Czy strumiennica nie szkodzi silnikowi......
0

    36 postów w tym temacie

    Mam pytanie czy zamiast katalizatora bym zamontował strumiennice czy to by nie zaszkodziło silnikowi....czy jest odczuwalny wzrost mocy i jak ma się to do spalania???

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    spalanie nie powinno sie zwiekszyc i do 10% mocy mozesz zyskac... dla silnika nie bedzie to odczuwalne bo po prostu szybciej spaliny sa odprowadzane...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    spalanie nie powinno sie zwiekszyc i do 10% mocy mozesz zyskac... dla silnika nie bedzie to odczuwalne bo po prostu szybciej spaliny sa odprowadzane...

    Te 10% to można między bajki włożyc :lol:

    Zamiast strumienicy lepiej wspawać kawałek rurki z kwasówki i będzie gites.Na pewno będzie ciszej , niż ze strumienicą :wink:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ja mam dwie strumienice jedna przy silniku i druga w miejscu katalizatora i wydech sportowy w oplu ale caly wydech jest wyciszony... i chodzi jak przedtem, z tym ze 13% mocy zyskal

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    z tym ze 13% mocy zyskal

    A skąd to wywnioskowałeś byłeś na hamowni przed i po założeniu strumiennicy?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    z tym ze 13% mocy zyskal

    A skąd to wywnioskowałeś byłeś na hamowni przed i po założeniu strumiennicy?

    Dokładnie.Bez wykresu z hamowni przed i po założeniu , nie uwierze w ten wynik :wink:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    mechanicy powiedzieli ze gdzies tak bedzie a bylem w salonie Opla J&R (szef serwisu jest moim znajomym) syn wlasciciela salonu startuje w wyscigach oplem corsa i wszystko mu robia w salonie. poprosilem o sprawdzenie... a w ksiazce pojazdu mam napisane fabrycznie 75KM. Szef tego serwisu od razu powiedzial ze gdzires z 13% zyskal.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Szef tego serwisu od razu powiedzial ze gdzires z 13% zyskal.

    Jakoś dalej niewierze :mrgreen:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    heh, no ja tez za bardzo w to niewierze ;)

    a swoja droga, czy pozbywajac sie katalizatorow nie wariuje czasem sonda lambda ? bo w A4 chyba jest przed i za katem ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    no dobra to ja juz nic nie bede mowil na ten temat :P ale musze powiedziec ze lepiej sie zrywa :D:lol:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    ja mam dwie strumienice jedna przy silniku i druga w miejscu katalizatora i wydech sportowy w oplu ale caly wydech jest wyciszony... i chodzi jak przedtem, z tym ze 13% mocy zyskal
    jak wyciszyłeś wydech? czym?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Słyszalem juz 1000 opini o strumienicach,dopoki sam nie sprawdzolem-jedna wielka Kicha -Hugo ma racje wstaw sobie rurke kolego,kiedys mialem sierre xr4 2,8 zalozylem to gowno i tylko wywalilem kase w bloto.lepiej idz za ta kase z dziewczyną do kina :grin: pozdro

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Z tego co czytałem to strumienice zdają egzamin przy naprawdę wielkich prędkościach, ale to się tyczy raczej samolotów odrzutowych, a nie samochodów :)

    Zamiast kata lepiej wstawić rurkę, albo rozebrać go, wybebeszyć i w środku obudowy wstawić rurkę - wersja dla diagnostów. :) Oczywiście wycięcie kata ma sens jeśli nie masz dwóch sond, bo wtedy może się okazać kicha i zostaniesz zasypany błędami ;)

    Wybaczcie, ale stanowczo nie wierzę w takie gdybanie o przyroście mocy 13%. Cieszyłbym się na Twoim miejscu gdybyś dziarule miał teraz seryjną moc, którą uzyskałeś odetkaniem wydechu :) Nic nie zastąpi pomiaru na hamowni. Ja sam się do tego przymierzam bo nawet nie wierzę w wyniki G-Techa, który regularnie wskazuje mi 140KM na kołach mimo, że auto było dokładnie zważone (jak już teoretyzując to ok. 195KM na silniku, ok. 50-55KM strat w quattro)... ale z czasów wnioskuję, że jest trochę lepiej niż w serii ;) 8,6s 0-60mph przy 1500 kilogramowym aucie :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    postaram sie wybrac w te wakacje na hamownie. bo rzeczywiscie teoretyzowanie nie ma sensu... :lol:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    a ile audi ma sond?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ma 1 sąde w kolektorze, przed katalizatorem........

