Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wady i zalety 4.2 V8 BBK


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie, rozrząd ASO poprawiało i ma się to tak że obok numerów ori w etce z rozrządu są drugie numery i te są już poprawione czyli części w których pozbyto się wad konstrukcyjnych.

Opublikowano

Różnic ponoć jest na samym końcu w oznaczeniu nr czesci....

Jak fazator końcówkę np miał j to teraz zmienili na n

Opublikowano

Teoretycznie poprawione... A ja jak zmieniałem ostatnio cały rozrząd to niczym się ślizgi nie rożniły...

Darku sam wiesz że nie wiadomo do końca kto co grzebał, u mnie np. ślizgi się różniły kolorystycznie

Opublikowano

Panowie, ważne ze mamy powymieniane....ale za jakiś czas i tak bedzie trzeba coś wymienić...

Opublikowano

Panowie, ważne ze mamy powymieniane....ale za jakiś czas i tak bedzie trzeba coś wymienić...

przy rozrządzie nie planuje nić robić dopóki nie przejadę 200 tyś :P

Opublikowano
;)
Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów, dziękuję szczególnie winczako za kilka wiodących postów.

Borykam się nad wyborem i po intensywnym czytaniu i szukaniu różnych informacji, nie wiem co mam wybrać....

Waham sie między:

A4 B6 3.0T QUATTRO S-line z 2004

A4 B7 3.2TFSI QUATTRO S-line z 2005

S4 B6 4.2 z 2004

Jestem fanem skrzyń automatycznych (upodobania i przyzwyczajenia) także tu pojawiają kolejne pytania odnośnie trwałości tiptronica w stosunku do S4

Jak na razie na pierwszym miejscu jest okaz z otomoto - link

Pomóżcie bo mam "burze mózgów"

Opublikowano

W s4 okazaja czytaj duze koszty.

Ja z tych aut co podałeś wybrał bym a6 c6 4.2 i nawet jesli nie chodzi o bude to o silnik. Zwykły MPI jedynie z rozrządem trzeba uwazać.

Opublikowano (edytowane)
Witam wszystkich forumowiczów, dziękuję szczególnie winczako za kilka wiodących postów.

Borykam się nad wyborem i po intensywnym czytaniu i szukaniu różnych informacji, nie wiem co mam wybrać....

Waham sie między:

A4 B6 3.0T QUATTRO S-line z 2004

A4 B7 3.2TFSI QUATTRO S-line z 2005

S4 B6 4.2 z 2004

Jestem fanem skrzyń automatycznych (upodobania i przyzwyczajenia) także tu pojawiają kolejne pytania odnośnie trwałości tiptronica w stosunku do S4

Jak na razie na pierwszym miejscu jest okaz z otomoto - link

:) :) :) :) :)

Audi s4 okazja- zadzwoń i zapytaj co jest nie tak....

Dopytać o rozrzad,( kosztowna wymiana), sprężarke klimy czy np rozrusznik.... Kupa roboty zeby sie

dostać...

Najwyżej napisz na pw to ci niektóre rzeczy wytlumacze...

:) :) :)

Witam wszystkich forumowiczów, dziękuję szczególnie winczako za kilka wiodących postów.

Borykam się nad wyborem i po intensywnym czytaniu i szukaniu różnych informacji, nie wiem co mam wybrać....

Waham sie między:

A4 B6 3.0T QUATTRO S-line z 2004

A4 B7 3.2TFSI QUATTRO S-line z 2005

S4 B6 4.2 z 2004

Jestem fanem skrzyń automatycznych (upodobania i przyzwyczajenia) także tu pojawiają kolejne pytania odnośnie trwałości tiptronica w stosunku do S4

Jak na razie na pierwszym miejscu jest okaz z otomoto - link

Pomóżcie bo mam "burze mózgów"

Zobacz sobie jak to u mnie wyglądało, szukaj po nazwie tematu

1 głosy

S4 B6 AVANT - marzenia sie spełniają...

Rozpoczęty przez PrzemoS4, cze 14 2015 13:21

avant marzenia spelniaja

Edytowane przez PrzemoS4
Opublikowano

W S4 b6/b7 też jest zwykły MPI ;-) co do kosztów to różnie wychodzi. Nigdy nie wiesz co robił i jak były właściciel...

