sumoss Opublikowano 13 Września 2013 Opublikowano 13 Września 2013 Witam mam takie pytanie wczoraj zauwazylem ze w moim ake nie ma róznicy czy wtrysk sterujacy jest podpiety czy odpiety (moze nawet na odpietym lepiej chodzi :D) fakt ze jeasli odepne to wywala blad ale czy nie powinno byc roznicy w pracy silnika na podpietym a na odpietym ??
VicVega Opublikowano 14 Września 2013 Opublikowano 14 Września 2013 Nie robiłem tego nigdy u siebie, ale z tego co wiem, powinieneś odczuć spadek mocy na odpiętym. Brak różnicy może wskazywać koniec żywota wtrysku sterującego. Ponoć. Może ktoś mądrzejszy ode mnie potwierdzi lub zdementuje Nie wywala Ci błędów żadnych? A w jaki sposób lepiej Ci niby ten silnik chodzi bez wtrysku sterującego? Ciszej?
sumoss Opublikowano 15 Września 2013 Autor Opublikowano 15 Września 2013 raz ze ciszej a dwa jest zwawszy a jesli jest podpiety nie ma zadnego bledu jest blad tylko wtedy jak go odepne
kudalty66 Opublikowano 15 Września 2013 Opublikowano 15 Września 2013 zrób logi w grupie 004 statyczne, i BS na podpiętym o odpietym zobaczymy co sie dzieje, kąt wtrysku tez do sprawdzenia,.
sumoss Opublikowano 21 Września 2013 Autor Opublikowano 21 Września 2013 jeszcze jak by mi ktos powiedzial jak zrobic logi to z checia to zrobie ---------- Post dopisany 21-09-2013 at 15:57 ---------- Poprzedni post napisany 15-09-2013 at 23:52 ---------- mam cos takiego jesli o to chodzi : VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM
kudalty66 Opublikowano 29 Września 2013 Opublikowano 29 Września 2013 wychodzi na to że wtrysk sterujący ejst ok, kąt na late powinien byc optymalnie na 2 stopnie ZGMP, ale na 1.4 też teroretycznie jest w zakresie,.
bajowsado Opublikowano 2 Października 2013 Opublikowano 2 Października 2013 U mnie to samo. Odepne autko chodzi ciszej i o dziwo lepiej jedziea sprezynka nie miga. Tylko dalej po nocy ciężko pali... ---------- Post dopisany at 17:37 ---------- Poprzedni post napisany at 09:34 ---------- Czy uwalony wtrysk może być nie wykrywany przez vcds'a? i czy może to być przyczyną ew. ciężkiego odpalania po postoju? Aktualnie jeżdżę drugi dzień bez wtrysku sterującego i auto chodzi znacznie lepiej... Lecz jak wyżej pisałem problem z odpalaniem ten sam.
VicVega Opublikowano 2 Października 2013 Opublikowano 2 Października 2013 Może, ale problem z odpalaniem może być spowodowany nie tylko przez uwalony wtryskiwacz sterujący. Mogą to być świece, czujnik temperatury płynu chłodzącego, kąt wtrysku źle ustawiony, a nawet początki problemów z pompą. Mój AKE np. rano, kiedy załączają się świece odpala od razu, a jak pochodzi i dość mocno przestygnie, ale nie na tyle żeby włączyć świece, musi chwilkę pokręcić. Wymieniałem już czujnik temp., wtrysk sterujący, regenerowałem pompę i nadal to samo. Nie sprawdzałem w sumie kąta wtrysku po regeneracji pompy. Pytanie: czy można zaprogramować sterownik silnika tak, żeby świece włączały się przy wyższej temperaturze?
bajowsado Opublikowano 2 Października 2013 Opublikowano 2 Października 2013 Kąt wtrysku 2,4 na late, świece niby grzeją wszystkie. Czujnik nowy, mimo to wywala błąd G62, ale to przez to chyba, że zrobiłem opornik na 1koma by zaniżać temp bo bym go nie odpalił. A jak duże znaczenie i co robi wtrysk sterujący przy odpalaniu?
