Pepin Opublikowano 18 Lipca 2010 Opublikowano 18 Lipca 2010 podczas serwisu klimy - spuszczanie i uzupełnianie zasugerowano, że razem z tą usługą (zalecaną co 2 lata) warto wymieniać skraplacz .. ktoś to potwierdzi ? BTW. Podobno ceny uzupełniania czynnika chłodzącego wzrosły conajmniej 2x .. z razji wzrostu cen owego czynnika.
Orange Opublikowano 19 Lipca 2010 Opublikowano 19 Lipca 2010 BTW. Podobno ceny uzupełniania czynnika chłodzącego wzrosły conajmniej 2x .. z razji wzrostu cen owego czynnika. potwierdzam. znajomy był ostatnio na serwisie klimy i to samo usłyszał
tolek85 Opublikowano 22 Lipca 2010 Opublikowano 22 Lipca 2010 wzrost cen jest spowodowany spaleniem się części fabryki w mexyku, a ten czynnik w bardzo dużej mierze jest produkowany właśnie tam. Nie wiem na ile to prawda, ale kumpel jak robił właśnie nabijanie Klimy, to usłyszał coś takiego w serwisie klimy
ryspaz Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Wiam w którym miejscu jest ten filtr kabinowy. Pozdrawiam ja dzis odgrzybilem jakims ustrojstwem w "spraju" (piaka) i wymienilem do tego filtr kabinowy...jak narazie rewelacja...za pare dni napisze jakie sa efekty po paru dniach uzytkowania
Orange Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Opublikowano 2 Sierpnia 2010 http://www.filtron.pl/katalog/instrukcje/1078k.pdf lub tu pkt 4 http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=13827.0
tolek85 Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Odnośnie czyszczenia klimy, nie ma w ogóle potrzeby odkręcania schowka i wprowadzania preparatu (pianki) przez ten otwór na parownik!! Ja sobie odkręciłem wszystko ładnie, wyciągnąłem ten korek gumowy i wpuściłem piankę przez centralny nawiew. Jak nacisnąłem, to jak mi dmuchnęło pianą przez tą dziurkę od parownika, to musiałem zaraz powycierać dywanik. Wciskając ten przewód do centralnego nawiewu, pianka leci bezpośrednio na parownik. Zmieniłem sobie filtr, i faktycznie, jest bardzo miły zapach w samochodzie.
karmazynek Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Odnośnie czyszczenia klimy, nie ma w ogóle potrzeby odkręcania schowka i wprowadzania preparatu (pianki) przez ten otwór na parownik!! Ja sobie odkręciłem wszystko ładnie, wyciągnąłem ten korek gumowy i wpuściłem piankę przez centralny nawiew. Jak nacisnąłem, to jak mi dmuchnęło pianą przez tą dziurkę od parownika, to musiałem zaraz powycierać dywanik. Wciskając ten przewód do centralnego nawiewu, pianka leci bezpośrednio na parownik. Zmieniłem sobie filtr, i faktycznie, jest bardzo miły zapach w samochodzie. możesz napisać co sobie odkręciłeś wszystko ładnie? jakieś fotki i ile czasu to Ci zajeło.
tolek85 Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Opublikowano 3 Sierpnia 2010 odkręcenie schowka, to jest 5 śrub, jak otworzysz schowek, to u góry pod listwą znajdziesz 3, dwa są pod schowkiem od dołu, musisz zdjąć prawą osłone (tą, która jest po lewej od bezpieczników (oczywiście ściągasz prawą)). Później delikatnie ciągniesz i ładnie wychodzi. Jak już go ściągniesz, to po lewej tronie, jest taki gumowy korek, z takim uchwytem, za co ciągniesz i wyskakuje. Tylko tak jak wcześniej wspomniałem, nie ma potrzeby rozkręcania tego całego, bo jak kupisz tą piankę z tym „patykiem” i go wciśniesz w nawiew centralny, to bezpośrednio pianka poleci na ten parownik.
Silent bob Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Tylko tak jak wcześniej wspomniałem, nie ma potrzeby rozkręcania tego całego, bo jak kupisz tą piankę z tym „patykiem” i go wciśniesz w nawiew centralny, to bezpośrednio pianka poleci na ten parownik. potwierdzam, odkrecilem schowek i wszystko, wyjalem gumowa zawleczke, potem wpuscilem cala rurke w srodkowa kratke i wężyk od ustrojstwa do odgrzybiania zobaczyłem przez otwor od zawleczki. A wiec spokojnie mozna nie rozkrecac schowka
goobi Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Opublikowano 8 Sierpnia 2010 [b6 1.9tdi] Tydzień temu próbowałem odgrzybić klimę. Wyjąłem schowek (6 śrub - jedna schowana za zmieniarką na płyty) wpuściłem dużo pianki na parownik przez korek oraz na dmuchawę przez filtr kabinowy. Użyłem pianki BIO-LINE NAWIEW - efekt TRAGICZNY!!! Przed zabiegiem było znośnie a teraz wali okropnie(zapach grzyba wymieszany z odświeżaczem- zarówno na econ jak i z klimą). Wydaje mi się że część pianki dostała się do nagrzewnicy i stamtąd głównie wydostaje się ten smród. Obudowa nagrzewnicy schodzi trochę w dół i wydaje mi się że, tam właśnie jest siedlisko tego zapaszku. Wpuszczanie pianki przez korek ma ten minus że czyści się tylko jedną stronę parownika. A wpuszczajac przez dmuchawę zasyfiamy ją całą.Pianka po przejściu przez łopatki w formie kropelek a nie piany uderza w dolne części parownika. Dziś wrzuciłem spray "granat" do samochodu. Przy zdjętym schowku ładnie zasysa całą mgiełkę. Mogłem postawić przed przednim siedzeniem to wszystko było by zassane. Jutro ocenię zabieg. Na dodatek - Mam zamiar wykręcić dmuchawę i przeczyścić dolot do parownika i parownik jeszcze raz ale teraz dokładniej od strony dmuchawy. Dosyć trudno dostać się do trzeciej śruby trzymającej ją. Nie wiem jak się do niej dobrać. - Nie wiem jak sprawdzić tą nagrzewnicę. W obudowie nie ma żadnego korka. Zastanawiam się czy nie wytopić małego otworka -zapuścić jakiś preparat i później go zaślepić. Przerabiał z Was ktoś wyjmowanie dmuchawy w b6 lub całkowite rozprucie układu nawiewów?
