ppa4 Opublikowano 11 Września 2013 Opublikowano 11 Września 2013 Cześć, Dzisiaj pokonałem 9km w 1h, więc sobie pomachałem dźwignią i poprzyglądałem chwilowemu spalaniu ... Zaobserwowałem straszne dziwne opcje: - ruszam z 1ki, dodaję gazu czyli spalanie pod 30-40l, potem puszczam gaz i się toczę na 1ce - spalanie nonstop 16,5l (gazu nie dokładam, sam ciągnie) - ruszam z 1ki, dodaję gazu,potem 2jka, potem puszczam gaz i się toczę na 2ce - spalanie nonstop ok 9l (gazu nie dokładam, sam ciągnie) to powyżej jest ok ? I najdziwniejsze: - w obu powyższych sytuacjach jeśli wyrzucę bieg na 0 (na pewno nie mam biegu, jestem na luzie) auto rozpędem się toczy jeszcze 10-15sek to mi chwilowe ciągle pokazuje na poziomie 10l !!! Dopiero gdy auto się zatrzymuje to skacze na koniec do 20l a potem 0,7l czyli tak jak zwykle na jałowym. O co w ogóle chodzi ?! No i średnia z tej godzinki to 18l/100 a prędkość przelotowa 9km/h ;] 2.0tfsi, 211km, manual.
lucabianco Opublikowano 11 Września 2013 Opublikowano 11 Września 2013 Ważne aby spalanie rzeczywiste na baku było w granicach normy. Spalanie chwilowe na fisie jest o kant d*py rozbić. Jest to po prostu dziwnie rozwiązane bo obliczane z chwilowej mieszanki podawanej na silnik co w praktyce oznacza kosmiczne wartości. Nie przejmuj się tymi pierdołami, jeżeli pali benzyne w sposób normalny dla tego auta to po prostu zmień na fisie na spalanie średnie
lukaRone Opublikowano 15 Września 2013 Opublikowano 15 Września 2013 Z tym spalaniem tak pokazuje a rzeczywistość jest zupełnie inna nie można się tym sugerować to po prostu gadżet np. gdy weźmiesz nogę z gazu spalanie pokazuje "0" a przecież wtryski i tak podają paliwo do komory spalania, oczywiście w mniejszej dawce ale podają bo silnik pracuje he he..
hgrzegorz Opublikowano 15 Września 2013 Opublikowano 15 Września 2013 jak jedziesz na biegu i weźmiesz nogę z gazu to spalanie rzeczywiście wynosi 0.wtryski nie podają wtedy paliwa.wtedy masa rozpędzonego auta kręci silnikiem a silnik hamuje .
ppa4 Opublikowano 17 Września 2013 Autor Opublikowano 17 Września 2013 hgrzegorz dokładnie tak, i normalnie jak wrzucam jałowy to mam 0,7l/h, ale już to jak wrzucam jałowy przy toczącym się aucie a tam komputerek nadal mi pokazuje przez naście sekund 13l/100 to mnie to troszkę przeraża ...
hgrzegorz Opublikowano 18 Września 2013 Opublikowano 18 Września 2013 wszystko jest ok ,bo jak stoisz to przelicza na /h ale jak auto się toczy to przelicza na /100km.to powiedzmy ze toczysz się na luzie z predkością 10 km/h a niby na godzine spala o,7 l to w przeliczeniu na 100 km komputer pokaże około 7 litrów.nie tocz się na luzie,jedz na puszczonym gazie ale na wbitym biegu.rozumiem ze niekiedy jest taka sytuacja np w korku ale wtedy to każdy komputer pokaże wyższa srednią ,przy predkosci przelotowej 9 km /h to 18 litrow calkiem prawdopodobne,
ppa4 Opublikowano 18 Września 2013 Autor Opublikowano 18 Września 2013 Staram się dokładnie tak robić, jak mówisz, czyli toczyć się na 1ce albo 2ce bez gazu, ale wtedy, tak jak napisałem wyżej, chwilowe spalanie pokazuje mi na poziomie 20litrów na 1ce i 10litrów na 2ce, mimo braku gazu. Czyli więcej pokazuje niż gdy bieg wyrzucę ?! I wtedy jak patrzę, że auto sobie się toczy, a właściwie jedzie na 1ce bo sobie silnik ciągnie, ale ze spalaniem 20l/100 to już wolę wrzucić na jałowy ... wtedy chociaż pokazuje mniej ) Tak czy siak głupieję jak te spalania widzę :/ Czyżby te chwilowe było wyliczane nie tylko na podstawie tego ile silnik bierze paliwa (mniej więcej oczywiście) ale też chyba jak zauważyłeś na podstawie prędkości auta, co może go strasznie w powyższych sytuacjach przekłamywać ?
hgrzegorz Opublikowano 19 Września 2013 Opublikowano 19 Września 2013 wyzeruj licznik na pełnym baku ,wyjeździj cały zbiornik ,zatankuj do pełna przelicz sobie spalanie sam ,jak zgadza się z komputerem to jest ok,drobna różnica może być bo komputer to nie jest atestowane urządzenie pomiarowe ,pokazuje plus minus.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się