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    heh, no ja tez za bardzo w to niewierze ;)

    a swoja droga, czy pozbywajac sie katalizatorow nie wariuje czasem sonda lambda ? bo w A4 chyba jest przed i za katem ?

    Z tego co sie orientuje to w A4 1.6 lambda jest przed katem i tyle :wink:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    dziarule, Hugo, bratpit, nie ma sie co spinac...Murzyn Wam wszystko wyjasni :D strumienica nic nie daje w zadnym z dotychczas uzywanych przeze mnie autach (i w zadnym subaru) czasami nawet zmniejsza moc w porownaniu do pustej rury...

    autka do scigania mialem dostrajene przez najlepszych w malopolsce, miedzy innymi prez chlopakow z serwisu kuzaja i sw.p Kuliga...wykresow z hamown tez mam sterty..

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    A ja powiem wam tak: założyłem strumienice bo kat mi się wys...ał trzeba było zmienić trochę nastawów na kompie bo komp oszalał ale po tym jest dobrze i jest odczuwalna zmiana na lepsze nie wiem czy zwiększyła się moc czy co innego ale tak od 2800 obr/min

    przyspiesza dużo lepiej niż przed wymianą. A ze spalaniem na trasie przy jeździe ekonomicznej bez klimy do 140km/h zsadłem na 6.9l/100, dacie wiarę?????

    Co do chałasu to przy ok 95-110 jest rezonans strumienicy i warczy jakby walił na pustych wydechach powyżej 110 wszystko się urywa i jest znowu cicho, oczywiście trochę głośniej niż na katalizatorze ale nie tak znowu głośno. Jedyny feler strumienicy to smrodek z rury no ale temu nie zaradzisz spalina nie jest dopalana.

    Tyle mam do powiedzenia a więcej grzechów nie pamiętam :twisted:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ja mam strumienice zamiast katalizatorow i chetnie bym to wyrzucil. nie podoba mi sie ten metaliczny dzwiek, zagluszajacy sliczny warkot V6. znajomy poleca wspawac tam tlumik rozprezeniowy. czy ktos mial stycznosc z tymi wynalazkami?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Czy strumienica nie szkodzi silnikowi ... hmmm... :???:

    Polecam poczytac ten artykul w ktorym mysle ze jeden z NAJWIEKSZYCH FACHOWCOW w kraju od tuningu wydechu - Pan Lech Węglarski - opisuje korzysci i ewentualne problemy wynikajace z zastapienia np. Kata przez strumienice.

    http://tinyurl.com/l24wu

    Pozdrawiam :mrgreen:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ja juz z opla wurzucilem obie strumienice i mam orginalny wydech GM od samego silnika wszystko fabryczne :cool: kumpel mi zalatwil i czuje zmiane tylko przy starcie jak przyspieszam (troszke wolniej mu to idzie) ...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    A ja powiem wam tak: założyłem strumienice bo kat mi się wys...ał trzeba było zmienić trochę nastawów na kompie bo komp oszalał ale po tym jest dobrze i jest odczuwalna zmiana na lepsze nie wiem czy zwiększyła się moc czy co innego ale tak od 2800 obr/min

    przyspiesza dużo lepiej niż przed wymianą. A ze spalaniem na trasie przy jeździe ekonomicznej bez klimy do 140km/h zsadłem na 6.9l/100, dacie wiarę?????

    Co do chałasu to przy ok 95-110 jest rezonans strumienicy i warczy jakby walił na pustych wydechach powyżej 110 wszystko się urywa i jest znowu cicho, oczywiście trochę głośniej niż na katalizatorze ale nie tak znowu głośno. Jedyny feler strumienicy to smrodek z rury no ale temu nie zaradzisz spalina nie jest dopalana.

