Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zalety i wady 2.0TFSI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
reasumujac... czy silnik jest godny polecenia ? z tego co wyczytalem brak problemow z rozrzadem, wtryskami, ? jak sprzeglo wytrzymuje ? czy wytrzymuje soft ~250 km ~400nm ?

czy procz brania oleju jest jeszcze cos ?

TFSI z początku produkcji miały problem z popychaczem pompy paliwa i zdarzają się też wyciągnięte łańcuchy na wałkach rozrządu i zużyte napinacze wspomnianego łańcucha.Ze sprzęgłem nie ma żadnych problemów i spokojnie wytrzyma soft na 250KM,należy tylko pamiętać o zmianie oliwy max co 15tyś km.A co do 3.0TDI też radziłbym szukać z jak najmłodszego rocznika,ponieważ te z początku produkcji miały problemy z wypalaniem się dziur w tłokach przez lejące wtryskiwacze,problemy z rozrządem wyciągające się łańcuchy rozrządu i dość szybko zużywające się napinacze owych łańcuchów.A żeby było śmieszniej rozrząd w tych silnikach znajduje się od strony skrzyni biegów i aby go wymienić trzeba wyjąć silnik.Na szczęście producent wyeliminował większość tych przypadłości w ASB i innch 3.0TDI,choć zdarzają się jeszcze przypadki problemu z rozrządem,ale są na szczęście co raz rzadsze.

Opublikowano

na korzyść 2.0tfsi dodam jeszcze,że jest wyrażniej cichsze niż dizel..ale niestety brzmienia V6 tdi nigdy nie osiągnie.

Opublikowano
na korzyść 2.0tfsi dodam jeszcze,że jest wyrażniej cichsze niż dizel..ale niestety brzmienia V6 tdi nigdy nie osiągnie.

co prawda to prawda:decayed::decayed:

Opublikowano

i jeszcze jakby c6 w quatro była to już w ogole bajka.. :D:D

Opublikowano

Hmmm rozrzad w tfsi jest na pasku tak ? to o jakim lancuchu mowa ?

Opublikowano

z tyłu silnika masz łancuch ,który czasami lubi się rozciągać.. ale nie w każdym przypadku:)

Opublikowano

co z tym lancuchem za co on jest odpowiedzialny ? Jak przebiega jego wymiana i w jaki sposob ?

Opublikowano

Przede wszystkim za dizlowski dzwiek czyli klekot, na biegu jałowym gdy silnik już osiągnie swoją właściwą temperature , winowajcą jest zazwyczaj wtedy albo rozciągniety łancuch albo napinacz łańcucha napędzającego wałek rozrządu.Wtedy wymiana koszt jakieś do 600zł.

Opublikowano
co z tym lancuchem za co on jest odpowiedzialny ? Jak przebiega jego wymiana i w jaki sposob ?

on łączy ze sobą wałki rozrządu i napędza jeden z nich,w tym temacie http://a4-klub.pl/2-0-197/all-b7-niezdrowy-klekot-silnika-2-0-tfsi-217539/ jest wsio na ten temat.

Opublikowano
co z tym lancuchem za co on jest odpowiedzialny ? Jak przebiega jego wymiana i w jaki sposob ?

on łączy ze sobą wałki rozrządu i napędza jeden z nich,w tym temacie http://a4-klub.pl/2-0-197/all-b7-niezdrowy-klekot-silnika-2-0-tfsi-217539/ jest wsio na ten temat.

moźna i tak.. :D

Opublikowano

Spoko dzięki serdeczne. Myślałem że droższy temat i trzeba motor wyciagac ale jak mozna bez to spoko

Opublikowano

luz :) kwestia ogarnietego mechanika ,nie wiem jak z wyciąganiem silnika ale robocizna tak jak pisałem wyżej.

