Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klimatyzacja zimą w Audi !!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W a4 b6 razem z włączeniem klimy na klimatroniku powinien ruszyć wentylator od klimy bo jest zalaczany razem ze wzrostem ciśnienia w układzie klimatyzacji pod warunkiem że jest 5 na plusie i nie świeci econ.Jeżeli nie rusza prawdopodobnie spalony bezpiecznik 1 biegu 40A lub sam silnik wentylatora lub uszkodzony czujnik ciśnienia.Ewentualnie niesprawna sprężarka lub elektryka nawala.

Poniżej 5 może 0 nie pamietam zamiast Klimy włączy się ogrzewanie elektryczne.Słychać cykniecie w okolicach lewego nawiewu.

Koniec Kropka Amen.

Oczywiście ogrzewanie elektryczne ktoś ma lub nie.Ale b6 jeszcze z klimatronikiem i bez podgrzewacza nie widziałem.Natomiast pierwsze wypusty b6 przed 2002 ze starym napinaczem rozrządu mają sprezarkę jeszcze z b5 - #10

http://a4-klub.pl/showthread.php?t=304088

Sony Xperia Tapatalk Pro.

Opublikowano

dokładnie tak jak piszesz POWER-KRIS w b5 jest tak samo klima sie załącza i wentylator ma chodzić dopiero od 0 stopni wyłącza się wszystko, w b6 jest elektryczna nagrzewnica działająca od 5 stopni a w b5 sa 3 swiece zarowe które dogrzewają płyn ale to działa dopiero od 0 stopnia jak się wyłączy klimatyzacja wszystko w temacie, a w a6 tak jak ma mili widocznie jest to inaczej skonstruowane bo to inny samochód i nie porównuj mili passata bo to też inny samochód to że z grupy vag nie oznacza że wszystkie mają tak samo

Opublikowano

Mily nie wiem jak jest u Ciebie ale koledzy i ja już napisali jak jest w B5, jesli temp. na to pozwala i wyłączymy econ kompresor sie zasprzęgla i pracuje cały czas, razem z wentylatorem na który chodzi na 1 biegu niezaleznie czy jest +5 czy +35 w tym momencie intensywność chłodzenia jest regulowana przez klimatronik poprzez zawork elektormagnetyczny w kompresorze który zmniejsza lub zwiększa jej obciążenie. Jesli ciśnienie w ukłądzie wzrośnie czy nie ma odpowiedniego chłodzenia chłodnicy załancza się drugi bieg wentylatora. Jesli jest temp. w okolicach zera lub poniżej i wyłączymy econ kompresor sie nie zasprzęgla i wentylator nie włancza się czyli jest tak jak gdybyśmy mieli właczony econ i klima nie działa.

Co do nagrzewania to chyba wiesz że do regulacji temp. silnika wykorzystywany jest termostat.

Co do filmiku to nic nie wnosi do tematu ten ford pewnie nie ma klimatronika tylko zwykłą klime i to wcale nie oznacza że jak jest kompresor na sprzęgle to musi sie co chwile włanczac i wyłanczać.

Opublikowano

To jest akurat alfa, tak samo na BMW fordy i inne, większość aut tak ma ale nie audi. Przyznaję się że nie wiem jak jest w autach przed 97 rokiem czyli przed 1 liftem.

Właśnie próbuję się zorientować jak działa wentylator, bo mi bardzo nie pasuje to co wypisujecie. A wychodzi na to że u mnie działa tylko na 2 biegu. Penetruje schematy kiedy ma się załączyć na 1 biegu, jedna z teorii (napisana przez google) jest taka że w silniku jest czujnik temperatury i to on załącza wentylator na 1 stopień, ale to chyba nie u nas. Szperam dalej po elsie i google. Jak coś znajdę to napiszę że się mylicie lub przyznam się do błędu, ale nie wydaje mi się że on ma chodzić cały czas. Coś jest zj**...ane moim zdaniem i u Was i u mnie też.

