili zeby ladnie wskazowka stala na 90, a rzeczywistosci to jest w grnaichach 80-90 to glupio :neutral: termostacik do wymiany...ale jeszcze sprawdze to Vag'iem
Micz Opublikowano 14 Grudnia 2006 Opublikowano 14 Grudnia 2006 Jechałem zaledwie do piekarni u mnie na osiedlu i z powrotem. Włączyłem no.51. Na początku wskazywał 14. Po dojechaniu do piekarni 30... jak stałem pod pierkarnią i czekałem na brata, trwało to może z 5 minut wzrosło do 45. Jak wracałem do domu temperatura cały czas powoli rosła, po ok 3 minutach pod domem miałem 80 stopni. Stanąłem i temperatura w przeciągu 15 sekund wzrosła na moich oczach z 80 do 90 i się zatrzymała. W tej chwili na desce rozdzielczej wskaźnik pokazywał 80 stopni. No i co wy na to? To by pasowało że silnik się rozgrzewa szybciej niż ciesz chłodzaca?
spanky Opublikowano 14 Grudnia 2006 Opublikowano 14 Grudnia 2006 Murzyn napisał/a:jak 49 moze byc temp silnika(tej co na wyswietlaczu) to by znaczylo ze jezdze na niedogrzanym silniku (70-83C) Dokladnie u mnie 49 kod to jest ta sama temp. co na Vag-u w bloku 001 w 4 kolumnie no i praktycznie na szafie bo tam zrobili zeby ladnie wskazowka stala na 90, a rzeczywistosci to jest w grnaichach 80-90 to glupio :neutral: termostacik do wymiany...ale jeszcze sprawdze to Vag'iem ja jutro wymieniam ...... :twisted:
Gość Murzyn Opublikowano 14 Grudnia 2006 Opublikowano 14 Grudnia 2006 Murzyn napisał/a:Pikuś napisał/a: Murzyn napisał/a: jak 49 moze byc temp silnika(tej co na wyswietlaczu) to by znaczylo ze jezdze na niedogrzanym silniku (70-83C) Dokladnie u mnie 49 kod to jest ta sama temp. co na Vag-u w bloku 001 w 4 kolumnie no i praktycznie na szafie bo tam zrobili zeby ladnie wskazowka stala na 90, a rzeczywistosci to jest w grnaichach 80-90 to glupio termostacik do wymiany...ale jeszcze sprawdze to Vag'iem ja jutro wymieniam ...... ja tez...tylko cos dziwnie tani - 30pln Jechałem zaledwie do piekarni u mnie na osiedlu i z powrotem. Włączyłem no.51. Na początku wskazywał 14. Po dojechaniu do piekarni 30... jak stałem pod pierkarnią i czekałem na brata, trwało to może z 5 minut wzrosło do 45. Jak wracałem do domu temperatura cały czas powoli rosła, po ok 3 minutach pod domem miałem 80 stopni. Stanąłem i temperatura w przeciągu 15 sekund wzrosła na moich oczach z 80 do 90 i się zatrzymała. W tej chwili na desce rozdzielczej wskaźnik pokazywał 80 stopni. No i co wy na to? To by pasowało że silnik się rozgrzewa szybciej niż ciesz chłodzaca? HGW...od jutra bete testowac [ Dodano: 14-12-2006, 16:31 ] hmm a jezeli T49 to T silnika a T51 nagrzewnicy to jakim cudem T49<T51 :?: moze odwrotnie?? Jezeli w passacie B5 te kody dzialaja to to dzis sprawdze
Sprinter Opublikowano 14 Grudnia 2006 Opublikowano 14 Grudnia 2006 Bo Wahler kosztuje około 30zł w komplecie z simeringiem. Osobiście jeździłem wcześniej, to miałem wahania temperatury pomiędzy 80 a 90. Przy ciśnięciu 90, a normalnie około 80 i na VAG'u też mi pokazywał około 81-82 stopnie. Zmieniłem termostat i jak się dogrzeje, to trzyma idealnie 89-90 stopni i ani drgnie z tej wartości. Wynik potwierdzony z komputerem, także jeśli jest inaczej, to należy wymienić termostat i po kłopocie.