VicVega Opublikowano 2 Października 2013 Opublikowano 2 Października 2013 Nie jestem ekspertem w tej dziedzinie, ale z tego, co wiem czujnik we wtrysku informuje ECU o rzeczywistym momencie rozpoczęcia wtrysku, a na podstawie tej informacji korygowany jest kąt wtrysku. Więc z walniętym wtryskiem sterującym (lub wypiętym) silnik pracuje na wartościach błędnych lub domyślnych. Błędu czujnika mieć nie powinieneś chyba, jeszcze zależy jaki błąd pewnie, ale tak na chłopski rozum, jeśli ECU widzi błąd to może ignorować sygnał z czujnika lub w ogóle go nie otrzymuje. Sprawdź tę swoją instalacje lepiej. A świece jak sprawdzałeś?
bajowsado Opublikowano 2 Października 2013 Opublikowano 2 Października 2013 Świece wykręcając, każdą jedną pod prostownikiem. Lecz problem i tak miał miejsca przy wysokich temp zewnętrznych. Auto postoi dwa dni i koniec. Kiedyś tego nie było, pojawiło się nagle i to w sumie chyba po tym jak zabrakło mi paliwa bo pompka w baku się zepsuła. Czyli co, najlepiej mieć na podmiankę wtrysk sterujący, tak?
sumoss Opublikowano 2 Października 2013 Autor Opublikowano 2 Października 2013 A powiedzcie mi moze ktos wie cos na ten temat w moim aucie jest zalozona pompa o nr 059 130 105 L ( AKE QUATTRO ) ale mam druga pompe 100% spr po regeneracji tylko nr 059 130 106 J jesli chodzi o czujniki na pompie to nr oby dwie maja identyczne a nr sterownika nie moge zczytac poniewaz w moim ake wyblakly calkiemn lub ktos je czyms starl a pytam poniewaz moj po odpalenii dziwnie reaguje na pedal gazu nie zchodzi odrazu z obrotow tylko jeszcze po puszczeniu padalu gazu utrzymuje chwile obr pozniej opada po ok 2s i niewiem od czego to moze pochodzic sterownik mam regenerowany ale podmienialem juz sterownik pompy i tak samo chodzi dlatego obstawiam na pompe ma ktos jakies info w takiej sprawie lub propozycje ??
pgt Opublikowano 2 Października 2013 Opublikowano 2 Października 2013 Pytanie: czy można zaprogramować sterownik silnika tak, żeby świece włączały się przy wyższej temperaturze? Można.
bajowsado Opublikowano 3 Października 2013 Opublikowano 3 Października 2013 Pany, a kąt wtrysku jeżeli jest bliżej 0 stopni czyli powiedzmy 1.4 to zapłon jest wcześniej niż gdyby było 2.6? I Czy ma prawo wtedy lepiej lub gorzej odpalać?
kudalty66 Opublikowano 4 Października 2013 Opublikowano 4 Października 2013 optymalnie jest na 2, ZGMP na late, od 0 do 4 jest w zakresie,.
bajowsado Opublikowano 4 Października 2013 Opublikowano 4 Października 2013 Już mnie to odpalanie denerwuje, wywaliłem filtra paliwa całkowicie na testy, nadal to samo. Wszystko zrobione i nie ma chyba możliwości zaciągania lewego powietrza czy cofania się paliwa.
VicVega Opublikowano 4 Października 2013 Opublikowano 4 Października 2013 Pisałeś, że pojawiło Ci się to po tym, jak zabrakło paliwa - może układ jest źle odpowietrzony? Druga opcja jaka przychodzi mi do głowy to pompa. Wiadomo, że VP44 nie lubią powietrza. Może Twojej dostało się po dupsku, jak zabrakło Ci paliwa i w ten sposób daje znać. Problemy z odpalaniem są w każdym razie jednym z objawów początków końca pompy. No i tej pompce w baku bym się przyjrzał też, może na jakiś szajs wymieniłeś? Długo musi kręcić nim odpali? A po cholerę ten filtr wywaliłeś??
bajowsado Opublikowano 4 Października 2013 Opublikowano 4 Października 2013 Bo podejrzewałem zaworek zwrotny na nim. To zależy, jak zaniżę temperaturą odpali na dotyk, jak na czujniku to po dniu stania z 10 sekund.
VicVega Opublikowano 4 Października 2013 Opublikowano 4 Października 2013 No to może jednak coś z czujnikiem jest nie tak. Jest gdzieś na forum opisana procedura jego diagnozy, poszukaj i sprawdź, może coś się wyjaśni. Zepsuty czujnik nie musi wywalać błędu wcale.
bajowsado Opublikowano 4 Października 2013 Opublikowano 4 Października 2013 Dałem nowy ori i to samo, może uszkodzony, nie wiem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się