---------- Post dopisany at 17:36 ---------- Poprzedni post napisany at 17:31 ----------

Intensywność chłodzenia nie może być regulowana płynnie przez zaworek, albo jest zamknięty albo otwarty. To po pierwsze, po drugie na hu..j Ci zaworek jak masz sprzęgło ?? Albo zaworek albo sprzęgło.

No i nie sądzę żeby były różne układy w autach VAG, to było robione na "jedno kopyto". Teraz trochę się pozmieniało, bo seat i skoda stosuje rozwiązania starsze, ale passat i audi nadal mają wspólną politykę.

Opublikowano

EKON ekonomia, ekonomiczny=sprężarka jest całkowicie wyłączona.("klima nie działa").

W b5 klima wyłącza się poniżej 5 stopni. Dlaczego, to każdy głupi wie. W b6 chyba też od 5 albo 0. Nie pamiętam.

Wentylator chodzi w zależności od ciśnienia na płynie. Zasada działania jak falownik tylko że na gazie. (W niektórych samochodach wentylator może się załączyć wraz ze sprężarką, nie spotkałem się z tym jeszcze)

Klima nie ma funkcji grzewczej!!! Chyba że jest zamontowany wymienik, w samochodach się tego nie stosuje.

Trochę tutaj głupocin wypisujecie. Tryb ECON powoduje przejście klimatronika w tryb ekonomiczny i wyłącza klimę, nagrzewnicę elektryczna i świece podgrzewające płyn chłodniczy. Odrazu na wstępie zaznaczę że nie każdy będzie posiadał układ opisywany przez moją osobę.

Sprężarka klimy pracuje cały czas niezależnie od pory roku, co powoduje że nie musimy załączać jej w zimę. Załącza się tylko elektrozawór pozwalający na swobodny przepływ czynnika.

Sprężarka pracuje cały rok???? :polew: Trochę racji masz w tych postach ale też i głupoty wypisujesz.

Mily nie wiem jak jest u Ciebie ale koledzy i ja już napisali jak jest w B5, jesli temp. na to pozwala i wyłączymy econ kompresor sie zasprzęgla i pracuje cały czas, razem z wentylatorem na który chodzi na 1 biegu niezaleznie czy jest +5 czy +35 w tym momencie intensywność chłodzenia jest regulowana przez klimatronik poprzez zawork elektormagnetyczny w kompresorze który zmniejsza lub zwiększa jej obciążenie. Jesli ciśnienie w ukłądzie wzrośnie czy nie ma odpowiedniego chłodzenia chłodnicy załancza się drugi bieg wentylatora. Jesli jest temp. w okolicach zera lub poniżej i wyłączymy econ kompresor sie nie zasprzęgla i wentylator nie włancza się czyli jest tak jak gdybyśmy mieli właczony econ i klima nie działa.

Skąd żeś to wziął? Gorszych głupot nie czytałem jeszcze na ten temat. :facepalm:

W a4 b6 razem z włączeniem klimy na klimatroniku powinien ruszyć wentylator od klimy bo jest zalaczany razem ze wzrostem ciśnienia w układzie klimatyzacji pod warunkiem że jest 5 na plusie i nie świeci econ.Jeżeli nie rusza prawdopodobnie spalony bezpiecznik 1 biegu 40A lub sam silnik wentylatora lub uszkodzony czujnik ciśnienia.Ewentualnie niesprawna sprężarka lub elektryka nawala.

Poniżej 5 może 0 nie pamietam zamiast Klimy włączy się ogrzewanie elektryczne.Słychać cykniecie w okolicach lewego nawiewu.

Wentylator w b6 rusza po osiągnięciu danego ciśnienia. Około 15-14bra. Nie od startu sprężarki.

ntensywność chłodzenia nie może być regulowana płynnie przez zaworek, albo jest zamknięty albo otwarty. To po pierwsze, po drugie na hu..j Ci zaworek jak masz sprzęgło ?? Albo zaworek albo sprzęgło.

