Ubywający płyn chłodniczy
0

    22 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam

    Jakiś czas temu miałem wymienioną chłodniczkę oleju, bo dostawał się olej do płynu chłodzącego. Została wymieniona i układ zalany tymczasowo wodą destylowaną, żeby przepłukało się trochę. Od tego czasu temp. spada mi przy spokojniejszej jeździe na 80 stopni, przy dynamiczniejszej jeździe wraca na 90. Kilka razy zdarzyło mi się, że ubyło trochę płynu. We wtorek po przejechaniu 30 km zapaliła mi się czerwona kontrolka, a płynu było na dole zbiorniczka tylko trochę widać. Dolałem, zrobiłem trochę km, w weekend nad morze i z powrotem zrobiłem 900km przy dużej szybkości i płynu może troszkę ubyło. jedyne co zauważyłem to, że zbiorniczek jest mokry mniej więcej w miejscu łączenia się górnej i dolnej części. Widziałem kiedyś też, że bąbliło się przy tym małym wężyku u góry zbiorniczka.

    Nie wiem czy to normalne, że nawet po dniu stania samochodu, gdy otworzy się zbiorniczek to poziom zwiększa się trochę i nadal jest ciśnienie. Auto jedynie przy odpaleniu delikatnie jasnego dymka puszcza, mazi pod korkiem nie ma, w zbioniczku czysta woda zabarwiona na różowo.

    Czy woda destylowana ma takie same właściwości jak wymieszana z koncentratem, czy to może być przyczyna?

    Podjechać jutro do ASO po oryginalny nowy korek, żeby sprawdzić czy to on nie upuszcza ciśnienia?

    Ila w ogóle taka przyjemność kosztuje?

    ---------- Post dopisany 11-09-2013 at 22:20 ---------- Poprzedni post napisany 01-09-2013 at 15:36 ----------

    Jakiej firmy najlepiej kupić zbiorniczek wyrównawczy? Czy też szukać oryginalnego używki, nowego?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jak jeździsz na wodzie, to woda ma to do siebie, że paruje :grin:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Podejdź do mechanika niech zrobi test na obecność spalin w układzie chłodzenia i wymień ta wodę na G12 + destylowana, odpowiednia mieszanka ma wyższą temperaturę wrzenia tym samym mniej zwiększa swoją objętość:wink:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    W ciagu 15 min litr?

    Zagrzej wodę w czajniku do temp. parowania i zobacz po 15min ile ubędzie.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    W ciagu 15 min litr?

    Zagrzej wodę w czajniku do temp. parowania i zobacz po 15min ile ubędzie.

    Tobie proponuje zagrzać wodę najlepiej w garnku żeby zwiększyć powierzchnię parowania i się przekonasz że nie ubędzie litr w ciągu 15 minut a co dopiero w zamkniętym układzie chłodzenia silnika :banghead:

    Radzę sprawdzić pompę wody od spodu.

    wysłane z Commodore 64

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Pompa wody wymieniana byla w czerwcu, a babli sie woda przy wezyku od zbiorniczka i na laczeniu obudowy widac ze jest wyciek tylko jaki zbiorniczek kupic?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Oryginał. Jak nie ASO to na aledrogo lub jakimś szrocie znajdziesz. To jest taki element który śmiało możesz używkę kupić.

    wysłane z Commodore 64

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jesteś pewny, że ukłąd jest zamknięty?

    Poczytaj trochę o korku zbiornika płynu :facepalm:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Jesteś pewny, że ukłąd jest zamknięty?

    Poczytaj trochę o korku zbiornika płynu :facepalm:

    Jak tak szukałem miesiąc gdzie mi wpier...la plyn, wymieniony byl termostat z obudowa bo pekniety, chlodnica bo nieszczelna, chcialem uszczelke pod glowica robic, caly zbiorniczek wlasnie podmieniac... koniec koncem po wymianie KORKA wszystko wrocilo do normy - mi ubywalo 0,5 G12 po 100km... :facepalm:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    kolego twierdzisz ze ci ubywało 0,5l na 100km to co wyrzucało go??

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Termostat wymieniony tym razem na oryginalny i temp stoi na 90, klimatronik wskazuje ok 90, auto o wiele szybciej się nagrzewa, układ przepłukany, zalany koncentratem z aso, dodatkowo wymieniona opaska zaciskająca ten mały wężyk przy zbiorniczku wyrównawczym i jak na razie wszystko ok, płynu nie ubywa, miejmy nadzieję, że to koniec problemów :) (płyn sprawdzany czujnikiem spalin)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    U mnie było podobnie a na koniec i tak się okazało że to uszczelka pod głowicą.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Pytanko, mi też ubywa płyn. Robiłem w styczniu nagrzewnicę i termostat więc wiadomo płyn zalany, układ odpowietrzony. Dolewam do łączenia na zbiorniczku a i tak mi znika tak ok. 1cm poniżej znaku MINIMUM :kwasny: i tak już zostaje, więcej nie ubywa. Z tego co widzę, to pod zbiorniczkiem jest wtedy bardzo mokro i od spodu ten "odpływ" jest wilgotny. Czy to wina zakrętki zbiorniczka? Gdzie tam jeszcze może uciekać płyn?

