Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9 TDI - 90 czy 110 KM?


dliwski

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli ma być na kredyt to musisz wziąść jeszcze pod uwagę co jest do zrobienia. Bo jak będziesz oszczędzał na serwisie to się to zemści

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie mi tak zupełnie hipotetycznie, zakładając normalne użytkowanie modelu z 98-99 roku - jakie są*koszty utrzymania poza paliwem? Co warto/trzeba robić, jak często i za jakie pieniądze? Pytam o rzeczy najbardziej podstawowe, typowe dla A4 B5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem b5 90 konną przez 4 lata i w tym czasie tylko zawieszenie dokuczało, zmieniałem zużyte elementy (ok 15k rocznie po kiepskich drogach) zgodnie z sugestiami diagnosty przy dorocznym przeglądzie, wybierałem w sumie jedne z tańszych zamienników, to trzeba było raz w roku z 200 - 300 złotych wydać. Reszta bezproblemowo. Myślę, że firmowe zawieszenie aluminiowe dłużej wytrzymuje, ale droższe jest, więc prawie na to samo wyjdzie pewnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że 90 nie ma zmiennej geometrii a 110 już ma to największa bzdura... :doh:

Sam śmigam 90KM i w A3 była starsza odmiana AGR i nowsza ALH - z dwumasą i ze zmienną geometrią łopatek.

Jak było w 110 nie wiem bo za bardzo mnie to nie interesowało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że 90 nie ma zmiennej geometrii a 110 już ma to największa bzdura... :doh:

Sam śmigam 90KM i w A3 była starsza odmiana AGR i nowsza ALH - z dwumasą i ze zmienną geometrią łopatek.

Jak było w 110 nie wiem bo za bardzo mnie to nie interesowało...

co twoja wypowiedź wniosła:co:

a z resztą wypowiedzi to jak porównać AHU do AHH:whistling: niby z wyglądu to samo,a tu taki psikus wszystko inne:whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie mi tak zupełnie hipotetycznie, zakładając normalne użytkowanie modelu z 98-99 roku - jakie są*koszty utrzymania poza paliwem? Co warto/trzeba robić, jak często i za jakie pieniądze? Pytam o rzeczy najbardziej podstawowe, typowe dla A4 B5.

Ja jeżdżę B5 '97 110KM - rocznie oprócz paliwa: OC około 800pln, przegląd 100pln plus nie więcej jak (średnio przez ostatnie 5 lat) 1000pln na naprawy i eksploatację. Dlaczego aż 1000pln? A bo to rozrząd czas wymienić (a przy tym chłodziwo i pompę za jednym zamachem), raz na rok olej i wszystkie filtry żeby nie jeździć za chwilę na warsztat jeszcze raz, teraz zapiekły mi się zaciski hamulca (wolę wymienić na nowe niż regenerować i wydać 2x połowę tej kwoty :) ). Do tego jakieś oponki trzeba raz na jakiś czas kupić, to lampy bo świecą jak świeczki. Czasem coś w zawieszeniu stuknie, IMHO lepiej wymienić pierdołę niż zwlekać i czekać na większe "zniszczenia". Trudno by było zejść poniżej 2 tys pln rocznie poza paliwem. Dużo informacji jest tu na forum, jeśli masz opcję wjazdu na kanał to potwornie dużo możesz zrobić samemu - z czego niejedokrotnie skorzystałem.

Spalanie - każdemu inaczej wychodzi. Ja po mieście na baku robię ~850km, na trasie Gdynia-Bochnia i z powrotem w 4 osoby z bagażami, nie przekraczając 140km/h za często 999,8km do rezerwy.

A co do wyboru - bierz lepiej zachowane, to nie jest nówka od dealera (ale niemiec płakał jak odjeżdżałem, a jedyny minus to na akumulatorze). Jak sa w porównywalnym stanie - mocniejsze. Od siebie życzę miłego użytkowania bez względu na wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam AHU 90Ps co do odczucia z jazdy hm czuć że to nie jest 110 co do kosztów eksploatacji ? mam przebieg około 550 tysięcy wymieniałem turbo parę dni temu ale przy tym przebiegu to raczej nic dziwnego pozatym śmiga trochę ciekło z pompy ale to nic tragicznego uszczelki Boscha 30 zł trochę forum i sam naprawiasz. mankament ? tylne zaciski ;/ nie wiem jak w 110 z motorem ale 90 ps AHU mogę ci polecić z całego serca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9o KM to nie rakieta to raczej wół roboczy wdzięczny w użytkowaniu i naprawach. Spalanie w/g książki niższe powinien mieć ten 110 KM, ale z doświadczenia wiem ,że osiągi tego mocniejszego kuszą i dają radość z jazdy a to przekłada się na spalanie. Sam jeżdżę 90 KM i spalanie jest różne od 4,4 w trasie przy bardzo spokojnej jeździe do 7 w mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym kup[ował teraz Audi wybrał bym AFN ze względów na łatwość w tuningu lepsza niż AHU,.... Ewentualnie AHH :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja używam ahu i powiem tak. Gdybym miał wtedy do wyboru AFN w podobnym stanie jak mój AHU to wziąłbym AFN. Niestety wszystko co oglądałem tp były padliny dlatego padło na mojego słabo wyposażonego dieselka. 90 koni trochę mało na tą budę, da się jeździć ale bez szaleństw.

Można za to w granicach 1000 zł podnieść w nim moc do około 130 ps i wtedy już odpycha się to całkiem przyjemnie (ja tak mam). Koszt to większe wtryski + soft. Soft może Ci napisać ktoś na forum (np spanky), wg mnie do takiego starego kibla nie ma co bawić się w drogie softy.

AHU/1Z mają w zasadzie jedną zaletę - pancerne, bezproblemowe turbo, które jednocześnie jest wadą - ogranicza możliwości tuningu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no kolega dobrze mówi łatwiej znaleźć lepiej zachowane AHU niż AFN... jeżeli nie masz zamiaru bawić się w tuningi tylko po prostu chcesz się przemieszczać z miejsca na miejsce weź AHU jeżeli masz zamiar coś modzić w przyszłości bierz AFN jeśli już na diesla pada. Ja mam AHU wtryski od AFN pompa 11mm i soft i powiem ci że jest czym pojechać a koszty wcale nie były ogromne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...