Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wyjecie pompy sprzegla 1.9 Tdi AFN.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie, wyjmowal ktos pompe sprzegla? Musze wymienic bo moja sie przyciera, a nie umiem jej wyjac. Trzyma przewod od wysprzeglika, jego sztywna czesc wchodzi do grodzi i jest dziwnie poskrecana przez co nie umiem odciagnac pompki i wyjac zawleczki. Ma ktos jakis sposob? Pozdrawiam!

Opublikowano

Ja wyjmowałem dwa razy tylko mam B6, ale myślę że jest podobnie

1.zaciskasz przewód od zbiorniczka hamulcowego (od strony podszybia)

2.wyciągasz zawlęczkę z przewodu do wysprzęglika - również w podszybiu

Trzeba sobie pomóc długimi szczypcami

3.Demontujesz osłonę pod kierownicą

4.Odkręcasz pompę (dwie śruby) klucz chyba ampulowy

Trzeba się trochę nagimnastykować (położyć się na plecach na progu)

5.Odpinasz cięgno pompy od pedału (u ciebie jest takie kółko)

6.Zdejmujesz wąż zasilający pompę

7.wyciągasz pompę

Swoją drogą mam sprawną jak chcesz kupić do B5

DSCF2462.jpg

Opublikowano

Tyle to ja wiem ale pompy nie da sie odsunac na tyle od grodzi zeby wyjac zawleczke z przewodu bo nie jest tam ani elastyczny ani prosty...

Opublikowano

Zawleczkę wyciągasz od strony grodzi - pompa może być przykręcona

Opublikowano

Ni uja nie szlo tam siegnac :kwasny:

Opublikowano

Pisałem, szczypce lub pęseta.

Ręki tam nie włoży.

Opublikowano

Dzieki kolego, sprobuje ogarnac temat z kanalu :) a potem jak to wpiac tez tak na czuja?

Opublikowano

U mnie z kanału nie ma szans, przecież jest grodź a potem podszybie i połaczone jakby podłogą

Od spodu widać tylko podłogę

U ciebie może jest inaczej

Tak masz?

Pompa jest pomiędzy serwem a skrzynką ECU - nie widać jej na zdjęciu

sztuczki-handlarzy-samochodow-cz-2-240111.jpg

Opublikowano

Musze jeszcze dokladnie obejrzec z gory co tam widac pod pompa bo od dolu da sie lapnac przewod ale wchodzi gdzies glebiej..

Opublikowano

Z innej beczki.

Daniel jakie masz objawy zdechłej pompy??

Opublikowano

Przy wciskaniu jeczy jak zarzynana swinia i na pewno to nie lozyskowanie pedalu, bo ruszalem ciegnem pompy bez plynu i chodzi z oporem w porownaniu do tej drugiej kupionej sprawnej. Przy powrocie podskakuje i k**wa nie idzie plynnie ruszac :kwasny:

Opublikowano
Przy wciskaniu jeczy jak zarzynana swinia i na pewno to nie lozyskowanie pedalu, bo ruszalem ciegnem pompy bez plynu i chodzi z oporem w porownaniu do tej drugiej kupionej sprawnej. Przy powrocie podskakuje i k**wa nie idzie plynnie ruszac :kwasny:

:hi:

No to zmieniaj to bo pewnie wkur to niemiłosiernie:kwasny:

Opublikowano

Faktycznie bylo tak jak kolega mowil, zawleczka z pompy miedzy serwem a obudowa ECU. Przejebane wlozyc ponownie ten przewod na miejsce, tak ciasno. Tak czy inaczej wiele to nie zmienilo, gdyz do wymiany jest tez wysprzeglik :kwasny:

Opublikowano

Właśnie było to dziwne że pisałeś że jest zatarta pompa.Rozbierałem pompę na części pierwsze i tam jest tylko tłoczek metalowy oraz uszczelki gumowe.

DSCF3813.jpg

DSCF3811.jpg

Wysprzęglika nie rozbierałem nie wiem jak jest w środku.

Może to łożysko oporowe na sprzęgle do wymiany?

Opublikowano (edytowane)

Odgrzewam delikatnie: Od jakiegoś czasu gdy wciskałem sprzęgło słychać było skrzeczenie/piszczenie i wyczuwałem delikatne drgania na pedale tak jakby... A od dzisiaj doszło to, że pedał nie odbija do końca, zatrzymuje się tak jakby w 3/4 wysokości od podłogi i muszę go ręką podnieść lub nogą. Biegi póki co wchodza normalnie, no czasem z 1 biegiem jest problem i czasem poszarpuje przy ruszaniu i ze zminay z 1 na 2.

Co to może być? Pompa sprzęgła? Wysprzęglik? Sprzęgło do roboty tarcza, docisk, łożysko robione 3 lata temu) czy lub/i poduchy silnika i skrzyni do wymiany?

Edytowane przez omzig
Opublikowano

Witam

I jak udało się rozwiązać problem mam u siebie a w 4b8 podobny problem nie odbija mi pedał i do tego mam problem ze zmienianiem biegów na 1,2,3

Pedał muszę podnosić nogą. Zastanawiam się czy to wysprzeglik czy pompa czy łożysko oporowe na sprzęgle albo na tarczy słoneczko?

Pedał mi tak mocno odskakuje i tak chodzi jakby był w kisielu.

Opublikowano

Wymieniłem pompę i praca pedała/u hehe wróciła do normy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...