holek176 Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Witam nie mogłem znaleźć podobnego przypadku na forum, dlatego zakładam nowy temat. Mam problem z moją audi tzn nie mogę jej odpalić . Na desce świeci się kontrolka ESP a podczas próby odpalania (czyli jak kręci rozrusznik) świeci się ABS. Moje wrażenie jest takie jakby nie dostawał w ogóle paliwa. Najlepsze jest to, że rano odpalił bez zarzutu, a gdy wróciłem za 30 min do domu i chciałem go odpalić już nie odpalił. Nie mam skąd pobrać normalnego VAG coma dlatego sprawdziłem błędy polskim Vagiem i wyświetla się coś takiego jak niżej na zdjęciach. Nie wiem gdzie szukać przyczyny. Proszę o pomoc z góry dziękuję.
POWER-KRIS Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Błąd wtryskiwaczy rawdopodobnie. Sony Xperia Tapatalk 4
Blachu Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Te błędy nie są związane z wtryskami... Bardziej z ECU silnika... Jednak pierwsze dwa błędy nie powinny uniemożliwiać odpalenia silnika... Nie wiem jak z tym trzecim błędem dokładnie. Woda czasem nie zalała sterownik silnika w podszybiu? Jednak najpierw sprawdź, czy klapa gasząca nie zacięła się w EGR... Poruszaj tą sztangą od klapy przy EGR i spróbuj odpalić. Też kiedyś mi się zacięła i auto nie odpalało...
Bastek Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Opublikowano 25 Sierpnia 2013 A próbowałeś skasować te błędy? Bo wygląda na uszkodzenie Ecu.
holek176 Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Jeżeli chodzi o EGR jest w porządku ruszałem sztangą i nie wskazuje na to żeby była zapieczona bądź uszkodzona. Co do kasowania błędów kasowałem je i dosłownie po dwóch sekundach błędy wyświetlały się ponownie. Ściągałem dekiel z klawiatury i jeżeli chodzi o wtryski i przewody z kostkami, które są do nich wpięte wyglądały jak nowe. Jeżeli chodzi o komputer i jego zawilgocenie nie wiem, w którym miejscu się on dokładnie znajduje i nie sprawdzałem go. Prosiłbym Was o dokładniejsze opisanie gdzie znajduje się komputer i co można zacząć sprawdzać aby dość, co jest nie tak. Szukałem wszędzie podobnego przypadku i nie znalazłem nigdzie. Najlepsze jest to że dwie godziny wcześniej było wszystko okey z audi a potem nie pali w ogóle. Dzięki za odpowiedź.
POWER-KRIS Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Na podszybiu pod wycieraczkami od strony kierowcy. Poczytaj http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=44&t=30085 Sony Xperia Tapatalk 4
holek176 Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Dzięki za pomoc w lokalizacji kompa.Mam jeszcze jedno pytanie jak będzie komp walnięty da się go naprawić czy trzeba nowy załatwiać?
POWER-KRIS Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Ciężko odpowiedzieć ale trzeba będzie zgrać eprom lub kodowac IMO klucze itp. Sam nie dasz rady. Sony Xperia Tapatalk 4
holek176 Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Okey dzięki za odpowiedź dam znać co było przyczyną i co wymieniłem żeby audi mogła jeździć dalej.
POWER-KRIS Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Najpierw sprawdź kostkę stacyjki lub przekaźnik. Czytałeś? Sony Xperia Tapatalk 4
holek176 Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Czytałem tego posta przyda się ta wiedza, jutro po pracy będę szukał przyczyny. Mam jeszcze jedno pytanie gdyby to immobilizer był przyczyną świeciła by się kontrolka na desce? Wydaje mi się i tak że to komp padł nawet szyb nie da się z kluczyka domknąć ani z zamka jakby nie jarzył wcale.
POWER-KRIS Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Teraz mi się pomyslalo załóż od kogoś inny akumulator i zobacz co wtedy będzie? Sony Xperia Tapatalk 4
holek176 Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Dziś rano przed wyjściem do pracy mówię spróbuje jeszcze raz go odpalić. Moje audi chyba żartuje sobie ze mnie odpalił z pierwszego, jakby nic mu nie było. Pochodził 20min żeby aku podładować, ponieważ troszkę chechłałem wcześniej zgasiłem go i odpalam na nowo i znów z pierwszegoi tak z 10 razy i za każdym razem startuje. Powiedzcie co to może być? Czy rzeczywiście zawilgotniał komp lub wiązka i dostał szału czy może jakieś przekaźniki w stacyjce wariują. Boję się jechać gdzieś żebym nie został daleko od domu.
