Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z wycieraczkami-FILMIK!!


kamilek161290

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z moimi wycieraczkami,otóż przy zawracaniu podczas pracy bardzo hałasują. Kupiłem nowe VALEO i chodzą jak stary szrot. Wode zbierają dobrze,nie przeskakują tylko to "pukanie" przy ich pracy mnie dobija.Nie ma jakiejkolwiek różnicy czy założę VALEO czy tanie z giełdy.

Tak dla porównania moja dziewczyna ma a3 8l po lifcie i tam jest taka cisza ze aż chce się jechać w deszczu.

Co może być nie tak z moimi? może ramie tych wycieraczek do bani? czy to już taki urok b6-stki?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to raczej nie kwestia wycieraczek,tylko mechanizm układu wycieraczek,często w b6 się zaciera,hałasuje:kwasny: jak kupiłem moją b6 to rozbierałem mechanizm wycieraczek, przesmarowałem i na razie spokój

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wyraźnie słychać że to wycieraczki pukają przy cofaniu się. Tak jakby za mocno były dociskane i przy zawracaniu guma przeskakuje i hałasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze sprawdź czy są dokręcone śruby ramion, czy ramię siedzi poprawnie na czopie.

Bo jak jest trochę luzu na czopie to właśnie efektem tego są drgania ramion, ręką nie ruszysz ramiona ale silnik już da radę, i masz efekt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji sprawdź ustawienie ramion:

A92_0031.jpg

[TABLE]

[TD=class: spalte-text][TABLE=class: cc einzug-standard abstand-standard absatz-hervor]

Przebieg czynności

[/TABLE]

[TABLE=class: cc einzug-standard abstand-standard]

[TD=class: einzug-liste]– [/TD]

Włączyć zapłon.

[/TABLE]

[TABLE=class: cc einzug-standard abstand-standard]

[TD=class: einzug-liste]– [/TD]

Uruchomić jednorazowe wytarcie i pozwolić, aby silnik wycieraczek ustawił się w położeniu krańcowym.

[/TABLE]

[TABLE=class: cc einzug-standard abstand-standard]

[TD=class: einzug-liste]– [/TD]

Wyłączyć zapłon.

[/TABLE]

[/TD]

[TD=class: spalte-pfeil] [/TD]

[TD=class: spalte-marg] [/TD]

[/TABLE]

[TABLE]

[TD=class: spalte-text] [TABLE=class: cc einzug-standard abstand-standard]

[TD=class: einzug-liste]– [/TD]

Nałożyć pióra wycieraczek przy przedniej szybie i ustawić w następujący sposób:

[/TABLE]

[TABLE=class: cc abstand-standard einzug-standard]

[TD=class: einzug-liste]l [/TD]

Wymiar -a- = 24 mm.

[/TABLE]

[TABLE=class: cc abstand-liste einzug-standard]

[TD=class: einzug-liste]l [/TD]

Wymiar -b- = 44 mm.

[/TABLE]

[/TD]

[/TABLE]

Wskazówka

[TABLE=class: cc abstand-liste-erster einzug-standard hinweis-rumpf]

Wymiary określają odstęp pióra wycieraczki od atrapy podszybia przy dolnej krawędzi szyby.

[/TABLE]

[TABLE=class: cc einzug-standard abstand-standard]

[TD=class: einzug-liste]– [/TD]

Dokręcić nakrętki mocujące ramiona wycieraczek.

[/TABLE]

[TABLE=class: cc einzug-standard abstand-standard]

[TD=class: einzug-liste]– [/TD]

Włączyć zapłon.

[/TABLE]

[TABLE=class: cc einzug-standard abstand-standard]

[TD=class: einzug-liste]– [/TD]

Uruchomić jednorazowe wytarcie i pozwolić, aby silnik wycieraczek ustawił się w położeniu krańcowym.

[/TABLE]

[TABLE=class: cc einzug-standard abstand-standard]

[TD=class: einzug-liste]– [/TD]

Wyłączyć zapłon.

[/TABLE]

[TABLE=class: cc einzug-standard abstand-standard]

[TD=class: einzug-liste]– [/TD]

W razie potrzeby ustawić ponownie ramiona wycieraczek i dokręcić nakrętki mocujące.