Nie wiem o co ci chodzi???? Intensywność chłodzenia zależy od szybkości wymiany ciepła.

Opublikowano

TAk tak powodzenia, temat dotyczy B5 po za tym, najbardziej podoba mi się "Wentylator chodzi w zależności od ciśnienia na płynie." dziekuje że nas oświeciłeś.

Opublikowano
TAk tak powodzenia, temat dotyczy B5 po za tym, najbardziej podoba mi się "Wentylator chodzi w zależności od ciśnienia na płynie." dziekuje że nas oświeciłeś.

Czy tobie trzeba specjalnie wytłumaczyć?:) Nie irytuj się tylko głupotę napisałeś.

Opublikowano

To mnie oswiec w ktorym miejscu napisalem glupote bo w b5 wiatrak startuje razem z kompresorem w b6 jest inne rozwiazanie sterowania kompresorem i pewnie wiatrakiem. Takze wytlumacz mi chetnie sie dowiem czegos nowego o swiom aucie.

Wysłano z U20i z użyciem Tapatalk

Opublikowano

Wkońcu ktoś kto potwierdza moje wiedzę. I wypowiedzi są sensowne.

Wytłumacz jeszcze jak jest zbudowana nasza sprężarka, posiada sprzęgło czy zaworek?? Może jedno i drugie?? Chociaż ja nie widziałem żeby coś mi się załączało tak jak jest przedstawione na filmie.

Z moich informacji wynika że u nas nie ma sprzęgła, tylko jest zawór:

Forum Audi A6 Klub :: Zobacz temat - [ A6 C6] Klimatyzacja - ECON

trzeci post od góry, co Ty na to??

Opublikowano

Weź chłopie zajrzyj do komory silnika a ktos niech w tym czasie właczy klime zobaczysz jak działa sprzęgiełko choc nie wiem co masz A6 ale pewnie jest tak samo jak w b5. Dałeś linka a sam go chyba nie czytałeś bo jest napisane w trzecim posćie że od 2001 zrezygnowano ze sprzęgiełka czyli masz auto z którego roku powyzej 2001r? ze nie masz sprzęgiełka?

Opublikowano

No przejrzałem schematy i zarówno w A6 C5 jak i w A4 B5 wentylator załącza się od f18:

http://golf2lin.files.wordpress.com/2011/11/f18.jpg?w=584

Czyli pierwszy stopień powyżej 95 a drugi powyżej 105.

Równolegle z drugim stopniem jest włączony czujnik F129 od ciśnienia w układzie klimy.

Czyli wentylator powinien działać na 1 stopniu gry jest więcej niż 95 stopni,

a na drugin jak jest więcej niż 105 lub gdy czujnik ciśnienia klimy dobije.

Narazie.

---------- Post dopisany at 12:25 ---------- Poprzedni post napisany at 12:23 ----------

Aha tam jest napisane że od 2001 wiekszość producentów przeszła na ten typ, ale jak byś poczytał dalej to jest napisane że nasze oooo maja napewno (czyli od 1997)

Wypisujcie sobie co chcecie. Narazie.

Opublikowano

a czy jeśli temperatura na dworzu jest 3 stopnie C to kiedy włącze przycisk ECON to czy klima powinna się włączyć ponieważ wciskając ten przycisk na panelu klimatronika nic się nie dzieje i wentylator klimatyzacji nie załącza się a klima nie działa , auto mam z 1999 roku po lifcie z panelem klimatronika z przyciskami ECON i AUTO

Opublikowano

Nie włączy się klima. Powinien się włączyć układ dogrzewania silnika (o ile silnik jest zimny). Nie wiem czy takowy jest w 1.8.

Opublikowano
Nie włączy się klima. Powinien się włączyć układ dogrzewania silnika (o ile silnik jest zimny). Nie wiem czy takowy jest w 1.8.

To nie diesel.

Opublikowano

No przeciez napisałem że nie wiem jak jest w 1,8

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...