Pepin Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Opublikowano 20 Sierpnia 2010 .... Wpuszczanie pianki przez korek ma ten minus że czyści się tylko jedną stronę parownika. A wpuszczajac przez dmuchawę zasyfiamy ją całą.Pianka po przejściu przez łopatki w formie kropelek a nie piany uderza w dolne części parownika..... Bo nie wpuszczamy przez wentylator - tylko wężyk/sondę jaki powinieneś dostać razem z pianką wprowadzasz między łopatkami i kanałem praktycznie sięgasz drugiej strony parownika wprowadzasz od strony kabiny, bo tam jeszcze jesteś w stanie "dosięgnąć" parownika
RALF76 Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Tylko tak jak wcześniej wspomniałem, nie ma potrzeby rozkręcania tego całego, bo jak kupisz tą piankę z tym „patykiem” i go wciśniesz w nawiew centralny, to bezpośrednio pianka poleci na ten parownik. potwierdzam, odkrecilem schowek i wszystko, wyjalem gumowa zawleczke, potem wpuscilem cala rurke w srodkowa kratke i wężyk od ustrojstwa do odgrzybiania zobaczyłem przez otwor od zawleczki. A wiec spokojnie mozna nie rozkrecac schowka Witam Próbowałem włożyć ten wężyk w kratkę środkową (nawiew centralny) wchodzi z 10-15 cm, czy to wystarczy czy głębiej trzeba? Pozdr
Pepin Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Tylko tak jak wcześniej wspomniałem, nie ma potrzeby rozkręcania tego całego, bo jak kupisz tą piankę z tym „patykiem” i go wciśniesz w nawiew centralny, to bezpośrednio pianka poleci na ten parownik. potwierdzam, odkrecilem schowek i wszystko, wyjalem gumowa zawleczke, potem wpuscilem cala rurke w srodkowa kratke i wężyk od ustrojstwa do odgrzybiania zobaczyłem przez otwor od zawleczki. A wiec spokojnie mozna nie rozkrecac schowka Witam Próbowałem włożyć ten wężyk w kratkę środkową (nawiew centralny) wchodzi z 10-15 cm, czy to wystarczy czy głębiej trzeba? IMO - nie .. parownik praktycznie "leży" na podłodze - mniej więcej na poziome popielniczki, pewnie masz zamknięte wyloty
Kowal Opublikowano 26 Września 2010 Opublikowano 26 Września 2010 Piszecie o wymianie czynnika co 2 lata. Ale po co wymieniać jeśli klima chłodzi?
alex181266 Opublikowano 26 Września 2010 Opublikowano 26 Września 2010 Piszecie o wymianie czynnika co 2 lata. Ale po co wymieniać jeśli klima chłodzi? czynnik idzie ten sam, tylko olej się wymienia na nowy.
Orange Opublikowano 26 Września 2010 Opublikowano 26 Września 2010 A tak z ciekawości.. gdzie ten stary olej ubywa i dlaczego?
majkel_majki Opublikowano 27 Września 2010 Opublikowano 27 Września 2010 Jeżeli układ jest szczelny to oleju nie ubywa, on się po prostu starzeje dlatego jest wymieniany.
Kowal Opublikowano 27 Września 2010 Opublikowano 27 Września 2010 Powiedzcie jak zlokalizować w B6, opisany w tej instrukcji przewód odprowadzający wilgoć z parownika (6 na schemacie): http://vfhost.pl/mobilem/pub/VW_AUDI/W/CHEMIA/SPRAY/SPRAY_OPIS.jpg Czy jak zdejmę schowek i dostanę się tą drogą do parownika to wyjdzie na to samo?
Orange Opublikowano 27 Września 2010 Opublikowano 27 Września 2010 przewód ten (wyprowadzenie) znajduje sie pod osłoną termiczną pod autem. patrząc od przodu na początku lewy bok tunelu. da się go odłonić ale trzeba sie nagimnastykować z osłoną. ja robiłem przez ściągnięcie schowka. ew odkręcając dmuchawę lub też jak zdejmiesz schowek to przy lewym rogu na podłodze widać rurkę wychodzącą parownika, można zdjąć tą gume i też ciężko ale da sie włożyć rurkę z tego preparatu. niestety bez dyszy rozpylającej.. 1
Kowal Opublikowano 28 Września 2010 Opublikowano 28 Września 2010 W takim razie chyba zdejmę schowek. Powiedz mi czy oprócz tych 5 śrub (3 na górze po otwarciu, 2 na dole bez otwierania) muszę zdejmować jeszcze boczną część? Jeśli tak to po co i jak?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się