Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Termostat i czujnik cieczy chłodzącej G2 G62 w Audi A4


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A jest możliwe że wskazania na 49 są inne niż na wskaźniku?

Szukałem i nie znalazłem. Ma ktoś może jakies photostory jak dostac sie do czujnikow G2 i G62? - tak a propo to widze ze to raz pisza ze to jeden czujnik a raz ze dwa. To zalezy od rocznika?

Opublikowano

A jest możliwe że wskazania na 49 są inne niż na wskaźniku?

Szukałem i nie znalazłem. Ma ktoś może jakies photostory jak dostac sie do czujnikow G2 i G62? - tak a propo to widze ze to raz pisza ze to jeden czujnik a raz ze dwa. To zalezy od rocznika?

G2 i G62 są w jednej obudowie, nie występują osobno

Opublikowano

A jest możliwe że wskazania na 49 są inne niż na wskaźniku?

Szukałem i nie znalazłem. Ma ktoś może jakies photostory jak dostac sie do czujnikow G2 i G62? - tak a propo to widze ze to raz pisza ze to jeden czujnik a raz ze dwa. To zalezy od rocznika?

G2 i G62 są w jednej obudowie, nie występują osobno

to już było napisane w tym wątku chyba ze 100 razy , ludzie poczytajcie ten wątek , chociaż kilka stron wstecz :wallbash:

Opublikowano

Mógłby ktoś wstawić zdjęcie dokładnego umiejscowienia czujnika g2/62 w a4 1.9 afn?

I mniej więcej opisać jak go zdemontować... :hi:

Opublikowano

Mógłby ktoś wstawić zdjęcie dokładnego umiejscowienia czujnika g2/62 w a4 1.9 afn?

I mniej więcej opisać jak go zdemontować... :hi:

Proszę http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=45015.0 a następnym razem użyj opcji :szukaj:

Demontaż, jak i montaż jest banalnie prosty

Opublikowano

Okej znalazłem zdemontowałem czujnik temp plynu, wyczyściłem wszystko WD40 (moim oczom ukazał się nowy czujniczek firmy VW OOOO - zielony - i teraz w ogóle nie wiem o co chodzi - myslałem że mi wsadzili jakis szais a tu nie.....) termostat tez ori, wymieniłem na wahlera. to samo. Jaka może być jeszcze przyczyna wychładzania??? komp pokazuje zawsze 78C-80C czyli dobry termostat sie nie otworzy (a nie wierze ze tyle mialem felernych). O co tu chodzi???? :shocked:

Opublikowano

Moim zdaniem to, że temperatura zewnętrzna niema wpływu na nagrzewanie się auta czy lekkie ochładzanie - to po prostu bajki... Zróbcie sobie test, rozbierz się do majtek i wyjdź przy temperaturze 0 stopni a później -15... ciekawe czy będzie różnica :gwizdanie: - dla tych co będą pisać, że to złe porównanie od razu odpowiem: przecież w ciele człowieka też płynie płyn, też są narządy które się nagrzewają... czyli powinno być wszystko ok, bo przecież temp. zew. niema wpływu na ogrzewanie i utratę temp... :przebiegly:

A to, że jednemu nagrzewa się szybciej czy wolniej to nie zależy tylko i wyłącznie od termostatu, ale między innymi od dawki paliwa, czy jest osłona pod silnikiem, sprawność układu chłodzenia itd...

Opublikowano

Zgadzam się z toba Killer, tylko że tu nie chodzi o czas ale o to czy w ogole osiągnie temp otwarcia. Bez sensu ja chyba odpuszczam bo widze ze nic nie zrobie a w serwisach to tylko by chcieli kolejny raz wymieniac czujnik i termostat.

Opublikowano

Panowie po przejechaniu jak długiego odcinka wskazówka temp. powinna zacząć się w ogóle podnosić (w silniku ARG). Nie potrzebuję jakichś dokładnych analiz, ale mniej więcej dystans jaki Wy pokonujecie a wskazówka zaczyna się podnosić. Najlepiej sprawdzane przy takich temp. jak mamy teraz czyli ok. - 10*C i całkowicie zimny silnik. Chciałbym wiedzieć czy u mnie nagrzewa się szybko czy jednak za długo.