Opublikowano

Reasumując 2.0TFSI do dobry silnik nie generuje wysokich kosztów utrzymania jest trwały i podatny na modyfikacje:decayed::decayed: jedyne czego wymaga to dobry olej zmieniany max co 15tyś km,studzenie turbo po pałowaniu i nieprzeciąganie wskazań serwisowych typu pasek rozrządu,świece,płyn chłodniczy.

---------- Post dopisany at 15:58 ---------- Poprzedni post napisany at 15:56 ----------

luz :) kwestia ogarnietego mechanika ,nie wiem jak z wyciąganiem silnika ale robocizna tak jak pisałem wyżej.

silnika do wymiany tego łańcucha się nie wyjmuje:wink:

Opublikowano

na pewno koszty dużo niższe w utrzymaniu niż 3.0tdi ,ale nie ukrywam że gdyby sytuacja finansowa pozwalała to raczej zastanawiałbym sie czy nie iść w strone V6 TDI .

Opublikowano

Ja byłem nastawiony na 3.0TDI,ale że nie było nic ciekawego z A4 ani z A6,a trafiło się TFSI więc kupiłem.Moge się założyć,że jak bym nie kupił wtedy to do tej pory bym szukał czegoś:decayed:

Opublikowano

Ponoc w tych motorach sprzeglo daje rade do 300bhp, chociaz samym remapem to chyba wiecej niz 250-260 to sie nie wyciagnie.

Mowisz HAMER ze za to klekotanie na luzie odpowiedzialny jest ten lancuch lub napinacz? Bo kurde na to wyglada ze mam ta przypadlosc.

Opublikowano
Ponoc w tych motorach sprzeglo daje rade do 300bhp, chociaz samym remapem to chyba wiecej niz 250-260 to sie nie wyciagnie.

Mowisz HAMER ze za to klekotanie na luzie odpowiedzialny jest ten lancuch lub napinacz? Bo kurde na to wyglada ze mam ta przypadlosc.

Metaliczny dźwięk z tyłu silnika, większość tfsi z B7 tak dzwoni. Można wymienić łańcuszek i napinacz ale nie zawsze to pomaga. Jeśli po wymianie nadal dzwoni to może to być wina wariatora i tu już zarówno koszta jak i robota nieciekawa.

Opublikowano

Acha, czyli standard, mozliwe ze to to aczkolwiek nie napewno, juz to przerabialem :/

Opublikowano
Ponoc w tych motorach sprzeglo daje rade do 300bhp, chociaz samym remapem to chyba wiecej niz 250-260 to sie nie wyciagnie.

Mowisz HAMER ze za to klekotanie na luzie odpowiedzialny jest ten lancuch lub napinacz? Bo kurde na to wyglada ze mam ta przypadlosc.

Metaliczny dźwięk z tyłu silnika, większość tfsi z B7 tak dzwoni. Można wymienić łańcuszek i napinacz ale nie zawsze to pomaga. Jeśli po wymianie nadal dzwoni to może to być wina wariatora i tu już zarówno koszta jak i robota nieciekawa.

w a6 ,w golfach ,seatach itp. te charakterystyczne dieselowskie cykanie tfsi tak jakby był na common railu jest ,,normą" w większości przypadków ludzie z tym jeżdżą ,gorzej jak już auto jest zjechane że klepie jak 20 letni stary mercedes,ale to raczej da się usłyszeć.Czasami też za ten dźwięk może odpowiadać pompka wysokocisnieniowa,w pompce jest popychacz , na koncu szklanka ktora chodzi po wałku. Czesto ta szklanka lubi się wycierać i stuka popychacz,ale to nie zawsze.(Wiem ,że ludzie często wymieniają co 15-30tyś popychacz pompy ,bo koszt niewielki jakieś 250-300 zl w ASO z robocizną) Co do samego remapu na 260 to raczej chyba ciężko ,ale głowy nie dam :)

Opublikowano

Trzeba jeszcze tylko pilnować tluczka w pompie wysokocisnieniowej. Wymiana co okolo 30tys?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...