Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klimatyzacja zimą w Audi !!!


bober882

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym jeszcze poruszyć temat załączania klimatyzacji zimą. Zima zbliża się dużymi krokami a co za tym idzie oszronione i zaparowane szyby :kwasny:

W wielu artykułach spotkałem się z tym iż klimatyzacji poniżej +5 stopni Celsjusza nie można już uruchomić ale także w wielu spotkałem się iż można uruchomić :wink:

Jak to jest w naszych Audiczkach??:wink:

Jak zimą uruchomić klimatyzację aby najlepiej odparować szybki?? :wink:

Poniżej wrzucam zdjęcie climatronica zaczerpnięte z tablica.pl. Czy któryś z kolegów na podstawie tego panelu powie jak najlepiej zimą z niego korzystać??

Pytanie może dość banalne jednakże myślę iż zimą wiele rad może się przydać.

klima.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli naciśniesz przycisk odparowywania przedniej szyby ( ten nad ECON) strumień powietrza zostanie skierowany na szybę i włączy się klima.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby szyby nie parowały lub też po włączeniu odparowania szybko były czyste trzeba pamiętać o tym aby były czyste.Często sam się na tym łapię i jak wymyję szybki dobrym płynem to albo nie parują wcale albo odraszanie trwa o połowę krucej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na wskaźniku zobaczysz, że tem silnika osiągnęła 90 stopni, a z ustawionej na np. 25 stopni będzie leciało letnie powietrze to znaczy, że jest niesprawny.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W b5 poniżej 5 stopni klimy nie wlaczycie przez to jest problem z parowaniem szyb. Natomiast w b6 i b7 klime można włączać cały rok :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś pokazywało mi +3 stopnie a wentylator od klimy się załączał po wyłączeniu ECO. Jak włączę ECO to wentylator się nie kręci, Czy jest dobrze ? bo klima poniżej +5 powinna przestać działać i wentylator chyba też nie powinien się kręcić, a się kręci dopiero jak włączę ECO to przestaję działać, co o tym sądzicie czy tak ma być ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę tutaj głupocin wypisujecie. Tryb ECON powoduje przejście klimatronika w tryb ekonomiczny i wyłącza klimę, nagrzewnicę elektryczna i świece podgrzewające płyn chłodniczy. Odrazu na wstępie zaznaczę że nie każdy będzie posiadał układ opisywany przez moją osobę.

Sprężarka klimy pracuje cały czas niezależnie od pory roku, co powoduje że nie musimy załączać jej w zimę. Załącza się tylko elektrozawór pozwalający na swobodny przepływ czynnika.

Mając lato klimatronik pracuje w trybie chłodzenia. I tutaj ten zawór pozwala na swobodny przezpływ czynnika w trybie ECON w każdym innym temacie zmienia pozycję. Układy dogrzewania silnika nie są aktywne.

Mając zimę poniżej 5 stopni (wyświetla nam się wtedy płatek śniegu), klimatronik przełącza się w tryb ogrzewania. Zaczyna sterować wspomnianymi świecami oraz nagrzewnicą, to co będzie w naszym aucie zależy od wersji. Układ ogrzewania pracuje gdy:

- jest poniżej 5 stopni

- obroty są większe niż 800

- temperatura cieczy jest niższa niż 70

- obciążenie alternatora jest mniejsze niż 50% (nie pamiętam wartości, może ktoś potwierdzić)

- silnik jest uruchomiony co najmniej 30 sekund (tutaj też mam rozbieżności od 10-30s)

Żeby układ się załączyć klimatronik nie może być w pozycji ECON

Dodatkowo dysponujemy przyciskiem odparowywania przedniej szyby, wtedy załącza się elektrozaworek na sprzężarce żeby odparować. Nie wiem co się dzieje wtedy z układem ogrzewania, ale wydaje się że pracuje równolegle, czyli klima ma za zadanie osuszyć powietrze, a ciepłe powietrze ma za zadanie podgrzać szybę, ale mogę się mylić.

