Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Termostat i czujnik cieczy chłodzącej G2 G62 w Audi A4


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam czytając dużo postów też myśle że padł mi termostat. Odrazu przy zakupie zawsze mam temperaturę 60c max jak go przydusze to 70 ale to max chcę zakupić taki termostat -> http://allegro.pl/item943640158_termostat_wahler_audi_a4_1_9tdi.html CO UWAŻACIE DZIĘKI WIELKIE ZA POMOC ;-) :hi:[br]Dopisany: 22 Marzec 2010, 19:30_________________________________________________Pomoże ktoś ?[br]Dopisany: 22 Marzec 2010, 19:40_________________________________________________Eh chyba nie dostane odp

Opublikowano

Ja na twoim miejscu kupił bym "raz a porządnie" i zakupu dokonał w ASO

Jakby co nr. termostatu do [1Z] 044 121 113

Opublikowano

Dużo osób pisało tutaj że tylko wahler bo jest bardzo dobry to wybrałem ten. A co jest w nim źle?

Jest z Allegro ... :cool1:

Przeczytaj odpowiedzi 631, 632 i 633

Poza tym nie tylko Wahler ... tylko ORI ew. Wahler

Opublikowano

A czy termostat z ASO skody o numerach 03G 121 113A pasuje do b6 1,9TDI AWX? Czy inny ze skody pasuje?

Opublikowano

Witam. To ja podepnę się koledzy do tematu i proszę o pomoc.

Czy przy ostrzejszej jeździe i większych predkościach wzrasta wam temp. cieczy chłodzącej? Otóż w moim autku jeśli pocisnę tak min. 140 - 150 km/h przez kilkanaście kilometrów kanał 49 klimatronica pokazuje nawet do 108 stopni. Noga z gazu i prędkośc 120 km/h i temp. spada do okolo 96- 98 stopni. Normalna jazda w mieście po około 8 - 10 km łapie 90 stopni i tak stoi. Podobnie na trasie przy prędkości do około 120 km/h. Czy to normalny objaw i czy mam zastanawiać się nad wymianą termostatu?

Dodam, ze w aucie 3 miesiące temu wymieniony był termostat, niestety, nie był to oryginał.

Opublikowano

zwykle przy złym termostacie silnik się niedogrzewa, raczej wątpię że to wina termostatu

Opublikowano

może to być zatem czujnik temperatury cieczy chłodzącej

Opublikowano

A czy termostat z ASO skody o numerach 03G 121 113A pasuje do b6 1,9TDI AWX? Czy inny ze skody pasuje?

Taki termostat jest stosowany tylko w :audi: A3 od 2004r. w silnikach 2.0 TDI [bMM] i 1.9TDI [bLS]

Opublikowano

hmmm... a moze ktos wie jaki ze skody by pasował do mojej b6?

Opublikowano

może to być zatem czujnik temperatury cieczy chłodzącej

Dzięki za pomoc, ale w takim razie teoretycznie pownien mi też wariować wskaźnik na blacie a tam w zasadzie cały czas stoi 90 stopni, no delikatnie przy temp. 108 na klimatronicu wskazówka wychyla się na prawo jakiś 1-2 milimetry.

Tak odbiegając od tematu to przy jakiej temp. powinien załączyć się wiatrak wentrylatora ten po lewej stronie stojąc przed maską auta? Bo ten od wisko chodzi cały czas, a ten drugi nie załączył sie nawet przy 96 stopniach na klimatronicu. Czy to normalny objaw?

Opublikowano

hmmm... a moze ktos wie jaki ze skody by pasował do mojej b6?

Do [AWX] nr. termostatu to 044 121 113 ~27€ + oring 038 121 119 B~1.5€ .

Opublikowano

z tego co wiem to ten drugi wiatrak (lewy) jest od klimatyzacji i dziala tylko gdy chodzi klima a temp silnika jest wysoka

Opublikowano

Powiem Wam ciekawostkę, miałem wymieniać czujnik i termostat miesiąc temu, bo na desce pokazywało mi około 87 stopni natomiast klima pokazywala okolo 77-78 stopni, czyli silnik jakby mi sie nie dogrzewal. Mechanicy powiedzieli ze jest ok, jak prawie 90 pokazuje to jest ok jakby bylo 60-70 to wtedy trzeba zmieniac.

Chciałem i tak zmienic aby miec problem z glowy ale dzisiaj ladna pogoda okolo 20 stopni na zewnatrz i wyobrazcie sobie ze pojezdzilem troche i pieknie temperaturka 90 stopni osiagnela oczywiscie sprawdzilem na klimie.

Czyli w zimie mi sie nie dogrzewal i to jest ciekawe. Fakt nie mam oslon pod silnikiem ale to raczej za duzo nie daje.

Nie wiem teraz co myslec. Silnik teraz ladnie sie grzeje do 90, ale w zimie tak nie bylo nawet na dluzszych trasach. Hmmm robic cos czy sobie odpuscic ?

Opublikowano

Jeżeli termostat jest ok. to nie ma znaczenia czy na zewnątrz temp. wynosi -20oC czy +20oC, silnik i tak musi mieć ~90oC, oczywiście w mroźne dni dłużej będzie się nagrzewał ale i tak musi w końcu dojść do ~90oC

Opublikowano

to w takim razie możliwe aby nawet po godzinie jazdy po miescie w zime nie grzał się do 90 stopni ?

Opublikowano

to w takim razie możliwe aby nawet po godzinie jazdy po miescie w zime nie grzał się do 90 stopni ?

Jak termostat za szybko puszcza duży obieg-jest zepsuty-to i parę godzin jazdy będzie za mało,żeby silnik zagrzać :wink4:
Opublikowano

no tak ale dzisiaj po 30 minutach jazdy juz bylo rowniutko 90 stopni a w zime jedynie 78 stopni.

Hmmm pojezdze troche i sprawdze jak sie sprawuje termostat. A moze to czujnik zaczyna szalec

Opublikowano

no tak ale dzisiaj po 30 minutach jazdy juz bylo rowniutko 90 stopni ...

To i tak za długo :wink4:

Opublikowano

ja mam podobny problem.. w zime slabo sie nagrzewał.. tak 70-75 stopni.. a wczoraj po chwili jazdy po miescie (jakies 7 km) nagrzal sie do 90... co jest?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...