    ---------- Post dopisany at 14:03 ---------- Poprzedni post napisany at 09:45 ----------

    Jeszcze pytanko, czujnik poziomu płynu w zbiorniczku da się wsadzić do nowego? Czy szukać nówki z czujnikiem (w ASO 137zł)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    U mnie płyn tak samo z maksiumum do poniżej minimum schodził i się zatrzymywał i jeździłem tak bardzo długo, aż dziś zaczęła mi pipczeć kontrolka a płynu może z 2cm nad tym przewodem do zbiorniczka. Co to może być ? Nie widzę, żeby coś ciekło, było mokro itp pod maską jak i we wnętrzu sucho. :facepalm:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    u mnie po miesiącu czasu znowu w ciągu jednego dnia wywaliło pod zbiornik całą jego zawartość, przez ten czas nic nie ubywało, teraz przez kilka dni od dolania znowu nic się nie dzieje, olej w normie, mazi nie ma, płyn czyściutki, może to jednak ta uszczelka, ale na razie będę jeździł bo dosyć tysięcy już w tym roku wydane.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Okazało się, że u mnie zawiniła taka oto część. Przykrecone to to jest do głowicy z tyłu i ciekło mi z tego dość mocno przy łączeniu właśnie z głowicą.

    20131029116.jpg

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Podepnę się pod temat;

    Ubywa mi płynu chłodniczego,jak po jeździe(nawet krótkiej) stanę na parkingu to po 2h widać że gdzieś ten płyn ucieka(plama pod autem),dziś pojechałem do mechanika i jak na złość nic nie znalazł,sprawdzali chłodnicę,przewody itd...zostawiłem do jutra może coś znajdą..... może jakieś podpowiedzi?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jak jest plama to albo chlodnica albo pompa wody. Niech zapala samochod i patrza skas musi ciec

    Wysłane z mojego onetouch EVO7 przy użyciu Tapatalka

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    właśnie o to chodzi że chodził z 45 min i nic zero nie ciekło,nie ubyło płynu;/,

    ---------- Post dopisany 23-11-2013 at 09:44 ---------- Poprzedni post napisany 21-11-2013 at 19:46 ----------

    Rozwiązane u mnie z krućca ciekł płyn,wymienione 2 uszczelki i jest ok:)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Panowi podstawowe pytanie czy ubywa wam płyn podczas spokojnej jazdy tj. do 100 km/h bez katowania go na obrotach czy jazda z większymi prędkościami przy dużych obrotach, miałem podobny przypadek przy delikatnej jeździe mogłem robić tyciące kilometrów i nic się nie działo wszystko ok. Lecz jak dałem silnikowi dobrze po gazie to po przejechaniu odcinka ok 15 km zapalała mi się kontrolka od płyny, odwiedzenie kilku mechaników, wymiana termostatu, sprawdzania czy gdzieś nie ma wycieków, sprawdzanie na zawartość spalin w układzie chłodzenia i nic. Mechanicy twierdzili że wszystko jest oki :grin:. zacząłem przeglądać internet i wtedy właśnie został opisany podobny przypadek lecz goście sprawdzali na hamowni silnik pod dużym obciążeniem i wtedy wyszło im że dostają się spaliny do układu chłodzenia, pojechałem ponownie do mechanik celem sprawdzenia samochodu, nie chciało mu się ponownie podpinać testera gdyż twierdził że wszystko jest ok, lecz w końcu założył tester na zbiorniczek i po odpaleniu silnika z uśmiechem ta twarzy stwierdził że wszystko oki, ja nie poddając się wsiadłem do auta i dałem gaz do oporu i potrzymałem tak chwilę, uśmiech na twarzy mechanika zgasł w układzie pojawiły się spaliny.

    Wymieniłem uszczelkę pod głowicą i wszystko wróciło do normy.

    Zapomniałem dodać że płyn z układu chłodniczego wydostaje się przez zbiorniczek, jest zawór bezpieczeństwa w korku i przy dużym ciśnieniu puszcz i nadmiar płynu wydostaje się przez odpływ w zbiorniczku który znajduje się pod spodem, aby potwierdzić czy płyn się tamtędy wydostaje wystarczy zaraz po zatrzymaniu otworzyć maskę i sprawdzić czy pod zbiorniczkiem jest mokro lub znaleźć ten odpływ pod zbiorniczkiem i sprawdzić ręką czy znajduje się jeszcze tam jakiś płyn.

    Gdzieś w internecie wyczytałem że w silnikach AJM przy około 200 tyś. przebiegu strzela uszczelka pod głowicą - jakaś wada fabryczna.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy