syroB89 Opublikowano 1 Października 2013 Opublikowano 1 Października 2013 Witam. Ostatnio byłem pod kablem i dostałem taki wydruk (w załączniku). Nie znam się na tym i prosiłbym o informację, czy wszystko jest ok. Mój samochód to A4 B7 1.9TDI 115KM http://i39.tinypic.com/2eluhdl.jpg
syroB89 Opublikowano 2 Października 2013 Autor Opublikowano 2 Października 2013 Krótka odpowiedź, ale mam nadzieję, że się nie mylisz.
Andrzej B7 Opublikowano 2 Października 2013 Opublikowano 2 Października 2013 Witam. Ostatnio byłem pod kablem i dostałem taki wydruk (w załączniku). Nie znam się na tym i prosiłbym o informację, czy wszystko jest ok.Mój samochód to A4 B7 1.9TDI 115KM http://i39.tinypic.com/2eluhdl.jpg Image - TinyPic - Free Image Hosting, Photo Sharing & Video Hosting Nie telepie Ci autem przy takich dawkach paliwa.
maestrus Opublikowano 2 Października 2013 Opublikowano 2 Października 2013 Dawki paliwa są w normie i nie ma prawa nic telepać tutaj. Ogólnie trochę mało danych by w pełni powiedzieć czy wszystko jest OK czy też nie. Do pełnej analizy przydałoby się zarówno logi statyczne jak i dynamiczne żeby móc powiedzieć więcej o stanie silnika.
syroB89 Opublikowano 2 Października 2013 Autor Opublikowano 2 Października 2013 No właśnie prosiłem o logi, ale kontaktowałem się z mechanikiem pośrednio i moi pośrednicy nie dopilnowali sprawy i dostałem tylko taką kartkę. Na szczęście nic mi nie telepie samochodem, chodzi jak należy. Widać tu jakieś powody, dla których mogłoby telepać albo dziać się coś innego niedobrego?
maestrus Opublikowano 2 Października 2013 Opublikowano 2 Października 2013 No właśnie prosiłem o logi, ale kontaktowałem się z mechanikiem pośrednio i moi pośrednicy nie dopilnowali sprawy i dostałem tylko taką kartkę.Na szczęście nic mi nie telepie samochodem, chodzi jak należy. Widać tu jakieś powody, dla których mogłoby telepać albo dziać się coś innego niedobrego? Jak dla mnie nie widać, korekcje są sprawą wtórną, jak na danym cylindrze jest za mocny to daje ujemne dawki/korekcje a jak za słaby to dodatnie. Te, które masz są w zupełności normalne i niczym nie odbiegają od normy (norma jest 0 w praktyce się to nie zdarza ). Możesz przyjąć, że do +/- 1 masz stan bdb a powyżej już tylko gorzej przy czym jak pamiętam źle jest +/- 3 i wtedy może już telepać (choć nie zawsze). :-) Ja mam u siebie podobne wartości (AJM 115KM) i przebieg taki, że można do mojej niuni mówić babciu :-) a wszystko gra i buczy, że nawet ostatnio golf5 wymiękł przy 200km/h ;-)
syroB89 Opublikowano 18 Listopada 2013 Autor Opublikowano 18 Listopada 2013 To napawa optymizmem, dzięki za wyjaśnienia. ---------- Post dopisany 18-11-2013 at 15:04 ---------- Poprzedni post napisany 02-10-2013 at 16:17 ---------- Panowie, minęło trochę czasu jak dostałem ten wydruk i muszę przyznać, że zaczęło mi telepać silnikiem gdy jest zimny na jałowym biegu. Poczytałem trochę o podobnych problemach, ale prawie zawsze podobne problemy dotyczą silnika 2.0 i nikt jeszcze żadnych konkretnych rozwiązań nie znalazł (jedni zmieniali olej, inni paliwo lub filtry, jeszcze inni coś przy pompowtryskiwaczach działali). Tymczasem ja widzę związek tego telepania z faktem usunięcia dpfa. Po usunięciu dpfa (1,5 miesiąca temu) z rury wydechowej mi kopci ostrym dymem. (najbardziej na zimnym silniku) Mechanik, który usuwał dpfa twierdził, że turbina ochlapana jest olejem i objawy powinny minąć. Ale po 2 tys. km objawy się nasilają, oleju po dłuższej trasie musiałem dolewać bo Asia zjadła z litr no i doszło telepanie na jałowym biegu przy zimnym silniku. Co o tym wszystkim sądzicie?