Maestro_86 Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Skasowałeś te błędy? Jak teraz odpala to pierwsze co wepnij Vaga i zobacz czy się pojawiły. Możliwe że zawilgotniał ECU. Nie myłeś go przed awarią? lub czy nie stał na deszczu? Faktem jest że do ECU zajrzyj i zobacz czy przypadkiem nic złego tam się nie dzieje.
holek176 Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Nie kasowałem błędów jak wrócę z pracy zrobię to. A do kompa zajrzę i tak. Stał na deszczu ale po tych deszczach odpalał a dwa dni po nich stało się tak jak się stało. Normalnie czary mary. Prześwietlę to wszystko dziś i się odezwę. ---------- Post dopisany at 18:06 ---------- Poprzedni post napisany at 11:07 ---------- Panowie dziś po pracy znowu zero reakcji, audi nie pali.Komp jest w super stanie czyściutki kable tak samo. Brak pojęcia co to za ustrojstwo blokuje mu odpalanie.
Sztomel Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Aby się dowiedzieć co faktycznie szwankuje to podstawą jest uprzednie zapisanie i skasowanie błędów (o ile wszystkie dają się wykasować bo niektóre nie dają się wykasować i od razu je masz na Vagu) a następnie ponowne podpięcie się Vagiem pod auto i najlepiej przeskanować wszystkie sterowniki gdyż wtedy widać np. błąd braku komunikacji innych sterowników np. ABS'u ze sterownikiem silnika czego już przy samym skanowaniu sterownika nie stwierdzisz jeśli nie ma zasilania. Ponowny odczyt nowo zapisanych błędów da obraz temu czemu auto nie odpala (po wcześniejszym skasowaniu starych i porównaniu czy któryś i który(e) z nich powrócił(y) lub pojawił się nowy). Najczęstszą przyczyną kiedy silnik nie chce odpalić jest błąd braku zasilania sterownika silnika widoczny przy pełnym skanie wszystkich sterowników oraz wizualny taki objaw tego, że po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon nawet na sekundę nie mignie kontrolka świec żarowych (a zawsze powinna) co właśnie świadczy o braku zasilania sterownika silnika - najczęstsza wtedy przyczyna - zaśniedziałe nóżki przekaźnika nr 219 wewnątrz plastikowego pudła, w którym siedzi w podszybiu sterownik silnika lub pęknięte luty na jego płytce drukowanej wenątrz jego obudowy. Tak samo dzieje się ze sterownikiem silnika jeśli wcześniej auto było czipowane i w tym celu wylutowywane były kości eeprom - niejednokrotnie tracą łączność na podstawkach i przyczyny braku łączności należy szukać wewnątrz samego ECU czyli sterownika silnika.
holek176 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Panowie wczoraj znów łaskawie odpalił szybko podłączyłem kompa i zeskanowałem całą elektronikę, poniżej zrzuty błędów. Najlepsze jest to że po odpaleniu nie było ani jednego błędu jeżeli chodzi o silnik a jak nie odpalał to były.Bardzo dużo błędów miał moduł komfortu. Usunąłem te wszystkie błędy i bezpowrotnie usunęły się wszystkie oprócz nieznanego błędu z ABS'u. Po skanowaniu Vagiem i usunięciu błędów zgasiłem go i już drugi raz nie udało mi się go uruchomić ale za to jak go próbowałem odpalić nie świecił się ani ABS ani ESP. Po prostu czary mary Panowie.
piotrsob1 Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Nie miałeś przypadkiem problemów z działaniem elektryki drzwi kierowcy ? Bo widać błąd komunikacji ze sterownikiem furtki kierowcy Może przełamana wiązka pomiedzy karoserią a drzwiami, jest niewielka szansa, że przewody magistrali CAN się tam zwierają ze sobą lub z innymi przewodami , blokując transmisje po CAN-ie , a bez tego nie pojedziesz
Sztomel Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Z całą pewnością nie mam czasu na analizowanie każdego błędu gdyż sam możesz skorzystać z kilku linków służących do odczytywania błędów vaga czyli albo : Category:Fault Codes - Ross-Tech Wiki ten translator nie uwzględnia wszystkich kodów błędów (strona oryginalna angielska również) więc proponuję ten : Tłumacz Google (to jest również po przepuszczeniu przez tanslatora i jesli nie chce wyświetlić błedów to klikamy na wersję oryginalną a jeśli i to nie pomoże to wyłączamy wersję z trybem bezpiecznym - jest w prawym górnym rogu wyśtwietlacza strony). W każym razie masz problem z zasilaniem terminal 30 i B+. W żadnym jednak sterowniku nie ma błędu związanego z brakiem łączności ze sterownikiem silnika więc teoretycznie silnik powinien odpalać. Proponuję zdemontować osłonę podszybia i dostać się do puszki w której siedzi sterownik silnika a następnie zdjąć z niej dekiel i wyjąć przekaźniki a ich nóżki przeszlifować pilniczkiem żony (do paznokci). Jak nie pomoże to będzie problem dla elektryka.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się