    Tyle mam do powiedzenia a więcej grzechów nie pamiętam :twisted:

    Czy masz LPG? ile Ci wczesniej palił? Czy sonda labda jest za i przed katem? Mi obecnie pali z klimą 10-11 w trasie i do 18 w mieście (10 / 15 bez klimy). Montażyści LPG radzą wyciąć katalizator. Jakie miałeś problemy z komputerem (błędy) po wycięciu i jak sobie z nimi poradziłeś ?

    pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ja mam taki maly problem jak kupowałem samochd (a4 1.8 5v) to juz byla strumienica w miejscu katalizatora dwa dni temu zaczelo cos stukac w wydechu okazalo sie ze padla wlasnie strumienica i teraz nie wiem co z tym fantem zrobic nie mam kasy na "pewny" katalizator a nie chce tez zakladac jakiegos badziewia. Dodam jeszcze to ze samochod od poczatku kupna jest glosny (a przynajmniej mi sie tak wydaje) i nieprzyjemnie "tarmosi" nim przy niskich obrotach albo na postoju przy zapalonym silniku sam silnik jednak pracuje wmiare rowno i gdy podnosze maske nie czuc na nim wibracji (pewnie wody z szklanki na nim posytawionej by nie wylal) podejrzewam ze problem jest w wydechu acha jest zagazowany i to zwyklym gazem ;/

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Wpadnij do Rzeszowa posłuchasz mojego :mrgreen: Ludzie na ulicy się oglądają jak jadę. :twisted: Ale ja mam uszkodzoną przegrodę w tylnym tłumiku. Niech ktoś wsiądzie w Twoje autko i pogazuje delikatnie, a Ty posłuchaj gdzie dokładnie ryczy, może masz tak jak ja. Zamiast strumienicy wstaw zwykłą rurkę (było o tym na forum łącznie z przekrojem ). :cool:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    mam tak jak Hauzer - autem telepie przy wlaczonym silniku na biegu jalowym i na dodatek obroty nieznacznie faluja - zazwyczaj jest 800 ale waha sie o +/- 100. czy to wina strumienicy?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    No dobra ale jak wstawie rurke zamiast strumienicy to czy emisja spalin bedzie miescila sie w normie teraz na gazie to tak jest juz prawie pod max jeśli chodzi o spalinki.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Miałem kiedyś monstrum, Ford Taunus 2.3 V6 coupe, benz na gażniku rocznik najlepszy- 1974. Przy przeróbce wydechu na dwudrożny zamiast pierwszych tłumików zostały wstawione strumienice i z tym nie jest tak prosto. Kolega który mi to robił (rajdowiec) wstawił je w określonej odledłości od kolektorów wydechowych (było około 94 cm) bo przy próbach w innych miejscach strumienice zamulały silnik lub powodowały jego nierówną prace po około 2000 obr. Tłumaczył mi że tu trzeba dopasować "falowanie spalin" do odległości strumienicy od kolektora. Od spodu widok był dziwny bo ta V6 ma różne długości kolektorów więc wyglądało to troche nierówno ale z tłumikami ultera auto brzmiało niesamowicie. Niestety do momentu aż na mojej drodze wyrósł traktor i jak to się mówi "poszedłem w krajobraz", ja bez obrażeń a auto na żyletki.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    No dobra ale jak wstawie rurke zamiast strumienicy to czy emisja spalin bedzie miescila sie w normie teraz na gazie to tak jest juz prawie pod max jeśli chodzi o spalinki.

    Nie rozumiem :shock: Czyli co, że niby strumiennica pochalania te spaliny - jakaś nowa teoria, albo strumienica inna niż wszystkie. :mrgreen:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    nie, tylko pytam czy nie bedzie jeszcze gorzej i jak to prawnie wyglada bo chyba jest wymagany katalizator ale pewny nie jestem ;

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Dodaj konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!


    Zarejestruj nowe konto

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


    Zaloguj się teraz
    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Latest Registered Members