Opublikowano

Panowie po przejechaniu jak długiego odcinka wskazówka temp. powinna zacząć się w ogóle podnosić (w silniku ARG). Nie potrzebuję jakichś dokładnych analiz, ale mniej więcej dystans jaki Wy pokonujecie a wskazówka zaczyna się podnosić. Najlepiej sprawdzane przy takich temp. jak mamy teraz czyli ok. - 10*C i całkowicie zimny silnik. Chciałbym wiedzieć czy u mnie nagrzewa się szybko czy jednak za długo.

Kolego Siwy21 jeśli się nie mylę to Twój silnik to benzyniak :) a pytasz w dziale odnośnie diesli :naughty: a wracając do pytania to w moim 1Z wskazówka wstaje po około 6-7km :decayed:

Opublikowano

Mam pytanie odnośnie dogrzewania silnika... walcze z tym i walcze i zauwazylem na kanale po sprawdzaniu obudowy termostatu ze waz za termostatem jest zimny a chlodnica zaczyna sie robic ciepla.... jak to jest możliwe? przeciez chlodnica do duzy obieg ktory otwiera sie dopiero gdy termostat jest otwarty. A tu wychodzi na to ze termostat jest zamkniety a chlodnica ciepla - ponawiam pytanie jak to jest mozliwe? :shocked: samochod nie moze sie nagrzac w garazu okolo 0 C pilowany, ale pod obciazeniem jest tak samo ciagle 77-78, i nie piszcie ze termostat i czujnik bo wszystko wymienione na ori. :thumbdown:

Opublikowano

Chłodnica ( a dokładniej górna część chłodnicy ) będzie się nagrzewać ( siłą grawitacji ) nawet jak termostat jest dobry ( tzn. nie przepuszcza )

Opublikowano

Aha, czyli teraz to juz w ogole nie wiem o co chodzi,..... :wallbash: skoro mowisz ze jest ok.

Opublikowano

od dołu chłodnica jest powiedzmy "odizolowana" od "małego obiegu" termostatem , natomiast z góry nie jest niczym "odizolowana" i ciepło z "małego obiegu" dostaje się siłą grawitacji do górnej części chłodnicy ( ciepło unosi się do góry )

Opublikowano

Rozumiem to jest prawo konwekcji. Tylko że próbuje sobie jakoś wytłumaczyc czemu ten cholernik nie chce sie nagrzac na praktycznie zamknietym termostacie.

Opublikowano

Witam wszystkich. Kolego lapawwa mam to samo co Ty. Po przejechaniu odcinka 15km (trasa dom-zakład pracy) przy temp. zew. -5 to temp. na blacie ledwo 60 stopni, jak przejadę około 30km to temp. jest około 73 stopnie i stanie w miejscu. Wymieniałem już trzy termostaty oraz czujnik i nic nie pomogło, może ktoś ma jakieś pomysły bo ja już rozkładam ręce.

Opublikowano

Witam wszystkich. Kolego lapawwa mam to samo co Ty. Po przejechaniu odcinka 15km (trasa dom-zakład pracy) przy temp. zew. -5 to temp. na blacie ledwo 60 stopni, jak przejadę około 30km to temp. jest około 73 stopnie i stanie w miejscu. Wymieniałem już trzy termostaty oraz czujnik i nic nie pomogło, może ktoś ma jakieś pomysły bo ja już rozkładam ręce.

Porównywałeś temperatury na klimatroniku i na szafie? Ale rano gdy silnik jest zimny(jeszcze nie odpalany) temp. muszą się pokrywać. Temp. na klimatroniku, płynu chłodniczego, paliwa. Na forum jest to ładnie opisane :szukaj: i podpinaj Vag-a

A propos termostatu i czujnika... jakiej firmy były? Z pewnego źródła?

Opublikowano

Termostaty wymieniałem w ciągu trzech lat, dwa pierwsze były ori z ASO ze Słupska, trzeci niestety już nie. Czujnik wymieniałem latem i jest z allegro. Silnik jak jest ciepły to temp. na kanale 49 i temp na blacie jest taka sama, natomiast jak jest silnik zimny to klimatronik pokazuje 30

Opublikowano

Termostaty wymieniałem w ciągu trzech lat, dwa pierwsze były ori z ASO ze Słupska, trzeci niestety już nie. Czujnik wymieniałem latem i jest z allegro. Silnik jak jest ciepły to temp. na kanale 49 i temp na blacie jest taka sama, natomiast jak jest silnik zimny to klimatronik pokazuje 30

Jak jest zimny to temp. na czujnikach powinna być zbliżona do temp. na zewnątrz pojazdu, myśle tu o temp. rannych gdy auto jest zupełnie wystudzone.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...