studziany Opublikowano 30 Września 2013 Opublikowano 30 Września 2013 Witajcie, Podczas pracy silnika, najczęściej jak jest zimny, ale ostatnio również jak jest nagrzany, występują ciekawe hałasy z mojego alternatora czyli piski, strzały i rzężenie. Dodatkowo przed "strzałem" alternatora występuje chwilowe mocne obciążenie silnika - tak jakby się chwilowo alternator przycinał. Jak strzeli, hałasy ustają chwilowo aby znowu wrócić - zaczyna się od pisków z tarciem, później mocniejsze rzężenie, a następnie "strzał". Czasami hałas ustępuję bez tego strzału. Kontrolka ładowania na silniku pracującym na luzie lub przy przygazowaniu nie zapala się. Ostatnio jechałem na autostradzie ok 160 km/h - na chwilę zaświeciła mi się ta kontrolka, przygasły światła, a silnik dostał mocnego chwilowego obciążenia - odpuściłem wtedy gaz i po sekundzie wszystko wróciło do normy - aczkolwiek niezdecydowałem się na jeszcze jedną próbę przekroczenia prędkości 160km/h bo bałem się, że mi się aternator rozleci lub pasek zerwie. Teraz pytanie do znawców: co mogło paść, co jest do wymiany, za ile i dla czego tak drogo:) Czy przy moich usterkach warto pchać się w regeneracją, czy może od razu atakować w używkę? Z góry dzięki za wszelkie info. pozdr:hi:
kdawid Opublikowano 30 Września 2013 Opublikowano 30 Września 2013 Prawdopodobnie sprzęgło alternatora, cena od 130 do 230 zł za zamiennik.
studziany Opublikowano 30 Września 2013 Autor Opublikowano 30 Września 2013 Kurde nie lepiej kupić regenerowaną używkę na allegro za 250 zł?
Fido Opublikowano 30 Września 2013 Opublikowano 30 Września 2013 Zrzuć pasek od altka. Odpal silnik. Jak będzie cicho to znaczy że altek. Łożyska można łatwo sprawdzić. Jak huczą to do wymiany,koszt nie jest duży. Na koniec sprzęgiełko. Jak padło to kup nowe. Nie pchaj się w drugi alternator używany bo może być taka sama kupa jak twój.
studziany Opublikowano 1 Października 2013 Autor Opublikowano 1 Października 2013 I bez zrzucania paska idzie na 100% stwierdzić, że to alternator. Rozmawiałem z macherem i regeneracja alternatora może wynieść do 300zł ( w zależności co padło). Na alledrogo mam altka w dobrym stanie po regeneracji z gwarancją 6 miesięcy za 250 zeta. Dlatego właśnie się zastanawiam co zrobić. Jak swój zregeneruje to wiadomo jak może być - też może paść za chwilę...
kdawid Opublikowano 1 Października 2013 Opublikowano 1 Października 2013 I bez zrzucania paska idzie na 100% stwierdzić, że to alternator. Rozmawiałem z macherem i regeneracja alternatora może wynieść do 300zł ( w zależności co padło). Na alledrogo mam altka w dobrym stanie po regeneracji z gwarancją 6 miesięcy za 250 zeta. Dlatego właśnie się zastanawiam co zrobić. Jak swój zregeneruje to wiadomo jak może być - też może paść za chwilę... Przede wszystkim sprawdź czy to nie sprzęgło alternatora (to ta rolka na którą zakłada się pasek)- to najczęściej padająca część w alternatorze a objawy o których piszesz wskazują że to może być sprzęgło lub łożyska. Podejrzewam że alternator regenerowany za tą cenę którą podajesz będzie bez sprzęgła bo tak jak pisałem koszt samego sprzęgła to co najmniej 130 zł a jakieś lepsze to około 200zł. No i pewnie przy zakupie regenerowanego musisz odesłać stary więc to dodatkowe koszty. Przed zakupem sprawdź w jakim stanie jest twój alternator bo jak to sprzęgło lub łożyska to warto wymienić te części. Jak to coś poważniejszego (np. uszkodzony wirnik lub stojan) to szukaj innego.
studziany Opublikowano 1 Października 2013 Autor Opublikowano 1 Października 2013 OK. Tak zrobię. Dzięki serdeczne:hi:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się