1.9 TDI Opublikowano 30 Lipca 2008 Opublikowano 30 Lipca 2008 Niedawno kupiłem samochód. Klima nie chłodziła - wszystko działa sprężarka itd. Myślałem, że czynnik się skończył, ale po nabiciu okazało się, że to samo - nie chłodzi. Rurki obydwie są ciepłe, a powinna być jedna chyba zimna. Czy jest możliwe, że jakiś czujnik nie działa ? * stosuj proszę znaki interpunkcyjne, bo tego się nie dało czytać - Łukasz
Kowi87 Opublikowano 31 Lipca 2008 Opublikowano 31 Lipca 2008 też tak mam cisnienie w normie wszystko chodzi, ale temparatura jest taka jak na zewnatrz. Przyczyna leży w zaworku tylko nie pamietam jak on tam sie nazywał. Znajduje sie pod tapicerką samochodu, czyli trzeba cały kokpit ściagac żeby sie dostać do niego. W serwisie powiedzieli mi że zaworek jest gdzieś w cenie 100-150zł ale za sciagniecie tapicerki policza tez sobie. Przed wymiana radziłbym to jeszcze sprawdzic nie kupować w ciemno bo moze być zaciety jedynie, przed robotą radze pojechac gdzies do speców od klimy niech ci spuszczą czynnik mniej zapłacisz za ponowne nabicie Mnie to czeka na dniach
Gegol22 Opublikowano 31 Lipca 2008 Opublikowano 31 Lipca 2008 Witam, Ja kupiłem pare dni temu audi z niedziałającym climatronikiem. Myślałem, że nie ma gazu, ale po nabiciu tez nie działa, w ogóle zasilania nie miała. Najlepiej w takich sprawach podłączyć auto pod komputer i bedzie wiadomo gdzie jest problem po kodzie usterki. u mnie padł czujnik G192.
majkel_majki Opublikowano 31 Lipca 2008 Opublikowano 31 Lipca 2008 Kolego Kowi87, mówisz czasem o zaworze rozpręznym? O ile wiem, w naszych autach nie ma w ogóle zaworu, jest natomiast dysza rozprężna. Dostęp do niej jest bez żadnego problemu z komory silnika, jest na podszybiu i wykręcenie jej zajmuje max 10 minut. Chyba że po drodze jest jeszcze jakiś element, o którym nie wiem Być może Twoi spece od klimy próbuja naciągnąć Cię na dodatkowe koszta lub sami nie wiedza jak szybko i sprawnie ugryźć temat.
Kowi87 Opublikowano 31 Lipca 2008 Opublikowano 31 Lipca 2008 dokładnie o tym zaworku mówiłem jest to taki element w postaci prostopadłościanu miałem to w rękach nawet wiec jest na bank takie cos nawet w B4 było. Mechanik(nie od tych "speców" co pisałem wczesniej) u którego bede to robił tez to potwierdził i dosć duzo mi na ten temat powiedział. Zresztą okaze sie na dniach to napisze czy jest czy nie ma takiego czegos
majkel_majki Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Z tego co wiem, w A4 nie ma zaworu rozprężnego, to właśnie ten prostopadłościan o którym mówisz, zamiast niego jest dysza rozprężna, wydłużone niby sitko. Zastosowanie zaworu lub dyszy zależy od układu klimatyzacji jaki, się w aucie znajduje. Jeżeli jednak w Twoim aucie zawór się znajduje dowiem się przynajmniej czegoś nowego
Kowi87 Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Ja u siebie w podszybiu nie widze żadnej dyszy na alegro znalazłem nawet taki zaworek http://moto.allegro.pl/item410644144_zawor_rozprezny_do_vw_seat_audi_skoda.html
M@rcus Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Kowi87, a zobacz czy za prawą kratką w zderzaku (strona pasażera), na łączeniu przewodów klimy nie ma czegoś takiego
Gość Iceman Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Opublikowano 28 Sierpnia 2008 z tego copiszesz wynika że sprężarka poprostu niema wydajności i trzeba w niej wymienic zawór wydajnościowy na płycie zaworowej w spręzarce pozdrawiam
Kowi87 Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Opublikowano 28 Sierpnia 2008 W moim przypadku sprężarka i wentylator działają czynnik jest ale w podszybiu dwa przewody są ciepłe a powinien jeden być zimny. Tam gdzie nabijałem klime koleś powiedział że prawdopodobnie ten zawór jest uszkodzony. Na vagu błędów nie wykazuje.
Gość Iceman Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Opublikowano 28 Sierpnia 2008 ja stawiam na brak wydajnosci w sprezarce
Barni Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Popatrz też na ten wątek : http://www.a4-klub.pl/smf/all_b5_klima_znow_dziala_jak_powinna-t42738.0.html Może też masz problem z dławikiem?
Lewy01 Opublikowano 3 Września 2008 Opublikowano 3 Września 2008 Wykrec czujnik w podszybiu kabel w dlon i polacz na styku jak sie wlaczy to tenczujnik okolo 150 Cala praca czujnika polega na wlaczony (przeplyw) lub odciecie zasilania i nic nie dziala wentylator sie wlaczy cos tam slychac a klimy brak. Jak sprawdzisz wymien bo na kablu moze doprowadzic do rozszczenienia ukladu a to juz znacznie wieksze koszty
lolz85 Opublikowano 7 Września 2008 Opublikowano 7 Września 2008 jezeli na zegarach cisnienia sa prawidlowe na ssaniu jak i na tloczeniu ( niskie , wysokie cisnienie ) a powietrze nadal jest cieple to wina dyszy rozpreznej tzw capilary ... ... w innych autach wystepuje zawór rozprezny tzw kostka ... w audi najczesciej dysza w podszybiu kilka osob juz pisalo ze szybko mozna ja wymienic samemu ....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się