Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Termostat i czujnik cieczy chłodzącej G2 G62 w Audi A4


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ja wymieniłem termo i teraz jest tak jak powinno być, wymiana bez problemu na kobyłkach na trawniku (trochę zachodu przy zdjęciu osłony silnika reszta poszła gładko), u mnie bardzo rzadko dochodziło do 90 st. -najczęściej max.69-70 i tyle na klimie, jak puszczam gaz to odrazu temp spadała ,,,,odpowietrzanie bez problemu górnym wężem , teraz 90 jest po 5-7 kilometrach i trzyma non stop, termost gates za 31 zł i 2 litry g12 oraz woda destyl :good:polecam[br]Dopisany: 20 Kwiecień 2010, 21:07_________________________________________________yahoo sprawdź na zagrzanym silniku czy nie strzyka ci płynem z jakims tam ciśnieniem przez cieńki wężyk przelewowy do zbiorniczka -to może powodować chwilowe bąbelki na pow w zbiorniczku, a jesli nie to sprawdz to łopatologicznie ściskając rytmicznie górny wąż od chłodnicy(oczywiście na gorącym silniku)

Opublikowano
czujnik za 30zł na pewno nie będzie dobry, pewnie jakaś chińszczyzna

A co koledzy powiecie na to??? Wiem, że to jest inny czujnik niżmam ale pytałem gościa i powiedział że ma taki jak mi jest potrzeby i nawet parę zł taniej- mówi, że orginał.

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=992451832

ten sam użytkownik zaproponował mi ori termostat za 89 zł. w ASO czujnik 120 szł termostat 120 zł :slina:

Opublikowano

Ja nie oszczędzałem.Kupiłem w zeszłym tygodniu w ASO u Wojtanowicza we Wrocławiu czujnik i termostat.Zapłaciłem około 250,00.

Po zamontowaniu problemy skończyły się jak ręką odjął.

Opublikowano
czujnik za 30zł na pewno nie będzie dobry, pewnie jakaś chińszczyzna

A co koledzy powiecie na to??? Wiem, że to jest inny czujnik niżmam ale pytałem gościa i powiedział że ma taki jak mi jest potrzeby i nawet parę zł taniej- mówi, że orginał.

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=992451832

ten sam użytkownik zaproponował mi ori termostat za 89 zł. w ASO czujnik 120 szł termostat 120 zł :slina:

O tej firmie są mieszane opinie, raz trafi się dobry towar, a raz wadliwy. Przeczytałbyś kilka stron wcześniej to jest tam napisane, że czujniki, termostat, ... tylko z ASO

Opublikowano

Panowie, muszę przeprowadzić ostateczną rozgrywkę z temperaturą ...

Jak czujnik G2 wskazuje temp. 77-79oC (klima i 17-Instruments), to sprawdź wtedy ile wskazuje G62 (01-Engine) :cool1:

Sprawdzę jak tylko będzie możliwość, ale ... jakiś czas temu robione były logi (jeszcze na starym termostacie).

W momencie robienia logów klima pokazyła 85 a blat 90 stopni, a na logach ...

http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t120206.0.html;highlight=logi

niecałe 60 stopni jak widać w powyższym wątku.

I tam też ktoś stwierdził, że termostat szrot.

Co Wy na to?

Dzisiaj dopatrzyłem się dziwnej rzeczy.

Samochód stał na dworze 8 godzin w temperaturze 10-11 stopni i przy odpalaniu grzał świeczki (lampka) jakiejś 10 sek, :blink:

Chyba tak to być nie powinno :mysli:

Chyba jednak jakiś czujniczek wariuje.

Możecie jeszcze raz napisać ktory czujnik za co dokładnie odpowiada, bo nie bardzi chce mi się kopać 50 stron aby się upewnić :notworthy:

Sprawdź na VAG-u błędy przypuszczalnie możesz mieć zapisany błąd czujnika temperatury. Miałem taki przypadek w a4 z silnikiem AVG. Jak prześledziłem na VAG-u temperaturę to do około 70 stopni wszystko się zgadzało gdy nagle pojawił się odczyt -11 stopni który po jakimś czasie powrócił do 70 i po jakimś czasie znowu pojawiło się -11. Dlatego ja osobiście uważam, że większość problemów z temp. jest po stronie elektroniki.

Sprawdziłem dzisiaj temperaturki, i wychodzi:

76 stopni na VAG grupa 003 w 17 instruments, na klimie i blacie.

47,7 na VAG grupa 007 w 1 engine.

Wychodzi na to, że padł jednak czujnik :mysli:

Ale czy to może być ostateczna diagnoza? Niech ktoś potwierdzi, bo nie chciałbym wywalać kolejnej stówy na marne.

Czujnik wymieniony = problem rozwiązany.

W poniższym wątku kilka przydatnych myślę informacji:

http://www.a4-klub.pl/smf/silniki_diesla/all_b5_temperatura_silnika_termostat_i_czujnik_krotko_i_tresciwie-t131272.0.html;new

Opublikowano

ja jestem po wymianie termostatu, i temperaturka w końcu taka jak powinna być 90* :cool1:

Opublikowano

Mam od niedawna A4 1,9tdi i wydaje mi się, że jest coś nie tak z termostatem. Bardzo często pokazuje 60' i rzadko kiedy więcej. Niekiedy mu SKOCZY wyżej. Skoczy, bo nagle wzrośnie na np. 90, po czym po chwili spada niżej - dosłownie skacze. Gdy sprawdzam przez klimatronik to ciągle (nawet stojąc) pokazuje 90 - on pokazuje temp. jaka powinna być czy aktualną? Jak aktualną to coś nie tak...

Teraz przeczytałem kilka wypowiedzi w tym temacie, że wolno wam się grzeją silniki i mam wątpliwości co do mojego "zepsutego" termostatu - może poprostu za krótkie trasy.

Opublikowano

Czujnik G2/G62 do wymiany kolego :gwizdanie:

Sprawdzasz na 49 kanale czy 51 ?

Opublikowano

To sprawdź na 49 :wink4:

To są wskazania G2

Opublikowano

Sprawdziłem teraz, na zimnym silniku, stoi z 4h jak nic.

49 - 30'

51 - 27 i wzrosło jak chwile posiedziałem do 34 i pewnie dalej by rosło, bo dosyć szybko to szło w górę.

Temp. na dworze ~15'

Dobrze wskazuje?

Pamiętam, że na 51 liczba 90' była zawsze, nawet po przejechaniu kilkuset metrów - to chyba nie dobrze?

Opublikowano

Sprawdziłem teraz, na zimnym silniku, stoi z 4h jak nic.

49 - 30'

51 - 27 i wzrosło jak chwile posiedziałem do 34 i pewnie dalej by rosło, bo dosyć szybko to szło w górę.

Temp. na dworze ~15'

Dobrze wskazuje?

Pamiętam, że na 51 liczba 90' była zawsze, nawet po przejechaniu kilkuset metrów - to chyba nie dobrze?

To norma nie wzoruj sie tym 51. Obserwuj kanał 49 najlepiej jak jutro bedziesz jechął do roboty to sobie włacz na parkingu i obserwuj podczas jazdy co sie będzie działo i zdaj relację.

Opublikowano

Kanałem 51 w ogóle się nie przejmuj obserwuj 49 i wskazówkę w liczniku - jeżeli wskazania "skaczą" to czujnik temp. padł

Opublikowano

podłacze się pod temat bo też mam problem z temperatura,na blacie raz jest 90 a zaraz spada do zera,na klimatroniku już nie wiem na który kanał mam patrzeć,który jest wiarygodny?dolny wąż od chłodnicy zimny czły czas nie zależnie od temperatury.są jakies dwa czujniki G2 i G62 który jest gdzie i jakiego jest ori koloru?motor to 1,8 AWT,A termostat wymieniony na ori.pozdrawiam