spanky Opublikowano 14 Grudnia 2006 Opublikowano 14 Grudnia 2006 Bo Wahler kosztuje około 30zł w komplecie z simeringiem. Osobiście jeździłem wcześniej, to miałem wahania temperatury pomiędzy 80 a 90. Przy ciśnięciu 90, a normalnie około 80 i na VAG'u też mi pokazywał około 81-82 stopnie. Zmieniłem termostat i jak się dogrzeje, to trzyma idealnie 89-90 stopni i ani drgnie z tej wartości. Wynik potwierdzony z komputerem, także jeśli jest inaczej, to należy wymienić termostat i po kłopocie. i jak wymieniac to tylko na oryginalny .... :twisted: ja tez...tylko cos dziwnie tani - 30pln oryginalny nie jest taki tani ... ;-)
Gość Murzyn Opublikowano 14 Grudnia 2006 Opublikowano 14 Grudnia 2006 Sprinter napisał/a:Bo Wahler kosztuje około 30zł w komplecie z simeringiem. Osobiście jeździłem wcześniej, to miałem wahania temperatury pomiędzy 80 a 90. Przy ciśnięciu 90, a normalnie około 80 i na VAG'u też mi pokazywał około 81-82 stopnie. Zmieniłem termostat i jak się dogrzeje, to trzyma idealnie 89-90 stopni i ani drgnie z tej wartości. Wynik potwierdzony z komputerem, także jeśli jest inaczej, to należy wymienić termostat i po kłopocie. i jak wymieniac to tylko na oryginalny .... Murzyn napisał/a: ja tez...tylko cos dziwnie tani - 30pln oryginalny nie jest taki tani ... no 36netto najdrozszy jaki byl dostepny na juz
spanky Opublikowano 14 Grudnia 2006 Opublikowano 14 Grudnia 2006 Sprinter napisał/a:Bo Wahler kosztuje około 30zł w komplecie z simeringiem. Osobiście jeździłem wcześniej, to miałem wahania temperatury pomiędzy 80 a 90. Przy ciśnięciu 90, a normalnie około 80 i na VAG'u też mi pokazywał około 81-82 stopnie. Zmieniłem termostat i jak się dogrzeje, to trzyma idealnie 89-90 stopni i ani drgnie z tej wartości. Wynik potwierdzony z komputerem, także jeśli jest inaczej, to należy wymienić termostat i po kłopocie. i jak wymieniac to tylko na oryginalny .... Murzyn napisał/a: ja tez...tylko cos dziwnie tani - 30pln oryginalny nie jest taki tani ... no 36netto najdrozszy jaki byl dostepny na juz ja za oryginalny termostat + pierscien uszczelniajacy zaplacilem ~ 80 zł .... :twisted:
Micz Opublikowano 14 Grudnia 2006 Opublikowano 14 Grudnia 2006 hmm a jezeli T49 to T silnika a T51 nagrzewnicy to jakim cudem T49<T51 moze odwrotnie?? nie wiem mówie jak jest u mnie pod 49 było cały czas (-60) takie coś się wyświetlało przez całą podróż
Gość Murzyn Opublikowano 14 Grudnia 2006 Opublikowano 14 Grudnia 2006 luzik jutro bedzie wzystko wiadomo
baskecior Opublikowano 15 Grudnia 2006 Opublikowano 15 Grudnia 2006 Koledzy z tego co wiem to kod 49 to jest temp. ta co na wskazniku, czyli silnika, a kod 51 jest od temp. plynu do nagrzewnicy (chyba) i czy szybko, czy wolno sie nagrzewa to od tego czy slynne 3 swiece w krucu grzeja, czy nie. Napewno nie jest od oleju. :razz:Dla mnei tez bylo smieszne, ze w kodzie 51 (niby temp. oleju)osiaga szybciej 90 niz plynu chlodniczego i do tego nie zaleznie od tego czy szybko jedziemy, czy wolno to jest na tym samym poziomie. Troche dziwne. :twisted: Si senior. W 51 motor osiąga 90 st C i stoi jak zaklęty. 49 nigdy nie sprawdzałem ale z ciekawości obaczę ... :twisted: [ Dodano: 15-12-2006, 01:27 ] Jechałem zaledwie do piekarni u mnie na osiedlu i z powrotem. Włączyłem no.51. Na początku wskazywał 14. Po dojechaniu do piekarni 30... jak stałem pod pierkarnią i czekałem na brata, trwało to może z 5 minut wzrosło do 45. Jak wracałem do domu temperatura cały czas powoli rosła, po ok 3 minutach pod domem miałem 80 stopni. Stanąłem i temperatura w przeciągu 15 sekund wzrosła na moich oczach z 80 do 90 i się zatrzymała. W tej chwili na desce rozdzielczej wskaźnik pokazywał 80 stopni.No i co wy na to? To by pasowało że silnik się rozgrzewa szybciej niż ciesz chłodzaca? Dokładnie identyczne mam wskazania w moim traktorze. 90 w 51, a na szafie 80 s i stoi na 80 st C jak zaklęty ... [ Dodano: 15-12-2006, 14:47 ] Dzis wykonałem pomiary na "rozgrzanym silniku": Klimatronik: kanał 49: 76 st C kanał 51: 90 st C Wskaźnik w licznikach: ok 82 st C VAG: 78,3 st C Mozna więc przyjąć że kanał 49 odpowiada wskazaniom VAG`a ... :roll: Teraz sam już zgłupiałem ... teoretycznie powinno się wierzyć tylko VAG`owi w związku z tym wynika chyba jasno że mam motor niedogrzany ? Zgodzicie się ze mną ?