[/TABLE]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do piór, to być może masz już porysowaną szybę, sprawdzałeś paznokciem czy szyba jest gładka? pop słońce nie widać refleksów?

bo to też może być przyczyną że wycieraczka skacze, bo szyba nie jest idealnie gładka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dźwięk z filmiku tak jak by wycieraczka napiepszała w boczny słupek obok szyby, sprawdzałeś czy wycieraczki za luźno ci nie latają??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dźwięk z filmiku tak jak by wycieraczka napiepszała w boczny słupek obok szyby, sprawdzałeś czy wycieraczki za luźno ci nie latają??

Nie są luźne i nie uderzają o boczny słupek...w czwartek jade do mechanika zeby na to zerknął fachowym okiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam taki sam problem po wymianie piór Valeo , nigdzie o nic nie uderzają . Hałas ten występuje gdy gumki pochylają się w drugą stronę po zmianie kierunku ramion.... Hałas powodują same gumki . Nie mam też pojęcia jak ten problem rozwiązać . Zaznaczam że przy starych piórach tego nie było .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to że macie gdzieś luz, gdy zmienia się kierunek obciążenia wtedy jest puknięcie. :wink:

Od wielu lat zakładam Valeo i u mnie nie pukają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. mam ten sam problem. Mechanizm zdemontowałem wyczysciłem i przesmarowalem. stukanie przy wracaniu wycieraczki było od poczatku kiedy kupiłem auto. smarowanie nic nie pomogło. zauwazyłem ze na trzpieniach jest duzy luz. na aledrogo jest zamiennik. czy polecacie?? MECHANIZM WYCIERACZEK AUDI A4 B6 SEAT EXEO (3640601037) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie w mechanizmie, to pióra tak walą.

U mnie lewa przy powrocie tak wali jakby kto kijem w szybę uderzał.

Na postoju cisza a powyżej 20 km/h już znieść tego nie można.

Zaczynam walkę z tym problemem.

Najpierw wymienię same pióra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie również jest podobny problem i na dodatek szybko zużywają mi się pióra. Szyba jest na 100% dobra bo w sierpniu zmieniałem bo miałem pekniętą. Teraz mam wycieraczki Boscha i juz tak wycieraja jakby były ponacinane zyletkami(zostawiają takie kreskie na szybie). Chyba jednak wróce do Valeo może na tej szybie będzie lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już chyba znalazłem przyczynę stukania piór.

Ide sprawdzić czy to zadziała i dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już chyba znalazłem przyczynę stukania piór.

Ide sprawdzić czy to zadziała i dam znać.

Daj znać jak sprawdzisz bo sam jestem ciekaw. A może ramiona za bardzo dociskaja wycieraczke i stąd to stukanie oraz wczesniejsze zuzywanie się wycieraczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdemontowałem pióra.

Rozebrałem je na części pierwsze.

U mnie tylko jedna stukała,ta od kierowcy i to jej sama dolna końcówka.

Przy powrocie przegubowe elementy pióra wyginały się i działały jak sprężyna.

Efektem tego było baaaardzo głośne stuknięcie, jakby kijem po szybie walił.

A więc rozmontowałem każdy element,te przeguby są dodatkowo w takich plastikowych ramkach.

Tak więc ścisnąłem delikatnie każde mocowanie przegubu (czerwone strzałki) na piórze i zmontowałem do kupy.

Efektem tego jest teraz to, że

1.całe pióro jest sztywniejsze

2.cichsza praca wycieraczek

3.brak stukania :decayed:

Sprawdziłem je przy 120 km/h.

Gumki mam nowe za jakieś kilkanaście złotych, nie te najtańsze.

Jeśli będzie przez dłuższy czas ok, to znaczy że zaoszczędziłem sto kilkanaście złotych.:naughty:

DSCF3618.jpg

---------- Post dopisany at 14:38 ---------- Poprzedni post napisany at 14:23 ----------

Jeszcze jedna fota.

Jedno pióro to 6 mocowań ruchomych.

DSCF3621.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...