Osobiście nie używam osuszania szyb bo po ich wyłączeniu jest jeszcze gorzej, więc wciskam przycisk ze strzałeczką do góry temperaturę ustawiam na HI a siłę wentylatora na 3-4 kreseczki. Jeżeli wiem że przejadę krótki dystans ustawiam ECON (mam słabiutki akumulator), jeżeli wiem że jadę w trasę econ wyłączam. Po rozgrzaniu silnika wciskam AUTO, i ustawiam sobie jakieś 23-24 stopnie, żeby sobie sam radził.

---------- Post dopisany at 15:34 ---------- Poprzedni post napisany at 15:29 ----------

Aha wentylator od klimy załącza się tylko wtedy gdy rośnie ciśnienie w układzie czynnika klimy. Tak naprawdę powinien być cały czas wyłączony (włączy się gdy stoimy w korku, podczas jazdy powietrze dmucha na chłodnicę i to powinno mu wystarczyć). Więc nie wiem dlaczego u kolegi SNAKE się załącza, możliwe że zbyt szybko to robisz. Ciśnienie już zdążyło dobić a ty w tym momencie wcisnąłeś ECON, zbieg okoliczności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chodzi cały czas na wolnych obrotach do puki nie załączę ECO, w lato chodzi na najwyższych obrotach jak odpalę auto to akurat normalne bo jest nagrzane jak już schłodzi to wiatrak chodzi na wolnych obrotach chyba ze stoję w korku słyszałem że to akurat normalne działanie i wentylator powyżej +5 stopni powinien chodzić cały czas ale może to nie prawda sam nie wiem, druga sprawa że jak chodzi mi cały czas ten wiatrak to może mam za mało czynnika już i jak dobije to się wyłączy poniżej +5 ten wiatrak nie wiem już poradźcie cos :facepalm: ??>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba by było sprawdzić czujnik ciśnienia, może jest walnięty, może gdzieś się zwarcie robi. Może VAG coś pokaże?? Klimatyzacja rozumiem że jest działająca i chłodząca?? Ja bym podłączył Vag-a zanim bym coś rozbierał i popatrzył na parametry czujników nie tylko ciśnienia ale też i temperatur. A może elektrozaworek się zaciął. Cholera wie. Ale tak nie może być.

Dlaczego wentylator miałby chodzić cały czas jeszcze do tego w zimę (co on ma chłodzić), bez sensu ktoś bzdur Ci naopowiadał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy któryś z kolegów na podstawie tego panelu powie jak najlepiej zimą z niego korzystać??

Pytanie może dość banalne jednakże myślę iż zimą wiele rad może się przydać.

Zimą korzysta sie z tego tak samo jak latem. Po to własnie to powstało, żeby czujniki i sterownik zrobiły wszystko za ciebie - ty ustawiasz żądaną temperaturę.

Ps. naprawde myslisz, ze tamtej zimy, i poprzedniej, i poprzedniej, i poprzedniej, i (...) nikt nie poruszył tego tematu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie używam tak samo jak w zimę przechodzę na sterowanie ręczne, moim zdaniem jest lepszy efekt, jak mu wskaże gdzie i z jaką siła ma dmuchać. Na AUTO on będzie dmuchał wszędzie tam gdzie on sobie stwierdzi, a po co ma mi na nogi czy z kratek wiać zimnym powietrzem. Później jak się rozgrzeje przechodzę na AUTO ale jak jest zimny to steruję ręcznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem ze nie powinien chodzić w zimę dlatego chce to naprawić, VAG nie pokazuje żadnych błędów a klima jest normalnie działająca i chłodząca w lato bardzo dobrze nie miałem problemów z chłodzeniem. Nie wiem czy akurat to jak napisałeś wentylator ma chodzić tylko jak wzrośnie ciśnienie bo u ojca który ma passata z klimatronikiem też cały czas chodzi wiatrak w lato w zime nie wiem nie patrzyłem, u kolegi to samo jak się pytałem czyli nie tylko u mnie tak jest. Ale jak spadnie poniżej 5 stopni to powinien się wyłączyć bo prawda co on ma chłodzić. W czwartek będę u mechanika to mi może coś zrobi. A jak jest u forumowiczów może ktoś się jeszcze wypowie ?? A jak by był zawór to wydaje mi się że jak bym włączył ECON to też by chodził wiatrak i klima ale mogę się mylić. Może to czujnik ciśnienia ale vag by to pokazał :facepalm: nie wiem myślałem że jak zmieniłem ten wentylator bo nie działał to wszystko będzie poza tym z klimą się nic nie dzieje działa normalnie chłodzi i ogrzewanie też bardzo dobre...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę tutaj głupocin wypisujecie. Tryb ECON powoduje przejście klimatronika w tryb ekonomiczny i wyłącza klimę, nagrzewnicę elektryczna i świece podgrzewające płyn chłodniczy. Odrazu na wstępie zaznaczę że nie każdy będzie posiadał układ opisywany przez moją osobę.