maestrus Opublikowano 18 Listopada 2013 Opublikowano 18 Listopada 2013 To napawa optymizmem, dzięki za wyjaśnienia. ---------- Post dopisany 18-11-2013 at 15:04 ---------- Poprzedni post napisany 02-10-2013 at 16:17 ---------- Panowie, minęło trochę czasu jak dostałem ten wydruk i muszę przyznać, że zaczęło mi telepać silnikiem gdy jest zimny na jałowym biegu. Poczytałem trochę o podobnych problemach, ale prawie zawsze podobne problemy dotyczą silnika 2.0 i nikt jeszcze żadnych konkretnych rozwiązań nie znalazł (jedni zmieniali olej, inni paliwo lub filtry, jeszcze inni coś przy pompowtryskiwaczach działali). Tymczasem ja widzę związek tego telepania z faktem usunięcia dpfa. Po usunięciu dpfa (1,5 miesiąca temu) z rury wydechowej mi kopci ostrym dymem. (najbardziej na zimnym silniku) Mechanik, który usuwał dpfa twierdził, że turbina ochlapana jest olejem i objawy powinny minąć. Ale po 2 tys. km objawy się nasilają, oleju po dłuższej trasie musiałem dolewać bo Asia zjadła z litr no i doszło telepanie na jałowym biegu przy zimnym silniku. Co o tym wszystkim sądzicie? Ja sądzę, że filtru cząstek stałych nie wycina się "od tak". Należy to zrobić dobrze a żeby tak było trzeba skorygować mapę sterownika silnika o ile dobrze wiem. W taki sposób możesz wyrzucić KAT. Napisz też jak piszesz już o dymie jakiego jest koloru (biały/siwy/niebieski/czarny) w turbinie zawsze znajdują się śladowe ilości oleju co jest zupełnie normalne. Ubywający olej i telepanie silnika - sugerował bym sprawdzenie kompresji na początek być może zużyte pierścienie powodują takie a nie inne zachowanie a brak kompresji telepanie...
syroB89 Opublikowano 11 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2013 W weekend mam sprawdzanie kompresji i szczelności - zobaczymy co wyjdzie, dam znać. ---------- Post dopisany 27-11-2013 at 09:04 ---------- Poprzedni post napisany 21-11-2013 at 11:02 ---------- No i jestem po badaniach. Wyniki w załączniku - jedna profesjonalna kartka z kompresją i druga z jakimś parametrem szczelności na cylindrach. Co o tym sądzicie Panowie?
maestrus Opublikowano 11 Grudnia 2013 Opublikowano 11 Grudnia 2013 W weekend mam sprawdzanie kompresji i szczelności - zobaczymy co wyjdzie, dam znać.---------- Post dopisany 27-11-2013 at 09:04 ---------- Poprzedni post napisany 21-11-2013 at 11:02 ---------- No i jestem po badaniach. Wyniki w załączniku - jedna profesjonalna kartka z kompresją i druga z jakimś parametrem szczelności na cylindrach. Co o tym sądzicie Panowie? http://s11.postimg.org/8zg144tof/Badania.jpg ---------- Post dopisany 30-11-2013 at 12:20 ---------- Poprzedni post napisany 27-11-2013 at 09:04 ---------- Pomożecie coś koledzy? Nie wiem czy jeździć czy na warsztat i sprawdzać po kolei? ---------- Post dopisany 11-12-2013 at 08:32 ---------- Poprzedni post napisany 30-11-2013 at 12:20 ---------- Nikt nic? Co oznacza zapis, na małej kartce papieru dodatkowej? Czy są to wyniki z załączonego wykresu ciśnienia ? bo nie bardzo się to pokrywa, stąd pytanie. Być może na wykresie nie widać czegoś istotnego (znacznik czy coś) stąd trudno powiedzieć jednoznacznie.
syroB89 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2013 Na kartce jest wynik pomiaru szczelności na cylindrach, nie mam bladego pojęcia jakie to są wskazania - procentowe może?
maestrus Opublikowano 12 Grudnia 2013 Opublikowano 12 Grudnia 2013 W weekend mam sprawdzanie kompresji i szczelności - zobaczymy co wyjdzie, dam znać.---------- Post dopisany 27-11-2013 at 09:04 ---------- Poprzedni post napisany 21-11-2013 at 11:02 ---------- No i jestem po badaniach. Wyniki w załączniku - jedna profesjonalna kartka z kompresją i druga z jakimś parametrem szczelności na cylindrach. Co o tym sądzicie Panowie? http://s11.postimg.org/8zg144tof/Badania.jpg ---------- Post dopisany 30-11-2013 at 12:20 ---------- Poprzedni post napisany 27-11-2013 at 09:04 ---------- Pomożecie coś koledzy? Nie wiem czy jeździć czy na warsztat i sprawdzać po kolei? ---------- Post dopisany 11-12-2013 at 08:32 ---------- Poprzedni post napisany 30-11-2013 at 12:20 ---------- Nikt nic? Co oznacza zapis, na małej kartce papieru dodatkowej? Czy są to wyniki z załączonego wykresu ciśnienia ? bo nie bardzo się to pokrywa, stąd pytanie. Być może na wykresie nie widać czegoś istotnego (znacznik czy coś) stąd trudno powiedzieć jednoznacznie. Zatem w mojej ocenie jeśli na kartce zapisane masz spadki ciśnienia na poszczególnych cylindrach wyrażone w % (tak jak przypuszczałem) to tylko cylidnder 2 kwalifikuje się jeszcze do eksploatacji natomiast pozostałe, które przekraczają 20% wymagają ustalenia nieszczelności w układzie. Generalnie jeżeli pomiar został wykonany w prawidłowy sposób i na rozgrzanym silniku (nie zimnym) to przyjmuje się, że spadki % dla silnika w pełni sprawnego powinny zawierać się w zakresie 2-5% natomiast 6-20% nadające się do eksploatacji krótko mówiąc powyżej -> remont silnika trzeba zaplanować bo i tak jest nieunikniony... Są to wartości w odniesieniu do silników o pojemnościach mniej więcej 1-3L i dla innych pojemności mogą się nieco różnić jak również nieznaczne przesunięcia mogą istnieć w zależności od konretnego modelu ale to są już naprawdę nieznaczące wielce różnice i liczby, które podałem możesz z powodzeniem przyjąć jako bazę do oceny swojej jednostki napędowej.