Gość zdeniu Opublikowano 15 Grudnia 2006 Opublikowano 15 Grudnia 2006 gdy u mnie na zegarach wskazóweczka pokazuje idealnie 90° to na Vag-u 82°
Pikuś Opublikowano 15 Grudnia 2006 Opublikowano 15 Grudnia 2006 Proponuje wam zrobic tak: rano odpalic autko wylaczyc nawiew i wlaczyc nastawy i obserwowac na przemian kanal 49 i 51. Ja wczoraj to robilem i puki nie zalonczylem nawiewu, temp stala na 30, a po zalonczeniu bardzo szybko szla do gory i z ciekawosci przy 35 wylaczylem nawiew i okazalo sie, ze temp zaczela spadac. I dam sobie reke uciac, ze kanal 49 to jest temp ta co na Vagu tylko z malymi odchylkami (czyt. temp. silnikua). U mnie na 51 do 90 idzie szybko i trzyma caly czas ta temp. wiec nie uwierze, ze jest to temp silnika gdyz przy mniejszej predkosci powinno ciut spasc lub wzrosnac zaleznie czy termostat otwarty czy zamkniety. Na kanale 49 temp mi sie wahala od 88 do 90 i to by sie zgadzalo bo temp. otwarcia termostatu to 87 stopni
szogun0 Opublikowano 15 Grudnia 2006 Opublikowano 15 Grudnia 2006 Nie macie wskaźnika z temp oleju? U mnie jest, przy spokojnej jeździe niecałe 80, przy butowaniu niecałe 90°C Więcej nie udało się uzyskać:razz: Potwierdzam.
baskecior Opublikowano 15 Grudnia 2006 Opublikowano 15 Grudnia 2006 Proponuje wam zrobic tak:rano odpalic autko wylaczyc nawiew i wlaczyc nastawy i obserwowac na przemian kanal 49 i 51. Ja wczoraj to robilem i puki nie zalonczylem nawiewu, temp stala na 30, a po zalonczeniu bardzo szybko szla do gory i z ciekawosci przy 35 wylaczylem nawiew i okazalo sie, ze temp zaczela spadac. I dam sobie reke uciac, ze kanal 49 to jest temp ta co na Vagu tylko z malymi odchylkami (czyt. temp. silnikua). U mnie na 51 do 90 idzie szybko i trzyma caly czas ta temp. wiec nie uwierze, ze jest to temp silnika gdyz przy mniejszej predkosci powinno ciut spasc lub wzrosnac zaleznie czy termostat otwarty czy zamkniety. Na kanale 49 temp mi sie wahala od 88 do 90 i to by sie zgadzalo bo temp. otwarcia termostatu to 87 stopni Mam podobne odczucia - kanał 49 to wskazania żywcem wzięte z ECU z tolerancją 2-3 st C. Niemniej twierdzisz , że w 49 pokazuje Ci 90 st C? Jesli tak - to już wiem skąd moje zwiększone spalanie Podłacz jeszcze prosze VAG`a i porównaj wskazanie z 49 z klimatronika i z VAG`a ? Dzieki. PS: Spanky - ten termostat kupowałes w ASO ?
Pikuś Opublikowano 15 Grudnia 2006 Opublikowano 15 Grudnia 2006 baskecior, na vagu przy robieniu logow 86,4 87,3 88 a nie porownywalem ich ze wskazaniami klimy. Ale przy okazji jak nie zapomne to sie zerknie. :razz:
Micz Opublikowano 15 Grudnia 2006 Opublikowano 15 Grudnia 2006 może mi ktoś powiedzieć dlaczego pod 49 mi się wyświtla cały czas -60 ?? co to ma znaczyć? :|
baskecior Opublikowano 15 Grudnia 2006 Opublikowano 15 Grudnia 2006 może mi ktoś powiedzieć dlaczego pod 49 mi się wyświtla cały czas -60 ?? co to ma znaczyć? :| Albo masz inną wersję klimatronika , albo twój klimatrronik nie widzi czujnika temperatury.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się