Sprężarka klimy pracuje cały czas niezależnie od pory roku, co powoduje że nie musimy załączać jej w zimę. Załącza się tylko elektrozawór pozwalający na swobodny przepływ czynnika.

Mając lato klimatronik pracuje w trybie chłodzenia. I tutaj ten zawór pozwala na swobodny przezpływ czynnika w trybie ECON w każdym innym temacie zmienia pozycję. Układy dogrzewania silnika nie są aktywne.

Mając zimę poniżej 5 stopni (wyświetla nam się wtedy płatek śniegu), klimatronik przełącza się w tryb ogrzewania. Zaczyna sterować wspomnianymi świecami oraz nagrzewnicą, to co będzie w naszym aucie zależy od wersji. Układ ogrzewania pracuje gdy:

- jest poniżej 5 stopni

- obroty są większe niż 800

- temperatura cieczy jest niższa niż 70

- obciążenie alternatora jest mniejsze niż 50% (nie pamiętam wartości, może ktoś potwierdzić)

- silnik jest uruchomiony co najmniej 30 sekund (tutaj też mam rozbieżności od 10-30s)

Żeby układ się załączyć klimatronik nie może być w pozycji ECON

Dodatkowo dysponujemy przyciskiem odparowywania przedniej szyby, wtedy załącza się elektrozaworek na sprzężarce żeby odparować. Nie wiem co się dzieje wtedy z układem ogrzewania, ale wydaje się że pracuje równolegle, czyli klima ma za zadanie osuszyć powietrze, a ciepłe powietrze ma za zadanie podgrzać szybę, ale mogę się mylić.

Osobiście nie używam osuszania szyb bo po ich wyłączeniu jest jeszcze gorzej, więc wciskam przycisk ze strzałeczką do góry temperaturę ustawiam na HI a siłę wentylatora na 3-4 kreseczki. Jeżeli wiem że przejadę krótki dystans ustawiam ECON (mam słabiutki akumulator), jeżeli wiem że jadę w trasę econ wyłączam. Po rozgrzaniu silnika wciskam AUTO, i ustawiam sobie jakieś 23-24 stopnie, żeby sobie sam radził.

---------- Post dopisany at 15:34 ---------- Poprzedni post napisany at 15:29 ----------

Aha wentylator od klimy załącza się tylko wtedy gdy rośnie ciśnienie w układzie czynnika klimy. Tak naprawdę powinien być cały czas wyłączony (włączy się gdy stoimy w korku, podczas jazdy powietrze dmucha na chłodnicę i to powinno mu wystarczyć). Więc nie wiem dlaczego u kolegi SNAKE się załącza, możliwe że zbyt szybko to robisz. Ciśnienie już zdążyło dobić a ty w tym momencie wcisnąłeś ECON, zbieg okoliczności.

Głupot ty Ty nawypisywałeś.. nie wiem o jakim aucie piszesz ale w B5 jest srzęgiełko elektormagnetyczne i załączonym econ sprężarka się nie kręci, kręci sie tylko koło pasowe, co do wentylatora pracuje cały czas jak masz wyłączony econ i temp. zewnętrzna pozawala na załaczenie sprężarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeden z tutejszych forumowiczów napisał też że wiatrak od klimatyzacji i kompresor działa cały czas w Audi B5 FL rocznik koniec 1999 do 2001 niezależnie od temperatury nawet w mrozach tak samo jest w B6, B7, B8. Rocznik od 1995 do 1999 B5 faktycznie ma wyłączany wiatrak razem z kompresorem poniżej +5 stopnia. Więc chyba problem mam rozwiązany bo ja mam B5 FL czyli klima ma chodzić cały rok. A jak wy myślicie ??