Opublikowano

podłacze się pod temat bo też mam problem z temperatura,na blacie raz jest 90 a zaraz spada do zera,na klimatroniku już nie wiem na który kanał mam patrzeć,który jest wiarygodny?dolny wąż od chłodnicy zimny czły czas nie zależnie od temperatury.są jakies dwa czujniki G2 i G62 który jest gdzie i jakiego jest ori koloru?motor to 1,8 AWT,A termostat wymieniony na ori.pozdrawiam

Czujnika masz za głowica od strony szyby włożony w krócieć plastikowy wystający. Dochodzi do niego wtyczka z 4 kabelkami. Sa czujnik jest zielony lub nienieski patrząc na Twój rocznik pewnie bedziesz miał niebieski.

Obserwj kanal 49 i innymi nie zawracaj sobie głowy.

Kanał 49 odpal sobie zaraz po uruchomieniu silniaka powinienes mieć na starcie 30 a po 2-3 km bez wiekszych korków powinno na blacie pojawić sie około 60-70 a po przejechaniu 4-5km powinno być 92-97*C i tak powinno sie utrzymywac ciągle. Po uzyskaniu temp 90 stopni w droge i utrzymywac predkość powyżej 120km/h jak temp nie spadnie rpzez około 10km to termostat ok pod warunkiem, że rozgrzewa sie tak jak opisałem. Jak wskazania warjują na climatroniku (skaczą) to czujnik do wymiany.

Opublikowano

ten za głowicą nazywa sie jak?a ten na wężu przy chłodnicy to co to za czujnik??bo ja ten właśnie mam niebieski,a jak się nie mylę to ten za głowicą u mnie jest zielony?czyli na kanale 49 jak będę obserwował temperaturę i nie będzie skakać tylko będzie rosła płynnie to bez obaw mogę jechać?bez względu na to co pokazuje na blacie czy tak?boje sie żeby nie przegrzać silnika..a i jeszcze jedno pytanko czy jak wszystkie węże oprucz tego dolnego od chłodnicy mam ciepłe i ogrzewanie dobre to pompę mogę wykluczyć?

Opublikowano

ten za głowicą nazywa sie jak?a ten na wężu przy chłodnicy to co to za czujnik??bo ja ten właśnie mam niebieski,a jak się nie mylę to ten za głowicą u mnie jest zielony?czyli na kanale 49 jak będę obserwował temperaturę i nie będzie skakać tylko będzie rosła płynnie to bez obaw mogę jechać?bez względu na to co pokazuje na blacie czy tak?boje sie żeby nie przegrzać silnika..a i jeszcze jedno pytanko czy jak wszystkie węże oprucz tego dolnego od chłodnicy mam ciepłe i ogrzewanie dobre to pompę mogę wykluczyć?

Czujnik pokazujacy temp na blat i dla klimatronika znajduje sie za głowicą w króćcu (G2 i G62 dwa czujniki w jednym). Jak temp będzie skakała to znaczy, że czujnik do wywalenia. Jak będzie rosła w takim tempie jak Ci napisałem to znaczy, że masz termostat sprawny. Jak wąż masz zimny na dole to znaczy o obecności termostatu w układzie. Jak bedziesz jeździł po miescie w korkach i tem będą wyższe a wąz dolny bedzie ciepły to znaczy, że pompa jest ok i jest w stanie przepchnąc goracą wodę w dół chłodnicy.

Opublikowano

Czyli kanał 49 i wskaznik na blacie czyta temperature z [G2 I G62] tak?jeśli tak to na 100%warjuje bo z 90 na blacie zjechało raptem do zera.to do czego jest ten czujnik przy chłodnicy?a kanał 49 to wskazanie temp oleju czy płynu?auto po nr vin 2001 z przed liftu,jutro jade do pracy i nie chciałbym zajechac motorowni.dodam że temperature oleju na blacie mam w normie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...