syroB89 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2013 Oki, dzięki za odpowiedź. Możesz mi jeszcze w przybliżeniu podać gdzie szukać przyczyn nieszczelności? Co będzie prawdopodobnie trzeba remontować?
maestrus Opublikowano 12 Grudnia 2013 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Oki, dzięki za odpowiedź. Możesz mi jeszcze w przybliżeniu podać gdzie szukać przyczyn nieszczelności? Co będzie prawdopodobnie trzeba remontować? Trzeba "łopatologicznie" osłuchać na początek silnik. jeśli przedmuchy są słyszalne i wyczuwalne po otworzeniu bagnetu lub korka oleju to świadczy to o zużytych pierścieniach, tłokach lub samych powierzchniach głowicy. Przedmuchy też mogą występować w górnej części głowicy - np. nie domykające się zawory i przedmuchy idą wtedy w wydech lub odwrotnie w przypadku tych ssących - na dolocie powietrza. Jeśli udało by się stwierdzić przedmuchy słyszalne tylko obok jednego z cylindrów wtedy podejrzenia kierować należy albo na uszczelkę głowicy lub sąmą głowicę (z ukierunkowaniem na tą pierwszą). Podobnie jeśli przedmuchy są wyraźne np. do ukł. chłodzenia (ciśnienie znaczne w zbiorniku wyrównawczym oraz ewentualnie twarde węże po dłuższej jeździe od chłodnicy). Warto zrobić ewentualnie test na spaliny w zbiorniku wyrównawczym (nie zawsze wychodzi ale jeśli przedmuch tutaj jest wyraźny to wyjdzie). Jednoznacznie trudno wskazać przyczynę na ten moment i trzeba dobrego mechanika, żeby ją naprawdę wskazał bo nie jest to łatwe. Dobrze było by i rozsądnie nie działać pochopnie jeśli nic szczególnego się nie dzieje starać się jeździć. W przypadku której kolwiek z usterek i tak będzie potrzeba demontażu głowicy wtedy można obejrzeć zawory i ewentualnie zrobić jeśli będzie taka konieczność oraz mając zdemontowaną głowicę koniecznie oddać na testy ciśnieniowe przed ponownym jej założeniem (sprawdzić na mikropęknięcia i przedmuchy między cylindrami ewentualne). Wykluczy to kategorycznie uszkodzenie głowicy żeby potem nie było niespodzianek.
piotrsob1 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Opublikowano 15 Grudnia 2013 W weekend mam sprawdzanie kompresji i szczelności - zobaczymy co wyjdzie, dam znać.---------- Post dopisany 27-11-2013 at 09:04 ---------- Poprzedni post napisany 21-11-2013 at 11:02 ---------- No i jestem po badaniach. Wyniki w załączniku - jedna profesjonalna kartka z kompresją i druga z jakimś parametrem szczelności na cylindrach. Co o tym sądzicie Panowie? http://s11.postimg.org/8zg144tof/Badania.jpg Z kresek na wykresówce z przyrządu do pomiaru ciśnienia sprężania wynika, że nie ma się do czego przyczepić, sprężanie na wszystkich cylindrach O.K. A co oznaczają te ręczne bazgroły, to zapytaj tego co je napisał
syroB89 Opublikowano 9 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2014 Okazało się, że mechanik, który robił mi uszczelkę pod głowicą nie wymienił uszczelek przy pompowtryskiwaczach po planowaniu głowicy. Dlatego telepało i kopciło. Po wymianie wszystko chodzi pięknie, tfu tfu.
Chaberiusz Opublikowano 9 Stycznia 2014 Opublikowano 9 Stycznia 2014 I oby tak zostało Wysłane z szajsunga
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się