---------- Post dopisany at 22:45 ---------- Poprzedni post napisany at 20:33 ----------

Wszystko się wyjaśniło a mianowicie, wentylator wraz kompresorem klimatyzacji w B5 FL czyli od 1999 do 2001r. wyłączaja się jak temperatura na zewnątrz jest poniżej 0 stopnia celcjusza, natomiast W B5 przed FL od 1995 do 1999r. wentylator wraz z kompresorem klimatyzacji wyłącza się jak temperatura na zewnątrz jest poniżej +5 stopnia celcjusza. Dla wszystkich którzy nie znają odpowiedzi na to pytanie kiedy powinna się wyłączyć klimatyzacja w tych modelach. Pozdrawiam :whistling::hi:

A do wiadomości mili to że wentylator nie działa ci non stop w lato to masz coś spier.... bo akurat w twoim B5 klima wyłącza sie od 5 stopni ale powyżej powinna działać cały czas jak nie masz ECO i wentylator też powinien działać cały czas tu nie ma znaczenia czy masz b5 czy b5 fl ma chodzić wentylator cały czas na pierwszym biegu dopiero tak jak opisywałeś jak wzrośnie ciśnienie w układzie to załącza się drugi bieg wentylatora wiec nie pisz BZDÓR :facepalm: że wentylator ma działać tylko wtedy gdy wzrośnie ciśnienie a jak się jedzie to nie powinien działać bo ludzie to czytają a później myślą że mają coś nie tak. I to ty lepiej sobie to napraw bo pięknego upalnego dnia roz.... ci kompresor od tego ciśenia pozdrawiam :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszla zime nawet na econ dogrzewaly mi swiece plyn chlodniczy wiec nie ma to zaleznosci ze soba tylko temperatura cieczy lub powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne bo to co ja napisałem nie wyssałem sobie z palca, tak napisali na forum passaata golfa i a6. Są to informacje pozbierane. Zainteresowałem się tym tematem od momentu jak się dowiedziałem że mam nagrzewnicę elektryczną i szperałem szukałem i czytałem jak to działa.

Posiadam dwa auta jedno z 97 A6 AFN i passata z 99 AJM i w obydwu przypadkach wentylator nie załacza się powyżej temperatury 0 czy tam 5 stopni, od tego jest drugi wentylator na wiskozie.

To już wiem dlaczego Wam się długo auta rozgrzewają jak Wam przy 5-10 stopniach wentylator chodzi (to jest nie logiczne). Jak Waszym zdaniem jest ok to ja nie będę uzupełniał informacji. To co wiedziałem napisałem i już, bo u siebie rozgrzebałem prawie cały układ.

I nie sądzę żebym ja miał na zaworze a Wy na sprzęgle.

---------- Post dopisany at 00:13 ---------- Poprzedni post napisany at 00:09 ----------

Tu jest o świecach żarowych:

Świece żarowe układu chłodzenia w TDI - Strona 2

Zaraz będę dorzucał kolejne materiały

---------- Post dopisany at 00:14 ---------- Poprzedni post napisany at 00:13 ----------

Tu jest o nagrzewnicy:

Forum Audi A6 Klub :: Zobacz temat - [a6 c5]elektryczna nagrzewnica

---------- Post dopisany at 00:15 ---------- Poprzedni post napisany at 00:14 ----------

Tu jest o działaniu klimatyzacji (informacja że nie ma sprzęgła):

Forum Audi A6 Klub :: Zobacz temat - [ A6 C6] Klimatyzacja - ECON

---------- Post dopisany at 00:17 ---------- Poprzedni post napisany at 00:15 ----------

Nie chce mi się szukać innych imformacji, nawet nie pamiętam na jakim forum to znalazłem, ale u mnie pokryło się w 100%, wiec jestem tego pewien.

---------- Post dopisany at 00:23 ---------- Poprzedni post napisany at 00:17 ----------

Tutaj macie klimę na sprzęgle:

Załącza się i wyłacza się cyklicznie tak jest min w focusach. Ja czegoś takiego u siebie nie zaobserwowałem.

---------- Post dopisany at 00:24 ---------- Poprzedni post napisany at 00:23 ----------

Zresztą co ja będę udowadniał. Jak się coś rypnie sami się przekonacie, jak wejdziecie głębiej w temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...