Co do tego z ogłoszenia to moj ma 215 tyś a fotele o wiele lepiej wyglądają ;-)

Opublikowano

Dzieki za wskazowki Panowie,

Oczywiscie sprzedawca zapytany o rozdzad "nie wiedzial" czy byl robiony, szkoda bo wyglada nie nagannie. Wyglada na to, ze kupno zadbanej Eski to tylko od entuzjasty i byc moze od forumowicza.

Jakby co mozna pisac na PW.

Tymczasem zastanawiam sie nad wersjami 3.0/3.2, mozna kupic troche taniej, ale V8.... RAZ SPROBOWALEM I SIE ZAKOCHALEM

Opublikowano

Chyba prawie każdego z nas były właściciel zapewniał że wszystko było robione i jest ok...

Ja miałem faktury nawet na to... I co z tego.

Więc jak kupujesz to mniej około 10 tyś rezerwowej gotówki. Może się przyda, mose nie ;-)

Opublikowano

Co do motoru 4.2 w A6 C6 to z tego co się orientuje są dwa warianty:

Z pierwszych lat produkcji była montowana jednostka V8 MPI o mocy 334km, czyli konstrukcyjnie podobny motor do naszych z S4.

W nowszych rocznikach był już V8 ale FSI o mocy 350km, niby mniej palący, ale za to bardziej kłopotliwy (zasyfione kolektory, olej w dolocie itp.)

Co do 6 biegowego tiptronica:

W S4 była skrzynia 6HP19A. Ogólnie bardzo wytrzymała, w S4 spokojnie daje rade (jest konstrukcyjnie przewidziana nawet na sporo większy moment obrotowy). Pilnować serwisu (olej, filtr) a będzie śmigać.

W A6 siedzi z kolei skrzynia 6HP21, też dość wytrzymała (napędza dużo cięższy Q7).

Tutaj akurat mam porównanie, w mojej S4 160 tyś przebiegu i skrzynia pracuje bardzo ładnie, na dniach będzie miała pierwszą wymianę oleju.

U szwagra w A6 C6, ale 3.0 TDI po przebiegu 260 tyś i trzech wymianach oleju skrzynia potrafi szarpnąć. W aso twierdzą, że po wymianie softu i adaptacji znowu będzie ok.

Opublikowano

Panowie jaki silnik 4.2 (oznaczenie)szukać aby wrzucić do B6?

Opublikowano

Ja mam wersje wypuszczają na USA....różnica tylko taka ze na USA silnik miał kilkanascie NIutonomertow wiecej......

Opublikowano

Opisze moj przypadek gruchotania przy odpaleniu. Po zakupie każde odpalenie zimnego silnika było z ok 1sek gruchotaniem. Raz na 10 tego nie zrobiło. Wymieniłem te 3 zaworki i proporcje sie odwróciły, tzn raz na 5 zagruchocze, ale delikatniej i krócej troszke. Mam jeszcze plan wlać do oleju dodatek XADO rewitalizant 27ml STAGE1, zmiejsza tarcir i tworzy niby jakaś ceramiczna nano powłokę. Ale najpjerw robię test na OPLU COMBO 1,7 diesel. Jeśli w nim wyczuje jakieś zmiany to użyje u siebie i "może pomoże". Ps. Prowadzę wideorelacje z procesu ceramizacji :D

Opublikowano

Gruchotanie w twoim przypadku może powodować wlany olej słabej jakości lub za gęsty, uszkodzone fazatory lub jakiś ślizg w rorządzie...

Opublikowano

Opisze moj przypadek gruchotania przy odpaleniu. Po zakupie każde odpalenie zimnego silnika było z ok 1sek gruchotaniem. Raz na 10 tego nie zrobiło. Wymieniłem te 3 zaworki i proporcje sie odwróciły, tzn raz na 5 zagruchocze, ale delikatniej i krócej troszke. Mam jeszcze plan wlać do oleju dodatek XADO rewitalizant 27ml STAGE1, zmiejsza tarcir i tworzy niby jakaś ceramiczna nano powłokę. Ale najpjerw robię test na OPLU COMBO 1,7 diesel. Jeśli w nim wyczuje jakieś zmiany to użyje u siebie i "może pomoże". Ps. Prowadzę wideorelacje z procesu ceramizacji :D

Taki preparat działa na metalowe części głównie, które współpracują ze sobą. Tutaj w rozrządzie jest dużo elementów współpracujących (tarcie), ale niestety nie metalowe.

Wysłane z taptalk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...